Δελτίο Τύπου

H marionettentheater με μεγάλη χαρά παρουσιάζει μια μουσική βραδιά στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγ.Παύλου, την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014. H βραδιά είναι αφιερωμένη στην συναυλία των 1982, μα συμμετέχουν επίσης με δύο σύντομα sets τους ο Πάνος Αλεξιάδης και ο Χρίστος Χονδρόπουλος. H συναυλία πραγματοποιείται με την ουσιαστική στήριξη της Νορβηγικής Πρεσβείας και με την ευγενική βοήθεια των Specs 'n'Arts. 
 
 
1982
 
Οι 1982 είναι ένα ορχηστρικό trio ελεύθερου αυτοσχεδιασμού από την Νορβηγία. Τα μέλη του παίζουν περί τα 8 χρόνια πλέον μαζί και έχουν κυκλοφορήσει 4 δίσκους με τον πιο πρόσφατο [''Α/Β'', Hubro records] μέσα στην χρονιά που διανύουμε.
 
Με το σχήμα να αποτελείται από τον ασυνήθιστο οργανικό συνδυασμό βιολιού/παραδοσιακού τοπικού βιολιού hardanger [Nils Okland], harmonium [Sigbjorn Apeland] καιdrums [Oyvind Skarbo] και με την ηλικία των μελών του να εκτείνεται από τα 32 ως τα 53 χρόνια, αυτό που φέρνει κοντά τους τρεις μουσικούς είναι, θα έλεγε κανείς, η αντιληψή τους για τον αυτοσχεδιασμό. Σε αντιδιαστολή με την συχνά εμφανιζόμενη ανησυχία του εγκλωβισμού σε τακτικές και περιχαρακωμένες τάσεις που θα οδηγούσαν τον αυτοσχεδιασμό στην άχαρη κατάληξη ενός συγκεκριμένου είδους, σε αντίθεση με μια απελευθερωτική προσέγγιση, οι 1982 αγγαλιάζουν τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό με την ίδια θέρμη και ανοιχτή διάθεση που χαρακτηρίζει το σύνολο της δουλειάς του καθενός τους. Γνώρισμα και των τριών είναι η ευελιξία μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και υφολογικών τάσεων, ανεξάρτητα από την ηλικία και το υπόβαθρο του καθενός.
 
Ο Nils Okland πέρασε από τις κλασσικές σπουδές στηνjazz με ερέθισμα τον Miles Davis και από 'κει στην αναθεώρηση της Νορβηγικής μουσικής παράδοσης, στον αυτοσχεδιασμό και στις ποικίλες συνεργασιές [ChristianWallumrοd Ensemble, Alog, κ.α.]. Ο μουσικός και εθνομουσικολόγος Sigbjorn Apeland έχει ασχοληθεί σε βάθος με το εκκλησιαστικό όργανο, καθώς επίσης με την avant-garde και την ambient μουσική, συχνά συνδυάζοντας τέτοια στοιχεία μεταξύ τους [θόρυβος και όργανο, π.χ.]. Ο Oyvind Skarbo, ο νεότερος του σχήματος,  σπούδασε με τον Terje Isungset, τον μοναδικό ίσως μουσικό που το βασικό του όργανο είναι ο πάγος από τον οποίο δημιουργεί και κρουστά όργανα, ταξίδεψε στην Νιγηρία και την Κούβα για να εμβαθύνει στα κρουστά και πλέον συνεργάζεται στενά με τον Shahzad Ismaily και τον Sigbjorn Apeland σε διαφορετικά σχήματα, επιμελείται ένα μουσικό πρόγραμμα αφιερωμένο σε παιδιά και επανερμηνεύει κομμάτια όπερας συσχετίζοντάς τα με την jazz στα πλαίσια group του Hakon Kornstad.
 
Αυτό που προκύπτει και θέλγει στους 1982 είναι ένα παίξιμο που φιλτράρει αρκετά από αυτά τα στοιχεία σε ένα ζεστό ηχητικό αποτέλεσμα αξιοσημείωτης συνεννόσης μεταξύ των συντελεστών και αβίαστης ροής που έχει αφομιώσει, για παράδειγμα, τα folk και jazz κομμάτια γεννώντας ένα νεο, μη-παραδοσιακό ήχο. Η αισθητική τους είναι οπωσδήποτε χαμηλών τόνων, συχνά μάλλον μελαγχολική, μα ποτέ μονοδιάστατη ή ''βαριά'' στην διάθεση της.
 
Αυτό που μοιάζει άμεσα αντιληπτό και που παρασέρνει με την χάρη του τρόπου που ξεδιπλώνεται παρουσιάζει ποικιλία μικρο-στοιχείων που διαμορφώνουν τον ήχο με τρόπο που μπορεί και να μην αντιληφθεί κανείς εκ πρώτης ακροάσεως, όπως παιχνιδίσματα στο ξύλινο τμήμα του harmonium που μπλέκονται με τα κρουστά, ξαφνικά έντονα παιξίματα που διαλύονται μετά από λίγο, jazzy αναφορές, ακόμα και διάσπαρτα χιουμοριστικά μέρη. Όλα τμήματα μιας λιτής και μη-ιεραρχικής αντίληψης ενορχήστρωσης, ενός απλού, μα ακριβούς παιξίματος που είναι ότι χρειάζεται για να αναδείξει την ομορφιά των κομματιών που, ζωντανά, θα μπορέσουν να παίξουν ακόμα περισσότερο με τις κρυφές δυναμικές του ήχου τους, όπως και μ'εκείνες της ατμόσφαιρας και της ακουστικής της Αγγλικανικής εκκλησίας. Τέλος, θα εκμεταλλευτούν περαιτέρω τις συνθήκες της περίστασης αντικαθιστώντας στο παίξιμό τους το harmonium με το εκκλησιαστικό όργανο.
 
