Η εικόνα που παρουσίαζε το Gagarin εκείνο το Κυριακάτικο βράδυ ήταν αποκαρδιωτική. Είκοσι άτομα περίμεναν να ανέβει στη σκηνή και να παίξει ο Σκοτσέζος guru της indie σκηνής! Ήταν βέβαια νωρίς ακόμη, εγώ ήμουν εκεί από τις 10 και μισή με σκοπό να τον συναντήσω και να του πάρω μια συνέντευξη. Μιλήσαμε μισή ώρα αλλά πραγματικά, δεν έχω καθόλου το χρόνο να την απομαγνητοφωνήσω ολόκληρη. Όχι ότι θα καταλάβαινα απόλυτα αυτά που μου είπε, η προφορά του κυριολεκτικά σκοτώνει! Ουκ ολίγες φορές μάλιστα τον παρακάλεσα να επαναλάβει αυτό που μόλις μου είχε πει μπας και το πιάσω…

Τον ρώτησα καταρχήν αν η Poptones, η εταιρία που έχει τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να δραστηριοποιείται, γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν ακούμε και πολλά νέα της, τώρα ειδικά που οι δίσκοι της έπαψαν να διανέμονται στη χώρα μας. «Ασφαλώς,» μου απάντησε, «απλά τώρα οι κυκλοφορίες της θα βγαίνουν σε συνεργασία με την ετικέτα της Vertigo, κι έχοντας πίσω τους τη δύναμη της πολυεθνικής Universal, αρχής γενομένης με το άλμπουμ των The Others. Αυτοί θα αναλάβουν όλη την προώθησή του, εγώ το μόνο που θα κάνω θα είναι να τους τροφοδοτώ με ενδιαφέρουσες μπάντες, κι έχω βρει πολλές τέτοιες τελευταία. Έτσι θα βγει και ο δίσκος του Carl Barat των Libertines, που μόλις ξεκίνησε να ηχογραφείται.»Διαλύθηκαν δηλαδή οι Libertines (των οποίων είναι, ας μην το ξεχνάμε και ο μάνατζερ); «Όχι ακριβώς, περιμένουμε λίγο να δούμε τι θα γίνει με τον Pete Doherty, αν θα καταφέρει να ξεπεράσει τα προβλήματά του με τα ναρκωτικά. Μέχρι τότε, θα δοκιμάσει κάτι μόνος του ο Carl.» Το ξέρεις, του λέω, ότι οι Libertines είναι η αιτία που σταμάτησα να αγοράζω ΝΜΕ μετά από 20 χρόνια; Δεν άντεχα άλλο να διαβάζω γι’ αυτούς κάθε εβδομάδα! Και το φταίξιμο το έριχνα σ’ εσένα. Ξέρεις να παίζει καλά το παιχνίδι της δημοσιότητας για τους πελάτες του, σκέφτηκα! Γελώντας μου είπε ότι δεν είχε να κάνει τίποτε μ’ εκείνον όλο αυτό το πράγμα, ότι η ίδια η εφημερίδα τους ακολουθούσε διαρκώς για να ψαρεύει ειδήσεις και να αναπαράγει κουτσομπολιά. ΟΚ, το δέχομαι, πάμε παρακάτω. Πριν από τέσσερα χρόνια που είχαμε μιλήσει ξανά, τηλεφωνικά αυτή τη φορά, είχες πολλά σχέδια για την Poptones. Πόσα απ’ αυτά έχεις καταφέρει να υλοποιήσεις;

«Αρκετά νομίζω. Εκτός από την εταιρία Poptones, έχω πάντα και την Creation Management, που σαν αντικείμενό της έχει το μανατζάρισμα συγκροτημάτων. Αυτή τη στιγμή, εκτός απ’ τους Libertines εκπροσωπούμε τους Mogwai, την Kathryn Williams, την Bic Runga – την ξέρεις, μου λέει; Πλάκα μου κάνεις, το “Get Some Sleep” ήταν το αγαπημένο μου κομμάτι της περυσινής χρονιάς, του απαντάω! – τους D4 και άλλους. Το σχήμα της συζύγου σου, τις Client, γιατί δεν το μανατζάρεις; Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές και έχουμε συμφωνήσει ότι είναι καλύτερα να αφήσω να διαμορφώσει μόνη της την καριέρα της.»

