View More

Τα 3 πράγματα που ξεχωρίσαμε στο Athens Music Week

Παρακολουθήσαμε την πρώτη ημέρα της phygital edition του διεθνούς μουσικού συνεδρίου (Τεχνόπολη, 16-21/6) και καταγράφουμε ένα panel και δύο μουσικές performances που ξεχωρίσαμε και μας κάνουν να ανυπομονούμε για τις υπόλοιπες μέρες.

Ελένη Τζαννάτου
Ελένη Τζαννάτου

Η συνθήκη των περασμένων μηνών έκαναν τα πάντα να βάλουν μπρος νέους (ή και ήδη γνωστούς) τρόπους για να συνεχίσουν να λειτουργούν, κάνοντας όσο πιο ανεπαίσθητες γινόταν τις αποστάσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, το Zoom έγινε το δεξί χέρι των meetings, των συνεδρίων και κάθε είδους συνάντησης που προσπαθούσε να γεφυρώσει τις αποστάσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, το διεθνές μουσικό συνέδριο του Athens Music Week που διοργανώνεται φέτος για δεύτερη χρονιά, έπρεπε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες. Γι’ αυτό και έγινε phygital. Δηλαδή; Είναι μια διεθνής συνάντηση στην οποία συμμετέχουν 17 χώρες, 50 αναγνωρισμένοι εκπρόσωποι της διεθνούς και εγχώριας μουσικής βιομηχανίας και 28 καλλιτέχνες από όλη την Ευρώπη με κάποια από τα events να μαγνητοσκοπήθηκαν στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, και σε άλλους χώρους στο εξωτερικό, αλλά και κάποια να διεξάγονται ζωντανά. Αυτή η μεγάλη συνάντηση έρχεται στις οθόνες μας από 16 έως 21 Ιουνίου με πολλά panels, Q&As και showcases καλλιτεχνών.

Βέβαια, το Athens Music Week δεν προσαρμόστηκε μόνο στα διαδικαστικά στις νέες συνθήκες, αλλά, όπως ήταν επόμενο, αγγίζει θέματα για την «επόμενη μέρα» και στον χώρο της μουσικής. Έτσι, παρακολουθώντας την πρώτη μέρα του διεθνούς συνεδρίου, κοντοσταθήκαμε με ενδιαφέρον στο panel: Δικτύωση από το σπίτι: πώς μπορούμε να προωθήσουμε την μουσική επιχειρηματικότητα τους επόμενους μήνες;

Οι hosts Θεοδώρα Καρακάση (Plissken Festival) και Georges Perot (δημιουργός του Athens Music Week) υποδέχτηκαν ψηφιακά τους ομιλητές που προέρχονταν από «μικρές» ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ρουμανία και η Σλοβενία, χώρες, δηλαδή, παρομοίου μεγέθους με την Ελλάδα όσον αφορά το χώρο της μουσικής. Πώς, λοιπόν, διαχειρίζεσαι την μουσική στις νέες αυτές συνθήκες, σε χώρες χωρίς τόσο ισχυρή μουσική βιομηχανία; Πώς θα διοργανώνονται από εδώ και πέρα τα μουσικά events; Τα συμπεράσματα της κουβέντας αναγνώρισαν και τις δύο όψεις του νομίσματος: οι ψηφιακές ευκολίες επιτρέπουν τη διακίνηση της μουσικής παντού με αρκετά μεγαλύτερη άνεση (το ίδιο το Athens Music Week αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα), όμως, πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας και η άμεση επαφή δημιουργεί ζυμώσεις απαραίτητες, ώστε αυτές οι αλληλεπιδράσεις να πηγαίνουν τη μουσική ένα βήμα παραπέρα.

Πέρα από τις πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις που μας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε το Athens Music Week, σημασία έχει πάνω από όλα η «διακίνηση» της ίδιας της μουσικής. Γι’ αυτό συστήνει πολλούς και διαφορετικούς καλλιτέχνες από την Ευρώπη που αξίζουν την προσοχή μας. 

Την Τρίτη 16/6, λοιπόν, απολαύσαμε την αγαπημένη του ελληνικού κοινού, Nalyssa Green σε μια...ξυπόλητη performance της. Η μουσικός ξετύλιξε επί σκηνής όλα εκείνα τα στοιχεία που την έχουν κάνει να ξεχωρίσει εντός των εγχώριων εναλλακτικών μουσικών κύκλων: τις ηλιόλουστες, καθαρές μελωδίες της, τη λεπτεπίλεπτη και ονειρώδη pop αισθητική αλλά και φυσικά, τον έξυπνο, πότε ρομαντικό και πότε κυνικό στίχο της, στην μητρική της γλώσσα, στροφή η οποία έχει αποδειχθεί πως τα τελευταία χρόνια αποζημιώνει πολλούς καλλιτέχνες. Ανάμεσα σε όλα αυτά, μας έπαιξε και ένα σόλο στο θέρεμίν της.

Εμφανίσεις καλλιτεχνών είχαμε, βέβαια και εξ’ αποστάσεως. Μία τέτοια που ξεχωρίσαμε ήταν αυτή των τούρκων Mavi Güneş 69, του σχήματος του πολυοργανίστα Osman Murat Ertel, που βρίσκεται πίσω και από τους BaBa ZuLa. To showcase τους για το φετινό Athens Music Week ήταν μια συρραφή από ιδιοσυγκρασιακά performances. Δύο πιτσιρίκια που απλά γρατζουνάνε τα όργανά τους δίπλα σε κοφτά ντραμς, πιτσιρίκια στη μέση του δρόμου σκαλίζοντας παραδοσιακά όργανα, μια γυναικεία α λα Kate Bush ανατολίτικη performance (με απαραίτητο αξεσουάρ μία μάσκα), πρωτόγονα ηλεκτρονικά, όλα συντονίστηκαν γύρω από έναν ηχητικό πυρήνα: την ψυχεδέλεια. 

Τρία πολύ διαφορετικά αλλά εξίσου ενδιαφέροντα events από την πρώτη αυτή μέρα του Athens Music Week δίνουν το στίγμα τους για τον πολυπρισματικό και πλούσιο χαρακτήρα του διεθνούς αυτού συνεδρίου. Εμείς παραμένουμε συντονισμένοι για όσα ενδιαφέροντα έρχονται τις επόμενες ημέρες. Εσείς;

 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 Τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της εβδομάδας για τη λίστα του ...

Εμπνευσμένος από τη ρήση του Neil Young, ο Ζώης Χαλκιόπουλος επιλέγει 5 τραγούδια που μοιάζει να

Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει ξανά γύρω από το διάσημο εξώφυλλο του Nevermind  των ...

FEATURED TODAY

 Τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της εβδομάδας για τη λίστα του Σαββατοκύριακου από το Avopolis Radio. 

Την ημέρα της κυκλοφορίας του νέου τους δίσκου, Sympathy for Life, ο μπροστάρης του γκρουπ, Andrew Savage μας μίλησε σχεδόν για τα πάντα: την κατάσταση του ροκ σήμερα, την πραγματική επανάσταση και για το πως οι Parquet Courts ήταν πάντα μία μπάντα για χορό. 

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος μεταφράζει τους Poll σε Αγάπη.

HOT STORIES

Ένα τραγούδι από τα sessions του Chinese Democracy, με νέες ηχογραφήσεις από Slash/Duff, έγινε μόλις διαθέσιμο

Με αφορμή το upload του δίσκου Mέσα στη Νύχτα των Άλλων στο YouTube, ο τραγουδιστής μοιράστηκε στο Facebook ιστορίες από την περίοδο που ηχογραφούσε με τις Τρύπες το κύκνειο άσμα του συγκροτήματος

Σε ηλικία 39 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η Sarah Harding, τραγουδίστρια των Girls Aloud

Top