View More

Κ.ΒΗΤΑ

Τον έχουμε δει καλύτερο τα τελευταία χρόνια, απ' ότι την Παρασκευή στην Τεχνόπολη. Παραμένει όμως ο κορυφαίος ηλεκτρονικός ποιητής της πόλης και οι εμφανίσεις του διατηρούν έτσι κάτι που μοιάζει με ηλεκτρισμένα Διονύσια...

Χώρος
Τεχνόπολη, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
9/9/2016
Φωτογράφος
Δάφνη Ανέστη
Κείμενο: Τάνια Σκραπαλιώρη

Αρχή συναυλιακής σαιζόν και επιστροφή στην αστική, σεπτεμβριάτικη υγρασία –με ό,τι αυτό συνεπάγεται– σηματοδότησε η μεγάλη συναυλία του Κωνσταντίνου Βήτα το βράδυ της Παρασκευής στο πολιτιστικό ορόσημο της πόλης μας, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Kvit16_2.jpg

Κόσμος που περίμενε τη βραδιά αρκετό καιρό και κόσμος που τελευταία στιγμή επέλεξε τη μισή ψυχή των Στέρεο Νόβα για να περάσει ένα από τα πρώτα του βράδια μετά τις διακοπές. Όλοι συναθροίστηκαν από νωρίς γύρω από το φουγάρο που δεσπόζει στο Γκάζι, προσδοκώντας τον ηλεκτρονικό χορό και το μεθύσι της ποίησης του Κωνσταντίνου Βήτα, προσδοκία που ικανοποιήθηκε από τα πρώτα μόλις λεπτά με τη "Χρυσαλλίδα" και το διαχρονικά μαγικό "Ταξίδι Της Φάλαινας".

Kvit16_3.jpg

Επίσης εμφανή από τα πρώτα λεπτά της βραδιάς έγιναν ωστόσο και τα προβλήματα στον ήχο,  οφειλόμενα κυρίως στο αδικαιολόγητα και αχρείαστα δυνατό μπάσο –και δεν ήταν καθόλου αναμενόμενα, λαμβάνοντας υπόψιν την καλή παράδοση της Τεχνόπολης. Με τη μοναδική του αμεσότητα, λοιπόν, ο Κ.ΒΗΤΑ έσπευσε να υποδείξει στους ηχολήπτες τις απαραίτητες διορθώσεις και συνέχισε τη βραδιά με τραγούδια για αθηναϊκά πάρτι, μεσάνυχτα στο κέντρο της πόλης και κοριτσίστικα ονόματα που τα στοιχειώνουν. Η πρόσφατη τραγουδοποιία του ίσως μονοπώλησε τον συναυλιακό χρόνο, απογοητεύοντας σε έναν βαθμό μερίδα του κοινού, όσους κυρίως αδημονούσαν για τους ύμνους που εξαπέλυαν οι Στέρεο Νόβα στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αλλά κι αυτοί αποζημιώθηκαν σε ανύποπτο χρόνο με απολαυστικώς οργασμικά ηλεκτρονικά ιντερμέδια ορχηστρικής φύσης.

Kvit16_4.jpg

Ναι, έχουμε πράγματι δει τον ακούραστο Κωνσταντίνο Βήτα πολύ καλύτερο τα τελευταία χρόνια. Ναι, ο τελευταίος του δίσκος χάνει νομίζω σε ποιητικό αυθορμητισμό χάριν της ρομαντικής ασφάλειας –και το αποτέλεσμα έγινε φανερό στη σεπτεμβριάτικη συναυλία της Τεχνόπολης. Ωστόσο είναι φτιαγμένος από εκείνη τη μοναδική καλλιτεχνική στόφα που ξεπερνά τα παραμορφωτικά μπάσα, τα εύκολα καινούρια τραγούδια, το πέρασμα του χρόνου. Από εκείνη τη στόφα που, ακόμα και μέσα από μια μέτρια εμφάνιση, καλεί τους πιστούς σε αστικό, εκστατικό χορό και σε ηλεκτρισμένα Διονύσια.

Kvit16_5.jpg

Ο Κ.ΒΗΤΑ πάντα θα μας χάνει και θα μας βρίσκει στο σύμπαν των Στέρο Νόβα και σε όλο αυτό που ποτέ δεν θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε στο άκουσμα των στίχων του. Θα μας πηγαίνει πάντα βόλτα με ένα κλεμμένο ποδήλατο σε δρόμους με ατέλειωτα χρυσάνθεμα και, αν οτιδήποτε πάει στραβά, θα μας αποζημιώνει με ένα τεράστιο, ανακουφιστικό κύμα μετά το μπιζάρισμα. Θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα ο κορυφαίος ηλεκτρονικός ποιητής της πόλης και κάθε του εμφάνιση –καλή ή λιγότερη καλή– θα είναι συλλεκτική. Γιατί σε κάθε συναυλία του καταλήγουμε να διασχίζουμε ένα πρωινό τον κόσμο και να είναι πιο όμορφα και από ένα όνειρο.

 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Γερμανός παραγωγός επέστρεψε στην Αθήνα για να ξορκίσει τον πανδημικό κύκλο σε ένα live που θα

Ο Άγγελος Κλειτσίκας εγκλωβίστηκε πρόθυμα στον κλειστοφοβικό, πυρηνικό εφιάλτη που έστησε η

O Sting έκανε έναν ακόμα χορταστικό περίπατο στο Ηρώδειο, δικαιώνοντας την αίγλη του ονόματός του

FEATURED TODAY

Η δέκατη κινηματογραφική ταινία του Wes Anderson βρήκε επιτέλους τον δρόμο της στις ελληνικές αίθουσες και η Ναταλία Πετρίτη σχολιάζει το τελευταίο πόνημα του αγαπημένου σκηνοθέτη

Από την Aretha Franklin και την Dolly Parton στα επαναστατικά κορίτσια των Bakini Kill, ο Μάκης Μηλάτος χαρτοργραφεί την επανάσταση της γυναικείας φωνής στη μουσική πολύ πριν το σύγχρονο κίνημα του #metoo φτάσει έστω και καθυστερημένα στην καθημερινότητά μας. 

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος αναπολεί τις αγαπημένες του διακοπές στη Δονούσα με τα synths του Jan Hammer.

Top
0
Shares