Για πες μου για τις βραδιές που εμφανίζεσαι σαν dj. Υποτίθεται ότι θα έδινες άδειες για βραδιές Radio 4 όπως τις ονόμαζες σε διάφορα μέρη του κόσμου. Τι έγινε μ’ εκείνη την ιστορία; «Δεν προχώρησε τελικά επειδή δεν μπορούσα να έχω τον έλεγχο στο τι θα παίζεται στα διάφορα κλαμπ που θα στέγαζαν αυτές τις βραδιές. Μου αρκεί λοιπόν προς το παρόν που μπορώ να πηγαίνω σε διάφορα μέρη του κόσμου και να κάνω κάτι που μου αρέσει.» Τι σου αρέσει να βλέπεις σε κάθε νέα χώρα που επισκέπτεσαι; Εδώ για κάποιο ανεξήγητο λόγο, τα παίρνει στο κρανίο, και γίνεται αρκετά επιθετικός σε ύφος : «αυτό πάντως που δεν μου αρέσει είναι να παίζω σε χώρες που ζουν 15 χρόνια πίσω, κι εσείς εδώ στην Ελλάδα ζείτε όντως 15 χρόνια πίσω! Αμφιβάλλω αν θα επιστρέψω ποτέ εδώ, μοιάζει η χώρα να ζει σε περασμένες δεκαετίες. Ακόμη και στην Πολωνία, τη Ρωσία ή την Ουγγαρία έρχονται 1000 άτομα να με ακούσουν, κι εδώ δεν έρχονται ούτε 100! (σσ. Την προηγούμενη βραδιά είχε παίξει στη Θεσσαλονίκη και κάπου τόσοι έκαναν τον κόπο να πάνε να τον ακούσουν). Στη Βαρκελώνη είχαμε 2000 άτομα στο κλαμπ, ενώ στο Λονδίνο που παίζω σταθερά μια φορά το μήνα, έχουμε τουλάχιστον 1000 άτομα προσέλευση (σσ. Μάθαμε από έγκυρες πηγές ότι λέει ψέματα. Και στο Λονδίνο 100 άτομα πάνε να τον ακούσουν…). Αλήθεια έχετε ροκ σκηνή στην Ελλάδα;» ρωτάει. Υποθέτω πως ναι, αν σκεφτεί κανείς ότι οι Placebo, που ακούγονταν απ’ τα ηχεία του Gagarin εκείνη τη στιγμή, γεμίζουν για πλάκα το Λυκαβηττό, τότε μάλλον έχουμε… Τέλος πάντων, ψάχνεις ακόμη τους νέους Oasis; «όχι ακριβώς, τους υψηλότερους στόχους μου τους έχω επιτύχει μ’ αυτό το γκρουπ, το πήρα από το μηδέν και το έκανα την καλύτερη μπάντα του κόσμου. Πάντοτε επιθυμώ να κάνω το καλύτερο για τα συγκροτήματά μου, οπότε αν κάποιο απ’ αυτά γίνει οι νέοι Oasis, τότε κανένα πρόβλημα». Είπαμε κι άλλα, έχει ακόμη καλές σχέσεις με τον παλιό του συνέταιρο Richard Green που έχει τώρα την ετικέτα Witchita και έχει ανακαλύψει πρόσφατα τους Bloc Party – «το άλμπουμ τους έχει κανένα δύο καλά κομμάτια, γενικά δεν με ικανοποιεί όμως» - ενώ με τον Everett True – το πρώτο σινγκλ της Creation ήταν το “73 In 83” που υπογράφει ο τελευταίος σαν The Legend! – δεν έχει πια επαφές.

Ήταν η ώρα να βγει να παίξει, οπότε και σταματήσαμε την κουβέντα μας. Τα πράγματα δεν είχαν φτιάξει αισθητά στη μισή ώρα που είχε εν τω μεταξύ μεσολαβήσει. Ο κόσμος ίσως είχε αγγίξει την κατοστάρα. Και ανεβαίνει ο άρχοντας στη σκηνή. Πρώτο κομμάτι New Order σε χορευτικό ρεμίξ, δεν θυμάμαι ποιο ακριβώς, και στο καπάκι καρφωτό το “Freakin’ Out” του Graham Coxon με τις δυνατές του κιθάρες. Καμία σχέση το ένα με το άλλο, κάτι που συνεχίστηκε όσο μείναμε να τον ακούσουμε. Κατ’ αρχήν δεν χρησιμοποιούσε ακουστικά, κι όσο κι αν δεν έχει κανείς απαιτήσεις για τέλειες μείξεις, έχει τουλάχιστον για ένα στρωτό πρόγραμμα. Αλλιώς δεν είσαι πολύ διαφορετικός από τη θεία μου που ακούει τσάμικα! Τις δίνω ένα μάτσο cd και πάει και κάνει πρόγραμμα (κάτι που κάνουν πολλοί γνωστοί παραγωγοί ραδιοφώνου, και από πάνω θεωρούνται και σούπερ τζιμάνια στο χώρο τους, αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία).

Για να μην τα πολυλογούμε, το σετ του ήταν βαρετό. Περιμέναμε να είχε φέρει φρέσκους ήχους από τη Γηραιά Αλβιώνα κι εκείνος έπαιξε μέχρι το “Killing Moon” και το “Love Will Tear Us Apart” μαζί βέβαια με φόρους τιμής στους ήχους που εκείνος ανακάλυψε όπως My Bloody Valentine και Slowdive. Θα μπορούσε να είναι ραδιοφωνική αναμετάδοση με τη βοήθεια του κομπιούτερ του Red FM, κάτι που μπορείς να ακούσεις κι από το σπίτι σου. Κι εκεί ακριβώς κατευθυνθήκαμε μετά από μια ώρα ακριβώς.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured