Do you wanna Play Our Music #4: Χρήστος Αλεξόπουλος

Administrator
Administrator

O Johann Sebastian Bach είπε ότι είναι εύκολο να παίξεις μουσική. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αγγίξεις τη σωστή νότα στο σωστό χρόνο και η μουσική θα παίξει μόνη της.

Κάθε εβδομάδα μέσα από αυτή τη στήλη, ένας καλεσμένος της PlayOurMusic θα μας εξηγεί πόσο εύκολο είναι να παίξεις μουσική, ειδικά όταν είναι η δική σου!

Do you wanna Play Our Music?

Η απάντηση σας στο ερώτημα αλλά και προτάσεις, ιδέες, παρατηρήσεις στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο www.PlayOurMusic.net

 

 

 

 

Χρήστος Αλεξόπουλος: Υπάρχει επιτακτική ανάγκη να κυκλοφορούν δίσκοι που έχουν τη δυναμική να ανανεώσουν το ενδιαφέρον του κόσμου

 

Σύμφωνα με τα λεξικά, μια από τις έννοιες του όρου παζλ είναι ένα παιχνίδι που τεστάρει την ιδιοφυία, την εφευρετικότητα και την πρωτοτυπία. Στην περίπτωση ενός μουσικού παζλ, ισχύουν πάνω-κάτω τα ίδια, με τη μοναδική διαφορά ότι η ιδιοφυία, η εφευρετικότητα και η πρωτοτυπία είναι εξασφαλισμένες έννοιες και αποτελούν τη βάση μιας άκρατης δημιουργικότητας. Για αυτή την εβδομάδα η PlayOurMusic προσπαθεί να λύσει ένα μουσικό παζλ με τη βοήθεια του πλέον κατάλληλου ατόμου, του ιδρυτή της PuzzleMusik, Χρήστο Αλεξόπουλο!

Η PuzzleMusik εδρεύει στην Αθήνα και κυκλοφόρησε το παρθενικό της album το Νοέμβριο του 2006. Ακριβώς δύο χρόνια μετά έχει πλέον στο ενεργητικό της δεκατέσσερις συνολικά κυκλοφορίες και μερικούς από τους πιο σπουδαίους καλλιτέχνες της εγχώριας σκηνής!

Πάντα ανήσυχη και πολυδιάστατη, η PuzzleMusik δεν συμβιβάζεται με μια μουσική κατηγορία και το αποδεικνύει έμπρακτα, κυκλοφορώντας albums από διαφορετικές μουσικές κατευθύνσεις.

Η PlayOurMusic με αφορμή τις τρεις νέες κυκλοφορίες της PuzzleMusik (που κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα) υπέβαλε ένα και μοναδικό ερώτημα στον ιδρυτή της, Χρήστο Αλεξόπουλο:   

 

Ανέφερε δέκα λόγους για τους οποίους δημιούργησες την Puzzlemusik  και έναν για τον οποίο κάποια στιγμή θα τη διαλύσεις!

 

 

 

 

 

 

 

5 λόγοι που έχουν να κάνουν με τον «έξω κόσμο»

1. Υπάρχουν άφθονοι δίσκοι να κυκλοφορήσει μια εταιρεία. Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, δεν έχει υπάρξει τέτοια προσφορά μουσικής στην Ελλάδα. Και σε όγκο και σε ποιότητα και σε δημιουργικότητα και – γιατί όχι – ίσως και σε τόλμη ακόμη.

 

2. Το οξύμωρο όμως είναι πως η ζήτηση βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο που έχει βρεθεί ποτέ. Και αυτό γιατί ο περισσότερος κόσμος έχει χάσει το ενδιαφέρον του για τη μουσική. Την έχει βγάλει από τις συνήθειες του. Οι υπάρχουσες μεγάλες εταιρείες αδυνατούν να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, ρίχνουν όλο το φταίξιμο για την κρίση στο παράνομο download και εξακολουθούν να κάνουν επιλογές σαν αυτές που μας οδήγησαν ως εδώ. Ο δεύτερος λόγος λοιπόν ήταν πως υπήρχε πλέον η επιτακτική ανάγκη να κυκλοφορούν δίσκοι που έχουν τη δυναμική να ανανεώσουν το ενδιαφέρον του κόσμου.

 

3. Οι οποίοι δίσκοι δεν έβρισκαν το δρόμο τους και δεν μπορούσαν να κυκλοφορήσουν. Δηλαδή  η πιο σύγχρονη και ουσιαστικότερη έκφραση της ελληνικής δημιουργίας δεν μπορούσε να καταγραφεί έτσι ώστε να παραδοθεί στους επόμενους. Ο τρίτος λόγος λοιπόν ήταν να καταγραφεί το σήμερα – αν μη τι άλλο για λόγους ιστορικούς.

 

4. Όταν κυκλοφορούσαν κάποιοι τέτοιοι δίσκοι, συνέβαινε σχεδόν πάντα το εξής: Ανεπαρκείς συνθήκες προβολής ή/και διανομής. Καλύπτονταν έτσι η ιστορική αναγκαιότητα αλλά όχι η ουσιαστική που αφορά στο τώρα. Δεν έφταναν δηλαδή οι δίσκοι στο κοινό και σε μερικές περιπτώσεις ήταν σαν μην είχαν κυκλοφορήσει ποτέ. Ο τέταρτος λόγος ήταν δηλαδή πως χρειαζόταν μια εταιρεία πιο ευέλικτη και πιο εξωστρεφής.

 

5. Υπάρχει η ανάγκη για εταιρείες με συνέπεια και συνέχεια. Πολλές φορές στο παρελθόν ξεκίνησαν σημαντικές προσπάθειες που διακόπηκαν απότομα πριν προλάβουν να αφήσουν ίχνος. Οι καλλιτέχνες-δημιουργοί χρειάζεται να νιώθουν ασφάλεια. Χρειάζεται να ξέρουν πως, ας πούμε κάθε 2-3 χρόνια (ή όποτε νιώθουν έτοιμοι), θα μπορούν να εκθέσουν το υλικό τους. Αλλιώς μπλοκάρεται η δημιουργικότητα τους.

 

 

5 λόγοι που έχουν να κάνουν με τον «έσω κόσμο»

 

1. Ανομολόγητο όνειρο από τον καιρό της εφηβείας μου ήδη. Ήθελα να είμαι στα «ψιλά γράμματα» των δίσκων. Πίστευα βέβαια πως θα έφτιαχνα την εταιρεία μετά τα 50 μου.

 

2. Και γιατί να μην την κάνω στα 36 μου; Προλαβαίνω να αποτύχω και να ξαναδοκιμάσω αργότερα.

 

3. Είχα την ανάγκη να είμαι μέλος μιας δημιουργικής ομάδας. Δημιουργικά και καλλιτεχνικά μιλώντας, πριν την εταιρεία αισθανόμουν πολύ μόνος.

 

4. Χρειαζόμουν να δοκιμάσω σε «πραγματικές συνθήκες» τις ομολογουμένως ιδιότυπες απόψεις μου που αφορούν στις λειτουργίες μιας εταιρείας αλλά και στις σχέσεις: κοινού-δημιουργών, δημιουργών-εταιρείας, κοινού-εταιρείας.

 

5. Ήθελα να μην χρειάζεται να εξηγήσω σε κανέναν το γιατί ας πούμε ο κάποιος δίσκος μου θα είχε τον τίτλο «Παραπούνες & Τριαφύνταλλα» και όχι «Παπαρούνες & Τριαντάφυλλα».

 

 

 

Μετά από όλα αυτά, υπάρχει πραγματικά μόνο ένας λόγος που θα με οδηγούσε στο να διαλύσω κάποτε την Puzzlemusik: να πάψω να έχω την ηθική και ουσιαστική υποστήριξη της οικογένειας μου που είναι και ο αφανής αρωγός όλης αυτής της ιστορίας. Χωρίς αυτή την υποστήριξη, όλα τα παραπάνω μοιάζουν ακατόρθωτα.

PlayTheirMusic:  www.myspace.com/puzzlemusik    

 

 

Δισκογραφία PuzzleMusik:

  Χρήστος Αλεξόπουλος  - Vouveau (PIECE 007)    Nοε.2008

  Various Artists - First steps: 2 years of Puzzlemusik (piece C01) Nοε. 2008

  Duo Choriambus - Dialogues   (piece W02)   Nοε. , 2008

•  Sotiris Debonos - Film Musik ep (piece X02)   Ιουν. 2008

 •  Baby Trio - A New Snack ep (piece L01)  Μάιος  2008

•  Misuse - Misuse (PIECE 006)  Απρ. 2008

•  Poly Quartet - Perfumed Dreams (PIECE 005)  Απρ. 2008

 •  Socos - Sub Breath, Outer Speech   (piece Q01) Μαρτ. 2008  

•  Μπάμπης Παπαδόπουλος – Σκηνές από ένα ταξίδι  (PIECE 004) Φεβ. 2008

•  Hellenic Trio - Works of Greek Composers I (piece W01) Φεβ. 2008

• Yiannis Kassetas & The Funk Wizards - The Truth About the Alien Invasion In Egypt (PIECE 003)       Οκτ. 2008

• Socos & The Live Project Band – Kafka (piece X01)    Μάιος  2007

• George Kontrafouris Trio – The Storyteller (PIECE 002)
Απρ. 2007

• Χρήστος Αλεξόπουλος  – Παραπούνες και τριαφύνταλλα (PIECE 001)
Νοε. 2006

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τόσο στην αυτοβιογραφία του (2009), όσο και στο ντοκιμαντέρ που βασίστηκε σε αυτήν (2011), θέλησε
Από την εποχή της Marilyn Chambers και της εμβληματικής Sylvia Kristel, μέχρι την Τσιτσιολίνα, τον
Με αφορμή την έκδοση του άλμπουμ Ορμένιον από την Εβρίτικη Ζυγιά, η στήλη ανατρέχει στο podcast

FEATURED TODAY

Τόσο στην αυτοβιογραφία του (2009), όσο και στο ντοκιμαντέρ που βασίστηκε σε αυτήν (2011), θέλησε να δώσει πραγματική διάσταση στη μορφή του Τρελού που τρώει
Από την εποχή της Marilyn Chambers και της εμβληματικής Sylvia Kristel, μέχρι την Τσιτσιολίνα, τον βασιλιά του γκέι θεάματος Jeff Stryker και την ιντερνετική
Ξάφνου πατήσαμε παύση σε όλα, ευκαιρία λοιπόν να ξεκοκαλίσουμε το soundtrack ενός φιλμ της δεκαετίας του 1970 με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και τη Μπέντε Μπόρσουμ,

HOT STORIES

Τέλος στα 87 για τον σπουδαίο Πολωνό συνθέτη, η επιρροή του οποίου έφτασε ως τους Radiohead
O Liam Gallagher ρίχνει το γάντι στον αδερφό του, ζητώντας μια συναυλία που θα ενισχύσει έμπρακτα το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας
Top
0
Shares
0
Shares