Αντιγράφουμε από το παρελθόν.

Σε μιαν άλλη ζωή, σε έναν άλλο κόσμο, ακόμη και τα διαδικτυακά beefs των σχολιαστών της μπλογκόσφαιρας, έστω και εξαιτίας της χρονοκαθυστέρησης των αποκρίσεων, αποτιμώνται ως πιο ανώδυνα από το σημερινό Fb κατιναριό. Ή ακόμη-ακόμη τα αντίστοιχα των ίδιων των δημιουργών, εκτός YouTube χωροχρόνου, έπαιρναν στην πιάτσα, την κανονική πιάτσα, διαστάσεις μυθολογικές. Έστω και αν αυτό αφορούσε 50,100, 1000, 2000 άτομα. Μιας ακτίνας μεταξύ Ασανσέρ, χαμογελαστού Woozy στη μαρουσιώτικη αμερικάνικη αγορά, Noiz στο 7+7, orange fat κεφαλών στην Ανδριανού, υπό τους ήχους του κυριακάτικου Atlantis και των video clips στο G TV.

Ναρκοπέδιο το να μιλήσεις για την πρώιμη ελληνική hip hop ιστορία, αυτή που λίγο έως πολύ τελειώνει γύρω στις αρχές των 00s. Αφενός η συναισθηματική απόσταση αμβλύνει τα πάθη, ωραιοποιώντας τις αναμνήσεις, αφετέρου ο κίνδυνος του να βρεθείς σε μια ατέρμονη δίνη συγκρίσεων της πρώτης σκηνής, των μετέπειτα και κυρίως της σημερινής, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε νέα beefs. Δύσκολο να φανταστεί κανείς τον αντίκτυπο εκείνων των groups στο σημερινό πλαίσιο, όπου η εγχώρια παραγωγή έχει δεδομένα μαζικότερη αποδοχή. Σήμερα, επουδενί δε βρισκόμαστε στα μεγέθη ενός live στην πλατεία Κοραή, πριν τα Starbucks, πριν τα φεστιβάλ της Athens Voice, πριν τον trap έρωτα της LiFo, όταν το Παιδί Θαύμα των τότε κραταιών ZN παρέα με τον «εκπεσόντα» Βέβηλο των Βαβυλώνα της Freestyle των Active Member, τραγουδούσαν παρέα για τον εκλιπόντα Πυροβάτη, σε μια σύμπραξη των δύο άτυπων εγχώριων ακτών του ελληνικού hip hop. Ούτε καν στο μέγεθος ενός live των Body Count και του Ice T στο Ρόδον, όπου μετρούσες στα δάχτυλα τους εγχώριους mc που πάτησαν τη σκηνή για ένα mini battle.

Αναγκαίο λοιπόν να θέσουμε ένα σύνολο παραδοχών και δεδομένων γεγονότων.

Στο διαδικτυακό πλαίσιο, οι ακροατές βρισκόμαστε σε περιβάλλον ISDN ταχυτήτων, Napster ανταλλαγών και πληροφοριών στο hiphop.gr forum. Σε bullet points, έχει προηγηθεί η εξής κατάσταση: Beat Street, 1986/1987, breakdance, FFC, Active Member «Διαμαρτυρία», σχίσμα, Μεντζέλος στο ραδιόφωνο, graffiti ως κεντρομόλος, Public Enemy στο Κατράκειο. Πριν φτάσουμε στις κυκλοφορίες της FM Records, στο fanzine Carpe Diem και τις εκδόσεις του Ιωσηφίδη για το «Χρώμα της Πόλης» στις εκδόσεις Οξύ, η ακραιφνής old school  αλυσίδα γειτονιά-σχολείο-παρέα θα δώσει την πληροφορία, θα ορίσει τους ήχους, θα φτιάξει τις ομάδες, «θα αποδράσεις από τα εγκόσμια». Κάτω από τις φιγούρες του Φαϊτάκη ως Bizarre, χρόνια μετά τον Αρτέμη και τον Seen στο Θησείο, παράλληλα με την εισβολή των TXC στο ΑΝ και των Active Member στο Ρόδον.

...

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου και ακούστε το podcast στο MyPodcasts του Avopolis.gr

Kεντρική φωτογραφία - Illustration: Αργύρης Λιόσης 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured