Bazooka: Στην Αμερική, δεν ήταν αυτονόητο ότι ο promoter είχε κανονίσει να μας κοιμήσει κάπου και να μας ταΐσει...

Όποιος έχει δει τους Βολιώτες στη σκηνή, καταλαβαίνει γιατί κάποιοι τους βάφτισαν «Έλληνες Mudhoney». Με τη συναυλιακή τους εμπειρία να περιλαμβάνει πλέον και την Αμερική και με έναν νέο δίσκο να έρχεται σύντομα, μιλήσαμε με τον Ξάνθο Παπανικολάου και τον Βασίλη Τζελέπη, λίγο πριν καταφτάσουν για ένα live στο ΙΛΙΟΝ plus (Πέμπτη 17/12)

Χάρης Συμβουλίδης
Χάρης Συμβουλίδης

 Φωτογραφίες 1,3: Πέννυ Λιαρομάτη / φωτογραφία 2: Kato apo tin Patision Productions  

Βρίσκεστε σε φουλ περιοδεία ανά τη χώρα και σε λίγες μέρες έρχεστε και από τα μέρη μας, στο ΙΛΙΟΝ plus. Πώς πήγαν τα πράγματα σε Βόλο, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Γιάννενα και Λάρισα; Και πόσο σημαντικό παραμένει, εν έτει 2015, ένα live στην Αθήνα; 

Είναι η πρώτη φορά που στήσαμε μία ελληνική περιοδεία. Έγινε κυρίως σε μικρά stages, εκτός από τη Θεσσαλονίκη, όπου εμφανιστήκαμε στο Eightball. Δεδομένου ότι παίζαμε καθημερινές, η tour πήγε αρκετά καλά. Θέλαμε να γίνει μία περιοδεία σαν κι αυτές που κάνουμε στο εξωτερικό –δηλαδή κάθε μέρα να βρισκόμαστε και σε άλλη πόλη. Όσον αφορά την Αθήνα, για μας είναι το ίδιο σημαντικό όπως το να παίζουμε στα Ιωάννινα η σε κάποια πόλη του εξωτερικού.

Πόσο διαφορετική βρήκατε τη συναυλιακή εμπειρία στις Ηνωμένες Πολιτείες; Έχουν εξαφανιστεί οι τοπικές διαφορές στη γενιά του ίντερνετ, ή παραμένουν εκεί; 

Τα live δεν είναι πολύ διαφορετικά από την Ευρώπη. Αυτό που διέφερε στην αμερικάνικη περιοδεία, ήταν η καθημερινότητα. Δηλαδή δεν ήταν αυτονόητο ότι o promoter στο κάθε μέρος όπου παίζαμε είχε κανονίσει να μας κοιμήσει κάπου και να μας ταΐσει, όπως γίνεται στην Ευρώπη. Έτσι, για παραπάνω από έναν μήνα κάναμε πάνω από 30 live και κοιμόμασταν κυρίως σε σπίτια μελών άλλων συγκροτημάτων ή σε φίλους των Paint Fumes –της μπάντας με την οποία περιοδεύαμε μαζί. Πώρωση ήταν! 

Οι τοπικές διαφορές υπάρχουν στην Αμερική από πολιτεία σε πολιτεία, όπως υπάρχουν και στην Ευρώπη από κράτος σε κράτος. Θα ήταν λίγο υπερβολή λοιπόν να πούμε ότι το ίντερνετ έχει εξομοιώσει την κουλτούρα των ανθρώπων που ζούνε π.χ. στη Νέα Ορλεάνη, με την κουλτουρα των Αθηναίων.

Bazooka_2.jpg

Πώς και αποφασίσατε να δίνετε αντίτυπα της Άχρηστης Γενιάς σε αυτές τις συναυλίες της Greek Tour, ενώ η επίσημη κυκλοφορία προβλέπεται για τον Φεβρουάριο του 2016;

Για να βγάλουμε κανά φράγκο.

Πόσο αντιπροσωπευτικό να θεωρήσουμε το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου", για όσα πρόκειται ν' ακούσουμε στην Άχρηστη Γενιά

Ηχητικά,  το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου" είναι σαν γέφυρα μεταξύ του πρώτου μας δίσκου και της Άχρηστης Γενιάς. Το υλικό του νέου άλμπουμ διαφέρει σε σύνθεση και ήχο, σε σύγκριση με το πρώτο: η παραγωγή είναι πιο καθαρή και τα κομμάτια είναι ελληνόφωνα. Τώρα, για πιο συγκεκριμένα πράγματα, θα πρέπει να περιμένετε να το ακούσετε. Ηχητικά, πάντως, το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου" έχει λιγότερη σχέση με τα υπόλοιπα κομμάτια της Άχρηστης Γενιάς, καθως είναι live ηχογράφηση και μάλιστα πρώτο take, οπότε έχει πιο βρώμικο ήχο και μίξη. 

