View More

Bazooka: Βλέποντας πώς παίζουν οι μπάντες στην Αμερική, είδαμε ότι αυτό που κάνουν ταιριάζει με τον τόπο τους...

Με φρέσκο δίσκο στις αποσκευές (Άχρηστη Γενιά), αλλά και σειρά επερχόμενων εμφανίσεων –αύριο Τρίτη 20/12 έρχονται Αθήνα (στο Six d.o.g.s.), 21/12 παίζουν στον Βόλο, 22/12 στη Θεσσαλονίκη, 23/12 στη Λάρισα– επεξηγούν τις σκέψεις γύρω από τη νέα τους προσπάθεια και μιλούν για τις περιπέτειες που ήθελαν, μα η ελληνική επαρχία δεν μπορούσε να τους προσφέρει

Γιάννης Καγκελάρης
Γιάννης Καγκελάρης

Η Άχρηστη Γενιά αποτελεί εμφανή εξέλιξη στον ήχο σας, καθώς η (σχεδόν) ψυχεδελική διάθεση του άλμπουμ δεν προκάλεσε εκπτώσεις στον punk χαρακτήρα σας. Τι αλλαγές συνέβησαν στην όλη δημιουργική προεργασία, αλλά και τι σκέψεις είχατε κατά νου, προς επίτευξη ενός τόσο μεστού ήχου;

Αλλαγές όντως συνέβησαν στον ήχο μας και στον τρόπο με τον οποίον παίζουμε σαν μπάντα, ιδιαίτερα έπειτα από την αμερικάνικη περιοδεία μας. Βλέποντας πώς παίζουν εκεί οι μπάντες, είδαμε ότι αυτό που κάνουν ταιριάζει με τον τόπο τους. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι η στροφή μας προς τα έξω μας έκανε να δούμε κάπως προς τα μέσα –και να κάνουμε κάτι που νιώσαμε πιο πολύ δικό μας.

Πόσο σας εκφράζει ο ελληνικός στίχος, αλλά και πόσο άρρηκτους θεωρείτε τους δεσμούς του με την εγχώρια punk σκηνή των 1980s; Πιστεύετε πως το ανήσυχο στοιχείο, αλλά και η γενικότερη αισθητική της μουσικής σας, εκφράζονται έτσι καλύτερα;

Ο ελληνικός στίχος μας εκφράζει το ίδιο, όπως και ο αγγλικός. Τα ελληνικά θα λέγαμε ότι είναι κάτι που απλά είχαμε στον νου μας να κάνουμε. Δεν τα διαλέξαμε δηλαδή ορμώμενοι από την 1980s σκηνή και το γεγονός ότι τότε τραγουδούσαν στα ελληνικά. Είναι άλλωστε η γλώσσα που μιλάμε και σίγουρα μας έχει επηρεάσει αυτό, από μόνο του... Όπως και να το κάνουμε, το να τραγουδάς στα ελληνικά, σου δίνει μία ταυτότητα. Θέλεις δεν θέλεις.

061Bazooka_2.jpg

Η Άχρηστη Γενιά ήταν επίσης κι ένας πολύπλευρος δίσκος: περιέχει από trippy ατμοσφαιρικά δείγματα σαν την "Άγρια Φύση", ως πιο groovy ψυχεδέλειες (π.χ. το ομώνυμο), μέχρι punk καταστάσεις όπως η "Επανάληψη". Προτιμήσατε μια σχετική ποικιλία για μεγαλύτερο ενδιαφέρον; Ή το αποτέλεσμα ήταν κάτι εντελώς αυθόρμητο;

Η ποικιλία στον ήχο, μας ήρθε πολύ φυσικά και έχει να κάνει με τα πολλά ακούσματα που έχουμε όλοι στη μπάντα. Γενικά, δεν μας αρέσει να εμμένουμε σε μια φόρμουλα, ούτε σε έναν συγκεκριμένο ήχο. Πάντα ψάχνουμε τον δικό μας.

Τι επιρροές θα βάζατε δηλαδή στο ίδιο «τσουκάλι» για τη σύνθεση του νέου σας δίσκου; Και πόσο παραπέρα βλέπετε να οδεύει το ενδεχόμενο του πειραματισμού;

Ο πειραματισμός δεν τελειώνει ποτέ –μπορεί ο επόμενος δίσκος να είναι ακόμα και λάτιν! Όσο για τις επιρροές, αυτές είναι μυστικές: αποκαλύπτονται ανάλογα το αυτί του ακροατή.

061Bazooka_3.jpg

Τα τελευταία χρόνια ξεπηδούν όλο και περισσότερες ντόπιες μπάντες με τα δικά τους ψήγματα ταυτότητας. Ένα επίτευγμα ιδιαίτερα δύσκολο, δεδομένης της ελληνικής πραγματικότητας, αλλά και του ότι οι εγχώριοι μουσικοί δεν υποστηρίζονται επαρκώς. Θεωρείτε πως η κρίση, αλλά και τα χρόνια που προηγήθηκαν και οδήγησαν σε αυτήν, έπαιξαν τον δικό τους ρόλο;

Σίγουρα η κρίση έφερε μια εγρήγορση πάνω σε διάφορα θέματα και έχει επηρεάσει με κάποιον τρόπο διαφορετικό τον καθένα, είτε ασχολείται με την τέχνη, είτε όχι. Δεν ξέρουμε όμως τι εννοείς με τη φράση «ελληνική πραγματικότητα», γιατί στην Ελλάδα παίζουν οι ίδιες μουσικές φάσεις όπως και σε κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης την οποία έχουμε επισκεφθεί για συναυλίες κατά τα τελευταία 6 χρονια. Απλά στην Ελλάδα η οικονομία είναι διαφορετική και υπάρχουν λιγότερες πόλεις για να περιοδεύσεις. Και, αντίστοιχα, μικρότερο κοινό για κάποια συγκεκριμένα είδη μουσικής, σε σύγκριση π.χ. με Γαλλία ή Γερμανία.

Κατάγεστε από τον Βόλο, μια πόλη με έντονη punk/hardcore παρουσία στις αρχές των '00s. Πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες για μπάντες στην επαρχία (ανεξαρτήτως ύφους), αλλά και τι διάθεση υπάρχει για τοπική υποστήριξη;

Ως μπάντα, φύγαμε από τον Βόλο γιατί δεν υπήρχαν αρκετά μέρη να παίξουμε, αλλά και γιατί θέλαμε περιπέτειες τις οποίες η πόλη μας δεν μπορούσε να προσφέρει. Είναι θέμα συνήθειας ο κόσμος να υποστηρίζει τα συγκροτήματα στην επαρχία, πηγαίνοντας π.χ. πιο συχνά σε μπαρ, σε αυτοδιαχειριζόμενα μέρη, αλλά και σε κανονικούς συναυλιακούς χώρους. Προτιμά να παρακολουθεί και να στηρίζει αγοράζοντας τη μουσική από τους ίδιους τους μουσικούς.

061Bazooka_4.jpg

Τι σχέδια υπάρχουν, όσον αφορά επερχόμενες εμφανίσεις; Και ποιους δίσκους θα προτείνατε στους φίλους σας από την πρόσφατη ελληνική σοδειά;

Μετά το τέλος της 9ης ευρωπαϊκής μας περιοδείας, προγραμματίζουμε μια σειρά από επιπλέον συναυλίες στην Ελλάδα: αύριο Τρίτη, 20 του Δεκέμβρη, θα βρισκόμαστε στην Αθήνα, στο Six d.o.g.s., μεθαύριο Τετάρτη 21 στον Βόλο (στο Μανιτού), στις 22 θα παίξουμε στη Θεσσαλονίκη (στο Eightball) και στις 23 στη Λάρισα (στο Stage). Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάτι να σας προτείνουμε από δίσκους όλοι μαζί, πάντως το 2017 περιμένουμε νέο υλικό από Acid Baby Jesus, Chinese Basement και ΤΣοΠ.

Δύο λόγια, τέλος, για τη συμμετοχή σας στα εγχώρια events της δισκογραφικής σας, Slovenly Recordings: ποια η γνώμη σας για τον Pete Menchetti, τις διοργανώσεις που έστησε, αλλά και την ισχνή ανταπόκριση από πλευράς κοινού; Μήπως πολλάκις θέλουμε να παραπονιόμαστε για αξιόλογα events του εξωτερικού, αλλά όταν αυτά διοργανώνονται στη διπλανή μας πόρτα επιλέγουμε να απέχουμε; Ο ίδιος στηρίζω έμπρακτα αυτοοργανωμένες καταστάσεις, από την άλλη, όμως, ό,τι είναι «punk» δεν είναι μόνο «τσάμπα»...

Εμείς δεν έχουμε εμπλακεί στη διοργάνωση, μόνο παίξαμε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος στη Θεσσαλονίκη. Η Slovenly έκανε ό,τι μπορούσε από πλευράς της για να στήσει το We're Loud Festival. Κάποιος κόσμος δεν μπόρεσε τώρα να παρακολουθήσει λόγω της τιμής του εισιτηρίου, με τόσα όμως συγκροτήματα από διάφορα μέρη του κόσμου, είναι δύσκολο να βγει αλλιώς. Ό,τι είναι punk δεν είναι και τζάμπα, σίγουρα. Ειδικά όταν πρόκειται για ένα φεστιβάλ. Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι υπάρχουν μουσικοί που βιοπορίζονται από την τέχνη τους.

 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ιθύνων νους των Regressverbot στράφηκε στο σόλο project Athens Computer Underground και μιλάει στην Τάνια

Ο ίδιος γύρισε το Monday κι άφησε για πρώτη φορά το σινεμά του να μιλήσει αγγλικά για να αφηγηθεί μια ιστορία αγάπης

Ο «άγνωστος δρόμος» της βρήκε αυτόν του Φοίβου Δεληβοριά που από την Ταράτσα έφτασε πλέον να της υπογράφει το

FEATURED TODAY

Ο ιθύνων νους των Regressverbot στράφηκε στο σόλο project Athens Computer Underground και μιλάει στην Τάνια Σκραπαλιώρη για τα «μπλιμπλίκια, τα κομπιούτερ και τους αριθμούς» αλλά και τη φετινή δουλειά The Crying Came που ακούγεται σαν μια βόλτα με αμάξι των 90s.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, συνεχίζει τον αγώνα της σωτηρίας, με μουσικές προτάσεις από τις υπόλοιπες 12 χώρες του φετινού Euro.

H Τάνια Σκραπαλιώρη ξαναθυμήθηκε τι πάει να πει συναυλία στον Κήπο του Μεγάρου, που για μια βραδιά γέμισε με τους ήχους του καλοκαιριού που τόσο μας έλειψε.

HOT STORIES

Ακούστε το νέο κομμάτι της τραγουδίστριας που ήδη ακούγεται στο repeat (και στους στίχους του βρίσκουμε μεταξύ άλλων τον Saske).

Μετά τους Primal Scream, η Lorde συνεχίζει να μαζεύει φιλοφρονήσεις και...να σκάσουν όσοι λένε «ο κλέψας του κλέψαντος».

Έτσι μας λέει τουλάχιστον στο πρώτο ομώνυμο single του επερχόμενου σόλο δίσκου του.

Top