Burger Fest 2019/μέρα 1: Asian Dub Foundation + Kill Emil, Cayetano

Ανάμεσα σε κάθε είδους λαχταριστά burgers και σε κρύες μπύρες, οι Asian Dub Foundation εκτίναξαν τον δείκτη ενέργειας του κοινού, το οποίο έμεινε σε χορευτική διάθεση μέχρι και το τελευταίο λεπτό της συναυλίας...

Χώρος
Αμαξοστάσιο Ο.ΣΥ., Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
13/9/2019
Φωτογράφος
Αφροδίτη Ζαγγανά
Πέννυ Γέρου
Πέννυ Γέρου

Δυναμικό ποδαρικό έκαναν οι Asian Dub Foundation στο φετινό Burger Fest την Παρασκευή που μας πέρασε, γεμίζοντας το Παλαιό Αμαξοστάσιο του Ο.ΣΥ. με χιπ χοπ, dub και drum 'n' bass ρυθμούς, οι οποίοι έφεραν χορό και mosh pits σε μια μεγάλη γιορτή για τον MVP της αθηναϊκής διατροφικής ατζέντας.

Burgers σε κάθε πιθανή εκδοχή –με stand ακόμη και για όσους επιθυμούν χορτοφαγικές γεύσεις– κρύες μπύρες και δροσερά παγωτά, τραβούσαν το βλέμμα και την όρεξη ήδη από την είσοδο, αν και η πληθώρα επιλογών και εκπροσωπήσεων από τα πιο φημισμένα μπεργκεράδικα της Αθήνας έκανε την τελική επιλογή αρκετά δύσκολη υπόθεση. Παρ' όλα αυτά, επειδή εκτός από το γαστρονομικό ενδιαφέρον η βραδιά είχε και το μουσικό της τμήμα (που θα κράταγε μάλιστα μέχρι τα μεσάνυχτα), επέλεξα να επικεντρωθώ στη σκηνή, όπου και εγκαταστάθηκα από τις 20:00. 

Ο Cayetano είχε ήδη ξεκινήσει να συνοδεύει το φαγητό και τις κουβέντες των επισκεπτών με ένα DJ set γεμάτο με funky και χαλαρές ηλεκτρονικές επιλογές, στρώνοντας κατάλληλο χαλί για τη βόλτα στο φεστιβάλ και την απόλαυση των ζεστών, λαχταριστών burgers. Κάπως έτσι, μέχρι τις 21:15 που εμφανίστηκε ο Ελληνοβραζιλιάνος Kill Emil, το «dancefloor» έμεινε κενό.

Το live set του Kill Emil ανέβασε ωστόσο τους ρυθμούς, μυώντας όλο και περισσότερο κόσμο στη reggae/dub διάθεση που έφερνε μαζί του. Ακόμα κι αν μέχρι και η πιο πρόσφατη κυκλοφορία του (Ghost Diary, 2018) τον τοποθετεί σε πιο ατμοσφαιρικές και «σκοτεινές» downtempo συντεταγμένες, τα κομμάτια που συμπεριέλαβε στο set της Παρασκευής –εν όψει και του νέου δίσκου που ετοιμάζει– μαρτυρούν έναν Kill Emil πιο εξωστρεφή από ποτέ

Σχεδόν «λυμένος» πάνω από τα controllers του και σε συγχρονισμό με το κάθε beat, το οποίο ακολουθούσε από το χτίσιμο μέχρι και την πτώση που τόσο αβίαστα ξυπνούσε ένα αμετρίαστο γκρουβάρισμα, ο Kill Emil γέμισε το Παλαιό Αμαξοστάσιο του Ο.ΣΥ. με χορευτικά vibes και dub, reggae, ragamuffin και dancehall διαθέσεις. Με ακυκλοφόρητα κομμάτια από το επερχόμενο άλμπουμ του –όπως το "All Over", με τα φωνητικά του Lasai– αλλά και με πρόσφατες συνεργασίες σαν το "Acknowledge The Power" από τον δίσκο της Mamaletta A Better Place (2017), ο Αιμίλιος Πρωτόπαππας έδωσε μια υπέροχη πάσα στους Asian Dub Foundation, με το φινάλε μάλιστα της εμφάνισής του γύρω στις 22:15 να κλείνει το μάτι στις πιο drum 'n' bass εκφάνσεις του δικού τους ήχου.

Γύρω στις 22:40, οι προβολείς και τα φώτα στη σκηνή του Burger Fest 2019 έφεραν τη σύγχυση για την υποδοχή των Asian Dub Foundation· σε έναν χώρο που πλέον είχε γεμίσει για τα καλά, επιτρέποντας στις καμινάδες του Αμαξοστάσιου να κάνουν ένα μικρό διάλειμμα.

Καλώντας τον κόσμο να πλησιάσει λίγο ακόμα τη σκηνή, καλύπτοντας τον κενό χώρο που είχε μείνει μπροστά από τα κιγκλιδώματα, ο Aktarv8r έχτισε την κατάλληλη διάθεση για το σύντομο αλλά χορταστικό live που θα ακολουθούσε. Με αυτό το ατίθασο μίγμα από punk, χιπ χοπ, dub και drum 'n' bass, οι Asian Dub Foundation εκτίναξαν από νωρίς τον δείκτη ενέργειας, κρατώντας τον αδιαπραγμάτευτα υψηλά μέχρι το τέλος. Έτσι dreadlocks, κουκούλες και καπέλα χοροπηδούσαν στον αέρα, με μια setlist που τίμησε το παρελθόν της βρετανικής κολεκτίβας, συνιστώντας ένα είδος best of: από το "Fly Over" του Enemy Οf Τhe Enemy (2003) και το "Stand Up" από το The Signal Αnd Τhe Noise (2013), μέχρι τις old school εποχές του "Rafi’s Revenge" (1998). Δεν έλειψε βέβαια και το "La Haine", soundtrack της ομώνυμης, εμβληματικής ταινίας. 

Μέσα στη λίγο παραπάνω από 1 ώρα εμφάνιση των Asian Dub Foundation, ένα από τα κορυφαία στιγμιότυπα ήταν για ακόμη μία φορά η εντυπωσιακή τεχνική του Nathan Lee. Ο οποίος, με το φλάουτο και το ακούραστο beatbox του, πέρασε το κοινό για κάμποση ώρα σε trance, λαμβάνοντας το θερμότερο χειροκρότημα της πρώτης ημέρας του Burger Fest 2019.

Την καληνύχτα τους στο αθηναϊκό κοινό συνόδεψαν με το ηχηρό μήνυμα «fuck Brexit», μετά το οποίο παίχτηκε το "Fortress Europe". Κι αφού είχαν ήδη τον κόσμο σε αναμμένα κάρβουνα, οι jungle punk πρωτοπόροι δεν μπορούσαν παρά να επιστρέψουν για έστω ένα ακόμη κομμάτι: επέλεξαν βέβαια το "Free Satpal Ram", πυροδοτώντας έτσι τον χορό μέχρι και το τελευταίο λεπτό της επίσκεψής τους στη χώρα μας. 

Σε κλίμα εκτόνωσης και με μυρωδιές που ανοίγουν την όρεξη έκλεισε λοιπόν η πρώτη μέρα του φετινού Burger Fest. Ένα event που ομολογουμένως στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, πληρώντας σημαντικές προϋποθέσεις –τόσο χωρικές, όσο και υγειονομικές και αρχιτεκτονικές. Στοιχεία μιας επιτυχημένης διοργάνωσης, που δυστυχώς ακόμα νιώθουμε την ανάγκη να επισημαίνουμε, όποτε κι αν τα συναντούμε. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στη σχεδόν γεμάτη αίθουσα του Παρνασσού, παρακολουθήσαμε δύο φτασμένους μουσικούς να ζουν με τα
Ήταν ο γνωστός εαυτός του, που βρίσκει πάντα τον τρόπο να αυξάνει την ένταση του αγνού ηλεκτρισμού
Γέμισαν τη Death Disco και έδωσαν μια συναυλία που έμοιαζε με μάζωξη φίλων, με τον ελατηριοειδή ...

FEATURED TODAY

239 δίσκοι διεκδίκησαν την είσοδό τους στην 50άδα της δεκαετίας σύμφωνα με την ψηφοφορία των συντακτών μας, η οποία «έδειξε» τελικά προς χιπ χοπ κορυφή, σε
Στη σχεδόν γεμάτη αίθουσα του Παρνασσού, παρακολουθήσαμε δύο φτασμένους μουσικούς να ζουν με τα επί σκηνής λάθη τους, με τον υιό να διακρίνεται στον πανέμορφο
Οπουδήποτε η ιστορία έχει φέρει σοβαρές συγκρούσεις με τον Δυτικό πολιτισμό, το TikTok έχει κάνει μαζική εμφάνιση. Μήπως όμως είναι το social network που θα
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…