Υπάρχουν όρια στη μουσική; Πώς γίνεται να οριoθετηθεί ο ήχος; Μπορούμε να κατανοήσουμε το συνεχώς μεταβαλλόμενο; Αυτό που κυριαρχεί στο εδώ και το τώρα;
Tο Borderline Festival μας προσκαλεί να βιώσουμε τη ζωντανή μουσική χωρίς φραγμούς και στεγανά.
Τραγούδι και θόρυβος, σύνθεση και αυτοσχεδιασμός, live dj sets, sound installations, ομιλίες και άλλες δράσεις, στην 8η έκδοση του αθηναϊκού φεστιβάλ, που δεν φοβάται τους πειραματισμούς.
1η ΜΕΡΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (μικρή σκηνή)
Λεωφ. Συγγρού 107
Στο πλαίσιο του προγράμματος Interfaces, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το βρετανικό πανεπιστήμιο De Montfort θα συνεισφέρουν στις πρωτοβουλίες γύρω από την τηλεματική τέχνη, εστιάζοντας στο χάκινγκ ως ένα ιδιαίτερα κατάλληλο μέσο τηλεματικής περφόρμανς.
Η δράση υλοποιείται με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο του δικτύου Interfaces που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ώρα έναρξης: 21.00
είσοδος: ελεύθερη
Αναλυτικά
Το δίκτυο ως μουσικό όργανο
Πολλοί ήχοι από χακαρισμένα όργανα έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές και δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως τα παραδοσιακά όργανα. Αν θεωρήσουμε το router του Ίντερνετ ως μουσικό όργανο, αυτό ανοίγει τον δρόμο για νέο ρεπερτόριο και νέους ακροατές.
Χακάροντας το δίκτυο
Το χακάρισμα και η δημιουργία μουσικής με τη χρήση μιας συσκευής δικτύου μπορούν να διευρύνουν την πρόσβαση στη μουσική διαδικασία. Στην περίπτωση του router, ένα ενδεχόμενο θα ήταν να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο πακέτα δεδομένων αποστέλλονται και λαμβάνονται, εστιάζοντας στη μετατροπή αυτών των δεδομένων σε ήχους ή στη συμπεριφορά της συσκευής. Ζητήματα όπως η καθυστέρηση στη μεταφορά των πληροφοριών δεν θα πρέπει να θεωρηθούν προβληματικά για μια δικτυακή περφόρμανς. Αντιθέτως, θα πρέπει να τα θεωρήσουμε ως χαρακτηριστικά της υλικής φύσης του Ίντερνετ, που μπορούν να προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για τη δημιουργία μουσικής.
Μια νέα μορφή κοινοτικής μουσικής δημιουργίας
Αυτή η πρωτοβουλία έχει στόχο να δημιουργήσει έναν νέο, κοινοτικό τρόπο μουσικής δημιουργίας, βασισμένο στην τεχνολογία, που απευθύνεται σε άτομα ανεξαρτήτως ηλικίας, ικανοτήτων και πολιτιστικού υπόβαθρου και, το σημαντικότερο, φέρνει κοντά ανθρώπους από όλη την Ευρώπη.
Από τον Νοέμβριο του 2017, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το βρετανικό πανεπιστήμιο De Montfort συνεργάζονται με χάκερ, ειδικούς σε θέματα ασφαλείας στον κυβερνοχώρο και καλλιτέχνες, για να υποστηρίξουν τη δημιουργία έργων μέσα από διεθνείς συνεργασίες, συντονίζοντας μια σειρά τηλεματικών εκδηλώσεων και παρουσιάσεων. Η πρώτη ανοιχτή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2017, στην οποία οι καλλιτέχνες παρουσίασαν τα έργα και τις ιδέες τους γύρω από τη θεματική της τελεματικής περφόρμανς. Η ανοιχτή στο κοινό εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο πανεπιστήμιο De Montfort, στο Λέστερ της Αγγλίας, και μεταδόθηκε ζωντανά από το κανάλι του δικτύου Interfaces στο YouTube.
Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από το κανάλι του δικτύου Interfaces στο YouTube, ενώ θα υπάρχει ζωντανή προβολή για το κοινό στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
2η ΜΕΡΑ: ΠΕΜΠΤΗ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (κεντρική σκηνή)
Λεωφ. Συγγρού 107
Μedea Electronique | Ηχώ και Νάρκισσος
Από το μύθο της Ηχούς και του Νάρκισσου, όπου για πρώτη φορά αποτυπώνεται η έννοια του video και του audio, στον 21ο αιώνα της ψηφιακής τεχνολογίας. Το live coding, σε ρόλους συνθέτη και λιμπρετίστα, εμπνέεται από τις δύο μυθολογικές φιγούρες και παραδίδει μια όπερα με σύγχρονες προβληματικές.
ώρα έναρξης: 20.30
είσοδος: 7 ευρώ, 5 ευρώ (5+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ)
Αναλυτικά
Η Medea Electronique, πιστή στο οπτικοακουστικό της αλφάβητο και στην επιθυμία της για συνεχή μετατόπιση των ορίων και έρευνα στη διατομή τέχνης και τεχνολογίας, παρουσιάζει την ψηφιακή όπερα Ηχώ και Νάρκισσος.
Ένας μύθος αγάπης, από το τρίτο βιβλίο των Μεταμορφώσεων του Οβιδίου, για τον Νάρκισσο που, μαγεμένος από την αντανάκλασή του, μένει να κοιτάζει εκστασιασμένος το είδωλό του στη λίμνη. Όταν καταλαβαίνει το ανέφικτο της επιθυμίας του, μαρμαρώνει από την απελπισία και μένει εκεί για πάντα, ένα υπέροχο, αιώνιο άγαλμα, δίπλα στο οποίο συχνά περιπλανιέται η Ηχώ, δίχως σώμα, αιώνια κι αυτή.
Η ιστορία του Οβιδίου παρουσιάζεται διασκευασμένη, μέσα από την καινοτόμο και προσφάτως αναπτυσσόμενη πρακτική του live coding, δηλαδή με τον προγραμματισμό σε πραγματικό χρόνο επί σκηνής. Τα χαρακτηριστικά της όπερας μεταγράφονται στα ψηφιακά τους ισοδύναμα μέσω του live coding και του code poetry: ο κώδικας που γράφεται σε πραγματικό χρόνο παράγει τον ήχο της όπερας, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και το λιμπρέτο που τραγουδούν οι ερμηνευτές.
Ο Νάρκισσος της νέας εποχής καθρεφτίζεται σε οθόνες, στην πόλη-οθόνη όπου και ζει, ενώ η Ηχώ συνεχίζει το παιχνίδι του ετεροκαθορισμού και του αντανακλαστικού μιμητισμού. Ο σύγχρονος Νάρκισσος δεν ερωτεύεται τον εαυτό του, αλλά την εικόνα. Το ναρκισσιστικό Εγώ, σε αντίθεση με το εξατομικευμένο Εγώ του μοντερνισμού, είναι όλο και περισσότερο κενό, άδειο περιεχομένου.
3η ΜΕΡΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
17.00-21.00
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (Αμπελώνας)
Ιερά Οδός 75
Pierre Berthet
Η καλή θέληση του Αιόλου | Ηχητική εγκατάσταση
Ο Pierre Berthet χρησιμοποιεί αιωρούμενα μεταλλικά δοχεία, συνδεδεμένα μεταξύ τους με σύρμα, τα οποία ενεργοποιούνται ηχητικά από μικρά μοτέρ και πιθανούς ανέμους.
είσοδος: ελεύθερη
20.00
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (μικρή σκηνή)
Λεωφ. Συγγρού 107
Alan Courtis (μαζί με ομάδα ενηλίκων με νοητική υστέρηση)
είσοδος: 3 ευρώ (κανονικό), 2 ευρώ (μειωμένο)
Το 1993 ο Αργεντινός μουσικός Άλαν Κούρτις, μαζί με τον Roberto Conlazo και τον μαθητή τους με Σύνδρομο Down, Miguel Tomasin, ίδρυσαν τους Reynols. Μέχρι το 2004 οι Reynols είχαν 100 κυκλοφορίες στο ενεργητικό τους, καθώς και περιοδείες σε Αμερική και Ευρώπη.
21.00
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (μικρή σκηνή)
Λεωφ. Συγγρού 107
Francisco Meirino
Angharad Davies, Tisha Mukarji και Δήμητρα Λαζαρίδου-Χατζηγώγα
Richard Dawson
είσοδος: 7 ευρώ (κανονικό), 5 ευρώ (μειωμένο)
Ο Francisco Meirino γεννημένος στην Ισπανία το 1975, δραστηριοποιείται από το 1994 στην πειραματική μουσική και τη ζωντανή περφόρμανς. Η μουσική του εξερευνά την ένταση ανάμεσα στο προγραμματιζόμενο υλικό και στη δυναμική της αποτυχίας του. Τον ενδιαφέρει πρωτίστως η ιδέα της ηχογράφησης όσων υποτίθεται ότι δεν πρέπει να ηχογραφούνται –αστοχίες εξοπλισμού, ο θάνατος των ηχοσυστημάτων, μαγνητικά πεδία και ηλεκτροστατικοί θόρυβοι– και το πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και να τα ακούσει ριζικά εκτός πλαισίου.
http://www.franciscomeirino.com
Οι Angharad Davies, Tisha Mukarji, Δήμητρα Λαζαρίδου-Χατζηγώγα σχημάτισαν το τρίο Outwash, συνεργαζόμενες για μια ζωντανή εμφάνιση και μια ηχογράφηση στην εκκλησία St Anne and St Agnes, στο Σίτυ του Λονδίνου, τον Δεκέμβριο του 2011. Το ομώνυμο cd τους (Outwash), που κυκλοφόρησε το 2012 από την Another Timbre, συμπεριλήφθηκε σε αρκετές λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς εκείνης, ανάμεσά τους και στην κατηγορία Outer Limits του περιοδικού The Wire.
http://www.angharaddavies.com
https://soundcloud.com/tisha-mukarji
http://www.strokebystroke.net/
Ο Richard Dawson έχοντας αναδυθεί από τον βυθό του ποταμού Τάιν, στη βόρεια Αγγλία, με μια φωνή που κατακρημνίζεται και υπερίπταται, που είναι βουτηγμένη στη μακραίωνη παράδοση της βρετανικής μπαλάντας και στις έξοχα σμιλευμένες παρατηρήσεις του κοινότοπου, είναι ένας αλλόκοτος τροβαδούρος, γοητευτικός και συγχρόνως τραχύς. Το χαοτικά βιρτουόζικο κιθαριστικό παίξιμό του περιδιαβαίνει από μελωδίες του μιούζικ χολ έως χρωματιστές εκδοχές του θορύβου, από τον στατικό ηλεκτρισμό του ενισχυτή και τις ταλαντώσεις του feedback. Τα τραγούδια του είναι εξίσου ιλαρά και τραγικά, προερχόμενα από μια εμπύρετη φαντασία που παραπέμπει σε κόσμους ένδοξους και κόσμους άγνωστους.
Τόσο στις ζωντανές εμφανίσεις όσο και στους δίσκους του, ο Ντόσον είναι ένα πύρινο μέτωπο μουσικής έκφρασης και προσωπικότητας. Με παράταιρο παρουσιαστικό, και εν μέσω αφηγήσεων για ανανάδες και εσώρουχα, φαντάσματα της οικογένειάς του και γάτες, η σκηνική παρουσία του είναι ελκυστική και συνάμα τρομακτική. Η δύναμη της φωνής του, που βγαίνει μέσα από τα σπλάχνα, σε συνδυασμό με τις έκκεντρες κιθαριστικές του γραμμές, ανακαλούν ψευδείς αναμνήσεις του Tim Buckley και του Richard Youngs σε ντουέτα με τον Sir Richard Bishop και τον Zoot Horn Rollo. Υπάρχει μια τραχύτητα στη μουσική, η οποία ενσωματώνει φθαρμένες από τον χρόνο παραδόσεις τραγουδοποΐας –την τραγουδιστική παράδοση του Sacred Harp, τις κατακερματισμένες ερωταποκρίσεις των Γαελικών Ψαλμών, την αχαλίνωτη ισχύ των Μογγόλων λαρυγγιστών–, με τη δύναμή της να μετριάζεται από την οικειότητα, στιγματισμένη με ανθρώπινο συναίσθημα που αγκυροβόλησε χάριν μιας αίσθησης του τόπου.
http://richarddawson.net
4η ΜΕΡΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
12.00
Ε.Δ.Ω.
Προφήτου Δανιήλ 18
Scanner (Robin Rimbaud) | Ομιλία
Ο Βρετανός συνθέτης και καλλιτέχνης Robin Rimbaud (γνωστός και ως Scanner) θα δώσει ομιλία γύρω από τη μουσική
είσοδος: ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
12.00-21.00
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (Αμπελώνας)
Ιερά Οδός 75
Pierre Berthet
Η καλή θέληση του Αιόλου | Ηχητική εγκατάσταση
Ο Pierre Berthet χρησιμοποιεί αιωρούμενα μεταλλικά δοχεία, συνδεδεμένα μεταξύ τους με σύρμα, τα οποία ενεργοποιούνται ηχητικά από μικρά μοτέρ και πιθανούς ανέμους.
είσοδος: ελεύθερη
18.00
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (Αμπελώνας)
Ιερά Οδός 75
Pierre Berthet
Galileo (2000) του Tom Johnson | Περφόρμανς
Το Galileo είναι μια σύνθεση/μουσικό όργανο που αιωρείται πάνω σε πέντε εκκρεμή. Το πιο αργό από αυτά κρέμεται από μια κλωστή μήκους περίπου 260 εκατοστών, αναρτημένη σε ύψος περίπου τεσσάρων μέτρων. Τα άλλα τέσσερα εκκρεμή πρέπει να είναι προσεκτικά μετρημένα, ακολουθώντας τον τύπο που ανακάλυψε πριν από σχεδόν 500 χρόνια ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei), προκειμένου να ολοκληρώσουν τους κύκλους τους στο 1/2, τα 2/3, τα 3/4 και τα 4/5, τον χρόνο που χρειάζεται το μακρύτερο. Μια ακολουθία σύντομων συνθέσεων μας επιτρέπει να ακούσουμε όλους τους διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμών. Το κομμάτι έχει εξελιχθεί αργά από τρία εκκρεμή σε πέντε, από 10 λεπτά έως πάνω από 40, σε μια ποικιλία συνθηκών.
είσοδος: ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
20.00
Ε.Δ.Ω.
Προφήτου Δανιήλ 18
Yoni Silver
Scanner και Μαρία Παπαδομανωλάκη
είσοδος: ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
Ο Yoni Silver είναι Ισραηλινός μπασοκλαρινετίστας και πολυοργανίστας, εγκατεστημένος στο Λονδίνο. Έχει εμφανιστεί ζωντανά και ηχογραφήσει σε ένα ευρύ φάσμα πειραματικών μουσικών πεδίων, είτε ως σολίστ είτε σε συνεργασία με μουσικούς όπως ο Steve Noble, η Birgit Ulher, το Hyperion Ensemble, οι Blood Stereo και πολλοί άλλοι. Το μοναδικό του στυλ στο μπάσο κλαρινέτο είναι ένα αμάλγαμα τεχνικών και εκφραστικών μέσων που συνδέονται με τη free jazz και τον αυτοσχεδιασμό, καθώς και μια προσέγγιση ηχητικής εξέλιξης που πηγάζει από το noise και την υπερφασματική μουσική. Έχει ηχογραφήσει για διάφορες εταιρείες: Creative Sources, Confront Recordings, Wasted Capital, Chocolate Monk και Edition Modern.
https://yonisilver.wordpress.com
Ο Βρετανός συνθέτης και καλλιτέχνης Robin Rimbaud (γνωστός και ως Scanner) και η Ελληνίδα καλλιτέχνης του ήχου Μαρία Παπαδομανωλάκη θα δουλέψουν ανταποκρινόμενοι στον χώρο και τους ήχους γύρω από το Ε.Δ.Ω. στην Αθήνα. Σε συνέχεια της πρώτης ενσάρκωσης αυτής της συνεργασίας τους, που έγινε γύρω από την περιοχή Bethnal Green του Λονδίνου (2014), ο Ρίμπο και η Παπαδομανωλάκη θα παρουσιάσουν μια ζωντανή και αυτοσχεδιαστική ηχητική γεωγραφία του χώρου, ενσωματώνοντας ηχογραφήσεις πεδίου σε πραγματικό χρόνο, φωνή και ηλεκτρονικά.
http://scannerdot.com
http://www.voicesoundtext.com
22.00
Ρομάντσο
Αναξαγόρα 3-5 (κοντά στο μετρό/ΗΣΑΠ Ομόνοια)
Constantine και Δάφνη Αντωνιάδου
HELM
Lawrence English
Pan Daijing
Babyfather
είσοδος: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (Φίλοι Στέγης, παρέα 5+ άτομα), 7 άτομα (κάτοικος γειτονιάς, παρέα 10+ άτομα), 6 ευρώ (ανεργίας, ΑμεΑ, συνοδός ΑμεΑ)
Το έργου του Constantine (Κωνσταντίνου Σκουρλή) εκτείνεται πέρα από τα όρια της συμβατικής μουσικής και θα μπορούσε να περιγραφεί ως μια μάζα παραφορτωμένου και διαπεραστικού ήχου που παράγεται από κιθάρες, ενισχυτές, ορχηστρικά όργανα, προετοιμασμένο πιάνο, παλιά ραδιόφωνα με λυχνίες και ηχογραφήσεις πεδίου. Η μουσική του είναι επηρεασμένη από το metal, τον κλασικό μινιμαλισμό και το drone. Το ντεμπούτο άλμπουμ του, Hades, που κυκλοφόρησε στην Bedouin Records, έλαβε ενθουσιώδεις κριτικές και ανακηρύχθηκε ανάμεσα στα κορυφαία του 2017, από έγκυρες πλατφόρμες όπως οι Headphone Commute, A Closer Listen, Tartine de contrebasse, Mutual Grimness κ.ά. Για το Borderline Festival, ο Constantine θα συνεργαστεί με την ανερχόμενη χορογράφο Δάφνη Αντωνιάδου σε μια ζωντανή ηχητική/χορευτική περφόρμανς βασισμένη στη μουσική από το Hades και στη μοναδική χορογραφική γλώσσα που προέκυψε από την προηγούμενη συνεργασία των δύο καλλιτεχνών, με τίτλο MATTER.
http://constantineskourlis.tumblr.com
https://soundcloud.com/insidenothingness
Πίσω από το όνομα Helm βρίσκεται ο Luke Younger, Λονδρέζος καλλιτέχνης του ήχου και πειραματικός μουσικός που δουλεύει με ένα ευρύ φάσμα προστιθέμενων οργάνων και αφηρημένων ηχητικών πηγών. Οι συνθέσεις του χτίζουν πυκνά ηχοτοπία που ενσωματώνουν στοιχεία musique concrète και industrial μουσικής, παράλληλα με παραισθησιογόνα drones και διάφορα ακουσματικά φαινόμενα.
https://hhelmm.bandcamp.com
Ο Lawrence English είναι συνθέτης, καλλιτέχνης νέων μέσων και επιμελητής τέχνης, με βάση του την Αυστραλία. Δουλεύοντας σε ένα εκλεκτικό φάσμα αισθητικών αναζητήσεων, ο Ίνγκλις θέτει με το έργο του ερωτήματα σχετικά με το πεδίο, την αντίληψη και τη μνήμη. Διερευνά τις πολιτικές της αντίληψης, μέσα από ζωντανές περφόρμανς και εγκαταστάσεις, για να δημιουργήσει έργα που μελετούν τις λεπτές μεταμορφώσεις του χώρου και ζητούν από το κοινό να συνειδητοποιήσει αυτό που υπάρχει στο άκρο της αντίληψης.
http://www.lawrenceenglish.com
Η μουσική της Pan Daijing, κουρνιασμένη στην αιχμή της συνάντησης των μουσικών και καλλιτεχνικών σκηνών του Βερολίνου, είναι βουτηγμένη στον σκοτεινό θόρυβο και σε κινηματογραφικές ατμόσφαιρες, παρασυρόμενη σε απόκοσμους βόμβους και πειραγμένα beat. Οι κυκλοφορίες των EP της στις εταιρείες Noisekölln και Bedouin Records λειτούργησαν ως εφαλτήριο για το ντεμπούτο LP της γεννημένης στην Κίνα καλλιτέχνιδας, με τίτλο Lack, που κυκλοφόρησε από την PAN τον Ιούλιο του 2017.
Οι καθαρτικές, συχνά σωματικές περφόρμανς της έχουν αφήσει πρόσφατα το στίγμα τους στις σκηνές των φεστιβάλ CTM, Sonar και Atonal, ενώ παράλληλα η ίδια δημιουργεί ηχητικές εγκαταστάσεις για εκθέσεις και καλλιτεχνικές περφόρμανς και χορευτικές παραστάσεις με ζωντανή μουσική επένδυση.
http://www.pandaijing.com
Οι Babyfather είναι ένα λονδρέζικο συγκρότημα αποτελούμενο από τους Dean Blunt, DJ Escrow, Gassman, Triumph ALLAH και Lady T. Το ντεμπούτο άλμπουμ τους, με τίτλο BBF Hosted by DJ Escrow, κυκλοφόρησε το 2016 στη Hyperdub και περιλαμβάνει επίσης συμμετοχές από τον Arca και τη Mica Levi.
5η ΜΕΡΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
12.00-21.00
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (Αμπελώνας)
Ιερά Οδός 75
Pierre Berthet
Η καλή θέληση του Αιόλου | Ηχητική εγκατάσταση
Ο Pierre Berthet χρησιμοποιεί αιωρούμενα μεταλλικά δοχεία, συνδεδεμένα μεταξύ τους με σύρμα, τα οποία ενεργοποιούνται ηχητικά από μικρά μοτέρ και πιθανούς ανέμους.
είσοδος: ελεύθερη
12.00-17.00
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (χώρος -3)
Λεωφ. Συγγρού 107
+ περίπατος στον Υμηττό (μεταφορά με λεωφορείο)
Lawrence English: Radical Listening | Masterclass ηχογράφησης και ακρόασης πεδίου
είσοδος: ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
Οι συμμετέχοντες μπορούν να είναι σε οποιοδήποτε στάδιο ενασχόλησης με τον ήχο, από αρχάριοι έως πεπειραμένοι στην ηχογράφηση πεδίου, και να έχουν μαζί τους οποιουδήποτε είδους συσκευή ηχογράφησης, από smartphone μέχρι επαγγελματικό εξοπλισμό. Επίσης, καλό είναι να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια για τον περίπατο στον Υμηττό.
Οι συμμετέχοντες θα συναντηθούν στη Στέγη, όπου αρχικά θα παρακολουθήσουν το masterclass, διάρκειας περίπου 1-1,5 ώρας, στον χώρο του –3. Στη συνέχεια, θα μεταφερθούν με μικρό λεωφορείο στον Υμηττό, όπου θα πραγματοποιήσουν έναν περίπατο ηχογράφησης με τον Ίνγκλις, διάρκειας περίπου 1,5-2 ωρών. Μετά, θα γίνει ένα κλείσιμο-συζήτηση στο αναψυκτήριο του Δήμου και θα μεταφερθούν ξανά με λεωφορείο στη Στέγη, έως τις 17:00.
Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, ο Λόρενς Ίνγκλις συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μορφές ηχογράφησης πεδίου διεθνώς. Δουλεύοντας εκτεταμένα σε όλο τον κόσμο, από την Ανταρκτική έως τις ερήμους της Αυστραλίας και από τον Αμαζόνιο έως την Ιαπωνία, επιδεικνύει με τις ηχογραφήσεις του μια εντελώς προσωπική προσέγγιση, η οποία έχει διαμορφωθεί εξίσου από την τεχνική του, τις θεωρητικές του έρευνες και τις αισθητικές του αναζητήσεις.
Και είναι αυτές ακριβώς οι μοναδικές προσεγγίσεις του στην ηχογράφηση πεδίου που διαμορφώνουν τη βάση του συγκεκριμένου masterclass. Με τον Ριζοσπαστικό Ακροατή (The Radical Listener), ο Ίνκλις καθοδηγεί τους συμμετέχοντες στις συγκεκριμένες τεχνικές ηχογράφησης και ακρόασης πεδίου που χρησιμοποιεί ο ίδιος στο έργο του.
Αυτό το masterclass έχει παρουσιαστεί σε αναρίθμητα φεστιβάλ και πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, ανάμεσά τους στο Unsound (Πολωνία), στο Resonant Forms (Λος Άντζελες), στο Substrata (Σιάτλ), στο Brown University (Ρόουντ Άιλαντ, ΗΠΑ), αλλά και ως διάλεξη στο Πανεπιστήμιο του Πόρτο (Πορτογαλία), στο Χάρβαρντ (Βοστόνη) και σε πολλά άλλα μέρη.
Ο Λόρενς Ίνγκλις είναι συνθέτης, καλλιτέχνης νέων μέσων και επιμελητής τέχνης, με βάση του την Αυστραλία. Δουλεύοντας σε ένα εκλεκτικό φάσμα αισθητικών αναζητήσεων, ο Ίνγκλις θέτει με το έργο του ερωτήματα σχετικά με το πεδίο, την αντίληψη και τη μνήμη. Διερευνά τις πολιτικές της αντίληψης, μέσα από ζωντανές περφόρμανς και εγκαταστάσεις, για να δημιουργήσει έργα που μελετούν τις λεπτές μεταμορφώσεις του χώρου και ζητούν από το κοινό να συνειδητοποιήσει αυτό που υπάρχει στο άκρο της αντίληψης.
http://www.lawrenceenglish.com
18.00
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (κτίριο Διοίκησης)
Ιερά Οδός 75
Θα αυτοσχεδιάσει με τα πιο απίθανα ηχητικά αντικείμενα και κατασκευές. Από τη δεκαετία του ’90 σχεδιάζει και κατασκευάζει ηχητικά αντικείμενα και εγκαταστάσεις χρησιμοποιώντας μεταλλικά και πλαστικά αντικείμενα, νερό, μαγνητικά πεδία, ηλεκτρικές σκούπες, αποξηραμένα φυτά, καθώς και διάφορα υλικά που βρίσκει στη φύση. Ο Μπερτέ έχει σπουδάσει κρουστά με τον André Van Belle και τον Georges-Elie Octors, αυτοσχεδιασμό με τον Garrett List, σύνθεση με τον Frederic Rzewski και θεωρητικά με τον Henri Pousseur.
είσοδος: ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
21.00
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (μικρή σκηνή)
Λεωφ. Συγγρού 107
Oren Ambarchi και Crys Cole
Inner Space: Siberia (HELM, Moa Pillar και EFTD)
είσοδος: 7 ευρώ (κανονικό), 5 ευρώ (μειωμένο)
Ο Oren Ambarchi είναι συνθέτης και πολυοργανίστας με ένα διαρκές ενδιαφέρον για υπέρβαση των συμβατικών ενόργανων προσεγγίσεων. Η δουλειά του εστιάζει κυρίως στην εξερεύνηση της κιθάρας, «ανακατευθύνοντας το όργανο σε μια ζώνη εξώκοσμης αφαίρεσης, όπου δεν είναι πλέον εύκολα αναγνωρίσιμη ως τέτοια. Αντιθέτως, είναι ένα εργαστήριο για εκτεταμένη ηχητική έρευνα» (The Wire).
Τα έργα του Όρεν Αμπάρτσι είναι διστακτικές και έντονες, εκτεταμένες τραγουδιστικές φόρμες που τοποθετούνται στις ρωγμές μεταξύ διαφόρων σχολών: σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική και processing· ελεύθερος αυτοσχεδιασμός και μινιμαλισμός· χαμηλότονη, στοχαστική τραγουδοποιΐα· η παραπλανητική απλότητα και οι χρονικές αναστολές συνθετών όπως ο Morton Feldman και ο Alvin Lucier· και η σωματικότητα της ροκ μουσικής, επιβραδυμένη και απογυμνωμένη στις αρχικές της καταβολές, μετά από αφαίρεση και αντικατάστασή της με καθαρό σήμα.
Η Crys Cole είναι Καναδέζα καλλιτέχνης του ήχου, που δουλεύει στα πεδία της σύνθεσης, της αυτοσχεδιαστικής περφόρμανς και της ηχητικής εγκατάστασης. Παράγοντας λεπτούς και ατελείς ήχους μέσα από απτικές χειρονομίες, δημιουργεί δομημένα έργα που κουρδίζουν διαρκώς το αφτί σε διαφορετικούς τόνους. Σκοπός της είναι να αποκαλύψει, αλλά και συγχρόνως να συσκοτίσει, την πολυπλοκότητα φαινομενικά κοινότοπων ήχων και πηγών. Έχει εκθέσει και παρουσιάσει ζωντανά τη δουλειά της στον Καναδά, στην Ευρώπη, στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στην Αυστραλία και στις ΗΠΑ. Πέρα από τις συνεχιζόμενες συνεργασίες της με τους Αυστραλούς καλλιτέχνες James Rushford και Όρεν Αμπάρτσι, έχει δουλέψει επίσης με τους Keith Rowe, Lance Austin Olsen, Jamie Drouin, Mathieu Ruhlmann, Tetuzi Akiyama, Seiji Morimoto, Jessika Kenney, Tim Olive και πολλούς άλλους. Ηχογραφήσεις της έχουν κυκλοφορήσει από τις εταιρείες Black Truffle, Penultimate Press, Touch, MeGO, caduc, Bocian, Another Timbre και Infrequency editions.
http://orenambarchi.com
https://cryscole.com
Στο “Inner Space: Siberia”, οι συνεργαζόμενοι με την PAN καλλιτέχνες Helm και EFTD (σχήμα που περιλαμβάνει τον αρχιτέκτονα Στέφανο Λεβίδη και την ηθοποιό Σοφία Γεωργοβασίλη) παίζουν από κοινού με τον Ρώσο μουσικό Moa Pillar. Θα ερμηνεύσουν μαζί ένα κομμάτι που διερευνά την ερημιά του σιβηρικού τοπίου, δουλεύοντας με ήχο και φιλμ από προσωπικές τους πηγές, στις οποίες περιλαμβάνονται λήψεις που έχουν γίνει γύρω από το Νοβοσιμπίρσκ και την οροσειρά Αλτάι. Το έργο αυτό ανατέθηκε από το Unsound Festival, με την υποστήριξη του CTM (Βερολίνο) και του Ινστιτούτου Γκαίτε του Νοβοσιμπίρσκ.
Πίσω από το όνομα Helm βρίσκεται ο Luke Younger, Λονδρέζος καλλιτέχνης του ήχου και πειραματικός μουσικός που δουλεύει με ένα ευρύ φάσμα προστιθέμενων οργάνων και αφηρημένων ηχητικών πηγών. Οι συνθέσεις του χτίζουν πυκνά ηχοτοπία που ενσωματώνουν στοιχεία musique concrète και industrial μουσικής, παράλληλα με παραισθησιογόνα drones και διάφορα ακουσματικά φαινόμενα.
https://hhelmm.bandcamp.com
{youtube}CcNy9JcheVw{/youtube}