View More

Virus: Ήταν μεγάλο λάθος που παίξαμε στο Rockwave του 2011, το όλο εγχείρημα απεδείχθη αποτυχία...

Τι συμβαίνει όταν βασικά μέλη των Virus, Dødheimsgard, Ved Buens Ende, Thorns, Audiopain και Beyond Dawn κάθονται γύρω από το ίδιο τραπέζι; Μια «νορβηγική» συζήτηση εφ' όλης της ύλης, που δημοσιεύεται σήμερα ενόψει του 1ου Arcane Angels Festival (Κύτταρο, Παρασκευή 28 Οκτωβρίου), στο οποίο θα έρθουν ως headliners οι Virus –για να οδεύσουν κατόπιν για Θεσσαλονίκη (Eightball, Σάββατο 29/10)

Κείμενο: Γιάννης Καγκελάρης

Το να παραδεχθεί κανείς πόσο απρόσμενη ήταν αυτή η συνάντηση μοιάζει λογικό, αλλά νομίζω πως θα ήταν προτιμότερο να ομολογήσω ότι αποδείχθηκε ως μία από τις ωραιότερες αναμνήσεις ενός avant-garde αφηγητή. Η συνέντευξη αυτή έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, όπου είχα μεταβεί για το Blastfest 2016: θυμάμαι πως έπρεπε να μεταβώ σε ένα ξενοδοχείο για συνεννόηση σχετική με τον Τύπο και συνάντησα εκεί 2 μέλη των Virus και Dødheimsgard να απολαμβάνουν ένα φλυτζάνι καφέ. Ενώ λοιπόν μιλούσαμε για συναυλίες και μουσική, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια καλή ευκαιρία να το μετατρέψουμε σε συνέντευξη (ή να το διατηρήσουμε ως μια ευχάριστη συνομιλία, δεδομένης της όλης ροής).

Εκείνο που δεν ξέραμε τη δεδομένη στιγμή, ωστόσο, ήταν ότι περισσότεροι συνομιλητές θα κάθονταν με τη σειρά τους στο τραπέζι, ενώ η συνέντευξη ήταν ακόμη σε εξέλιξη. Θα μπορούσαμε εύκολα να υποστηρίξουμε πως έτσι οδηγηθήκαμε σε μια συνάντηση με μια ολόκληρη σκηνή, και όχι με μια μπάντα (έστω κι αν ορισμένα θέματα απουσιάζουν, δυστυχώς). Περιττό να αναφέρουμε, βέβαια, ότι ο Czral ήταν αρκετά ευγενικός: αν και ένιωθε άρρωστος από ίωση, ήθελε πολύ να συμμετέχει. Αυτή, όπως αντιλαμβάνεστε, ανήκει στις σπάνιες περιπτώσεις, που δεν συναντάμε συχνά στις μέρες μας. Οπότε μάλλον είναι καιρός να πάρετε το δικό σας φλυτζάνι του καφέ...

Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στο Μπέργκεν: είναι η πρώτη επίσκεψή μου στη Νορβηγία, όπου ήθελα να έρθω εδώ και αρκετό καιρό... Ιδιαίτερη χαρά μου δίνει φυσικά και ο βασικός λόγος της παρουσίας μου, το φετινό Blastfest, στο οποίο η παλιά avant-garde νορβηγική σκηνή έχει τη δική της ξεχωριστή θέση. Αναφέρομαι σε συγκροτήματα που παρουσιάζουν ένα διαφορετικό είδος νοοτροπίας, όπως οι Dødheimsgard, οι In The Woods..., οι Arcturus, οι Manes, οι Solefald –και οι Virus, φυσικά. Ποια τα συναισθήματά σας σχετικά με την όλη διεξαγωγή στην οποία παίρνετε μέρος;

Czral (Carl-Michael Eide): Νομίζω πως είναι το είδος του φεστιβάλ που κορυφώθηκε γρήγορα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ξεκίνησε μόλις πριν από 2 χρόνια. Το πρώτο έτος, βέβαια, υπήρχαν κάποια θέματα νομίζω. Η οργάνωση και οτιδήποτε άλλο είναι πάντως εντάξει, συν του ότι αποτελεί μια σπάνια περίσταση συνύπαρξης τόσων πολλών avant-garde συγκροτημάτων μαζί.

103virus_2.jpg

Σκοπεύετε να παίξετε ζωντανά καινούριο υλικό των Virus; Θυμάμαι ένα τραγούδι που παρουσιάσατε στο Roadburn, την τελευταία φορά που συμμετείχατε. Είχε μία πολύ ευχάριστη, σχεδόν groovy αίσθηση. Δυστυχώς δεν γνωρίζω τον τίτλο...

Czral: Βασικά θα επικεντρωθούμε στο νέο άλμπουμ αυτή τη φορά, οπότε θα ακούσετε ως επί το πλείστον υλικό από εκεί. Οφείλω να δηλώσω πως το θεωρώ τη δυνατότερη δουλειά μας, μέχρι στιγμής.

Ισχυρή δήλωση, γιατί το Carheart (2003) πλησιάζει πολύ τους Ved Buens Ende. Είναι κάτι που φαντάζει σχεδόν τόσο κλασικό...

Czral: Λοιπόν, αναφορικά με τον ήχο, είναι σίγουρα ένα αυθεντικό Virus άλμπουμ, μπορείς να είσαι βέβαιος γι' αυτό. Γνωρίζω βέβαια πως το metal κοινό πάντα θα προτιμά το ντεμπούτο μας, είναι κάτι που δεν αποφεύγεται εύκολα. Όπως επίσης ξέρω ότι δεν μιλώ αντικειμενικά. Αλλά στο μυαλό μου είναι πραγματικά το καλύτερο άλμπουμ μας, χωρίς αμφιβολίες.

Τυχόν ενδείξεις σχετικά με την κατεύθυνσή σας αυτή τη φορά;

Czral: Είναι πολύ ποικιλόμορφο. Κάθε τραγούδι εμπεριέχει το δικό του ιδιαίτερο vibe (σ.σ.: βήχας), ενώ υποτίθεται ότι είναι και πιο ευθύ. Και το προηγούμενο άλμπουμ μας The Agent That Shapes The Desert (2011) ήταν βέβαια αρκετά ευθύ με τον τρόπο του, καθώς και αρκετά θεματικό. Το Memento Collider, όμως, βρίσκεται πιο κοντά στο Carheart με την έννοια ότι είναι περισσότερο ποικιλόμορφο στο εύρος του.

Μια ερώτηση που πάντα ήθελα να κάνω αφορά τους Voivod...

Czral: Ναι.

Πώς ο ήχος τους ενσωματώθηκε στη νοοτροπία του black metal, παρουσιάζοντας, περισσότερο, ή λιγότερο, ένα διαφορετικό μείγμα μιας νορβηγικής αισθητικής; Έστω κι αν ούτε οι Ved Buens Ende, ούτε οι Virus είναι πραγματικά black metal, φυσικά...

Czral: Πραγματικά δεν ξέρω. Ποτέ δεν αποκαλέσαμε τους εαυτούς μας ως black metal μπάντα.

Vicotnik (Yusaf Parvez): Είναι ένα μέρος της σκηνής, από την άποψη του χώρου και του χρόνου. Ποτέ δεν αποτελούσαμε τμήμα του σατανικού black metal, έστω κι αν είχε προφανή επίδραση πάνω μας. Υποθέτω πως εγώ ήμουν περισσότερο μέσα στο black metal στη μπάντα, ενώ εκείνος ήταν ο μεγαλύτερος θαυμαστής των Voivod. Οπότε, υποθέτω ότι η κύρια αντίληψη στη μουσική προήλθε κυρίως από τον Carl.



Η πρώτη σας εμφάνιση στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στο Rockwave Festival του 2011. Πώς και πήρατε αυτήν την απόφαση; Πολλοί άνθρωποι αναρωτήθηκαν δηλαδή γιατί δεν προτιμήσατε ένα club show στη θέση του...

Czral: Κοιτάζοντας τα γεγονότα τώρα, νομίζω ότι ήταν ένα μεγάλο λάθος. Το όλο εγχείρημα απεδείχθη ολίγον τι αποτυχία. Πιστεύω ότι πρέπει να παίξουμε στο Eightball Club στη Θεσσαλονίκη –αυτό θα ήταν ένα εξαιρετικό μέρος για να φιλοξενήσει ένα σόου των Virus. Ειδικά τώρα που πρόκειται να κυκλοφορήσουμε νέο άλμπουμ.

Όταν σας είδα στο Rockwave, ήσασταν ένα 4μελές συγκρότημα. Ήταν μια ευχάριστη συναυλία, αλλά ορισμένα μέλη δεν έδειχναν να δένουν ιδιαίτερα. Ο Plenum δεν είχε επιστρέψει στους Virus εκείνη την περιόδο, και νομίζω ότι τώρα που παίζετε ως 3μελές σχήμα, το όλο vibe είναι πολύ ισχυρότερο. Λειτουργεί καλύτερα η χημεία μεταξύ των τριών παρόντων μελών;

Czral: Νομίζω ότι όντως πολύ καλύτερα, τώρα που είμαστε τρίο. Όταν λειτουργεί, πραγματικά λειτουργεί. Όταν δεν λειτουργεί, εντάξει, τότε πραγματικά δεν λειτουργεί, ξέρεις... (γέλια). Αυτό είναι κατάρα στην πραγματικότητα, όταν δηλαδή αποφασίζεις να παίξεις ως τριάδα, αλλά και ευλογία την ίδια στιγμή. Είναι πολύ αποτελεσματικό όταν τα πράγματα δουλεύουν, οπότε θα έλεγα ότι το προτιμούμε.

Πιστεύεις ότι μια δεύτερη κιθάρα ήταν απαραίτητη τελικά;

Czral: Πάντα είναι χρήσιμο να προσθέτεις έναν δεύτερο κιθαρίστα. Είναι όμως πιο αληθινό στον ήχο της μπάντας να είμαστε το αρχικό τρίο. Φυσικά, ενδέχεται να υπάρχουν ορισμένες διαφορές σε σχέση με τα άλμπουμ· ειδικά στα φωνητικά, στα οποία υπάρχουν πολλές ενορχηστρώσεις.

Έχω μια ερώτηση για τον Einar. Προφανώς αποτελείς την τέλεια λύση για τον ήχο των Virus, μιας και οι Beyond Dawn ήταν...

Einar Sjursø: Προσανατολισμένοι προς τους Ved Buens Ende;

103virus_3.jpg

Ακριβώς. Και αναρωτιέμαι τι συμβαίνει με τους Beyond Dawn. Να ελπίζω πως ίσως κυκλοφορήσετε ένα ακόμα άλμπουμ, κάποια στιγμή;

Einar: Τίποτα. Ποτέ. Η μπάντα διαλύθηκε και οι άνθρωποι έχουν διασκορπιστεί. Τα δύο κύρια μέλη πίσω από τους Beyond Dawn, άλλωστε, τα πηγαίνουν πολύ καλά στον τομέα της ηλεκτρονικής μουσικής.

Petter, υπάρχει οποιαδήποτε είδηση σχετικά με το στάτους των Audiopain;

Plenum (Petter Berntsen): Βασικά έχουμε νέο άλμπουμ έτοιμο και θα κυκλοφορήσει σύντομα!

Πότε;

Plenum: Λέμε για φέτος... Αν και τα τελευταία 10 χρόνια λέμε το ίδιο! (γέλια). Αλλά, όχι, αλήθεια, πρόκειται να κυκλοφορήσει φέτος τελικά. Και θα αποτελείται από 6 κομμάτια –πάντα 6 κομμάτια. Έχουμε σχεδόν τελειώσει τη συγγραφή του και θα είναι εξαιρετικό.

103virus_4.jpg

Σκοπεύετε να κυκλοφορήσετε και καμιά συλλογή με όσα κομμάτια σας βρίσκονται σε 7" και σε split singles;

Plenum: Ω, έχουμε μιλήσει γι' αυτό με εκείνον (σ.σ.: δείχνοντας τον Einar). Κάποια στιγμή, μπορεί να συμβεί!

Einar: (σ.σ.: τον κοιτάζει και γελάει). Ναι... όντως έχουμε μιλήσει γι' αυτό, όλα είναι στο χέρι των παιδιών.

Plenum: Είμαστε αργοί.

Πολύ αργοί! (γέλια). Επί την ευκαιρία, Carl, πρέπει να σε ρωτήσω σχετικά με τους Ved Buens Ende. Υποθέτω το γνωρίζεις...

Czral: Ναι.

Κρίνοντας από την πρόβα που είχατε ηχογραφήσει, καταλαβαίνω ότι δεν ήσασταν ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Αλλά δεν βλέπω γιατί να μην παίξετε ζωντανά με αυτή τη μπάντα –είμαι βέβαιος ότι πολλοί θα το επιθυμούσαν. Ίσως, αν τα πράγματα όδευαν ομαλά, να κατέληγε και σε συγγραφή νέου υλικού... Kάτι τέτοιο βοήθησε άλλες μπάντες, σε όρους χημείας...

Czral: Δεν ξέρω τι να σκεφτώ. Δεν ήμασταν ποτέ πολύ προσηλωμένοι στο να παίξουμε ζωντανά.

Vicotnik: Καταλαβαίνω το συναίσθημα. Υπάρχουν προβλήματα για ένα σόου των Ved Buens Ende, γιατί ο Carl-Michael ήταν ένα καταπληκτικός ντράμερ και έπαιξε τα τύμπανα στον δίσκο. Θα πρέπει να διορθώσουμε όλα τα πράγματα που δεν θα είναι ίδια, οπότε ίσως να μην λειτουργήσει ξέρεις.

Ναι, αλλά κάποια μέλη βοήθησαν το συγκρότημα σε ζωντανές εμφανίσεις στη δεκαετία του 1990...

Vicotnik: Πράγματι, και ο ICS Vortex (Simen Hestnæs) βοήθησε στα φωνητικά.

103virus_5.jpg

Λειτούργησε καλά; Δεν έχω ακούσει καμία ζωντανή ηχογράφηση...

Vicotnik: Θυμάμαι τις πρόβες. Ο Carl ήταν πάντα τόσο αναστατωμένος με τον Simen, γιατί τραγουδούσε πολύ ψηλά! (γέλια) Αλλά ίσως κάποια στιγμή να είναι η κατάλληλη στιγμή. Ποτέ μην λες ποτέ.

Carl, ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από την εποχή του 666 International των Dødheimsgard (1999); Τι σκέφτεσαι τώρα που έχει περάσει τόσος καιρός;

Czral: Δεν θυμάμαι πάρα πολλά από εκείνες τις εποχές. Ήταν πολύ θολή περίοδος... Θυμάμαι να μαθαίνω όλα τα riffs για το άλμπουμ, μιας και υποτίθεται ότι θα έπαιζα τα κιθαριστικά μέρη. Και τελικά κατέληξα να παίζω τα τύμπανα! (γέλια).

Vicotnik: Ήταν επίσης μια εποχή στην οποία ήμασταν πραγματικά δημιουργικοί. Και ούτε γνωρίζαμε τι κάναμε –απλά είχαμε κάποια riffs και σχετικές ιδέες. Έπειτα, είχαμε καλούς εκτελεστές· οπότε, όταν όλα ήρθαν μαζί, αυτό ήταν το πηλίκο: το 666 International. Με έναν μεγάλο ντράμερ όπως ο Carl, καθώς εγώ έγραφα τα riffs, αλλά και με έναν σπουδαίο ακραίο τραγουδιστή, όπως ο Aldrahn, σε συγκερασμό με το όλο αποτέλεσμα.

Ίσως δηλαδή να εξελίχθηκε έτσι, γιατί δεν είχατε πλήρη επίγνωση του τι κάνατε;

Vicotnik: Ακριβώς. Σήμερα οι άνθρωποι έχουν καλύτερη γνώση του τι κάνουν. Είναι καλύτεροι με τα όργανά τους, διαθέτουν δικό τους εξοπλισμό, αλλά νομίζω ότι το νεύρο έχει λίγο χαθεί, ξέρεις, σε σχέση με τις παλιές ημέρες. Δεν ξέραμε τι να περιμένουμε τις παλιές μέρες. Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε.

Έχω την εντύπωση ότι ο κόκκινος λεκές στο εξώφυλλο δεν είναι αίμα. Τι είναι;

Vicotnik: Χυμός κράνμπερι!



Θεωρώ επίσης πως το άλμπουμ των Cadaver Inc (Discipline, 2001) είναι κι αυτό πολύ ιδιαίτερο, για την ξηρή του αίσθηση. Θα έλεγα πως «πανκίζει»: ακούγεται λες και αφήσατε τα όργανά σας στην έρημο, πριν το ηχογραφήσετε. Τι έχεις να πεις για εκείνο, Carl;

Czral: Λοιπόν... Nομίζω πως, και πάλι... ήταν μια πολύ θολή περίοδος! (γέλια). Νομίζω πως όταν το κάναμε συνέβη πίσω στο 2000, ή το 2001, ίσως; Και η αλήθεια είναι πως δεν το έχω ακούσει εδώ και χρόνια.

Σοβαρά; Πώς και προέκυψε η ιδέα της κάρτας επί την ευκαιρία;

Czral: Ο Anders (Odden) είχε αυτήν την ιδέα...

Στο σημείο αυτό κάποιοι ήρθαν και μας διέκοψαν, για να μιλήσουν με τον Czral. Ωστόσο, στο μεσοδιάστημα, ήρθε και κάθισε δίπλα μας ο Bjørn "Aldrahn" Dencker. Ήταν έτσι μια καλή ευκαιρία για να αλλάξουμε θέμα και να τον ρωτήσουμε σχετικά με τις δικές του δραστηριότητες...

Νομίζω πως το άλμπουμ των Deathrip (Deep Drone Master, 2014) αποδείχθηκε αρκετά ξεχωριστό: είναι λίγο-πολύ όπως οι Thorns χωρίς τα ηλεκτρονικά στοιχεία. Πώς νιώθεις για το αποτέλεσμα; Πρόκειται να υπάρξει νέο άλμπουμ;

Aldrahn: Είμαι πολύ ικανοποιημένος με το συνολικό αποτέλεσμα. Αυτό που θέσαμε ως στόχο ήταν να δημιουργήσουμε κάποιο είδος old-school, παλαιακού, black metalish έργου, αλλά με την υποψία μιας νέας προσέγγισης. Οπότε, με το συγκεκριμένο σκεπτικό, πιστεύω ότι πετύχαμε ακριβώς τον στόχο μας. Και, για να είμαι ειλικρινής, δεν συναντάμε τέτοια πράγματα συχνά στις μέρες μας. Όλοι αυτοί οι γυαλισμένοι ήχοι, αλλά και όλα τα πράγματα που γίνονται πολύ τεχνικά, δεν είναι εκείνο που θέλαμε. Έχουν ενδιαφέρον, δεν λέω. Στοχεύαμε όμως περισσότερο σε μία «επανεκκίνηση».

Για το νέο άλμπουμ, τώρα, είναι σχεδόν έτοιμο: τα τραγούδια έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Το θέμα είναι ότι πρέπει να μάθω πώς να φτιάξω το δικό μου home studio. Πρέπει να καταγράψω τα πρότυπα για τα demos –είναι κάτι που πάντα κάνω στο σπίτι– αλλά κάθε φορά που ασχολούμαι με τα εγχειρίδια για το home studio, νιώθω κάτι να με τρώει. Είναι κάτι πολύ βαρετό, για το οποίο δεν έχω ούτε την υπομονή, ούτε το ενδιαφέρον. Οπότε μπορεί να πάρει λίγο χρόνο, γιατί είναι ό,τι χρειάζεται να γίνει. Γνωρίζω βέβαια πως δεν είναι δίκαιο για τον Host, τον κιθαρίστα δηλαδή, ο οποίος έγραψε τα περισσότερα από αυτά τα τραγούδια στην πραγματικότητα. Έχει τόσο πολύ καινούριο υλικό έτοιμο, ώστε υποθέτω ότι θα αναγκαστούμε να αποκλείσουμε ορισμένα κομμάτια.

103virus_6.jpg

Είναι σε κοντινή κατεύθυνση με το προγενέστερο υλικό σας, ή είναι κάτι διαφορετικό;

Aldrahn: Το νέο υλικό διαφέρει με έναν κάπως ...Burzum τρόπο! Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον είμαι πολύ σκεπτικός για το όλο θέμα. Μέρος του υλικού ακούγεται δηλαδή τόσο πολύ σαν Burzum, ώστε είναι σχεδόν σαν αντίγραφο.

Αλλά με τα δικά σου φωνητικά, δεν θα ήταν κάτι πολύ ενδιαφέρον;

Aldrahn: Γι' αυτό και θα πρέπει να ολοκληρώσω τα φωνητικά και να ακούσουμε το αποτέλεσμα. Τότε ίσως θα μπορέσουμε να δοκιμάσουμε μια ομαλή αλλαγή στο όλο θέμα.

Νομίζω ότι θα σου αρέσει το Vigilia του Cosmic Church, ακούγεται σαν αληθινός λύκος. Και νομίζω ότι αυτό λείπει στις μέρες μας από το black metal: οι σπουδαίες, χαρακτηριστικές φωνές. Όχι απλά ανθρώπους που...

Aldrahn: «Schhhriiieeeckkk ....» (σ.σ.: ο Aldrahn κάνει εδώ έναν αστείο ήχο και αρχίζουμε να γελάμε). Κατανοώ και συμφωνώ απόλυτα. Το θέμα είναι ότι μερικές φορές ακούς αυτά τα καταπληκτικά riffs, ταυτίζεσαι πραγματικά μαζί τους και στη συνέχεια μπαίνουν αυτά τα –με συγχωρείτε που το λέω– ενοχλητικά φωνητικά, τα οποία σου καταστρέφουν ολόκληρη την εικόνα του ήχου.

Τι γίνεται αλήθεια με το νέο άλμπουμ των Thorns; Πρόκειται για μια μακρά αναμονή, αλλά καταλαβαίνω ότι είναι κουραστικό να ακούς τις ίδιες σχετικές ερωτήσεις...

Aldrahn: Αυτό που νομίζω ότι όλοι θα έπρεπε να κάνετε, είναι να πάτε στο Τρόντχαϊμ, εκεί όπου ζει ο Snorre W. Ruch, να πάρετε όλη αυτήν την ενέργεια και να ανάψετε φωτιά μέσα του. Ίσως κάτι τέτοιο θα τον κάνει να το ολοκληρώσει. Αν είχε περισσότερη θέληση για να τροφοδοτήσει τις φιλοδοξίες του, θα είχαμε τελειώσει το άλμπουμ εδώ και χρόνια. Είχαμε ήδη ολοκληρώσει τα φωνητικά πίσω στο 2008. Τότε ήταν βασικά όλος ο δίσκος ήδη έτοιμος.

Νομίζω ότι σχεδιάζατε να τον κυκλοφορήσετε μέσω της Moonfog; Ήταν πραγματικά στο πρόγραμμα;

Aldrahn: Λοιπόν, αν τελικά βγει, θα εξακολουθήσει να είναι μια κυκλοφορία της Moonfog. Θα είναι κάτι το ιδιαίτερο, ακόμα και αν η Moonfog δεν υπάρχει πια. Θα κάνουμε κάτι, έτσι κι αλλιώς, θα εξακολουθήσει να είναι μια κυκλοφορία της Moonfog.



Υπάρχει πιθανότητα να παίξουν οι Thorns live;

Aldrahn: Θα έλεγα ότι δεν είναι αδύνατον, αρκεί αυτός ο τύπος πίσω από το τιμόνι, να βρει τη θέληση να κυνηγήσει τις φιλοδοξίες του. Το περισσότερο υλικό απλά χρειάζεται κάποια διαφοροποιημένη μίξη, συν κάποιο editing. Αυτό απομένει, αλήθεια. Ίσως χρειαστεί να ξαναγράψω κάποια από τα φωνητικά, μπορώ όμως να το κάνω μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Πρέπει να ολοκληρώσουμε αυτό το άλμπουμ πρώτα και μετά θα δούμε.

Για να είμαι ειλικρινής, το ντεμπούτο είναι το μόνο πράγμα που έχεις ηχογραφήσει, για το οποίο δεν τρελαίνομαι για τα φωνητικά. Ακούγονται απολύτως εστιασμένα. Μου λείπει λίγο η κλασική Aldrahn επίδραση, εκείνη που «ξεφεύγει», ξέρεις...

Aldrahn: Ναι, η όλη εικόνα του ήχου στους Thorns δεν διαθέτει χώρο για όλα εκείνα τα σπαστικά στοιχεία. Οι Thorns είναι πολύ περισσότερο σαν στρατιωτική μουσική, υπό την οποία βαδίζεις μέσα από ηχητικές κατασκευές. Δεν ανοίγει για πάρα πολύ κι εγώ πρέπει να την ακολουθήσω με κάποιον τρόπο, ακόμη κι αν αυτό καταλήγει λίγο βαρετό. Ίσως, δεν ξέρω...

Επί την ευκαιρία, όταν επέστρεψες από την περιοδεία που άνοιγες για τους Dimmu Borgir το 1999, η φωνή σου ήταν κάπως κατεστραμμένη...

Aldrahn: Εντελώς.

Όταν όμως σε είδα live για πρώτη φορά, η φωνή σου ήταν τέλεια. Πήρες κάποια μαθήματα φωνητικής; Πως καταφέρνεις και διατηρείς τον εαυτό σου σε τέτοια φόρμα;

Aldrahn: Όχι, δεν είναι πραγματικά σε τέλεια φόρμα. Αλλά είναι εύκολο να κρατήσω τη φωνή μου έτσι. Στο παρελθόν δεν έκανα ποτέ πρόβες, ποτέ καμία εκπαίδευση, ποτέ καμία προετοιμασία. Τώρα το κάνω κάθε μέρα. Κάθε μέρα.

Πολλοί άνθρωποι είχαν την απορία πώς ακούγεσαι ζωντανά στις μέρες μας, επειδή η πληροφορία αυτή δεν ήταν γνωστή στο κοινό...

Aldrahn: Ναι, ακριβώς. Eίναι σαν να τρέχεις σε ένα μαραθώνιο. Θα πρέπει να προετοιμαστείς με κάποια καλή άσκηση πρωτύτερα, αλλιώς πρόκειται να καταστρέψεις τη φυσική σου κατάσταση.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Βρετανός dj και παραγωγός χορευτικής μουσικής μιλάει για την ηχητική του εξέλιξη λίγο πριν κοσμήσει τα Eden Sunday

Οι Least Concern που έσκασαν από το πουθενά με το “Syria”, την εξαιρετική διασκευή του “Sarajevo” των Magic De Spell,

Ο Αχιλλέας Δημητρακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται πίσω από το ψευδώνυμο CheapEdits, κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ του

FEATURED TODAY

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος αναπολεί τις αγαπημένες του διακοπές στη Δονούσα με τα synths του Jan Hammer.

25 χρόνια κλείνει φέτος το Avopolis και ο Μάκης Μήλατος, συνεργάτης του Avopolis και επί χρόνια σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού μας (Sonik), παρουσιάζει -σε δύο podcast επεισόδια- τις διεθνείς κυκλοφορίες που καθόρισαν την ταυτότητά μας.

Το πολυσυζητημένο Utopia Avenue  του David Mitchell κυκλοφόρησε επιτέλους και σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και ο Θανάσης Μήνας έχει το ρεπορτάζ ενός σαγηνευτικού, μουσικού ταξιδιού στην εποχή του Swinging London. 

Top
0
Shares