Αέρα Πατέρα

Administrator
Administrator

Οι Αέρα Πατέρα είναι σίγουρα μία ξεχωριστή περίπτωση. Κι αυτό γιατί το "χύμα" που βγάζουν και ο ακατάσχετος σουρεαλισμός δεν κρύβει αποτυχημένους μουσικούς και έλλειψη άποψης και ιδεών. Δεν είναι τυχαίο που και το τελευταίο τους αλμπουμ 'αγκαλιάστηκε' με καλές κριτικές από τα Μέσα.

- Δεν έχετε βαρεθεί να μην σας παίρνει κανείς πλέον στα σοβαρά; Εννοώ ότι είναι κάτι που το επιδιώκετε, αλλά μήπως αυτό καταντάει κουραστικό κάποιες στιγμές;

Ω, ναι πολύ. Βαριόμαστε τόσο σε βαθμό που ξεκουραζόμαστε. Η βαρεμάρα ειναι λειτούργημα που στους Αέρα Πατέρα ευνοείται. Οταν συσσωρεύεται σε μεγάλες δόσεις ξεσπάει δημιουργικά αμέσως μετά, σε σημείο να αποκτάμε συγκρότημα εκεί που δεν είχαμε. Τώρα τελευταία κάποιοι μας παίρνουν σοβαρά ακριβώς γι' αυτό το λόγο. Το "Ευλογία και Ελεος" πήρε 4 χρόνια μέχρι να βγει. Υποψιάζεσαι κάτι;

- Έχουμε συνηθίσει τα γκρουπ να έχουν κάποιον ιθύνοντα νου, εσείς λειτουργείτε ακόμα και στη μουσική ως κολλεκτίβα. Με ποια διαδικασία γράφετε ένα κομμάτι;

Αυτός που γράφει στίχους και μουσική σε ένα κομμάτι ηχογραφεί, συνήθως στην κιθάρα ή το πιάνο, τις βάσεις, έχει την ευθύνη να βρει τους κατάλληλους "συνεργάτες" μουσικούς, το τραγουδάει κι έχει την ευθύνη της παραγωγής του. Μέθοδος "Πάρ'το πάνω σου", δηλαδή. Τώρα αν βαριέται - για να επανέλθουμε στην προηγούμενη ερώτηση - λειτουργούμε πυροσβεστικά, βάζουν κι άλλοι το χεράκι τους, κι αυτό έχει μεγάλη πλάκα. Οι ηχολήπτες κάνουν σεμινάριο στις ηχογραφήσεις μας! Φωνάζουν και τους μαθητές τους για να το παρακολουθήσουν. Είχε πει κάποτε ένας ότι μαζί μας έκανε master of sound engineering!

- Αλήθεια, έχουν σχέση οι πρόβες με τις ζωντανές εμφανίσεις σας; Ή απλά είναι η βάση και ζωντανά αυτοσχεδιάζετε;

Δεν κάνουμε πρόβες, αφού δεν είμαστε συγκρότημα! Μάλιστα για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε κι ένα studio! Αρα δεν μας λείπει τίποτα. Το σύστημα που εφαρμόζουμε είναι το εξής: Μοιράζουμε τα κομμάτια σε κασέτες ή cd. Τις ημέρες του live άλλοι κάνουν "πρόβα" μεταξύ τους, άλλοι κάνουν το τεστ του ήχου πριν από τη συναυλία και άλλοι παίζουν. Ή και όλοι μαζί. Αυτό γίνεται φυσιολογικά κι όχι επίτηδες αφού είναι αδύνατο να συναντηθούμε πάνω από μία φορά το μήνα... οι λόγοι αυτονόητοι, γεια σου. Κρατάμε φιλικές αποστάσεις ο ένας με τον άλλον για να μην τσακωνόμαστε και αυτό έχει συμβάλλει στην μακροημέρευση της μπάντας. Ευγένεια να δεις!

- Παράλληλα με το μουσικό έργο αυτής της κολλεκτίβας υπάρχουν και άλλες παράλληλες δράσεις, καλλιτεχνικές και ακτιβίστικες, με αποκορύφωμα τη σχετικά πρόσφατη δημιουργία του Ash In Art. Πείτε μου δυο λόγια για το τι ακριβώς εσείς περιμένετε από αυτό και τι αποκομίσατε τελικά όλο αυτό τον καιρό.

Εδώ και 6-7 μήνες, από την στιγμή που δημιουργήθηκε το Ash In Art βρήκαμε ένα σημείο καλλιτεχνικής επαφής, δημιουργικής δράσης και διαρκούς χαράς με πολύ κόσμο, με ό,τι κακό μπορεί να συνεπάγεται η ελεύθερη και ανιδιοτελής λειτουργία ενός μη κερδοσκοπικού χώρου. Το "Σπίτι Ασυναρτητων Υποθέσεων Τέχνης" φιλοδοξούμε να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αλβανία, με την μέθοδο του franchising! Οσοι ενδιαφέρονται ας επικοινωνήσουν!

- Έχετε ποτέ νιώσει την απογοήτευση της ματαιότητας μιας (λεγόμενης) ακτιβίστικης κίνησής σας;

Ποτέ. Κάτι μένει στον ουρανίσκο, πικρό ή γλυκό. Ακτιβιστές της Τέχνης υπάρχουν, θέλουμε να τους συναντήσουμε αλλά εξαρτάται κυρίως από αυτούς. Προσπαθούμε να τους πείσουμε να μην κλείνονται στο γυάλινο κλουβί τους, να μην κρύβονται στη σιωπή, με το δικό μας "παράδειγμα". Κάποτε διοργανώναμε συναυλίες στις οποίες δεν εμφανιζόμασταν ή στέλναμε άλλους αντί για εμάς. Ξέρεις πόσες μπάντες βοηθήθηκαν έτσι;

- Τελικά ο στόχος των Αέρα Πατέρα είναι πιο ρεαλιστικός; Δηλαδή η δημιουργία ενός μικρού κύκλου μέσα από τον οποίο θα περνάτε καλά και θα εκφράζεστε, θα γνωρίζετε κόσμο με ίδιες απόψεις και εν τέλει θα κάνετε αυτό που σας αναλογεί, δηλαδή τις μικρές αλλαγές σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων γύρω σας;

Αυτό είναι εφικτό. Ο καθένας δημιουργεί τον μικρόκοσμό του σήμερα κι εμείς είμαστε από τους τυχερούς. Μακάρι αυτό να περιλαμβάνει και τις άλλες συλλογικότητες που δρουν. Πολλές μικρές ομάδες δημιουργούν ένα άλλο κλίμα και ένα μεγάλο εκφραστικό περιβάλλον και άλλοτε κίνημα. Τα μουσικά συγκροτήματα είναι τέτοιες. Θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με αυτή τη συλλογιστική και όχι με τον τρόπο που επιβάλλει το κατεστημένο, για ματαιόδοξη αναγνώριση και χρήμα κατι που περισσεύει μάλλον στις μέρες μας αφού προσφέρεται σε κακομοίρηδες συνήθως, τύπου fame story. Εξ' άλλου αν θέλεις να βγάλεις χρήμα γίνε περιπτεράς! Σε μας θα δίνεις βερεσέ. ΟΚ? Η τέχνη δεν πληρώνεται, είναι εθελοντική διαδικασία με στοιχεία πληρότητας αλλά συμβαίνει το αντίθετο και όπου συμβαίνει είναι σχεδόν προιόν συμβιβασμού.

- Η μείξη μουσικών ιδεών που οι μουσικογραφιάδες (μπλιάχ!) συνηθίζουμε να βαφτίζουμε "βλαχοφάνκ", "electro-τσιφτετέλι" ή "ελληνικό τζαζ-drum'n'bass" πως προκύπτει;

Από τις καταβολές, τις επιρροές και την διάθεση. Και πάντως όχι με γνώμονα την διαφορετικότητα. Σε άλλο επίπεδο κάτι τέτοιο συνέβαινε στα Μπουρμπούλια και τους Εν Πλω, συμβαίνει σήμερα με τους Mode Plagal.

- Τα δικά σας ακούσματα ποια είναι;

O,τιδήποτε μπορεί να σου σηκώνει την τρίχα!

- Θα φτιάχνατε έναν δίσκο που θα συνδύαζε παραδοσιακό ελληνικό τραγούδι και σύγχρονες φόρμες, αλλά με μεγαλύτερη συνοχή και ίσως και συμμετοχές έκπληξη;

Το παραδοσιακό τραγούδι και η μουσική του είναι σαν τη μαγειρική. Δημιουργείς με ό,τι υλικά σου βρίσκονται. Τα περισσότερα σήμερα είναι μεταλλαγμένα, οπότε ας μην το θίξουμε άλλο αυτό το θέμα. Στο "Λουλουδάκι Μπαμ" πάντως, το παραδοσιακό του άλμπουμ, τα υλικά ήρθαν όπως το αρνάκι που σου στέλνει ο παππούς από το χωριό, το Πάσχα.

- Το κομμάτι που προσφέρετε στο Avopolis πως προέκυψε; Νιώθετε κι εσείς ότι όσοι μας ελέγχουν έξω είναι περισσότεροι από τον κόσμο που κυκλοφορεί;

Ετυχε να πάω στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής μου μία μέρα για έκδοση νέας ταυτότητας και έπεσα από τα σύννεφα πόσοι ασφαλίτες - που δεν τους πιάνει το μάτι σου - κυκλοφορούν γύρω μας. Το πρόβλημα με τους μπάτσους δεν θα επιλυθεί σε αυτή την κοινωνία. Απλά ζητάμε να μην χυθεί άλλο αίμα. Ας αντιδράμε όταν βλέπουμε την αδικία και ΚΥΡΙΩΣ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΒΙΩΝΟΥΜΕ.

- Τελικά υπάρχει περίπτωση να περιοριστεί η εγκληματικότητα από τον φόβο και μόνο; Ή γίνονται όλα τα πράγματα όπως στο στρατό: Για τα μάτια του κόσμου;

Για τα μάτια της Ελλης πάντως δεν γίνονται (γέλια)!!! Ο στρατός είναι το ίδιο το σύστημα που ζούμε, σε μικρογραφία, χωρίς air-condition και γκόμενες. Αυτό το γνωρίζουν όσοι πέρασαν από εκεί. Δεν θα γίνω ρατσιστής όμως επειδή κάποιος αλλοδαπός μου έκλεψε το πορτοφόλι. Προφανώς πείναγε. Το Ελληνικό Κράτος έχει ευθύνη που κλέβει την υπεραξία των εργαζόμενων, γι'αυτό υπάρχει φτώχια. Ας γίνουμε πλούσιοι σε άλλα, ιδέες, γνώση, εικόνες, βιώματα, εμπειρίες. Και πιο δυνατοί στα δύσκολα. Στο σύνταγμα της Αεραλάνδης γράφουμε: "Δεν υπάρχει πρόβλημα εάν δεν υπάρχει λύση"!

- Νιώθετε ότι το χιούμορ σας και οι προκλητικές μίξεις ειδών μπορούν να φτάσουν σε ένα τέλος; Δηλαδή, να πει το κοινό, βαρέθηκα τα ίδια και τα ίδια, την ίδια σουρεάλ αντιμετώπιση των πάντων και ίσως αυτού του είδους την αισθητική πρόκληση;

Ναι, όλοι μας κάποια μέρα θα αποδημήσουμε εις κύριον! Είναι ανάγκη να μου το θυμίζεις αυτό τώρα;

- Τι να περιμένουμε από τους Αέρα Πατέρα την Πέμπτη;

Δεν μπορούμε να υποσχεθούμε κάτι από τώρα! Βάλτε τον καλό σας εαυτό και ετοιμαστείτε για όλα τα ενδεχόμενα. Εξ' άλλου, δεν ξέρουμε ακόμα ποιοι και πόσοι θα παίξουμε. Το βέβαιο είναι ότι θα περάσουμε καλά.

- Και τι να περιμένουμε εν γένει από τους Αέρα Πατέρα; Να ανατρέψουν και τον εαυτό τους;

Από στιγμή σε στιγμή!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και πλέον καμία συναυλία δεν είναι σίγουρη, τυπικά την περιμένουμε να έρθει στις 29 Απριλίου, για να φέρει και στην
Η πρώτη του ολοκληρωμένη συνεργασία με τον Χάρη Κατσιμίχα για το άλμπουμ Από Τους Κήπους Των Ψιθύρων (2019), έμελλε να
Από τους πιο δραστήριους εγχώριους δημιουργούς, με εξαιρετικά ακονισμένο αισθητήριο, καταφέρνει να διασχίζει τα

FEATURED TODAY

Τόσο στην αυτοβιογραφία του (2009), όσο και στο ντοκιμαντέρ που βασίστηκε σε αυτήν (2011), θέλησε να δώσει πραγματική διάσταση στη μορφή του Τρελού που τρώει
Από την εποχή της Marilyn Chambers και της εμβληματικής Sylvia Kristel, μέχρι την Τσιτσιολίνα, τον βασιλιά του γκέι θεάματος Jeff Stryker και την ιντερνετική
Ξάφνου πατήσαμε παύση σε όλα, ευκαιρία λοιπόν να ξεκοκαλίσουμε το soundtrack ενός φιλμ της δεκαετίας του 1970 με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και τη Μπέντε Μπόρσουμ,

HOT STORIES

Τέλος στα 87 για τον σπουδαίο Πολωνό συνθέτη, η επιρροή του οποίου έφτασε ως τους Radiohead
O Liam Gallagher ρίχνει το γάντι στον αδερφό του, ζητώντας μια συναυλία που θα ενισχύσει έμπρακτα το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας
Top
0
Shares
0
Shares