Επικοινωνία με τη στήλη: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κάθε δεύτερη Πέμπτη από τη στήλη αυτή θα μαθαίνετε τα πιο πρόσφατα νέα σχετικά με τη μουσική βιομηχανία γενικότερα καθώς και χρήσιμες πληροφορίες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα ελληνικά συγκροτήματα να προωθήσουν τη μουσική τους. Πιο συγκεκριμένα, θα δημοσιεύονται χρήσιμα πράγματα σχετικά με το promotion, management, publishing, ενώ θα υπάρχει και μια λίστα με εταιρείες (κυρίως από Αγγλία) οι οποίες ψάχνουν καλλιτέχνες τη συγκεκριμένη περίοδο, φυσικά με όλες τις επαφές και τα e-mail.

Managers : Τι κάνουν τελικά;

 

Υπάρχουν αρκετά είδη μουσικών σε τούτο τον κόσμο. Υπάρχουν μουσικοί που το μόνο που θέλουν είναι να αφιερώνουν τον χρόνο τους στο να συνθέτουν μουσική και δεν θέλουν να ασχοληθούν με τίποτα άλλο:

Χρειάζονται manager.

Υπάρχουν πάλι μουσικοί οι οποίοι θέλουν ταυτόχρονα να παίζουν μουσική, αλλά και να μανατζάρουν τον εαυτό τους, παρόλο που δεν κάνουν τίποτα για να βρίσκονται κοντά στις εξελίξεις της μουσικής βιομηχανίας και πιστεύουν πως το management αφορά μόνο στο να φτιάχνουν demos και να τα στέλνουν σε μαγαζιά και δισκογραφικές εταιρείες.

Και αυτοί χρειάζονται manager.

Τέλος, υπάρχουν οι μουσικοί που έχουν ένα παθιασμένο ενδιαφέρον με τη μουσική βιομηχανία, διαβάζουν κάθε ένθετο σχετικά με τη μουσική και η μουσική τους ικανότητα πάσχει λόγω της προσπάθειάς τους να μανατζάρουν τον εαυτό τους. Δεν μπορείς να είσαι καλός σε όλα.

Αυτοί κι αν χρειάζονται manager!!

Ένας καλός manager είναι απαραίτητος, τόσο απλά. Από την άλλη βέβαια, ένας κακός manager μπορεί να φέρει την καταστροφή.

Κατά την ταπεινή μου άποψη ένας καλός manager πρέπει να είναι ένα από τα δύο:

1) Παθιασμένος με τη μουσική του συγκροτήματος
Ανεξάρτητα αν έχει την απαραίτητη εμπειρία ή επαφές, εάν ειλικρινά αγαπά τη μουσική του συγκροτήματος, έχει καλούς τρόπους, είναι κάπως οργανωμένος και φιλικός, μπορεί να κάνει καλή δουλειά. Αυτοί οι τύποι manager είναι συνήθως φίλοι με τη μπάντα, ο αδερφός του μπασίστα, η γκόμενα του τραγουδιστή (κατά προτίμηση) και συνήθως μπαίνουν στο ψυγείο όταν η μπάντα υπογράψει συμβόλαιο με μια μεγάλη εταιρία και χρειαστεί κάποιος επαγγελματίας.

2) Κάπως παθιασμένος με τη μουσική της μπάντας, αλλά με περισσότερες μουσικές γνωριμίες από τις επαφές που έχεις στο κινητό σου
Είναι κλισέ βέβαια, αλλά δυστυχώς είναι αλήθεια ότι στη μουσική βιομηχανία δεν έχει σημασία τι ξέρεις, αλλά ποιους ξέρεις.

 

Τελικά όμως τι κάνουν;

Υποθέτω ότι ο ορισμός της δουλειάς τους θα ήταν: «να πάρουν την ευθύνη για τα πάντα από τον καλλιτέχνη, εκτός από το κομμάτι της μουσικής».

Θα χρησιμοποιήσω σαν παράδειγμα έναν φίλο μου, μουσικό για αρκετά χρόνια, ο οποίος έχει ήδη κυκλοφορήσει έναν δίσκο σε ανεξάρτητη εταιρία. Με τον παραπάνω κύριο λοιπόν είχαμε πάει για μια μπύρα τη προηγούμενη εβδομάδα, και μιλώντας για μουσική τον ρώτησα αν έχει στείλει ένα demo στο Popkom. Η απάντηση ήταν όχι. Στο Midem; Επίσης όχι. Συνεχίζω λοιπόν την ανάκριση. «Έχεις κοιτάξει τα ειδικά προγράμματα που βοηθάνε τους μουσικούς για τη προώθηση της μουσικής τους στο SWSX για τα επόμενα μουσικά φεστιβάλ»; Και πάλι η απάντηση ήταν όχι. Προφανώς και ο συγκεκριμένος κύριος θέλει μόνο να γράφει μουσική. OK λοιπόν, εγώ πάω πάσο. Αλλά ένας σωστός manager θα έπρεπε να κάνει πράγματα όπως το να στέλνει demos σε διεθνή συνέδρια μουσικής, να ψάχνει για διαγωνισμούς που θα φέρουν καλό promotion και εμπειρία στον πελάτη του (ο διαγωνισμός Jack Daniels για unsigned bands για παράδειγμα). Θα πρέπει να ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να τραβήξει την προσοχή του κόσμου (ο διαγωνισμός του XBOX που ψάχνανε για unsigned bands για νέα παιχνίδια XBOX). Θα έπρεπε να ψάχνει νέους τρόπους για να βάλει το συγκρότημα στην αγορά, να διαβάζει τα πάντα σχετικά με το DIY, τι είναι και τι μπορεί να προσφέρει στο συγκρότημα που εκπροσωπεί. Θα έπρεπε να ζητάει χάρες δεξιά και αριστερά (πρακτικά η μουσική βιομηχανία στηρίζεται στις χάρες). Θα έπρεπε να δίνει συμβουλές για τον ήχο του συγκροτήματος, για το τι λειτουργεί καλύτερα στα live και τι όχι, με ποια τραγούδια να ξεκινήσει ένα live και με ποιο να τελειώσει. Να ψάχνει τρόπους να βγάλει λεφτά για τον καλλιτέχνη, να κάνει έρευνα για τα πνευματικά του δικαιώματα. Να διαβάζει NME, MUSIC WEEK και ότι άλλο περιοδικό κυκλοφορεί. Να βρει τρόπους να χρηματοδοτούνται παίρνοντας μέρος σε φεστιβάλ όπως το in the city στο Manchester. Θα έπρεπε τέλος να κερνάει κανένα ποτό τον τεχνικό ήχου, να κρατάει λίστα με επαφές από promoters, εταιρίες promotion, μαγαζιά συναυλιών, εταιρίες marketing, εταιρείες κοπής cd, εμπόρους ναρκωτικών. Θα πρέπει να είναι έξυπνος, ευχάριστος, να μπορεί να επιβάλλεται αλλά και να σέβεται τον καλλιτέχνη – και άλλα πολλά.

Ένας καλός manager αξίζει να κερδίζει το 20% από τα κέρδη!!

Εταιρείες που ψάχνουν καλλιτέχνες αυτή τη στιγμή

 

Η TASTE MEDIA ενδιαφέρεται μόνο για κιθαριστικά συγκροτήματα. Η τελευταία μπάντα που έχουν είναι οι Wire Jesus. Ο υπεύθυνος της εταιρείας μου δήλωσε ότι έχουν συνεργαστεί με τους Muse. Επίσης στο roster της τελευταίας βρίσκονται οι Vega 4, Serafin και ο ηχολήπτης των Muse, Chris Brown. Η εταιρία λειτουργεί εδώ και 6 χρόνια. Το 2005, η TASTE MEDIA πουλήθηκε στη WARNER MUSIC αλλά αργότερα ξαναλειτούργησε ως ανεξάρτητη με επικεφαλής τον Safta Jaffery. Από ότι λένε ενδιαφέρονται να βρουν κάποιον ενδιαφέρον καλλιτέχνη ή συγκρότημα για το 2010, που θα τους τραβήξει τη προσοχή και θα έχει καλά τραγούδια και φωνητικά. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να στείλει 3 τραγούδια μέσω myspace ή CD στη παρακάτω διεύθυνση:

Laurie Latham, TASTE MEDIA, PO BOX 31797, LONDON, SW15 2XG, TEL: +44(0)2087803311, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., www.tastemedia.com

 

Η NORTHERN MUSIC CO λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια και ασχολείται κυρίως με τον χώρο του metal, με συγκροτήματα από όλο τον κόσμο. Το roster τους αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μπάντες όπως οι Opeth, Paradise Lost, Katatonia, Oceanside, Bloodbath, Imme και White Light Parade. Η συγκεκριμένη management εταιρία αποτελείται επίσης από τη δισκογραφική GRAPHITE RECORDS, η οποία συνεργάζεται με την UNIVERSAL και την www.omerch.com - εταιρεία merchandise με παγκόσμια διανομή και παροχή υπηρεσιών σε συναυλίες. Όσα συγκροτήματα ενδιαφέρονται για Management, δισκογραφία ή merchandise μπορούν να στείλουν πληροφορίες και βιογραφικά στη παρακάτω διεύθυνση:

Andy Farrow, NORTHERN MUSIC CO, 1st and 2nd Floor, 5 Victoria Rd Saltaire, Shipley, West Yorks, BD18 3LA

 

Ο Tom Hingley, τραγουδιστής και manager των Inspiral Carpets, δημιούργησε τη δική του δισκογραφική/publishing εταιρεία με το όνομα NEWMEMORABILIA LTD. την οποία τρέχει μαζί με την τωρινή του μπάντα, τους Lovers. Ο Tom κυκλοφορεί μόνο indie μουσική από συγκροτήματα που τον εντυπωσιάζουν με την ικανότητα στη σύνθεση. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Tom στη παρακάτω διεύθυνση:

Tom Hingley, NEWMEMORABILIA LTD, PO BOX 121, MANCHESTER, M19 2XE, TEL: +44(0)1618720990, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., www.tomhingley.co.uk

 

Η ταινία LEAVING HOLLYWOOD, έχει ως θέμα τη ζωή ενός πρώην TV star. Οι παραγωγοί της ταινίας ψάχνουν για τραγούδια για να τα χρησιμοποιήσουν στη ταινία που μόλις τελείωσε και θα σταλεί σε φεστιβάλ ταινιών σε όλη την Αμερική μέσα στο 2010. Τα τραγούδια θα πρέπει να είναι αρκετά καλής παραγωγής και να προορίζονται για νεαρό κοινό. Οι μουσικοί θα προβληθούν στα credits της ταινίας καθώς και στο website. Για να πάρετε μέρος, μπορείτε να στείλετε ένα CD στη παρακάτω διεύθυνση:

Nick Bailey, FIRST STAR MEDIA, 7309 Wye Avenue, Jessup, MD 20794, USA, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., www.leavinghollywood.com

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured