search

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ - ΕΛΛΗΝΕΣ

Γέμισε ως ...την πόρτα το Κύτταρο για τον Άσαρκο των Βήτα Πεις, ο οποίος επανήλθε στη δισκογραφία με διαφορετικό όνομα, για ένα live που μόλις ξεπέρασε τα ιντερλούδια και βρήκε ρυθμό, δημιούργησε συνθήκες μυσταγωγίας...

Χώρος | Κύτταρο, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής | 29/6/2018
Φωτογράφος | Θάνος Λαΐνας

Την εποχή του ίντερνετ, της γρήγορης πληροφορίας και των αβέρτα κυκλοφοριών μέσω YouTube και λοιπών streaming πλατφορμών, αυτό που συνέβη το βράδυ της Παρασκευής στο Κύτταρο, μοιάζει μάλλον αδιανόητο. Παρουσίαση δίσκου, δηλαδή, χωρίς να έχει κυκλοφορήσει ούτε ένα δείγμα από το ίδιο το LP, καθώς το "Προοίμιο" (που είχε ανέβει διαδικτυακά πριν λίγο καιρό) τελικά δεν συμπεριλαμβάνεται στο άλμπουμ. Ο Τρίτος Οφθαλμός ξεκινά λοιπόν την πορεία του με δύσκολα, καθώς ούτε το παλιό του όνομα χρησιμοποιεί –δηλαδή το Άσαρκος ή ακόμα και το Λόγος 90 Μοίρες– ενώ προσκαλεί τους ακροατές να δείξουν τυφλή εμπιστοσύνη, προσερχόμενοι στην παρουσίαση ενός δίσκου χωρίς να έχουν ιδέα τι να περιμένουν.

22gTrOfth_2.png

Η μέχρι τώρα πορεία του, βέβαια, καθώς και οι αδιαμφισβήτητες ικανότητές του στο μικρόφωνο, έδιναν εχέγγυα πως το ηχογραφημένο αποτέλεσμα θα άξιζε. Πράγματι, ακούγοντας τη Φάμπρικα (η οποία κυκλοφόρησε την ώρα που πραγματοποιείτο η συναυλία), αντιλαμβάνεσαι, απορροφάς και απολαμβάνεις πολλά περισσότερα από όσα μπορούσες με την πρώτη ακρόαση, σε συνθήκες λάιβ. Πρόκειται για δίσκο καλοφτιαγμένο, με replay value και την απαράβατη απαίτηση της προσοχής σου, λόγω αρκετά μεγάλου όγκου πληροφορίας. Ο πρώτος σόλο δίσκος του Άσαρκου αξίζει λοιπόν τον χρόνο μας: δεν απευθύνεται σε ακροατές-αλεξιπτωτιστές, ούτε περιορίζει τη στόχευσή του στο ηλικιακό γκρουπ 15-21, όπως κάνουν πλέον αρκετοί άλλοι ράπερ.

22gTrOfth_3.png

Η παρουσίαση της Φάμπρικας ξεκίνησε λίγο μετά τις 10, με το “Προοίμιο” και τις οδηγίες του Τρίτου Οφθαλμού ως προς τη θεματική, το concept, το παρασκήνιο και το σκεπτικό πίσω από το άλμπουμ. Αλλά και τη λεπτομέρεια πως στα νέα τραγούδια κάθε λέξη που τελειώνει σε σύμφωνο, πρέπει να ακολουθείται από λέξη που ξεκινά με φωνήεν. Βέβαια όλη αυτή η επεξήγηση και οι μακροσκελείς οδηγίες από μικροφώνου για τα πώς, τι και γιατί του LP σύντομα κούρασαν τον κόσμο, προκαλώντας διακοπές μεταξύ των τραγουδιών πολύ μεγαλύτερες από όσο θα έπρεπε, σμπαραλιάζοντας τελικά τον ρυθμό της συναυλίας. Μέχρι τουλάχιστον το 6ο-7ο κομμάτι, όταν και υποχώρησαν αισθητά τα επεξηγηματικά ιντερλούδια.

22gTrOfth_4.png

Ο Άσαρκος ήταν εμφανώς αγχωμένος στο πρώτο του λάιβ χωρίς τους υπόλοιπους Βήτα Πεις στο πλευρό του, κάτι που ξεκαθάρισε και ο ίδιος, συμπληρώνοντας όμως λίγο μετά «Δεν ξέρετε τι σας περιμένει απόψε». Ένα-ένα, τα 23 τραγούδια της Φάμπρικας (στο γνώριμο φορμάτ των Βήτα Πεις δίσκων) ξεδιπλώθηκαν μπροστά μας τόσο πυκνά σε νοήματα, ώστε αντιλαμβανόσουν μονάχα ένα ποσοστό των όσων έχουν να προσφέρουν.

22gTrOfth_5.png

Αυτό που έγινε ωστόσο εμφανές είναι πως ο Λόγος 90 έχει περάσει σε μια πιο ώριμη φάση: ρίχνει κάπως τους ρυθμούς στο rapping, στοχεύει σε δουλεμένα μυαλά και σε βομβαρδίζει με στίχους φορτωμένους με έννοιες και μικρές λεπτομέρειες. Το δε στοίχημα της μη κυκλοφορίας του δίσκου πριν το λάιβ, οδήγησε σε κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο –να υπάρχει απόλυτη σιγή στην παρουσίαση, καθώς ο κόσμος που κατέκλυσε το Κύτταρο προσπαθούσε να απορροφήσει κάθε ήχο και λέξη από τα κομμάτια, δημιουργώντας έτσι μια μυσταγωγία που πολύ σπάνια (ή και καθόλου) βλέπουμε πλέον σε εγχώριες συναυλίες.

22gTrOfth_6.png

Από τις συνθέσεις της Φάμπρικας –σε μια πρώτη ακρόαση σε συνθήκες λάιβ– ξεχώρισαν πολύ συγκεκριμένα κομμάτια, όπως π.χ. το βουτηγμένο στο συναίσθημα “Φυλακή” ή το γλυκόπικρο, ταξιδιάρικο “Scripta Manent”. Όμως στην επαναληπτική παρουσίαση του δίσκου, την οποία ανακοίνωσε ο Άσα για τα μέσα Ιουλίου στον ίδιο χώρο, είναι σίγουρο πως τα περισσότερα εξ αυτών θα τύχουν ενθουσιώδους υποδοχής από τους πιστούς οπαδούς της Θύρας 23, που ζητωκραύγαζαν, χειροκροτούσαν, επευφημούσαν και αποθέωναν τον MC των Βήτα Πεις μετά από κάθε τραγούδι. Κάποια μάλιστα τα ακούσαμε και δεύτερη φορά, είτε λόγω τεχνικών λαθών, είτε λόγω της επιθυμίας του ίδιου του Τρίτου Οφθαλμού και των θεατών. Απολαύσαμε όμως και μερικά από τα γνωστά freestyles του Άσαρκου, ο οποίος απέδειξε πως η ικανότητά του στην αυτοσχέδια στιχοπλοκία παραμένει αναλλοίωτη μέσα στον χρόνο.

22gTrOfth_7.png

Περίπου 2 ώρες μετά την έναρξή του, το λάιβ έκλεισε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο: με το ανατριχιαστικό τραγούδι των Βήτα Πεις “Από Το Σκότος Στο Φως”. Το συναισθηματικό φορτίο του λύγισε μάλιστα ακόμα και τον ίδιο τον Λόγο 90, ο οποίος σταμάτησε το ραπάρισμα και κόμπιασε στιγμιαία, προκαλώντας κύμα χειροκροτημάτων από τους θεατές. Μας είπε αντίο μετά το τέλος του, όμως τελικά δεν άντεξε και επανήλθε για να πει μία ακόμη φορά το “Φάμπρικα”, προτού μας αποχαιρετίσει οριστικά, ανανεώνοντας το ραντεβού με τους θαυμαστές του για 2 εβδομάδες μετά. Την ίδια ώρα, στο ίδιο μέρος, με το ίδιο πάθος.

 

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Το "Spirit" της Beyoncé αποκτά και επίσημο βιντεοκλίπ

Η Αμερικανίδα σταρ παρέχει πλήρη στήριξη στον νέο Βασιλιά των Λιονταριών με ένα «γράμμα αγάπης προς…

Curtis Harding + The Big Nose Attack

Στην πρώτη του επίσκεψη στην Αθήνα έβγαλε sold-out την ταράτσα του Gazarte, με τη νοσταλγική χροιά…

Οι Korn δίνουν συναυλία μέσα στην έρημο

Δείτε το καινούριο τους βιντεοκλίπ για το "You'll Never Find Me"

Η Ληστεία της Στοκχόλμης (Stockholm)

Αν η ληστεία του Μπρούκλιν ενέπνευσε τη Σκυλίσια Μέρα, η ληστεία στη Στοκχόλμη ενέπνευσε την καλή…

Δείτε το πρώτο επίσημο trailer της επικείμενης ταινίας του Roger Waters

Βασίζεται στην περίφημη περιοδεία Us + Them, με την οποία γύρισε για 18 μήνες όλον τον πλανήτη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Give Sleep A Chance

50 χρόνια από το "Give Peace A Chance" και τα περίφημα bed-ins του John Lennon και της Yoko Ono,…

60 χρόνια από τον θάνατο της Billie Holiday

Το «παράξενο φρούτο» της τζαζ μυθολογίας ήταν μια σαρωτική προσωπικότητα, με πονεμένο μα ταυτόχρονα…

50 χρόνια Space Oddity

Μισό αιώνα ζωής συμπληρώνει σήμερα το πρώτο αριστούργημα του David Bowie, ο οποίος άφησε την…

5 ECM ορόσημα από το παρελθόν, για πρώτη φορά σε βινύλιο

Τι παράδοξο, να βρίσκεις ξανά μπροστά σου, σε δίσκους, εκείνα τα έργα που στην εποχή τους είχαν…