Watain + Dead Congregation, Thy Darkened Shade

Θολή ορατότητα, προβολείς με κόκκινο χρώμα, ατσάλινα φωνητικά, πυρσοί, ένα δισκοπότηρο γεμάτο αίμα, έστησαν μια μικρογραφία Κόλασης στη σκηνή του Gagarin, επιτρέποντας στους Σουηδούς να δώσουν μια συναυλία ακραία και όμορφη ταυτόχρονα...

Χώρος
Gagarin, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
4/5/2019
Φωτογράφος
Δημήτρης Καπάνταης (Thy Darkened Shade του Μάνου Χρυσοβέργη)
Κείμενο: Γιώργος Πρέκας

Η black metal βραδιά στο Gagarin, που σηματοδότησε την επάνοδο των Watain στην Ελλάδα μετά από 5 χρόνια, ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο: το εγχώριο σχήμα των Thy Darkened Shade κατόρθωσε ήδη από τα πρώτα λεπτά να αιχμαλωτίσει την προσοχή του κοινού, που αυξανόταν καθώς περνούσε η ώρα και η νύχτα βάθαινε.

40Wtn_2.jpg

Υποβλητική ατμόσφαιρα, αρμονικά συντονισμένα όργανα, τα «ντεθίζοντα» φωνητικά του frontman The A· όλα μαζί, δημιουργούσαν τον ιδιαίτερο, occult χαρακτήρα και τον ενδιαφέροντα ήχο που χαρακτηρίζει τη μπάντα. Μουσικοί που ξέρουν να υποστηρίζουν το μυστηριακό-πνευματικό στοιχείο το οποίο πρεσβεύουν, μοιάζουν να ψιθυρίζουν υποσχέσεις για την επιτυχή συνέχεια της πορείας τους.

40Wtn_3.jpg

Τη σκυτάλη πήραν οι, επίσης Έλληνες, Dead Congregation. Οι γνωστοί death metallers ήταν ένα μουσικό γρονθοκόπημα για τη σχεδόν 1 ώρα που βρέθηκαν στη σκηνή. Βαθιά φωνητικά, βαριά τύμπανα, φρενήρεις κιθάρες από τη μία, ένα ενθουσιασμένο κοινό από την άλλη. Η ολιγόλεπτη παύση λόγω προβλημάτων με τον ήχο του μπάσου –σχεδόν στην αρχή της εμφάνισής τους, μάλιστα– δεν ήταν αρκετή για να ανακόψει τη βίαιη συνέχεια και τη συνολικά θετική εικόνα της μπάντας.

Τα ελληνικά σχήματα είχαν λοιπόν με επιτυχία ανάψει τη σπίθα γι’ αυτό που επρόκειτο να επακολουθήσει.

40Wtn_4.jpg

Έξι τεράστιες τρίαινες, τρεις από την αριστερή πλευρά και τρεις από τη δεξιά, βρισκόντουσαν στη σκηνή από την αρχή της βραδιάς, προοιωνιζόμενες, ως σύμβολο της περιβόητης μπάντας από την Ουψάλα, το μουσικό ντελίριο που θα ερχόταν. Ξετυλίχτηκαν πανιά από κάθε τρίαινα, που όλα μαζί σχημάτισαν το όνομα Watain, ενώ στο φόντο μία άλλη κολοσσιαία τρίαινα δέσποζε σε ένα μαύρο πανό, πλαισιωμένη από ελληνικούς κίονες.

40Wtn_5.jpg

Γνωστοί για την ακραία σκηνική τους παρουσία, οι Σουηδοί εμφανίστηκαν με τον frontman της μπάντας, Erik Danielsson, να κρατάει έναν αναμμένο πυρσό. Πριν αρχίσουν να παίζουν ηχούσαν ψαλμωδίες, ενώ υπήρχαν αναμμένα κεριά και καντήλια, καθώς και δύο δάδες, στερεωμένες μπροστά τους. Δυνατό ξεκίνημα με το "Storm Οf Τhe Antichrist" και έπειτα το single "Nuclear Alchemy", από την πιο πρόσφατη δουλειά τους Trident Wolf Eclipse (2018). Γενικώς, οι Watain έπαιξαν τραγούδια από ολόκληρη τη δισκογραφία τους, δίνοντας όμως έμφαση –προφανώς– στον τελευταίο δίσκο. Από το ντεμπούτο Rabid Death’s Curse (2000) ακούσαμε το "Angelrape", ενώ ιδιαίτερη προτίμηση υπήρξε και στο επιτυχημένο Sworn Τo Τhe Dark (2007), με κομμάτια του οποίου, μεταξύ άλλων, ξεκίνησε ("Storm Οf Τhe Antichrist") και έκλεισε ("The Serpent's Chalice") η συναυλία.

40Wtn_6.jpg

Το κόκκινο, αιματώδες χρώμα των προβολέων, η μειωμένη, θολή ορατότητα από τους συνεχώς ανανεωνόμενους ατμούς, το χέρι του Danielsson να χαϊδεύει τις φλόγες των πυρσών, τα ατσάλινα φωνητικά του, που αντηχούσαν στον χώρο: μια μικρογραφία της Κόλασης, συνυφασμένη από εικόνα και ήχο. Το δισκοπότηρο με το (ψεύτικο; αληθινό;) αίμα που χύθηκε, ανακάλεσε τη διαβόητη συναυλία στο Μπρούκλιν (2014) και τους εμετούς που προκάλεσαν τότε οι Σουηδοί σε ακροατές, αφού τους έβρεξαν με αίμα ζώων. Ταυτόχρονα δηλαδή με τη μουσική τους, οι Watain μένουν πιστοί και στο performance που τους αρμόζει, για το οποίο είναι άλλωστε και διάσημοι: κακότητα μπλεγμένη με τη γνωστή ροπή του black metal προς τον Σατανισμό. «Scream for the Devil, Athens!», αναφώνησε σε κάποιο σημείο ο Danielsson προς το κοινό, το οποίο απολάμβανε τα ντραμς και τα riffs, κουρδισμένο σε έντονο headbanging και κραυγές, όταν αναγγέλθηκε το "Malfeitor", με τις υπέροχες κιθάρες.

40Wtn_7.jpg

Η συναυλία-τελετή τελείωσε με τον Danielsson να ανεμίζει την ελληνική σημαία με μια τρίαινα σχεδιασμένη στη θέση του σταυρού και με τον ίδιο να σβήνει τα καντήλια και να υποκλίνεται προς το σύμβολο της μπάντας του πάνω στο μεγάλο πανό.

40Wtn_8.jpg

Όσοι βρεθήκαμε στο Gagarin στις 4 του Μάη είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία από τις πιο γνωστές μπάντες του black metal, προερχόμενη από τον μακρινό Βορρά, η οποία διατηρεί αλώβητο το παρουσιαστικό της και την εκτέλεση της μουσικής της πάνω στη σκηνή. Ακραία και όμορφη ταυτόχρονα, σίγουρα μια δυνατή εμπειρία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας.
Μια κατάθεση απαιτητική και διαβασμένη, με στιγμές αληθινής ευφυΐας αλλά με διόλου εύληπτα μοτίβα,

FEATURED TODAY

Όπως έχει σαφώς πλέον φανεί, το Πολυτεχνείο δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά κορύφωση ζυμώσεων που «έβραζαν» από καιρό ανάμεσα στη σπουδάζουσα νεολαία, ...

Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο
Στην έκτη (και τελευταία) από τις ανασκοπήσεις της δεκαετίας ανά είδος, η στήλη παρουσιάζει τους 25 καλύτερους hip hop δίσκους, από το 2010 μέχρι σήμερα...

HOT STORIES

Ακούστε το "Burning The Heather", από ένα νέο άλμπουμ που έρχεται τον Ιανουάριο
Ακούστε το καινούριο της τραγούδι "Everything I Wanted"
Τέλος στα 71 για μια σημαντική φιγούρα της αφρικάνικης μουσικής
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…