Apparat + Autow Nite Superstore

H εσωστρέφεια και ο υπαρξιακός πειραματισμός του φετινού LP5 όρισαν το live show του Γερμανού παραγωγού στο Gagarin σε κάθε του διάσταση, κάνοντάς τον να ηχεί εγκεφαλικός και πολύπλοκος, σε ένα set που αποδείχθηκε για δυνατούς λύτες...

Χώρος
Gagarin, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
20/9/2019
Φωτογράφος
Ντιάνα Καλημέρη
Τάνια Σκραπαλιώρη
Τάνια Σκραπαλιώρη

Πριν χρόνια, ο σπουδαίος Δανός παραγωγός Trentemøller είχε δηλώσει συνεντευξιαζόμενος –σχολιάζοντας την επιλογή να παίζει με πλήρη μπάντα επί σκηνής– ότι «δεν είναι live, αν παίζεις μόνο με laptop». Είναι μια ρήση απλή και ξάστερη, αν και η διαπίστωση δεν μειώνει την απόλαυση που αντλεί κάποιος λάτρης των ηλεκτρονικών ήχων από ένα αγνό σόου τεχνολογίας. Ωστόσο η ικανότητα και η επάρκεια να αποδίδεις με φυσικά όργανα την ατμόσφαιρα που δημιουργείς στο στουντιακό σου σύμπαν, προσδίδει στις ζωντανές εμφανίσεις εκείνη την ανεκτίμητη ποιότητα που αποζητούμε μερικές φορές διψασμένοι, σε μια εποχή στην οποία πολλές φορές η μουσική μοιάζει πλέον με τεράστια μηχανή θελκτικού beatmaking

Το βράδυ λοιπόν της Παρασκευής ο Sacha Ring επέστρεψε στην Αθήνα με το δέρμα του Apparat, για να χαρίσει ακριβώς αυτήν την εκλεκτή ποιότητα που κρύβεται στον φίνο τρόπο με τον οποίον μετέρχεται τεχνολογικά μέσα για να εκφράσει τη μουσική που παράγουν τα γρανάζια του μυαλού του. Και ναι, οι συγκλονιστικές εμφανίσεις των Moderat πριν 2 χρόνια στο Gazi Music Hall και στο Release Athens Festival έχουν ήδη αφήσει εποχή, ωστόσο η αισθαντική και ατμοσφαιρική υπόσταση που παρουσίασε ο Apparat στη σκηνή του Gagarin έκρυβε τη δικιά της ακαταμάχητη ποίηση. 

Το support act του «δικού μας» Autow Nite Superstore, του οποίου η electronica έχει κι εκείνη μια εμφανή ποιητική φλέβα, έστρωσε ταιριαστό χαλί για τη μπάντα του Apparat, με την παρουσίαση του Plastic Medium. Ο λόγος για την πιο πρόσφατη κυκλοφορία του Θεσσαλονικιού παραγωγού που πρωτογνωρίσαμε ως UnknownArtist, η οποία αρθρώνεται κυρίως σε ηλεκτρονικές λούπες, παίζοντας με ατμοσφαιρικές συχνότητες και εκλύοντας μια ήρεμη δύναμη. Στο τέλος του set, η νοερή σημείωση για επιστροφή στη μουσική αυτού του ενδιαφέροντος δημιουργού στοβιλίστηκε στο πυκνό χειροκρότημα που καλούσε τον Γερμανό πρωταγωνιστή της βραδιάς στη σκηνή.   

Πατώντας πάνω στη σκαλέτα της συναρπαστικής εμφάνισής του στο Jazz Festival του Montreaux το περασμένο καλοκαίρι, ο Apparat και οι εκλεκτοί μουσικοί που τον πλαισίωσαν παρουσίασαν σχεδόν στο σύνολό της τη φετινή του κυκλοφορία LP5, η οποία έχει πάει τον προσωπικό του ήχο κάμποσα βήματα παραπέρα. Πράγματι, η εσωστρέφεια και ο υπαρξιακός πειραματισμός που ξεχειλίζουν από τις 10 συνθέσεις του LP5 όρισαν το live show του Apparat σε κάθε του διάσταση, ενώ ακόμα και οι παλιότερες δισκογραφικές στιγμές του Βερολινέζου παραγωγού που επιλέχθηκαν προς διάνθιση της setllist –όπως το "You Don’t Know Me" και το "Ash/Black Veil"– ήταν κομμένες και ραμμένες στα μέτρα ρόλων εξυπηρέτησης των σκοτεινών, κινηματογραφικών μοτίβων που αποτελούν το ηχητικό του momentum. 

Από το εναρκτήριο "Dawan" και το "Heroist" μέχρι το αριστουργηματικό "Caronte" και το dark dance ιντερμέδιο του "In Gravitas", ο Apparat ξεδίπλωσε ένα μουσικό φιλμ που συχνά συνδύασε με απρόβλεπτο τρόπο τις τεχνικές του κινηματογραφικού sound design με φυσικά χάλκινα πνευστά και έγχορδα, σφραγίζοντας κόπιες του Kid A των Radiohead με τη δικιά του, προ Moderat, σφραγίδα. Με κάθε πτυχή αυτού του φιλμ να γίνεται μάλιστα δεκτή με ενθουσιασμό από το κοινό, παρά τη σε σημεία αντι-συναυλιακή απόδοσή της. Και τις φωτιστικές εγκαταστάσεις στον τοίχο να θυμίζουν εκείνες τις σχισμές του Leonard Cohen: αυτές που βρίσκονται σε κάθε σκοτάδι, ίσα-ίσα για να περνάει το φως.

Μετά από μια μακρόχρονη και πολυδιάστατα εποικοδομητική συνεργασία με τους Modeselektor, o Apparat έχει βρεθεί στο κέντρο μιας πολύτροπης ambient δίνης, παράγοντας κυματομορφές στην ηχώ των οποίων μπορείς να εντοπίσεις από τον Thom Yorke και τη Björk, μέχρι τους Bon Iver και τον James Blake. Στα καινούρια φιδωτά μονοπάτια που εξερευνά γύρω από τίτλους αρχής σειρών του Netflix και από παρτιτούρες για κινηματογραφικά soundtracks βρήκε την ιδανική δημιουργική διέξοδο μετά τον τυφώνα των Moderat

Στο Gagarin τον βγάλαμε μια φωτογραφία σε αυτήν τη νέα του στιγμή και η αλήθεια είναι πως μας άρεσε πολύ. Ήταν ένας Apparat δωματίου, που ίσως πιο πολύ θα ταίριαζε να απολαμβάνεις βουλιαγμένος στην πολυθρόνα σου με ακουστικά, ενώ έξω μαίνονται αστραπόβροντα. Ένας Apparat λιγότερο εύκολος και ενστικτώδης, περισσότερο εγκεφαλικός και πολύπλοκος. Ταυτόχρονα, όμως, ο ίδιος ταλαντούχος κύριος Apparat, ο οποίος, με οποιονδήποτε τρόπο κι αν κάνει τη μουσική του, διατηρεί ακέραιο το χάρισμα να σε κάνει συμμέτοχο στο ταξίδι του. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

27 χρόνια μετά την τελευταία του εμφάνιση στη χώρα μας, συγκέντρωσε πάνω από 10.000 θεατές στο ...
Πάντρεψε τις ουαλικές πρασιές με το μεσογειακό καλοκαίρι, τραγούδησε Βίκυ Μοσχολιού (όχι πολύ ...
Στην «πιο μεγάλη ημέρα της ζωής του», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο ράπερ από την Ξάνθη απέδειξε

FEATURED TODAY

Τα 1990s υπήρξαν κοσμογονική εποχή μεγάλων ανακατατάξεων και αλλαγών, κάτι που έγινε με κάθε τρόπο αισθητό και μουσικά. Παρακάτω, λοιπόν, ακολουθούν 10 ...

Ο Δημήτρης Τάτσης συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια στη δισκογραφία και πρόσφατα κυκλοφόρησε νέο άλμπουμ –ένα απολαυστικό, πολυσυλλεκτικό κολάζ ετερόκλητων ήχων,
Το γκρουπ του Bradford Cox, δεν χρειάζεται συστάσεις: είναι ένα από τα πιο σημαντικά του indie σύμπαντος των τελευταίων 15 χρόνων και επιτέλους θα έχουμε την

HOT STORIES

Θα συνοδεύει μια νέα έκθεση γύρω από την καριέρα του, προσφέροντας «σχόλια και στοχασμούς»
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στο Gagarin, παρουσία του Ισπανού σκηνοθέτη, που λίγες ώρες πριν θα περάσει και από το Avopolis Radio
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…