Underwater Chess, One Hour Before The Trip & Their Methlab

Γέμισε σχεδόν το Temple, κι ας ήταν του Αγίου Βαλεντίνου. Για μια βραδιά με  dark αισθητική, βρώμικα μπάσα, ηχηρά τύμπανα, ηλεκτρισμένα riffs και ανισόρροπες δοξαριές...

Χώρος
Temple, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
14/2/2019
Φωτογράφος
Θάνος Λαΐνας, Αφροδίτη Ζαγγανά (Their Methlab)
Κείμενο: Πέννυ Γέρου

Dark αισθητική, «βρώμικα» μπάσα, ηχηρά τύμπανα, ηλεκτρισμένα riffs και ανισόρροπες δοξαριές. Να οι πρωταγωνιστές του περίφημου Αγίου Βαλεντίνου για φέτος, στο σχεδόν γεμάτο Temple· όπου το πάθος έβαλε τα μαύρα του κι ωστόσο έλαμψε, χωρίς ούτε μια «ανέραστη» στιγμή στις 3,5 ώρες του συναυλιακού προγράμματος.

58ddUndCh_2.jpg

Με τον κόσμο να έχει γεμίσει από νωρίς τον χώρο, το πρόγραμμα ξεκίνησε ακριβώς στην ώρα του. Και στις 21:30 οι Their Methlab έδωσαν ήδη από την έναρξη του set τους το σήμα για την παγίωση του σκοτεινού κλίματος που θα συνόδευε όλη τη βραδιά, με το μπάσο του Δημήτρη Σπανού και τα τύμπανα του Νίκου Βαταλάχου να χτυπάνε κατευθείαν στο στέρνο, όσο τα αργά, σαγηνευτικά riffs του Μιχάλη Σπανού προετοίμαζαν για την κορύφωση.

58ddUndCh_3.jpg

Κι ενώ η επιβλητική ρυθμική μπότα ήταν μάλλον το ηπιότερο δυνατό καλωσόρισμα, οι Γιαννιώτες post-rockers πέρασαν σύντομα σε εκστατική διάθεση, με υπόκωφες δονήσεις, ψυχεδελικά κιθαριστικά σόλο και πειραματισμούς στα πετάλια να δημιουργούν μια ηχητική δίνη, η οποία σε κατάπινε σχεδόν εθιστικά. Κι όλα αυτά με ένα μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς να υψώνεται στο κάδρο της σκηνής, γεννώντας τη σκέψη ότι αυτά τα riffs (και όλη η συνοχή του line-up, εν τέλει) ήταν ίσως μια επιλογή με περισσότερο αισθησιασμό από πολλές άλλες που ενδεχομένως να προέβλεπε η συγκεκριμένη μέρα.

58ddUndCh_4.png

Αμέσως μετά, η σκηνή του Temple στήθηκε για τους «βετεράνους» της βραδιάς One Hour Before The Trip, οι οποίοι επέδειξαν το συναυλιακό τους know-how με μια πολύ δυναμική είσοδο, γύρω στις 22:40. Διαλέγοντας την αντίστροφη ροή από εκείνη των Their Methlab, μας ξεκίνησαν από τα «βαριά», για να παρεμβάλλουν στη συνέχεια (και κατά τόπους) τον λυρισμό των πλήκτρων και την ψυχεδέλεια των δοξαριών, στο άγγιγμα των χορδών της ηλεκτρικής κιθάρας. Έτσι, οι One Hour Before The Trip διατήρησαν υφολογική ισορροπία ανάμεσα σε heavy post-rock ξεσπάσματα και λυρικές αιωρήσεις, που έκαναν τη μουσική τους ένα instrumental rock trip για να απολαύσεις με κλειστά τα μάτια.

58ddUndCh_5.png

Απολαμβάνοντας και οι ίδιοι το set τους με ασταμάτητο headbanging επί σκηνής, οι One Hour Before The Trip στάθηκαν το αποκορύφωμα στην ένταση και στα «γκάζια» που είχε να δώσει η βραδιά. Η έξοδός τους χαρακτηρίστηκε από αλλεπάλληλες τυμπανοκρουσίες και μπαγκέτες, που, μέσα στο παραλήρημά τους, δεν δίστασαν να κρούσουν ακόμη και τα πλήκτρα, σε μια ωδή στο χάος για το κλείσιμο.

Η εμφάνισή τους κράτησε μέχρι τις 23:40, οπότε άρχισε να παρατηρείται και μια μικρή κινητικότητα προς την έξοδο του Temple, χωρίς πάντως να το αφήνει άδειο για τους Underwater Chess που ακολούθησαν.

58ddUndCh_6.png

Ήταν άλλωστε και καθημερινή, γεγονός που έκανε από μόνο του «ρίσκο» την εμφάνιση των Underwater Chess στις 00:00, δίνοντας έτσι ελάχιστα περιθώρια σε όσους ήθελαν να τους δουν, αφού θα είχαν και το άγχος της μετακίνησης στο μυαλό τους.

Παρόλα αυτά αρκετός ήταν ο κόσμος που έμεινε για να δει το ντουέτο από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο τον υποδέχθηκε με ένα ανισόρροπο βιολί, μια στιβαρή ηλεκτρική κιθάρα και λούπες περίτεχνα ηχογραφημένες σε πραγματικό χρόνο, να ντύνουν διάτρητα τον ήχο του. Έναν ήχο που χαρακτηρίζεται αναπόφευκτα από την κλασικότητα του βιολιού, αλλά και από το groove της κιθάρας, τα εμμονικά μουσικά μοτίβα και τους παρανοϊκούς αυτοσχεδιασμούς.

58ddUndCh_7.png

Έτσι οι Underwater Chess γεννούν ένα ηχητικό σύνολο που σε κάνει να θες να πλησιάσεις, να ακούσεις προσεκτικά, να ακολουθήσεις την αλληλουχία των ετερόκλητων συστατικών του, όσο ο Μιχάλης Βρεττάς (βιολί) και ο Πάνος Παπάζογλου (κιθάρα) επιδίδονται σε βαθείς βρυχηθμούς, άναρθρες κραυγές, αλλά και οξείες τονικότητες· παίζοντας έντονα με την ψευδαίσθηση της πολυφωνίας.

Γύρω στη 1:00 έκλεισαν το set με το “Séa Vai Séa” από τον πιο πρόσφατο δίσκο τους Seriality (2017), με τους τελευταίους εναπομείναντες να σιγοτραγουδούν με υψωμένες τις γροθιές.

58ddUndCh_8.png

Έτσι ολοκληρώθηκε η μουσική συνάντηση των Their Methlab, One Hour Before The Trip και Underwater Chess, με σημεία διασταύρωσης τη σκοτεινή διάθεση, τις έντονες δονήσεις και τον post-rock προσανατολισμό, ενισχυμένο με αισθητές δόσεις ψυχεδέλειας. Μια επιτυχημένη βραδιά από άποψη ατμόσφαιρας, δυναμισμού, συνοχής, αλλά και ανταπόκρισης του κοινού στο φαινομενικά «κόντρα» στη μέρα σκοτεινό κάλεσμα του Temple. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια ...
Αν και δεν ακούστηκε κανένα από τα σπουδαία τραγούδια που έγραψε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς παρέα
Το παλιό σύνθημα «Βασίλη ζούμε για να σ' ακούμε» καλά κρατεί και στην εκπνοή μίας ακόμα δεκαετίας.

FEATURED TODAY

Μουσικός και εκπαιδευτικός, άνθρωπος με συγκροτημένη και φιλοσοφημένη σκέψη, επανέρχεται δισκογραφικά με μία ακόμα επίσκεψη στο ρεμπέτικο και παραδοσιακό ...
Έστω κι αν χάθηκαν πάνω στη σκηνή του Gagarin λόγω της παγερής τους στατικότητας, έχτισαν μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του φετινού άλμπουμ αρκούντως
Σε τι είναι καλύτερος ο Neil Young από τον Bob Dylan; Γιατί θεωρεί ιδιοφυή τον Anderson .Paak; Τι σημαίνει σήμερα ο αρχαίος θεός Πάνας; Πόσο αγαπάει τον Άνεμο

HOT STORIES

Δείτε το βιντεοκλίπ μίας ακόμα επιλογής για τον κύκλο Τα Σκέτα
Ο διάσημος ηθοποιός παίζει και στη νέα ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, η οποία καταφτάνει αυτήν την εβδομάδα και στα ελληνικά σινεμά
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…