Τι προτερήματα και τι μειονεκτήματα έχει ο ελληνικός στίχος, από τη δική σας δημιουργική σκοπιά, πάντα με βάση τη μουσική την οποία παίζετε; 

Δημιουργικά αυτό που διαφέρει είναι ότι με τα αγγλικά μπορείς να πεις πιο εύκολα πράγματα τα οποία δεν βγάζουν κάνενα νόημα ή είναι πιο αφηρημένα –και να μη νοιαστεί κανένας, όσο οι λέξεις γκρουβάρουν με το τραγούδι. Με τα ελληνικά κάποιες φορές χάνεται αυτή η ελευθερία στη φόρμα, κερδίζεις όμως σε συναίσθημα, μιας και είναι η γλώσσα που μιλάμε καθημερινά.

Bazooka_3.jpg

Ως τώρα, τα περισσότερα δημοσιεύματα σας αποκαλούν (έχει γίνει κάπως κλισέ) «ανερχόμενους πιτσιρικάδες». Πότε παύει να είναι κανείς ανερχόμενος και πιτσιρικάς, στο εγχώριο rock 'n' roll στερέωμα; 

Στο εγχώριο rock 'n' roll στερέωμα παύει κανείς να είναι ανερχόμενος πιτσιρικάς βγάζοντας δίσκους, κάνοντας live και έχοντας συνεχή παρουσία μέσα και έξω από την Ελλάδα. Είναι μία ταμπέλα, όπως και όλες οι άλλες. Κάποια στιγμή, λοιπόν, δεν θα έχει και πολύ σημασία.

Πόση πραγματική απήχηση και στόμα-με-στόμα φήμη σας χάρισε το "I Want To Fuck All The Girls In My School", σύμφωνα με το δικό σας «ραντάρ» μέτρησης των πραγμάτων; 

Το συγκεκριμένο EP, ήταν η πρώτη μας κυκλοφορία στη Slovenly Recordings. Είναι ο δίσκος που μας έβγαλε προς τα έξω σε sites και blogs του εξωτερικού και που μας έδωσε την ευκαιρία να περιοδεύουμε τακτικά στην Ευρώπη.

Melvins, Mudhoney, Sonic Youth. Αν ένας πιτσιρικάς ρωτούσε τι γνώμη σας για το ποιους δίσκους να ψάξει από αυτό το παρελθόν, τι θα του προτείνατε και γιατί; 

Από Melvins, Ozma, Bullhead και το ΕΡ Eggnog. Από τους Sonic Youth το Daydream Nation και το Bad Moon Rising και από Mudhoney το Superfuzz Bigmuff. Προτείνουμε αυτούς τους δίσκους γιατί απλά μας έχουν επηρεάσει.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η μπάντα κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το Maze και ο Γιώργος Καρανικόλας μιλάει στον Θανάση Μήνα για τη δημιουργία του

Το ιστορικό metal σχήμα κυκλοφόρησε το At Night We Prey και ο Ευθύμης Καραδήμας μίλησε στον Αλέξανδρο Τοπιντζή για όλα

Γίνεται, όταν μπαίνουν στο Eightball στη Θεσσαλονίκη και τους σκηνοθετεί ο Χρήστος Σαρρής, στο πλαίσιο του Stages ...

FEATURED TODAY

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα, όλοι εμείς που αγαπήσαμε (και) την ποπ μουσική/κουλτούρα των 80s να ευχαριστήσουμε το ΠΑΣΟΚ. Κάποια επόμενη γενιά, το ίδιο θα έκανε με τον Sean Parker του Napster (και έναν από τους πρώτους χρηματοδότες του Spotify).

Κατευνάζουν τον ηδονισμό για να ξορκίσουν τον θάνατο, σε έναν καθοριστικό δίσκο, πίσω από το φερμουάρ του οποίου θα τους ακούμε πάντα στην πιο άμεση, ειλικρινή και (ενίοτε) ωμή πτυχή τους...

Το χρονικό της φιλίας των δύο ανδρών, λίγο πριν την προβολή του Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson στο Backstage Film Festival (Σάββατο 24/4). Μάθετε ακόμα πως θα διεκδικήσετε μία από τις 50 κόπιες από το Μεθυσμένο Ημερολόγιο του Hunter S. Thompson που κληρώνουμε σε συνεργασία με τις εκδόσεις Οξύ.

HOT STORIES

Ακούστε τη νέα εκδοχή του κομματιού από το After Hours.

O τραγουδιστής του συγκροτήματος ήταν 65 ετών.

Top