Στην τελευταία τους κυκλοφορία ''A/B'' [Hubro records, 2014, εγχώρια διανομή από την Recordisc] για πρώτη φορά υπάρχουν στoιχεία σύνθεσης, αφού στην μία πλευρά του δίσκου τα κομμάτια βασίζονται στους αυτοσχεδιασμούς του trio, μα αλληλεπιδρούν με την μουσική για κουαρτέτο πνευστών που έγραψε ο Stian Omenas. Στην δεύτερη πλευρά ο ήχος διευρύνεται με την χρήση φωνητικών και προετοιμασμένου πιάνου, μεταξύ άλλων νέων εμπνεύσεων.
 
Links:
 
Χρίστος Χονδρόπουλος
 
O Xρίστος Χονδρόπουλος είναι ένας μουσικός με βάση την Αθήνα και σπουδές πάνω στα κρουστά, με έμφαση στην σύγχρονη μουσική. Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει έντονη δραστηριόητα με αυξανόμενο ενδιαφέρον, αφού ο συνδυασμός των διαρκών πειραματισμών σε επίπεδο ιδιαιίτερων συνθηκών, συνεργασιών και ηχητικών προσμείξεων εξελίσσεται παράλληλα με το ενδιαφέρον του γύρω από την έννοια της δομής του ήχου και του ρόλου της στην μουσική σύνθεση. Πιο συγκεκριμένα, και ενώ συνεχίζει και την δραστηριότητά του ως μέλος του αυτοσχεδιαστικού/πειραματικού σχήματος των Xysm που πρόσφατα κυκλοφόρησαν και τη νέα τους δουλειά [Phase!, 2014], o Xρίστος Χοδρόπουλος καταπιάνεται πλέον και με την ηλεκτρονική μουσική, επιχειρόντας κιόλας να συνδέσει την ανησυχία του για την δομή του ήχου και την δουλειά του στα κρουστά με την αντίληψη της musique concrete. Με πνεύμα σταθερά ανοιχτό σε ευφάναστες επιρροές ανιχνεύει την πορεία του με γνώμωνα αυτό που ονομάζει urban folk κριτίριο/σκηνή, κάτι που θα ερμηνεύαμε σαν μια κοινωνικής ανησυχίας σύγχρονη ''προωθημένη΄'' αστική μουσική βασισμένη σε ακουστικά όργανα και με σχέση τόσο με την παράδοσή τους, όσο και με εξωτερικά ερεθίσματα, όπως οι ηλεκτρονικές πηγές και οι ποικίλες συνεργασίες.
 
Links:
 
Πάνος Αλεξιάδης
 
O Πάνος Αλεξιάδης έχει μια σταθερή καλλιτεχνική πορεία εδώ και αρκετά χρόνια πια. Έγινε διεθνώς γνωστός με το solo project του Lunar Miasma [ξεκινώντας στα 2009], μία καθαρή ματιά πάνω στην kosmische μουσική, κυρίως όπως εκείνη είχε διαμορφωθεί στα '70s. Ακολούθησαν άλλα projects και συνεργασίες για να φτάσει εσχάτως να στρέψει την προσοχή του σε μια πιο προσωπική κατάσταση όπου δείχνει να έχει φιλτράρει έντονα το ψυχεδελικό και kraut παρελθόν του προς ώφελος της ανίχνευσης μιας εσωτερικότητας κι ενός πιο πυκνού ήχου. Αναφορές του μουσικού του παρελθόντος εξακολουθούν να υπάρχουν στην τωρινή του κατεύθυνση, μα πρόκειται για κάτι οπωσδήποτε νέο. Έχει εγκαταλλείψει πλέον τα πληκτροφόρα, ηχογραφεί με βάση το αναλογικό modular synthesizer του και η έμφαση φαίνεται να δίδεται στην φιλοσοφική ανησυχία και στην ακρίβεια, ενώ οι διαστημικές αναφορές εμπλουτίζονται από την εσωστρέφεια σαν δημιουργική διαδικασία και από την προσέγγιση μιας ψυχοακουστικής εμπειρίας. Έχοντας, επίσης, ένα ενδιαφέρον για τα εικαστικά και τις εκάστοτε χωρικές συνθήκες, στην εν λόγω συναυλία θα διαχειριστεί το υλικό του ως κομμάτι της ατμόσφαιρας της εκκλησίας ερμηνεύοντας την ησυχία που το μέρος και η ακουστική μπoρούν να υποβάλλουν.
 
Links:
 
Χρήσιμες πληροφορίες:
 
Ημερομηνία: Tρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014.
Ώρα έναρξης: 21:00
Χώρος: Αγγλικανική Εκκλησία Αγ.Παύλου, Φιλελλήνων 27& Σιμωνίδου, Σύνταγμα.
 
Εισιτήριο: 13 euros 
 
Ακολουθία εμφανίσεων: Πάνος Αλεξιάδης, Χρίστος Χονδρόπουλος, 1982
 
** H διάρκεια των δύο πρώτων sets θα κυμαίνεται γύρω στα 20', ενώ η βραδιά αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί κατά τις 23:40.
 

{youtube}zL74ha8XLCk{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured