Νίκος Σβέρκος

Πριν από λίγες ημέρες παρακολουθούσαμε στη δουλειά το βραδινό δελτίο ειδήσεων μεγάλου καναλιού, στο οποίο –μετά το «ξέπλυμα» των κυβερνώντων και το επιμελές «θάψιμο» ενός παρηκμασμένου πολιτικού προσώπου– ακολούθησε το ρεπορτάζ για την «απαγόρευση δυο μουσικών βιντεοκλίπ από τη γαλλική τηλεόραση».

Το ρεπορτάζ αφορούσε στο “Wrecking Ball” της Miley «Hannah Montana» Cyrus και στο “Work B**ch” της Britney Spears. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, το γαλλικό ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο απέκλεισε τα δύο βίντεο από την προβολή τους πριν τις 10 το βράδυ. Σε ανάλογη απόφαση είχε προχωρήσει και το βρετανικό MTV για το βίντεο της Britney, θεωρώντας υπερβολικά προκλητικές τις σκηνές με τα «μαστιγώματα» των χορευτριών.

{youtube}pt8VYOfr8To{/youtube}

Η χειρότερη αντίδραση όμως είχε προκύψει παλιότερα από τον πατέρα της Cyrus, ο οποίος –βλέποντας την οπτική αναπαράσταση του τραγουδιού της κόρης του– είχε δηλώσει πως αμφιβάλλει για το αν υπήρξε καλός πατέρας, μιας και το «δαχτυλίδι αγνότητας» που φορούσε η μικρή του Miley δεν έκανε μάλλον καλή δουλειά. Πρόκειται περί συνηθισμένης πρακτικής ανάμεσα στους υπερχριστιανούς στην Αμερική, να φοράνε οι έφηβες ένα δαχτυλίδι παρθενίας, με το οποίο δηλώνουν ότι απορρίπτουν την ερωτική επαφή μέχρι να παντρευτούν (ωστόσο μπορούν να χαμουρεύονται μέχρι τότε όσο θέλουν).

Προσπερνώντας την υποκρισία των ιθυνόντων των τηλεοπτικών δικτύων, οι οποίοι θεωρούν ότι με το να μην δείχνεις το ημίγυμνο κορμί μιας πιτσιρίκας θα διώξεις τις «σκανδαλιστικές» σκέψεις από τους εφήβους, αξίζει μια καλύτερη ματιά στα ίδια τα βίντεο.

Streamingmil_2

Ας ξεκινήσουμε από την κοντοκουρεμένη πλέον (teen idol κάποτε) Miley. Το εξαιρετικά απλοϊκό ηχητικό πλαίσιο και οι στίχοι βάθους ρηχού πιάτου, θεωρούνται επιβεβλημένοι ώστε να συνεχιστεί η διεισδυτικότητα στα «ανάλαφρα» ακροατήρια. Και για την οπτική υποστήριξη του αστείου τραγουδιού, επιστρατεύεται μια μπάλα κατεδαφίσεων, μια βαριοπούλα, άλλα «βαριά» εργαλεία, τσιμεντόλιθοι. Και φυσικά η σάρκα της Cyrus, που καλύπτεται ελάχιστα από δύο εσώρουχα. Η απόλυτη αναντιστοιχία: η εφηβική ελαφρότητα του λόγου σε συνδυασμό με το «άλμα» της σεξουαλικότητας της καλλιτέχνιδος. Αν μάλιστα το επιτελείο πίσω της θεωρούσε ότι στα 21 της πρέπει να εμφανίζεται ως αθώα κορασίδα, τότε θα βλέπαμε ένα βίντεο γεμάτο τσιχλόφουσκες, eye-liner με δάκρυα να πέφτουν πάνω στο ροζουλί φορεματάκι και clean-cut αγοράκια να στέλνουν μηνύματα στο κινητό.

Αντ' αυτού, επελέγη το γλείψιμο ενός βάρους γυμναστικής. Το γιατί θεωρήθηκε σοβαρή αυτή η απεικόνιση, παραμένει αδιευκρίνιστο. Το απόλυτο οπτικοακουστικό χάος.

Η Britney Spears, από την άλλη, φόρεσε τα ροζ της όταν ήταν 18, περίπου πριν το γύρισμα της προηγούμενης δεκαετίας. Από τότε πολλά συνέβησαν, πέρασε μια τραγική φάση στη ζωή της με κατάθλιψη, ναρκωτικά, δικαστικές μάχες για την επιμέλεια των παιδιών της –και ξύρισε και το κεφάλι. Οι άνθρωποι που προσπάθησαν να την ξαναστήσουν στα πόδια της εδώ και χρόνια λένε συχνά για την επιστροφή της, για το πόσο δυναμική είναι και άλλες τέτοιες μπούρδες...

Streamingmil_3

Αν προσέξει κανείς τη στάση και τις κινήσεις της, όμως, προδίδεται ότι ποτέ δεν ξεπέρασε την κακή της φάση. Είναι 32 ετών σήμερα, άλλα δεν μπορεί να σπάσει τη μέση της, δεν μπορεί να κάνει ούτε μια τσαχπινιά και οι χορεύτριες γύρω της κάνουν αυτήν την πραγματικότητα ακόμα πιο εμφανή. Το δε “Work B**ch” είναι εντελώς για τα μπάζα: ανασύρει την πεπαλαιωμένη τακτική της σαδομαζό επίκλησης της δουλειάς/δουλείας για την ανέλιξη και προφανώς συνοδεύεται από ένα ηχητικό περιβάλλον τόσο ανυπόφορο, ώστε αξίζει καλύτερα να το βάλεις στο mute.

Κι εδώ λοιπόν, ένα τρισάθλιο ηχητικό αποτέλεσμα επιχειρείται να καλυφθεί από την πρόκληση. Η οποία αποδεικνύεται ωστόσο τόσο κούφια –ελέω των αδυναμιών της Britney Spears– που καταντά κωμική. Δεν υπάρχει τίποτε προκλητικό σε αυτό το βίντεο, παρά η αδιάκοπη, αποτυχημένη προσπάθεια των ανθρώπων πίσω της να κερδίσουν λίγο την προσοχή.

Πράγματι, στο YouTube η θέαση και των δύο βίντεο σημειώνει σταθερή άνοδο, με το μεν στήθος της Cyrus να έχει προβληθεί 482 εκατομμύρια φορές και τα άκαμπτα «βίτσια» της Spears 72 εκατομμύρια.

Η «απαγόρευση» προβολής των δύο βιντεοκλίπ είναι πάντως εντελώς κούφια, μέσα στον παραλογισμό της. Όσο υπάρχει το ΥouΤube, η δυνατότητα να φτάσει κανείς σε τέτοια πράγματα θα παραμένει απεριόριστη. Το ερώτημα είναι λοιπόν άλλο: αξίζει να βγάλει μια νεαρά τα μπούτια της για μερικά εκατομμύρια ή θα μπορούσε να κάνει κι αλλιώς; Κυκλοφορώντας ας πούμε ένα αξιοπρεπές ποπ τραγούδι, που να μην προορίζεται για βρώση;

Δείτε ας πούμε την Beyoncé, η οποία τα συνδυάζει όλα υπέροχα. Προσέξτε τη γοητεία της Adele ή την επιτηδευμένα άσχημη Lady Gaga, που γυρίζει όλο το κόλπο υπέρ της. Δεν χρειάζεται φτήνια για να πετύχεις.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured