Πειραιώς 260, αεροδρόμιο Ελληνικού και φέτος ένα σύμπλεγμα ποδοσφαιρικών γηπέδων μεταξύ παλιών βιομηχανικών αποθηκών στο Ρέντη. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το αθηναϊκό dance κοινό έχει τη διάθεση (και την υπομονή) για να βρεθεί απ’ άκρη σ’ άκρη στην πόλη και να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: να χορεύει με την ψυχή του μέχρι πρωίας. Ένα κοινό που με αργά και σταθερά βήματα κατάφερε όχι απλά να είναι σήμερα υπολογίσιμο, αλλά να θεωρείται εύλογα μια από τις βασικότερες εγχώριες μουσικές «φυλές», αναβιώνοντας για τα καλά τις χρυσές εποχές του clubbing των early zeros – είτε αυτές μας γυρνούν πίσω σε hip στιγμιότυπα στο +Soda, είτε σε θρυλικές DIY διοργανώσεις σε Πάρνηθα και Οινόφυτα. Η διήμερη επιστροφή του ADD Festival για το 2023 ήταν λοιπόν χωρίς αμφιβολία ένα από τα must events της Αθήνας για το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, με τον πήχη πραγματικά ψηλά ως προς το line-up που αυτό κατάφερε να διαμορφώσει, αλλά και με μια εύλογη περιέργεια ως προς το κατά πόσο το φεστιβάλ θα κατάφερνε φέτος να διορθώσει τα κακώς κείμενα της προηγούμενής του διοργάνωσης. Το Avopolis βρέθηκε στο ADD 2023 και αυτή είναι η ετυμηγορία του.

 Παρασκευή και η βραδιά ξεκίνησε από τις 19.00 στο Open Air Stage του φεστιβάλ, με Chevy και τον Kostadi στη συνέχεια να ζεσταίνουν τους ομολογουμένως ελάχιστους τολμηρούς που βρέθηκαν από νωρίς στο Ρέντη. Η νύχτα άλλωστε προβλεπόταν μεγάλη. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον το φετινό location – σε μια ανεξερεύνητη περιοχή για αντίστοιχες διοργανώσεις – που φάνηκε ωστόσο να λειτουργεί καλά για τους φεστιβαλιστές (ευκολία στο parking, shuttle busses από το μετρό του Ελαιώνα, πολλές γραμμές λεωφορείων και επαρκή ταξί για την αποχώρηση). Αφήνοντας πίσω τα warehouses της Πειραιώς και όλα τα προβλήματα που αυτά έφεραν στην προηγούμενη εκδοχή του φεστιβάλ, το ADD επένδυσε φέτος σε θηριώδεις τέντες στα πρότυπα του εξωτερικού για τα stages A και B, αναβαθμίζοντας κατά πολύ την εμπειρία των θεατών. Πράγμα που φάνηκε κατά πολύ από το πλήθος κόσμου που ενδεχομένως υπήρξε μεγαλύτερο στις εν λόγω σκηνές όλο το βράδυ, παρά το γεγονός ότι τα acts-φωτιά αυτού δεν ήταν άλλα από τους Christian ffler, Nightmares On Wax, Folamour και AMÉ στο Main Stage, με τον παλιό γνώριμο του ελληνικού κοινού, Maceo Plex, να αναλαμβάνει εκεί δράση στις 05:00 το πρωί.

add_christianloffler_3

Christian ffler

add_christianloffler_2

Christian ffler

 add_christianloffler_1

Christian ffler

add_nightmaresonwax_1

Nightmares on  Wax

add_nightmaresonwax_2

Nightmares on Wax

add_folamour

Folamour

 

JakoJako, JobJobsee και Marcel Dettmann δημιούργησαν μοναδικό κλίμα στις σκηνές Α και Β, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα δικά μας acts των Dreamer και K.atou x Maria Politi δεν τα έσπασαν αναλόγως προηγουμένως μέσα στη νύχτα – άλλωστε το εγχώριο κοινό έχει αποδείξει τη λατρεία του στο πρόσωπό τους σε μικρότερα events στα οποία και πρωταγωνιστούν μέσα στον χρόνο. Νικητής της βραδιάς στέφθηκε φυσικά ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού και διαχρονικός Berghain resident, Ben Klock, που επέστρεψε δριμύτερος και φέτος στο φεστιβάλ για την απαραίτητη βερολινέζικη techno πινελιά.

 add_jakojako

JakoJako 

add_marceldettmann_1

Marcel Dettman

add_marceldettmann_2

Marcel Dettman

add_k_atou_kostadis

K.atou // KOSTADIS 

Το Σάββατο ήταν ωστόσο η πραγματικά πολλά υποσχόμενη ημέρα της φετινής διοργάνωσης, με τα ονόματα του line-up να αποτελούν το perfect combo από παλιές αγάπες του παγκόσμιου dance κοινού, αλλά και μερικά από τα πιο δυνατά acts του σήμερα – που δύσκολα περιμέναμε να δούμε στα μέρη μας. Τη βραδιά άνοιξε ο «δικός» μας ΜΕΤΑΜΑΝ – χαρίζοντας απόλαυση και όχι «Ματαίωση» στο κοινό – με τους αγαπημένους Lip Forensics να παίρνουν τη σκυτάλη. Πολύ μεγάλη στιγμή του φετινού ADD θα ήταν το επόμενο συγκρότημα που θα βρισκόταν στο βασικό stage του, οι πραγματικά φοβεροί The Comet Is Coming. Ξεκινώντας δυναμικά το set τους, η βραβευμένη με Mercury Prize μπάντα του σαξοφωνίστα King Shabaka και της παρέας του, χάρισε στο κοινό μια performance διάρκειας μιας ώρας που σαν κομήτης μάλλον έσκασε στα αυτιά μας. Συνδυάζοντας το jazz, electronic, funk και psych στοιχείο, οι Comet Is Coming απέδειξαν ότι πρόκειται για μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικές παρουσίες των τελευταίων ετών και το μόνο που έχουμε να ευχηθούμε δεν είναι άλλο από το να διαψευστούν τα σενάρια που κάνουν λόγο για διάλυσή τους μετά το πέρας της περιοδείας τους. Οι Αθηναίοι που τους απόλαυσαν μοιάζουν ήδη έτοιμοι άλλωστε να τους ξαναδούν σε ένα μεγαλύτερο set, ιδανικά σε κλειστό venue.

add_lipforensics

 Lip Forensics

add_thecometiscoming_1

The Comet Is Coming 

add_thecometiscoming_3

The Comet Is Coming

add_thecometiscoming_2

The Comet Is Coming 

 

Τον κομήτη Comet θα διαδεχόταν στη συνέχεια ο βρετανός Rival Consoles – που αν και είχε την ατυχία να συνοδεύεται σε όλο το set του από τους τεχνικούς που έπρεπε να μετακινήσουν τον εξοπλισμό της προηγούμενης μπάντας – αποτέλεσε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές του φετινού φεστιβάλ, με τέλειες εναλλαγές από ambient σε shoegaze και minimal techno. Οι παλιοί γνώριμοι Groove Armada και 2MANYDJS θα εμφανίζονταν στη συνέχεια στη σκηνή – με τους Groove Armada να φαντάζουν βέβαια κάπως εκτός φόρμας, αλλά τους Soulwax brothers να επαναφέρουν τον πήχη στη διασκέδαση ψηλά. Και ήταν αμέσως μετά από εκείνους που οι hotter-than-lava Overmono θα αναλάμβαναν τα πράγματα, προσκαλώντας μας με “So U Kno” και “Is U” να γνωρίσουμε τους ίδιους και στα μέρη μας. Με ένα σαρωτικό performance, το duo από την Ουαλία παρουσίασε δείγμα της νέας δισκογραφικής του δουλειάς, του εξαιρετικού Good Lies, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις του μουσικού τύπου αλλά και του ίδιου του κοινού που κάνει λόγο για τους νέους Bicep.

add_rivalconsoles_1

Rival Consoles 

 

add_groovearmada_2

Groove Armada

add_2manydjs_1

2MANYDJS

add_2manydjs_2

2MANYDJS

 add_overmono_3

Overmono

add_overmono_2

Overmono

add_overmono_1

Overmono

05:00 το πρωί και η σκυτάλη θα παραδινόταν στον DJ BORING, όσο στα υπόλοιπα stages το κοινό θα συνέχιζε ακούραστο με ονόματα όπως οι Deniro, Dubtil, Ion Ludwig και Nausicaä, ενώ το σβήσιμο για τους last men standing θα αναλάμβανε στο stage Β το δίδυμο των Moostachioss (Pan & Zal.ee).

add_djboring_1

DJ Boring 

add_djboring_2

 DJ Boring 

Σε γενικές γραμμές, το ADD του 2023 στάθηκε καλύτερα ως διοργάνωση από την περσινή του εκδοχή, με ένα εκρηκτικό line-up, άρτιο ήχο και curation, σεβόμενο τα σχόλια που εισέπραξε από τον Τύπο και τους ίδιους τους clubbers το 2022. Όμως αυτό που δεν μπορούμε να κάνουμε πως δεν είδαμε στις 12 και 13 Μαΐου στα γήπεδα του Ρέντη δεν είναι άλλο από τη μειωμένη τελικά προσέλευση του κοινού, σε ένα φεστιβάλ που απευθύνεται σε πολλές χιλιάδες μικρού και μεγάλου σε ηλικία κόσμου και που καλλιτεχνικά πιάνει τον παλμό του τώρα όσο λίγα. Τι έφταιξε λοιπόν γι’ αυτό; Ο… ελέφαντας στο δωμάτιο μοιάζει να μην είναι άλλος από το εκτιναγμένο τελικά budget που χρειάζεται να διαθέτει ένα άτομο για να μπορέσει να βιώσει τη διήμερη εμπειρία του ADD. Με ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για το εισιτήριό του, το φεστιβάλ επέλεξε δυστυχώς το 2023 αντί να μειώσει τις ήδη υψηλότατες από πέρυσι τιμές στα ποτά του (και το νερό) να τις αυξήσει, κάνοντάς το τελικά εντελώς απρόσιτο σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των εγχώριων clubbers που μπορούσαν να ικανοποιηθούν από πλήθος άλλων αντίστοιχων events το ίδιο Σαββατοκύριακο (ενδεικτικά: Qreclaim στο Communitism και πάρτι στη Βαρβάκειο, και τα δύο την Κυριακή).

 Στο ADD 2023 χορέψαμε τελικά πολύ, θέλαμε όμως να είμαστε και περισσότεροι. Και μακάρι η διοργάνωσή του να το καταλάβει, μιας και έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα φεστιβάλ-σταθμό για τον πολιτισμό της χώρας μας και τη διεθνή dance culture. Ελπίζουμε λοιπόν να μας ακούσει, ξανά. 

 add_patrickmason_1

add_patrickmason_2

add_rivalconsoles_2

add_crowd_2

add_crowd_3

add_vrgnxsimosares

add_crowd_4

add_crowd_5

add_kobosil_2

add_crowd_6

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured