Η Charlotte Aloïs de Witte (διαβάζετε Σαρλότ ντε Βιτ) όπως είναι το πλήρες όνομα της, κατάγεται από τη Γάνδη του Βελγίου και παρότι μόλις εικοσιοκτώ χρόνων, έχει ήδη διανύσει μια δεκαετή καριέρα, σαν DJ και μουσικός παραγωγός. Και τι καριέρα! Αυτή την στιγμή δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως θεωρείται ίσως η δημοφιλέστερη γυναίκα DJ στον πλανήτη αλλά συγκαταλέγεται ανάμεσα και στους δημοφιλέστερους Djs γενικώς. Αυτό, εξάλλου, αποδεικνύεται κι από το γεγονός πως στο Alternative Top – 100 Djs countdown του περίφημου αγγλικού DJ Mag (με την υποστήριξη του Beatport) κατέκτησε την πρώτη θέση για το 2020, ούσα η πρώτη γυναίκα που τα καταφέρνει ποτέ.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειώσουμε πως η alternative αυτή ψηφοφορία συμβαίνει μόλις από το 2018 αλλά αυτό δεν μειώνει την αξία της  -ίσα-ίσα που φαντάζει και πιο ακριβής, καθότι διαχωρίζει τους «αληθινούς» Djs (τουλάχιστον της house και techno σκηνής) από τους πιο pop και «εμπορικούς». Το top-10 της alternative λίστας για το 2020 συμπληρώνεται από ονόματα όπως οι Carl Cox, Amelie Lens, Nina Kraviz, Peggy Goo, Adam Beyer, Boris Brejcha, Jamie Jones, μεταξύ άλλων. Εντάξει, super εμπορικά ονόματα και όλα τα παραπάνω, θα σκεφτεί κάποιος που ασχολείται έστω και λίγο με την ηλεκτρονική, χορευτική μουσική, αλλά να ρίξουμε μια ματιά και στο κανονικό Top -100 του DJ Mag; Αυτά είναι κάποια από τα πρώτα ονόματα: David Guetta, Martin Garrix, Armin Van Buuren, Steve Aoki, Tiesto, Skrillex. Ουσιαστικά, η δεύτερη λίστα καταμετρά το σύνολο των DJs, στην οποία όμως ξεχωρίζουν καλλιτέχνες που -παραδοσιακά πια- δημιουργούν EDM, trance, pop-dance μουσική, παίζουν σε τεράστια, πολύ εμπορικά φεστιβάλ και αναδεικνύονται (και) από τις ψήφους των εφήβων αυτού του κόσμου, έχοντας συνήθως από πίσω τους γιγάντιους promo μηχανισμούς. Όχι πως αυτό δεν συμβαίνει και με τους DJs της alternative λίστας, αλλά ελπίζω να καταλάβατε τι θέλω να πω. Έτσι κι αλλιώς, στους μυημένους στην dance κουλτούρα, αυτές οι λίστες μπορεί να μη λένε και πολλά, αλλά στην περίπτωση της Charlotte De Witte (και της κάθε Charlotte) δείχνει το εκτόπισμα, το μέγεθος και την επιρροή του καλλιτέχνη στην εποχή του. Και αυτή είναι μεγάλη, πολύ μεγάλη. Θέλετε και άλλα νούμερα που να το αποδεικνύουν; 2,1 εκατομμύρια ακόλουθοι στο FB και 1,7 στο Instagram ίσως σας πείσουν.

Φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ξεκίνησε την μουσική της πορεία το 2010 υπό το όνομα Raving George (σε electro house και EDM ύφος) και γρήγορα άρχισε να καθιερώνεται στο τοπικό underground, κερδίζοντας μάλιστα και τον πρώτο της διαγωνισμό ένα χρόνο αργότερα, γεγονός που της έδωσε την δυνατότητα να παίξει στο διάσημο φεστιβάλ Tomorowland. To ντεμπούτο της δισκογραφικά έγινε το 2013, αλλά το πραγματικό σημείο καμπής ήταν το 2015 όταν αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το πραγματικό της όνομα και να στραφεί σε έναν πιο καθαρόαιμο, σκοτεινό,  techno ήχο. Από εκεί και πέρα, η πορεία της προς την κορυφή του DJ στερεώματος έγινε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, με την De Witte να παίζει στα καλύτερα και μεγαλύτερα κλαμπ και φεστιβάλ του κόσμου και με τη μουσική της να κυκλοφορεί σε σημαντικότατες δισκογραφικές ετικέτες όπως οι Turbo και Novamute. Το 2019 λάνσαρε το δικό της label και ταυτόχρονα μια σειρά από parties και events με το όνομα KNTXT.

Για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα την τρελή πορεία αυτής της γλυκύτατης Βελγίδας που πυρπολεί με σκληρό techno τις χορευτικές πίστες του πλανήτη, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και την τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, με την ακραία άνοδο των γυναικών DJs στις προτιμήσεις του κοινού. Η Charlotte De Witte σίγουρα δεν ήταν η πρώτη που κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια τους άνδρες συναδέλφους της. Και ναι, στο κοντινό παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπως αυτές των Ellen Alien, Miss Kittin, μεταξύ άλλων, αλλά αυτό που συμβαίνει την τελευταία τουλάχιστον πενταετία με τις περιπτώσεις των Nina Kraviz, Peggy Goo, The Blessed Madonna, Maya Janes Cole, Deborah De Luca, Nastia κι όχι μόνο, είναι σαφώς η εκδίκηση του γυναικείου φύλου σε ένα μέχρι πρότινος ανδροκρατούμενο επάγγελμα. Εξίσου αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η έταιρη techno πιτσιρίκα που μεσουρανει αυτόν τον καιρό, η Amelie Lens, είναι επίσης Βελγίδα.

Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου, λοιπόν, το Ίδρυμα Ωνάση παρουσιάζει την Charlotte De Witte σε μια Live YouTube πρεμιέρα, κατευθείαν από το θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης, χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό. Ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της techno μουσικής στις οθόνες μας, για ένα DJ set με ισχυρό συμβολισμό για την δεδομένη χρονική στιγμή (με την πανδημία και τα παρελκόμενα που αυτή φέρει να μαίνεται παγκοσμίως για εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο). Μέσα από την εμπειρία και τη συνεργασία με το πρωτοποριακό ADD Festival - μια δημιουργία του αγαπημένου πολιτιστικού πολυχώρου six d.o.g.s, το Ίδρυμα Ωνάση συνεχίζοντας να πιστεύει στη δύναμη της ηλεκτρονικής μουσικής, στις συναντήσεις του τώρα και του χτες και στις συνεργασίες, δημιουργεί μια στιγμή που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς της μουσικής δημιουργίας διεθνώς, μέσα από ένα υβριδικό, πρωτοποριακό καλλιτεχνικό event, με ειδικό πολιτιστικό βάρος για την Ελλάδα. Εκεί που το αρχαίο παραμένει ζωντανό και νέο, έτοιμο να ξυπνήσει συνειδήσεις και φρέσκες ιδέες για το πώς ζούμε ή πώς θα θέλαμε να ζήσουμε, ανάμεσα στην αρχαία Αγορά, τα τείχη της πόλης, τον ναό του Ασκληπιού και την κρήνη Αρσινόη, ο ήχος του σήμερα παίρνει φωτιά και ορίζει από το μηδέν όχι μόνο το πώς ακούμε, αλλά και το πώς βλέπουμε. Η πιο σύγχρονη μουσική εμπειρία που ενώνει ανθρώπους από κάθε γωνιά του πλανήτη, από έναν χώρο με 24 αιώνες ιστορίας.

Συντονιστείτε εδώ, την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου στις 20:00.

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured