Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και παράλληλα Κτηνιατρική. Πώς συνδυάστηκαν; Βλέπεις κάποιον από τους δύο κλάδους να σε κατακτά ολοκληρωτικά σε μερικά χρόνια;

Υπήρχε χρόνος και για τα δύο. Δεν παρεμπόδιζε το ένα το άλλο. Η μουσική προϋπήρχε στη ζωή μου και μπορώ να πω ότι στη συνέχεια, άσχετα με το ωδείο, η τριβή μου με το γνωστικό αντικείμενο της Κτηνιατρικής, μου έδωσε πράγματα –έστω και σε φιλοσοφικό επίπεδο– που με επηρέασαν ως έναν βαθμό και στο πεδίο του στίχου. Τώρα, σε ό,τι αφορά το μέλλον, δεν μπορώ να απαντήσω. Ξέρω ότι σίγουρα και τα δύο με ενδιαφέρουν σε μεγάλο βαθμό και ο χρόνος θα δείξει.

Κυκλοφόρησες τον πρώτο σου δίσκο Στις Πλατείες Του Κόσμου το 2014, μόλις στα 20 σου χρόνια. Ποιες πρακτικές και συναισθηματικές δυσκολίες αντιμετώπισες τότε καθ’ όλη τη διαδικασία; Και πώς άλλαξε η εμπειρία σου αυτή τον τρόπο με τον οποίον έγραψες το φετινό Επιστρέφω Στη Γη;

Γενικότερα, οι όποιες δυσκολίες προέκυψαν ήταν συνέπεια της απειρίας μου. Είχα συγκεντρώσει ένα σχετικά ανομοιόμορφο υλικό και έπρεπε να το διαχειριστώ και να βγάλω ένα αποτέλεσμα, για το οποίο δεν είχα καθαρή εικόνα εξαρχής. Υπάρχει ενθουσιασμός αλλά και ανασφάλεια όταν κάνεις κάτι για πρώτη φορά και δεν είσαι σίγουρος για το πώς πρέπει να βαδίσεις. Και όλο αυτό είναι δεδομένο ότι σε φθείρει και ψυχολογικά, αλλά η φθορά αυτή μετριάζεται υπερβολικά από το γεγονός ότι ασχολείσαι με κάτι που αγαπάς.

Θα έλεγα ότι η πρώτη εκείνη απόπειρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη δισκογραφική μου συνέχεια. Γιατί από το αρχικό ακόμη διάστημα των ηχογραφήσεων του πρώτου δίσκου, σκεφτόμουν τι και πώς θα κάνω διαφορετικά στον επόμενο. Ήταν μια εμπειρία που με βοήθησε πάρα πολύ στο να κατασταλάξω αργότερα στην προσέγγιση που θα έπρεπε να ακολουθήσω μελλοντικά.

40eBart_2.jpg

Το κομμάτι "28.000" συνοδεύεται από το animation της Μαρίλειας Γαβρή, η οποία οπτικοποιεί την αποστολή του ήρωα-αστροναύτη με έναν πολύ ενδιαφέροντα, σουρρεάλ και εκκεντρικό τρόπο. Πώς έγινε το όλο «briefing» και πόσο κοντά ήρθε το αποτέλεσμα στην αποστολή που είχες χτίσει ο ίδιος στο φαντασιακό σου;

To είχα στο μυαλό μου από τις Πλατείες Του Κόσμου ακόμη, ότι θέλω ένα κομμάτι να γίνει animation. Τότε δεν το προχώρησα, αλλά αυτή τη φορά είπα ότι θα το κάνω οπωσδήποτε. Είχα σαν επιλογές το "28.000" και το "Επιστρέφω Στη Γη". Τελικά συμφωνήσαμε από κοινού με τη Μαρίλεια και επιλέχθηκε το "28.000". Γενικά ο στίχος, όπως είναι δομημένος, αποτελεί ένα μίνι σενάριο. Έδωσα και μερικές κατευθύνσεις, αλλά το μεγαλύτερο δημιουργικό κομμάτι και τα credits ανήκουν στη Μαρίλεια. Δεν ήταν εύκολο εγχείρημα, γενικώς. Η Μαρίλεια μετακόμισε σε κάποια φάση στο Άμστερνταμ, επικοινωνούσαμε αποκλειστικά εξ αποστάσεως, παλεύαμε και με τον χρόνο, αλλά τελικά νομίζω ότι το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό και πολύ κοντά σ' αυτό που φανταζόμουν.

Εκτός από το animation, o νέος δίσκος συνοδεύεται από μια δημιουργικά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη θήκη, με booklet και poster δια χειρός της Σοφίας Τόπη, που τον καθιστούν από μόνα τους συλλεκτικό. Είχες εξαρχής στο μυαλό σου να τον «περιποιηθείς» και εικαστικά;

Η Σοφία έκανε εξαιρετική δουλειά και κατέθεσε πραγματικά τον εαυτό της. Το poster ήταν δική της ιδέα, με την οποία συμφώνησα αμέσως μόλις το είδα. Εγώ ήθελα να προκύψει κάτι άρτιο και καλαίσθητο και να υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτού του άλμπουμ. Είναι δύσκολη περίοδος για τη δισκογραφία. Από τη στιγμή λοιπόν που αποφάσισα να κοινοποιήσω μια δουλειά που θα κυκλοφορήσει και στα δισκοπωλεία, το θεώρησα σημαντικό να είναι κάτι με χαρακτήρα, που να έχει νόημα να το αγοράσει κάποιος, αντί να το ακούσει απλά στις online πλατφόρμες.

40eBart_3.png

Στον δίσκο κυριαρχεί σαν μοτίβο η πάλη και η εναλλαγή μεταξύ γήινου και διαγαλαξιακού τοπίου, υπερφυσικών και κοσμικών συγκρούσεων. Ποια ερεθίσματα και ποιες τριβές θα έλεγες ότι συνέστησαν τις θεματικές συνιστώσες;

Το πρώτο πράγμα –και βασικότερο– που με ενδιέφερε, ήταν το τελικό αποτέλεσμα να φανερώνει, στο σύνολο του ακούσματος, ότι αυτή η δημιουργία έχει έντονο το προσωπικό στοιχείο. Όποτε σε μεγάλο βαθμό οι ιστορίες και τα νοήματα που εμπεριέχονται στο άλμπουμ προέρχονται από προσωπικά βιώματα, προβληματισμούς, σκέψεις, ενδιαφέροντα, ακόμη και όνειρα τα οποία κατέγραφα. Λιγότερο ή περισσότερο, τα έμπλεκα όλα αυτά κατά έναν τρόπο με το φαντασιακό και με επιρροές που μπορεί να είχα από διαφορετικά πεδία της τέχνης, όπως για παράδειγμα από τον Κινηματογράφο. Το "Επιστρέφω Στη Γη", ας πούμε, και το prequel του, που είναι το "28.000", τα έγραφα έχοντας λίγο στο μυαλό μου και την Οδύσσεια του Διαστήματος του Kubrick.

Αρκετοί νέοι καλλιτέχνες τα βρίσκουν πραγματικά σκούρα στο να αποδώσουν 100% αυτό που έχουν στον νου τους, εάν δεν έχουν κάποια υποστήριξη από τον περίγυρό τους. Αντιμετώπισες δυσκολίες στην παραγωγή του Επιστρέφω Στη Γη; Έπιασες τον εαυτό σου να κάνει εκπτώσεις, ένεκα συνθηκών;

Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα, νομίζω ότι όποιος δεν βιοπορίζεται από τη μουσική είναι λογικό να δυσκολεύεται. Ούτε ο χρόνος, αλλά ούτε και τα χρήματα που απαιτούνται είναι λίγα –μάλιστα είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να υπάρξει και οικονομικό όφελος από πωλήσεις. Κατά συνέπεια ο ρομαντισμός και η αγάπη είναι η βασική κινητήριος δύναμη, αλλά σίγουρα δεν αρκούν για να φτάσει κανείς στην ιδανική έκβαση σε επίπεδο παραγωγής.

Βέβαια κι αυτό δεν είναι πάντοτε το ζητούμενο. Στο Επιστρέφω Στη Γη έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι μου για να καταλήξουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και εκπτώσεις ως προς το τεχνικό κομμάτι ή την αισθητική και το ύφος του άλμπουμ, δεν έκανα. Ωστόσο, σε περιπτώσεις σαν αυτή, είσαι αναγκασμένος να κάνεις εκπτώσεις και θυσίες σε άλλους τομείς της προσωπικής σου ζωής, μετατοπίζοντας τη διαφορά εκεί.

40eBart_3.jpg

Σε ποιον απευθύνεται η παράκληση του "Πρώτος Εγώ";

Σε εκείνον, τον έναν από τους πολλούς ξένους που θα συναντήσουμε στη ζωή μας, ο οποίος θα πάψει να είναι ξένος, θα γίνει οικείος και θα μας αλλάξει ολοκληρωτικά.

Τι θα ακούσουμε στον Μύλο; Και πότε θα γίνει η παρουσίαση του δίσκου στην Αθήνα;

Στον Μύλο θα παίξουμε όλα τα τραγούδια του νέου άλμπουμ, τα περισσότερα του προηγούμενου και κάποιες πολύ ιδιαίτερες διασκευές. Στην Αθήνα σκοπεύαμε αρχικά να κάνουμε την παρουσίαση φέτος την άνοιξη, αλλά δεν βόλεψε για διάφορους λόγους. Κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει το φθινόπωρο.

{youtube}gQV6yoeKxx4{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured