O πρωτοπόρος της νέας dance σκηνής πίνει έναν espresso με τον Παναγιώτη Μένεγο μιλώντας για το βασανισμένο minimal techno, την ισορροπία μεταξύ ελβετικής και λατινοαμερικάνικης καταγωγής και τη φιλοδοξία του...να φτιάξει ένα κομμάτι με βάση το μπουζούκι!



Γεννήθηκες στο St. Croix, ένα μικρό ελβετικό χωριό, αλλά στις φλέβες σου τρέχει Χιλιανό αίμα. Πώς συνδυάζεται η Eλβετική ηρεμία και οργανωτικότητα με το λατινοαμερικάνικο ταμπεραμέντο;
Από την Ελβετία έφυγα στα εννιά για τη Χιλή και στα 22 ήρθα πίσω στην Ευρώπη για να σπουδάσω μηχανικός ήχου. Kάθε τι μπορεί να είναι επιδραστικό, όσον αφορά τα διαφορετικά στοιχεία των καταβολών μου. Πάντα ήθελα να ταξιδεύω, επηρεάζομαι από τις καθημερινές συνήθειες κάθε τόπου, δεν το συνειδητοποιώ πώς βγαίνει καλλιτεχνικά.

Πώς ασχολήθηκες με τη μουσική;
Στο σχολείο έπαιζα κιθάρα σε ένα punk rock group. Κουράστηκα όμως από τους ανθρώπους και αποφάσισα να αγοράσω μηχανήματα. Αυτά είναι πάντα συνεπή, δεν αρρωσταίνουν όταν έχεις πρόβα (γέλια)...

Πιστεύεις ότι η τεχνολογία διευρύνει ή περιορίζει τα δημιουργικά όρια;
Πριν την είσοδο της τεχνολογίας η δυνατότητα σύνθεσης των μουσικών μιας μπάντας ήταν ασύγκριτα μικρότερη. Τώρα ένας άνθρωπος μπορεί να είναι μια ορχήστρα. Και όλοι χρησιμοποιούν μηχανήματα, ακόμα και οι U2…

DJ sets ή παραγωγή στο στούντιο;
Τελείως διαφορετικά πράγματα. Τo DJing είναι θέμα ενέργειας, όχι τόσο μουσικής παιδείας. Όταν είσαι στο studio, όμως, δεν κάνεις χάρη σε κανέναν, δεν υπάρχουν συμβιβασμοί. Όταν γράφω είμαι απομονωμένος.

Το καθημερινό σου πρόγραμμα όταν δεν περιοδεύεις;
Ξυπνάω στις 6 (εκτός από τις Δευτέρες που κοιμάμαι όλη μέρα (?)), πάω τα παιδιά μου σχολείο, ίσως γυμναστώ λίγο κι έπειτα studio για δουλειά. Παίρνω τα παιδιά από το σχολείο το απόγευμα, μαγειρεύω και κοιμάμαι περίπου στις 9 το βράδυ…(σ.σ. είμαι σίγουρος ότι με δουλεύει, δε μπορώ να διανοηθώ αυτό το βαρετό lifestyle για έναν κορυφαίο DJ).

Αποδέχεσαι τον όρο minimal techno; Θεωρείσαι ένας εκ των πρωτοπόρων του είδους.
To minimal εμφανίστηκε ως μια νέα dance φόρμα κι έγινε το τελευταίο μεγάλο κλισέ. Τα media, οι promoters κτλ. επικεντρώθηκαν σε αυτό, γιατί εμφανίστηκε σε μια εποχή που υπήρχε κενό στη σκηνή. Δε θεωρώ ότι κάνω αυστηρά minimal techno, στα κομμάτια μου υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία. Θα έλεγα ότι η μουσική μου προέρχεται περισσότερο από το house, ίσως ο όρος micro house να ταιριάζει καλύτερα.

Τι γίνεται τελικά στο Βερολίνο; Γιατί είναι το κέντρο του κόσμου για όλους τους technoheads;
Πέρασα τρία χρόνια εκεί. Στο τέλος ήταν too much για μένα, επέστρεψα στην Ελβετία, ήθελα ησυχία. Όταν έπεσε το τείχος, όλα άλλαξαν και υπήρχε δημιουργικό πεδίο γα τα πάντα. Π.χ. ήθελες να κάνεις ένα club, το έκανες σε μια εβδομάδα, χωρίς να έχεις περιορισμούς ωραρίων κτλ. Και όλα ήταν φτηνά, κυρίως τα ενοίκια. Όλος αυτός ο αέρας ελευθερίας μετέτρεψε το Βερολίνο σε πραγματική πολιτιστική πρωτεύουσα κάτι σαν τη Νέα Υόρκη στα τέλη των 60s και αρχές 70s.

Είσαι μέλος του περίφημου “Chilean Connection” μαζί με τον Villalobos, τους Bucci brothers, τον Senor Coconut κ.ά. Ήταν σύμπτωση ότι τόσοι διαμορφωτές του νέου ήχου προέρχεστε από τη Χιλή;
Στη Χιλή υπήρχε πάντα μουσική παράδοση και μάλιστα underground λόγω της δικτατορίας. Την ίδια εποχή κάποιοι άνθρωποι είχαμε τα ίδια ενδιαφέροντα, κοινές επιρροές, κοινά κίνητρα, βοηθήσαμε ο ένας τον άλλο, διοργανώσαμε πάρτι. Ειδικά με τον Ricardo (Villalobos) ήμαστε πάντα πολύ κοντά. Επειδή ζούσε στην Ευρώπη, έφερνε στη Χιλή νέες μουσικές και υπήρχε αλληλεπίδραση.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον κόσμο για να παίζεις μουσική;
Η Ibiza είναι πάντα το κάτι άλλο. Γιατί συγκεντρώνονται άνθρωποι από παντού με όρεξη για πάρτι και γίνονται απίστευτες φάσεις. Το περασμένο καλοκαίρι έπαιζα στο after του Circo Loco και ξαφνικά εκεί που όλοι χόρευαν σαν τρελοί σε ένα κατέβασμα έκατσαν στο πάτωμα. Ο ιδιοκτήτης του club τρελάθηκε, μου έκανε νοήματα, αλλά μόλις επέστρεψε το kick έγινε έκρηξη. Βέβαια, έχει σημασία σε ποια μέρη του νησιού θα πας. Αν έχεις εμένα για οδηγό, ας πούμε, σίγουρα δε θα βρεθείς στο Passá στα πάρτι του Roger Sanchez...

Έχεις άποψη για τους νέους έλληνες παραγωγούς;
Δεν ξέρω πολλά πράγματα. Αντιλαμβάνομαι ότι οι επιρροές τους έρχονται από τελείως διαφορετικά ακούσματα και νομίζω ότι πρέπει να τα περάσουν στη μουσική τους. Προσωπικά, ενσωματώνω στις παραγωγές μου παραδοσιακή μουσική από παντού.

Μη μου πεις ότι θα σαμπλάρεις και μπουζούκι…
Γιατί όχι; Αγόρασα κάτι cd σήμερα, δώσε μου δύο εβδομάδες και θα έχω έτοιμο track…

Ακόμα πάντως δεν έχει στείλει τίποτα…

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured