View More

AMX

Κείμενο: Hλίας Πυκνάδας

H Άννα Μαρία Χαροκόπου είναι ένας από τους ανθρώπους που ζουν για την dance σκηνή της Ελλάδας και την ξέρουν όσο λίγοι. Με παρελθόν σε δισκογραφικές εταιρίες, τηλεοπτικές εκπομπές, και παρελθόν και παρόν σε ραδιοφωνικές εκπομπές (Best FM 92.6), και clubs (+Soda). Με την κυκλοφορία και επιτυχία της πρώτης της dj mix συλλογής με τίτλο “Believer” από την Eros Music, βρήκαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί της, για το album, και τα tracks που το απαρτίζουν, την κατάσταση στην dance σκηνή της χώρας μας, το κοινό, τα πρώτα dance festivals, την αμφισβητούμενη τέχνη του dj, τις αγαπημένες της εμπειρίες ως dj αλλά και ως clubber.

Avopolis: Πρόσφατα κυκλοφόρησε η πρώτη σου συλλογή, το “Believer”, και αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος της κουβέντας μας. Ήταν κάτι που είχες στο μυαλό σου καιρό να κάνεις, η δημιουργία και η κυκλοφορία ενός album; Πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα;

AMX: Ως ιδέα, ήταν κάτι που ήθελα να κάνω, αλλά δεν ήταν κάτι που θεωρούσα όψιμο μέχρι πριν από λίγο καιρό. Όταν θεώρησα όμως ότι είναι επιτέλους καιρός, και μίλησα και με τον Ηλία (Ασλάνογλου) στην Eros, μάλλον θεώρησαν και αυτοί ότι είναι καιρός, και έτσι και έγινε!

Avopolis: Η επιλογή των κομματιών που απαρτίζουν το “Believer” πως έγινε; Απλά εξυπηρετούν το κλίμα της συλλογής, ή είναι τα αγαπημένα σου κομμάτια, αυτά που παίζεις αυτή την περίοδο στο +Soda;

AMX: Όπως καταλαβαίνεις, το πρόβλημα με τις συλλογές είναι ότι όταν τις δημιουργείς, μέχρι να κυκλοφορήσουν έχει περάσει πάρα πολύ καιρός. Οπότε, κάποια από τα κομμάτια που είναι στη συλλογή, επίτηδες, τα είχα βάλει στη άκρη για να μην τα βαρεθώ, έτσι ώστε όταν βγει η συλλογή να τα παίξω και λίγο. Τα περισσότερα τα είχα βρει όταν είχε χιονίσει και είχε αποκλειστεί η Αθήνα, κάπου στον Γενάρη. Είχα βγει μία βόλτα στο δισκάδικο και εκεί βρήκα το track της εισαγωγής, του Jade, το οποίο και ερωτεύθηκα με τη μία. Τα μισά tracks του cd τα βρήκα σε εκείνη τη φάση. Από τα υπόλοιπα, του Nick Holder το “Inside Your Soul” που μου άρεσε πολύ και το έχω πάντα μαζί μου, το “Breathe” μου άρεσε πάρα πολύ και επίσης το έχω πάντα στη τσάντα μου, το “Aqua” είναι καταπληκτικό κλασσικό κομμάτι...

Avopolis: Οσον αφορά το “Ocean Of Blue”, το τραγούδι στο οποίο βρέθηκες να τραγουδάς κιόλας...

AMX: Ε! Εντάξει, δεν τραγουδάω! Δεν έχω κάνει ακόμα αυτό το τεράστιο άλμα στη ζωή μου.

Avopolis: Ναι ok, ας πούμε ότι μιλάς! Αυτό το τραγούδι λοιπόν πως δημιουργήθηκε;

AMX: Καθόμασταν με τον G.Pal και μου είπε να κάνω κάτι πάνω στο κομμάτι, οπότε έγραψα 2-3 σαν θέματα ας πούμε, και τελικά μας έκατσε πάρα πολύ καλά, και ξαφνικά έγινε αυτό που έγινε. Δεν το περιμέναμε ότι θα γίνει τόσο καλό. Έγινε σχετικά στο πόδι, αυθόρμητα. Καθόμουν ένα απόγευμα στην παραλία με ένα χαρτί και ένα μολύβι, μου βγήκε αυτό, και την άλλη εβδομάδα ήταν έτοιμο!

Avopolis: Πάμε σε κάτι άλλο τώρα. Έχεις δει πως είναι η κατάσταση αυτή την στιγμή στο εξωτερικό στην dance σκηνή, και ξέρεις πολύ καλά και την κατάσταση στην Ελλάδα. Πως τα βλέπεις λοιπόν τα πράγματα;

AMX: Κοίτα, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στην Ελλάδα που αναπολούν τις παλιές καλές μέρες. Εγώ θεωρώ ότι τώρα αρχίζουν τα καλύτερα. Εντάξει βέβαια, τώρα αρχίζουν και για μένα, αλλά μου φαίνεται λίγο πιο συσπειρωμένος ο κόσμος, και επίσης έχουν αρχίσει να γίνονται κάποιες πολύ σοβαρές κινήσεις στην Ελλάδα και μπαίνει η χώρα πολύ δυνατά στον χάρτη. Βλέποντας και κρίνοντας από παραγωγές, και από τα ονόματα από το εξωτερικό που έρχονται στην Ελλάδα, ας μην μιλήσουμε βέβαια για τα λεφτά που παίρνουν για να έρθουνε, ας το βάλουμε σε παρένθεση και ας μην το σχολιάσουμε, αλλά το ότι θέλουν να έρχονται, θέλουν, δεν είναι μόνο τα τρελά λεφτά που παίρνουνε στην Ελλάδα. Εύχομαι να περνάνε καλά αφού βλέπουν το κοινό να γουστάρει.

Νομίζω ότι η Ελλάδα είναι η επόμενη δύναμη! Εντάξει, μπορεί να είμαι πολύ αισιόδοξη, ή ίσως και να προτρέχω λίγο αλλά πιστεύω ότι έχουμε πολλά να δώσουμε στη σκηνή ως χώρα, και στο εξωτερικό αρχίζουν να το καταλαβαίνουν.

Avopolis: Το κοινό στην Ελλάδα πως το βλέπεις, συγκρινόμενο με το ανάλογο της Αγγλίας και την Αμερικής; Πιστεύεις ότι το ελληνικό κοινό όταν πηγαίνει στα clubs, γνωρίζει και θέλει να μάθει για την μουσική, ή απλά πηγαίνει για να περνάει καλά;

AMX: Άμα ήταν έτσι, να πηγαίνει για να περνάει απλά καλά, οι περισσότεροι θα πήγαιναν σε μαγαζιά λίγο πιο mainstream, και δόξα τω θεό υπάρχουν πολλά τέτοια στην Ελλάδα. Νομίζω ότι ξέρουν. Και άμα σκεφθείς ότι στα ξένα charts είναι ο Tenaglia και άλλοι, είναι ονόματα που για να τα πάρεις πρέπει να ξέρεις, και βρίσκονται και σε υψηλές θέσεις μάλιστα. Δεν μπορώ να σκεφθώ ότι είναι απαίδευτο το κοινό. Νομίζω ότι ύστερα από τα τόσα χρόνια που υπάρχει αυτή η φάση στην Ελλάδα, νομίζω ότι είναι γνώστες. Ξέρουν να διακρίνουν την καλή μουσική.

Avopolis: Από την άλλη εκτός από τα clubs, τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει και κάποιες προσπάθειες να στηθούν τα πρώτα dance festivals στην χώρα μας, από τα οποία σε ένα έχεις λάβει και εσύ μέρος. Πιστεύεις ότι υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο; Μπορούν να στηθούν τόσο μεγάλες παραγωγές;

AMX: Μπορούν, αρκεί να μην γίνονται κάθε εβδομάδα! Όπως γινόταν μία περίοδο αν θυμάσαι, και έτσι χάλασε λιγάκι η φάση. Γιατί να πιέζεται ο κόσμος και πλευράς χρόνου αλλά και χρημάτων; Δεν έχουν και πολλοί την δυνατότητα να πηγαίνουν και μάλιστα όχι τζάμπα!

Στην Ελλάδα γενικά, δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, όταν βλέπουμε ότι κάτι πιάνει, το πιάνουμε και πέφτουμε με τα μούτρα. Δεν πρέπει να κουραστεί και ο κόσμος, οπότε θα πρέπει να έχουμε και κάποιο μέτρο. Και οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτά, να το κάνουν όχι για να βγάλουνε φράγκα, αλλά να ασχολούνται πραγματικά για την μουσική. Αυτή φυσικά είναι μία ιδανική κατάσταση που δεν μπορεί να γίνει, ντε και καλά. Βέβαια μετά από τα τρία συνεχόμενα festivals που έγιναν, βλέπεις ότι έχει γίνει ένα κενό, ευτυχώς. Το ιδανικό θα ήταν να είχαμε ένα στις αρχές του καλοκαιριού και ένα στα μέσα του χειμώνα.

Δύο festivals τον χρόνο μας είναι υπεραρκετά. Δεν έχουμε και τόσο πολύ κοσμό. Αν σκεφτείς βέβαια ότι οι U2 στην Θεσσαλονίκη μάζεψαν 17.000 άτομα, και το Energy μάξεψε 15.000, καταλαβαίνεις ότι έχουμε κοινό. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να το βομβαρδίζουμε.

Avopolis: Κάτι που με απασχολεί και το βλέπω λίγο κριτικά προσωπικά, είναι αν αξίζουν πραγματικά όλη αυτήν την αναγνώριση και την επιτυχία που γνωρίζουν στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, οι djs της dance μουσικής, έναντι των πραγματiκών δημιουργών των κομματιών που οι djs χρησιμοποιούν...

ΑΜΧ: Αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί πραγματικά αυτή την στιγμή. Από την άλλη, αν διαβάσεις τον ξένο χορευτικό Τύπο αυτή την περίοδο, υπάρχει ένα θέμα που αναρωτιέται ο κόσμος αν αρχίζουν να επαναστατούν τώρα οι διάφοροι Djs που κάνουνε συλλογές, γιατί σου λέει, «τα δικαιώματα από τα κομμάτια που εγώ τα φτιάχνω και τα κάνω ένα set και τα παρουσιάζω, γιατί να τα παίρνουν μόνο οι καλλιτέχνες και εγώ να παίρνω μόνο μία αμοιβή;».

Εξαρτάται πως το βλέπεις. Εγώ πιστεύω ότι είναι τέχνη το να μπορείς να φτιάξεις ένα set, το οποίο έχει αρχή-μέση-τέλος και να ακούγεται ολόκληρο, και όχι να πετάξεις απλά 5-10 κομμάτια. Πρεπεί να βρεθεί κάποιος συνδυασμός. Γενικά σε όλους τους χώρους υπάρχουν οι γνήσιοι, υπάρχουν και οι σκάρτοι. Κάπου εκεί ανάμεσα βρίσκεται και το όλο θέμα. Δεν μπορεί να πει για την αξία των δημιουργούν των κομματιών, αλλά και εάν δεν ήταν οι djs να τους παίξουνε ποιος θα τους άκουγε; Και μην νομίζεις ότι και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί στο εξωτερικό υποστηρίζουν ιδιαίτερα την χορευτική μουσική. Οι djs είναι αυτοί που την υποστηρίζουν.

Avopolis: Ποια είναι η αγαπημένη σου εμπειρία ως dj; Και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό...

AMX: Είναι πρόσφατη. Όταν πήγα στην Λιθουανία μαζί με τον G.Pal για να παίξουμε. Εκεί το κοινό είναι μόλις ενός χρόνου!

Avopolis: Παρθένοι...

AMX: Τελείως! Και ήταν τόσο πολύ in to it! Τέτοια ανταπόκριση από κόσμο... Και ένα κοινό που δεν ήταν μόνο άντρες, όπως βλέπεις συνήθως στην Ελλάδα, ήταν πολύ mixed κοινό! Και μην σου πω ότι ήταν περισσότερες γυναίκες από άντρες. Η χαρά του άντρα κανονικά! Παρ’όλα αυτά ήταν φοβερή εμπειρία, έβλεπες ότι διψούσανε! Δεν είναι σαν μερικές άλλες περιπτώσεις σε ορισμένες χώρες, όπου τα έχουνε δει όλα. Και η Ελλάδα έχει δει αρκετά πράγματα. Δόξα τω θεό, κάθε εβδομάδα έχουμε.... Όρεξη να έχουμε και λεφτά! Η Λιθουανία λοιπόν ήταν η πιο ανεβαστική και super εμπειρία που είχα τον τελευταίο καιρό.

Και βέβαια μετά από αυτό, όταν είχα πάει Καναδά, και άκουσα τον τελειότερο ήχο σε club που έχω ακούσει ποτέ! Το Fabric, ας πούμε, έχει τέλειο ήχο, αλλά η διαφορά του με το Stereo που είναι στον Καναδά, είναι ότι εκεί είναι αναλογικός ο ήχος. Δεν ξέρω, ίσως, ήταν η πρώτη φορά που άκουγα τόσο καλό ηχοσύστημα, αλλά νόμιζα ότι το μπάσο βγαίνει από το στομάχι μου! Δεν μπορείς να μην συμμετέχεις στην όλη ατμόσφαιρα.

Avopolis:Και για να τελειώσουμε, θέλω να μου πεις ποια εμπειρία σου με κάποιο dj, από όσους έχεις ακούσει, σου έχει μείνει και έχεις περάσει απίστευτα...

AMX: Nick Warren! Πριν από ενάμισι-δύο χρόνια... Τρελή, τρελή μουσική!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ

O αρχηγός της μπάντας από το Μπρίστολ μίλησε στην Ελένη Τζαννάτου για το νέο τους δίσκο, Ultra Mono, που αποτελεί μια

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη ...

FEATURED TODAY

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η

Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται γιατί όσα φρέσκα συμβαίνουν έξω, δεν φτάνουν πάντα στα εγχώρια αυτιά -και μαζί, παρουσιάζει τέσσερις

HOT STORIES

Ακούστε το κομμάτι «Ανθρωποφάγοι» σε στίχους Μυρτώς Κοντοβά και μια από τις πιο απρόσμενες συνεργασίες που μπορούσαμε να ακούσουμε.

Το ντοκιμαντέρ που θα κάνει πρεμιέρα στο Apple TV+ θα περιλαμβάνει συνεντεύξεις με κομβικές προσωπικότητες της εποχής.

To "Aura" είναι το τρίτο κομμάτι που κυκλοφορεί το σχήμα φέτος.

Top