Αυτή την Δευτέρα καλωσορίζουμε στον Θάλαμο Επικοινωνίας όχι έναν μπανταίο, αλλά τον άνθρωπο πίσω από το φεστιβάλ Up the Hammers ή Πάνω τα Σφυριά όπως το αποκαλώ συνήθως. Καλωσήρθες Μανώλη Καραζέρη, σε ευχαριστούμε για την αποδοχή επικοινωνίας.

Καλησπέρα Επίτροπε! Ευχαριστώ για την φιλοξενία στον θάλαμο αερίων.

Πάμε κατευθείαν στην ερώτηση που πάντα μ ‘αρέσει να κάνω πρώτη. Γιατί αυτό το όνομα στο φεστιβάλ;

Το όνομα είναι εμπνευσμένο από μια ατάκα που χρησιμοποιούσε ο μακαρίτης και νονός του φεστιβάλ Mark Shelton (σ.σ. αν δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο Mark Shelton μπορείς να σταματήσεις να διαβάζεις). Δεν έχει κάποια ιδιαίτερη ιστορία πίσω από την επιλογή, ήθελα κάτι εύηχο που να σου μπορεί να σου μείνει στο κεφάλι και να έχει μια επική διάσταση αφού το φεστιβάλ έχει σαν σημείο αναφοράς το epic metal. Όταν μιλάμε για hammer προφανώς αναφερόμαστε στο σφυρί του Thor!

Δηλαδή οι φήμες ότι αναφέρεται στην στυτική λειτουργία των αρσενικών θαμώνων του φεστιβάλ κατά την συμμετοχή τους στα δρώμενα, είναι ανυπόστατες;

Ήμουν σίγουρος ότι έπρεπε να αποφύγω να μπω στον θάλαμο και ήδη από την δεύτερη ερώτηση μου επιβεβαιώνεις τους φόβους μου. Ερώτηση-παγίδα που μόνο χαμένος μπορείς να βγεις και να φας και κανένα cancel από εκεί που δεν το περιμένεις. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι φέτος το line up θα προσφέρει ΜΕΓΑΛΕΣ συγκινήσεις.

Ήμουν σίγουρος ότι θα αποφύγεις όλες τις κακοτοπιές. Μιας και το αναφέρεις, ας πάμε στο φετινό line up πριν μιλήσουμε για το παρελθόν. Φέτος έχεις 2 σούπερ κλασικά ονόματα για headliners, τόσο οι Cirith Ungol όσο και οι Burning Star είναι πόλος έλξης αλλά να σου πω την αλήθεια μου ρε Μανώλη, νομίζω ότι όλα τα υπόλοιπα ονόματα είναι αδιανόητα καλοδιαλεγμένα. Αν μπορούσα να το παρομοιάσω με έναν σφίχτη το φεστιβάλ, είναι ένας τύπος σαν τον Σβατζενέκερ: ΟΚ κεφάλι, λίγο βλαχοφατσα, δεν τον ξεχνάς σίγουρα, όμως από τον λαιμό και κάτω Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΒΛΑ.

Χαίρομαι αφάνταστα που έπιασες ακριβώς το νόημα αυτού που θέλουμε να κάνουμε. Ο χρόνος δυστυχώς είναι αδυσώπητος με όλους μας και οι ήρωες της δεκαετίας του 80 σιγά σιγά αποσύρονται, αυτό αλώστε είναι και το αποχαιρετιστήριο show των Cirith Ungol. Πρέπει να δώσουμε το «χρίσμα» στους επόμενους που θα πάρουν στην πλάτη τους το δύσκολο  έργο να ηγηθούν του ήχου μας. Μπάντες όπως οι Visigoth, Eternal Champion, Phantom spell, Evil Invaders και πολλοί άλλοι πρέπει να πάρουν τα slots που τους αναλογούν σε άρτια οργανωμένες εκδηλώσεις ώστε να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου. Εγώ και οι συνεργάτες που βρίσκονται κοντά στο φεστιβάλ προσπαθούμε να φιλτράρουμε τις αμέτρητες μπάντες που κυκλοφορούν, και πολλές φορές να προβλέψουμε την εξέλιξη τους, ώστε να χτίσουμε ένα line up που να αξίζει τα χρήματα του κόσμου και να παρουσιάζει σε τρεις μέρες ό,τι καλύτερο, κατά τη γνώμη μας, υπάρχει εκεί έξω.  Η δικαίωση για όλο αυτό είναι η κάθε χρόνο μεγαλύτερη προσέλευση κόσμου από το εξωτερικό. Είναι τρομακτικά σημαντικό και τιμητικό για εμάς ότι βάζουμε 500 ανθρώπους στο αεροπλάνο για την Ελλάδα για να δουν ένα underground festival.

Μπαίνουν όλοι μαζί στο ίδιο αεροπλάνο ή έρχονται με διαφορετικές πτήσεις ο καθένας;

Είναι ένα αεροπλάνο τύπου magic bus, τους μαζεύει από τα σπίτια τους.

Σαν την κρουαζιέρα 70000tons αλλά το λέτε 20.000 feet;;

Καλύτερα να αποφύγουμε την θεματολογία «πόδια»…(γέλια)

Μιας που το ανέφερα, διάβασα την προηγούμενη εβδομάδα σε ένα διαφημιστικό άρθρο για το 70.000tons ότι μπορείς με μια «μικρή» αμοιβή να ταΐσεις φώκιες παρέα με τον Hansi Kursch των Blind Guardian ή να κολυμπήσεις δίπλα σε δελφίνια μαζί με τον Kai Hansen. Σκέφτεσαι κάτι αντίστοιχο για το Up the Hammers, δλδ να οργανώσεις exhibitions για τους απόλυτους fans, πχ να πιείς τσίπουρα με τον Jack Starr ή να προσπαθήσεις να διασχίσεις την Συγγρού κάθετα με τον Tim Baker, με ένα «μικρό» αντίτιμο;;;

Αυτή είναι ίσως η πιο γαμάτη ερώτηση που μου έγινε ποτέ. Ήταν ένα θέμα που με απασχολεί πάρα πολύ γιατί θεωρώ ότι η συμπεριφορά κάποιων καλλιτεχνών στις μέρες μας δεν απέχει πολύ από την συμπαθή τάξη των εκδιδόμενων γυναικών. Δεν σου θυμίζει λίγο αυτός ο τιμοκατάλογος τις σελίδες με escort που σου λέει ότι αν χρησιμοποιήσει έξτρα αξεσουάρ είναι +50 ευρώ; Που σταματάει η όρεξη για περισσότερα χρήματα και που είναι τα όρια της ξεφτίλας άραγε; Για να έρθω πίσω στο φεστιβάλ μας λοιπόν όλα τα signing session meet and greet είναι δωρεάν και είναι όρος που μπαίνει από εμάς πριν εμφανιστούν τα συγκροτήματα.

Κρίμα ρε γμτ. Και ήθελα να φάω σαρδέλες με τους Sumerlands. Μιας που πιάσαμε το όλο θέμα, θα ήθελα να σε ρωτήσω Μανώλη αν νιώθεις έστω και ελάχιστα κορόιδο που δεν βάζεις 4 μπάντες την μέρα και δεν κάνεις το φεστιβάλ 8 μέρες, κυρίως καθημερινές. Πραγματικά τι έχεις στο κεφάλι σου και επιμένεις ΠΣΚ με 8+ ονόματα την μέρα;

Από που να αρχίσω δεν ξέρω…

Καταρχάς να πούμε το εξής. Τα μεγάλα φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα δεν είναι φεστιβάλ αλλά για αυτό οι τελευταίοι που ευθύνονται είναι οι διοργανωτές. Τα φεστιβάλ που έχουμε στην χώρα μας είναι ακριβώς αυτά που θέλουμε ως κοινό, και εξηγούμαι. Ναι, υπάρχουν αντικειμενικά προβλήματα γεωγραφικής θέσης κάνοντας ασύμφορο το πέρασμα καλοκαιρινών περιοδειών από εδώ και δύσκολο να χτίσεις line up αλλά αυτό θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν ήταν διαφορετικά τα θέλω του κοινού. Θέλουμε το φεστιβάλ να έχει headliner και κάνα support για να μην τρέχουμε μέσα στον ήλιο μεσημεριάτικα, θέλουμε να φύγουμε στις 7:30 το απόγευμα από το σπίτι, στις 8:00 να πίνουμε την πρώτη μπύρα και 12:30 να είμαστε πίσω. Ενδεικτικό παράδειγμα η αποτυχία της Μαλακάσας που με τα πολλά  προβλήματα που όντως είχε, λοιδορήθηκε απίστευτα γιατί δεν μας βόλευε. Λες και για να πας π.χ στο Wacken δεν τρως κίνηση, δεν παρκάρεις 10 χιλιόμετρα μακριά, δεν βουλιάζεις στη λάσπη. Επαναλαμβάνω πως προφανώς δεν ήταν η ιδανική κατάσταση αλλά ήταν ό,τι πιο κοντινό ως χώρος στον τρόπο που πραγματοποιούνται τα φεστιβάλ στο εξωτερικό.

Άλλο ένα  παράδειγμα νοοτροπίας είναι ότι μας στέλνουν μηνύματα και μας ρωτάνε από που θα αγοράσουν εισιτήριο για τους Cirith Ungol. Φίλε δεν αγοράζεις εισιτήριο για τους Cirith Ungol, αγοράζεις εισιτήριο για την δεύτερη μέρα του Up the Hammers festival.

Αφού δεν σου στέλνουν μηνύματα να σε ρωτάνε αν είναι «Κίριθ» ή «Σίριθ» καλά είσαι…συγνώμη για την διακοπή, συνέχισε.

Το Up the Hammers είναι ένα συναυλιακό γεγονός που έχει αρχή, μέση και τέλος και ακόμα και αν δεν έχεις ακούσει νότα από τα αλλά συγκροτήματα κάτσε και ψάξου γιατί περιλαμβάνονται στην τιμή του εισιτηρίου.

Για το τέλος και για να μην κουράσω άλλο θα σας πω ότι ο λόγος που το Up the Hammers υπάρχει ακόμα είναι η υποστήριξη από τους γνωστούς 300 Έλληνες και όλα τα υπόλοιπα εισιτήρια είναι οπαδοί που έρχονται από το εξωτερικό. Αν βασιζόμασταν αποκλειστικά στην Ελληνική αγορά, ούτε αυτό το φεστιβάλ θα υπήρχε. Από την αρχή, αυτό που έχουμε στο κεφάλι μας είναι να ζήσουμε και να πεθάνουμε με τα πιστεύω μας για το πως πρέπει να διοργανώνεται ένα φεστιβάλ στην Ελλάδα, ταυτόχρονα έχοντας την πολυτέλεια να μην περιμένουμε να ζήσουμε από αυτό.

Αυτό το ερώτημα «ποιος ζει από το μέταλ στην Ελλάδα» είναι μεγάλο θέμα, που καλό είναι να μην συζητήσουμε γιατί νομίζω πως θα απομακρυνθούμε σημαντικά από το θέμα μας, που είναι βασικά το ερώτημα: Πόσο γαμούν οι Visigoth, Μανώλη Καραζέρη;

Επανέρχομαι σε ένα προηγούμενο μέρος της συνέντευξης που αναφέρθηκα στην προσπάθεια να προβλέψουμε το ποια συγκροτήματα θα οδηγήσουν την «κούρσα» στο μέλλον. Οι Visigoth είχαν κλείσει να εμφανιστούν στο Up the Hammers πρώτη φορά όταν είχαν μόνο κάποια demo τραγούδια στο πρώτο τους show στην Ευρώπη. Δυστυχώς κάποιοι προσωπικοί τους λόγοι οδήγησαν στην ακύρωση της εμφάνισης τους, αλλά η δικαίωση έρχεται τώρα που θα εμφανιστούν coheadliners στο καλύτερο timeslot του φεστιβαλ. Ραντεβού στο κάγκελο του Gagarin.

Τώρα που είπες κάγκελο και Gagarin, νομίζω φέτος κάνετε ως διοργάνωση και χώρος αρκετή extra δουλίτσα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες που θα έρθουν στο φεστιβάλ. Επειδή όλα αυτά δεν είναι αυτονόητα στην χώρα μας και πρέπει να τα αναδεικνύουμε έτσι ώστε κάποια μέρα να είναι, θα ήθελα να δώσεις όλο το ίνφο.

Προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους ώστε να διευκολύνουμε την ομαλή παρακολούθηση του φεστιβάλ σε άτομα με αναπηρία. Το πρώτο και βασικότερο είναι πως δίνουμε δωρεάν είσοδο σε αυτούς αλλά και την δυνατότητα να παρέχουμε άτομο από την παραγωγή αν δεν έχουν συνοδό. Θα τους διαθέσουμε χώρο μπροστά ώστε να έχουν οπτική επαφή όσο καλύτερη γίνετε ενώ θα νοικιάσουμε ράμπες για να μην έχουν πρόβλημα με τα σκαλοπάτια και θα προσπαθήσουμε να τοποθετήσουμε χημική τουαλέτα σε κοντινή απόσταση στο χώρο ειδικά για αυτούς. Θεωρώ ότι είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε και θα χαρούμε να επικοινωνήσουν μαζί μας ώστε να μας δώσουν ιδέες για το πως μπορούμε να κάνουμε και αλλά πράγματα προς το καλύτερο στο mail του φεστιβάλ Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. .

Και επειδή δεν σου έκανα την πιο κλισε ερώτηση «ποια ήταν η πιο όμορφη στιγμή των 17 προηγούμενων up the hammers», θα σου κάνω επιπλέον μια λιγότερο αναμενόμενη ερώτηση «ποια μπάντα έχεις καημό να φέρεις στο φεστιβάλ και δεν σου έχει κάτσει τώρα ή στο παρελθόν»;

Μου αρέσουν τα κλισέ! Το να διαλέξεις μια στιγμή από τις τόσες είναι τρομερά δύσκολο αλλά αφού με σημαδεύεις με πιστόλι θα σου πω το ακουστικό σετ που είχαμε κάνει σε ένα υπόγειο κελάρι με κρασιά που ο Mark Shelton έπαιξε με μια ακουστική κιθάρα, υπό το φως των κεριών, τραγούδια των Manilla Road αλλά και από το προσωπικό του αλμπουμ που το λατρεύω αφάνταστα, και μας έλεγε ιστορίες από τη ζωή του ανάμεσα σε αυτά. Η απόλυτη κατάθεση ψυχής. Όσο αναφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, θα σου πω ξεκάθαρα τους Heavens Gate που πεθαίνω να τους δω live όμως έτσι όπως το πάνε δεν θα γίνει ποτέ.

Ο Mark Shelton και οι Manilla Road έχουν συνδεθεί με σένα και το festival δια βίου και θα ήταν κάτι όμορφο σε κάποια φάση να γίνει ένα special tribute, ένα Manilla Road concept fest. Αν πρέπει να το κάνει κάποιος, νομίζω το Up the Hammers είναι το festival που πρέπει να το οργανώσει.

Τώρα προδίδεις τα πλάνα μου για την επετειακή 20η έκδοση του  φεστιβάλ που θα γίνει το 2026 και θα κάνουμε ένα best of του φεστιβάλ όλα αυτά τα χρόνια. Αναμένεται μακελειό!

Δεν φταίω εγώ, συγνώμη δεν το ήξερα, ούτε καν το μάντεψα αλλά συνήθως εσείς οι συναισθηματικοί χεβιμεταλλαδες είστε προβλέψιμοι. Καλά να ‘μαστέ, το 2026 θα το γιορτάσουμε. Η αποφωνηση είναι δική σου, Μανώλη, χάρηκα πολύ που επικοινωνήσαμε στον Θάλαμο και εύχομαι τα καλύτερα για τον θεσμό που έχεις χτίσει.

Ευχαριστώ παρά πολύ εσάς για την φιλοξενία, και όλους όσους στηρίζουν το φεστιβάλ με το εισιτήριο τους. Το warm up show είναι ήδη sold out ενώ και τα εισιτήρια για τις δυο κυρίως μέρες του φεστιβάλ είναι ελάχιστα. Θεωρώ απίθανο να φτάσουν τα εισιτήρια για να αγοράσει κάποιος στην είσοδο όποτε όσοι πιστοί, σπεύσατε.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured