Το Ξεκίνημα της Μέρας (Daybreak)

Καθημερινοί άνθρωποι με αξεπέραστα προβλήματα και το δίλημμα που προκύπτει όταν η ανθρωπιά βρίσκεται απέναντι στην ανάγκη για επιβίωση...

Μαρίνα Τσικλητήρα
Μαρίνα Τσικλητήρα

Tο Ξεκίνημα της Μέρας είναι μια κλασική, «μικρή» φεστιβαλική ταινία για έναν κόσμο τόσο διπλανό, τόσο δραματικό, αλλά και τόσο αθέατο στο βιαστικό μάτι, που μόνο ο κινηματογραφικός φακός καταφέρνει να τον ανακαλύψει. Οι ήρωες αυτού του σινεμά περιφέρονται πολύ συχνά στη θαμπή, χαλασμένη πλευρά της πόλης και της ζωής. Τα πρόσωπά τους είναι ανέκφραστα. Μιλούν ελάχιστα και δεν χαμογελούν σχεδόν ποτέ. Δεν έχουν λόγους για να χαμογελάσουν κι έχουν ξεχάσει και πώς.

Μία τέτοια ηρωίδα είναι η 30χρονη Λέττα. Ζει στα Τίρανα, προσπαθώντας να αναθρέψει το μωρό της. Πατέρας δεν υπάρχει, ούτε δουλειά πια. Κινδυνεύοντας να μείνει και χωρίς στέγη, η νεαρή γυναίκα αναλαμβάνει να φροντίσει την ηλικιωμένη, κατάκοιτη Σοφία. Αφού εξαφανίσει τη βραδινή νοσοκόμα από το τοπίο, καταγγέλοντας ότι φέρνει άντρες στο σπίτι, εγκαθίσταται στο διαμέρισμα της άρρωστης σε 24ωρη βάση.

80zzMvw_2.jpeg

Μεταξύ τους αναπτύσσεται σχέση εξάρτησης. Ο πολυπόθητος, για τη Σοφία, θάνατος εξαρτάται από τη Λέττα. Οι ζωές όμως της Λέττα και του μωρού της, εξαρτώνται από τη Σοφία. Η νεαρή νοσοκόμα έχει ήδη διδαχτεί ότι η συμπόνοια είναι μια αρετή που πληρώνεται ακριβά. Και ξέρει ακόμα ότι, για να ζήσει η ίδια και το μωρό της, πρέπει να ζήσει και η Σοφία. Με κάθε κόστος.

Ο Αλβανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γκεντιάν Κότσι αφηγείται μια απλή ιστορία για τις σύνθετες ανθρώπινες σχέσεις, όπως τις διαπλάθει ο ανελέητος κόσμος μέσα στον οποίον κινούνται οι χαρακτήρες. Η πολυταξιδεμένη ταινία του ακουμπά στον ρεαλισμό, επιτρέποντας σε ελάχιστες χαραμάδες φωτός και συναισθηματισμού να ξεφύγουν από τον μουντό καμβά, ώστε να απεικονίσει τον εγκλωβισμό των ηρωίδων στο ασφυκτικό τους διαμέρισμα, στην αγωνιώδη καθημερινότητά τους, στο ίδιο τους το κορμί. Δυο ηρωίδων που προέρχονται από διαφορετικά σύμπαντα και βρίσκονται σε αντίθετες τροχιές, κι ας είναι (τι ειρωνεία) άρρηκτα δεμένες.

80zzMvw_3.jpeg

Κάποιες φορές, τα πιο σπαρακτικά διλήμματα είναι βουβά και αθόρυβα –όσο και ο τρόπος που σκληραίνει, ανεπαίσθητα και ύπουλα, το δέρμα της καρδιάς μας.

Ο Κότσι θέτει σε ευθεία αντιπαράθεση την ανθρωπιά με την ανάγκη επιβίωσης. Χωρίς να λέει πολλά, αφήνει τον θεατή να φανταστεί ο ίδιος τις αντιφάσεις που μαίνονται στην ψυχή της πρωταγωνίστριάς του.

Και, κυρίως, να αποφασίσει ποια εγκλήματα αξίζουν πράγματι τιμωρία.

Αλβανία, Ελλάδα 2017
Σκηνοθεσία: Γκεντιάν Κότσι
Πρωταγωνιστούν: Ορνέλα Καπετάνι, Σουζάνα Πρίφτι
Διανομή: Seven Films

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ιστορία, η πολιτική, ο υπόκοσμος, η βία, η προδοσία, η απώλεια, οι θαμμένες ενοχές, τα ...
Η δόξα, ο πόνος, ο έρωτας, ο εθισμός, η τέχνη, η μητέρα, η ταυτότητα, ο μαρασμός, η ελπίδα. Δια ...
Η ταινία του Γκάβιν Χουντ μας μεταφέρει στο 2003, λίγο πριν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου στη Μέση ...

FEATURED TODAY

Τα 1990s υπήρξαν κοσμογονική εποχή μεγάλων ανακατατάξεων και αλλαγών, κάτι που έγινε με κάθε τρόπο αισθητό και μουσικά. Παρακάτω, λοιπόν, ακολουθούν 10 ...

Ο Δημήτρης Τάτσης συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια στη δισκογραφία και πρόσφατα κυκλοφόρησε νέο άλμπουμ –ένα απολαυστικό, πολυσυλλεκτικό κολάζ ετερόκλητων ήχων,
Το γκρουπ του Bradford Cox, δεν χρειάζεται συστάσεις: είναι ένα από τα πιο σημαντικά του indie σύμπαντος των τελευταίων 15 χρόνων και επιτέλους θα έχουμε την

HOT STORIES

Θα συνοδεύει μια νέα έκθεση γύρω από την καριέρα του, προσφέροντας «σχόλια και στοχασμούς»
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στο Gagarin, παρουσία του Ισπανού σκηνοθέτη, που λίγες ώρες πριν θα περάσει και από το Avopolis Radio
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…