View More

Bazooka: Στην Αμερική, δεν ήταν αυτονόητο ότι ο promoter είχε κανονίσει να μας κοιμήσει κάπου και να μας ταΐσει...

Όποιος έχει δει τους Βολιώτες στη σκηνή, καταλαβαίνει γιατί κάποιοι τους βάφτισαν «Έλληνες Mudhoney». Με τη συναυλιακή τους εμπειρία να περιλαμβάνει πλέον και την Αμερική και με έναν νέο δίσκο να έρχεται σύντομα, μιλήσαμε με τον Ξάνθο Παπανικολάου και τον Βασίλη Τζελέπη, λίγο πριν καταφτάσουν για ένα live στο ΙΛΙΟΝ plus (Πέμπτη 17/12)

Χάρης Συμβουλίδης
Χάρης Συμβουλίδης

 Φωτογραφίες 1,3: Πέννυ Λιαρομάτη / φωτογραφία 2: Kato apo tin Patision Productions  

Βρίσκεστε σε φουλ περιοδεία ανά τη χώρα και σε λίγες μέρες έρχεστε και από τα μέρη μας, στο ΙΛΙΟΝ plus. Πώς πήγαν τα πράγματα σε Βόλο, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Γιάννενα και Λάρισα; Και πόσο σημαντικό παραμένει, εν έτει 2015, ένα live στην Αθήνα; 

Είναι η πρώτη φορά που στήσαμε μία ελληνική περιοδεία. Έγινε κυρίως σε μικρά stages, εκτός από τη Θεσσαλονίκη, όπου εμφανιστήκαμε στο Eightball. Δεδομένου ότι παίζαμε καθημερινές, η tour πήγε αρκετά καλά. Θέλαμε να γίνει μία περιοδεία σαν κι αυτές που κάνουμε στο εξωτερικό –δηλαδή κάθε μέρα να βρισκόμαστε και σε άλλη πόλη. Όσον αφορά την Αθήνα, για μας είναι το ίδιο σημαντικό όπως το να παίζουμε στα Ιωάννινα η σε κάποια πόλη του εξωτερικού.

Πόσο διαφορετική βρήκατε τη συναυλιακή εμπειρία στις Ηνωμένες Πολιτείες; Έχουν εξαφανιστεί οι τοπικές διαφορές στη γενιά του ίντερνετ, ή παραμένουν εκεί; 

Τα live δεν είναι πολύ διαφορετικά από την Ευρώπη. Αυτό που διέφερε στην αμερικάνικη περιοδεία, ήταν η καθημερινότητα. Δηλαδή δεν ήταν αυτονόητο ότι o promoter στο κάθε μέρος όπου παίζαμε είχε κανονίσει να μας κοιμήσει κάπου και να μας ταΐσει, όπως γίνεται στην Ευρώπη. Έτσι, για παραπάνω από έναν μήνα κάναμε πάνω από 30 live και κοιμόμασταν κυρίως σε σπίτια μελών άλλων συγκροτημάτων ή σε φίλους των Paint Fumes –της μπάντας με την οποία περιοδεύαμε μαζί. Πώρωση ήταν! 

Οι τοπικές διαφορές υπάρχουν στην Αμερική από πολιτεία σε πολιτεία, όπως υπάρχουν και στην Ευρώπη από κράτος σε κράτος. Θα ήταν λίγο υπερβολή λοιπόν να πούμε ότι το ίντερνετ έχει εξομοιώσει την κουλτούρα των ανθρώπων που ζούνε π.χ. στη Νέα Ορλεάνη, με την κουλτουρα των Αθηναίων.

Bazooka_2.jpg

Πώς και αποφασίσατε να δίνετε αντίτυπα της Άχρηστης Γενιάς σε αυτές τις συναυλίες της Greek Tour, ενώ η επίσημη κυκλοφορία προβλέπεται για τον Φεβρουάριο του 2016;

Για να βγάλουμε κανά φράγκο.

Πόσο αντιπροσωπευτικό να θεωρήσουμε το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου", για όσα πρόκειται ν' ακούσουμε στην Άχρηστη Γενιά

Ηχητικά,  το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου" είναι σαν γέφυρα μεταξύ του πρώτου μας δίσκου και της Άχρηστης Γενιάς. Το υλικό του νέου άλμπουμ διαφέρει σε σύνθεση και ήχο, σε σύγκριση με το πρώτο: η παραγωγή είναι πιο καθαρή και τα κομμάτια είναι ελληνόφωνα. Τώρα, για πιο συγκεκριμένα πράγματα, θα πρέπει να περιμένετε να το ακούσετε. Ηχητικά, πάντως, το "Δεμένος Στο Κρεβάτι Σου" έχει λιγότερη σχέση με τα υπόλοιπα κομμάτια της Άχρηστης Γενιάς, καθως είναι live ηχογράφηση και μάλιστα πρώτο take, οπότε έχει πιο βρώμικο ήχο και μίξη. 

Τι προτερήματα και τι μειονεκτήματα έχει ο ελληνικός στίχος, από τη δική σας δημιουργική σκοπιά, πάντα με βάση τη μουσική την οποία παίζετε; 

Δημιουργικά αυτό που διαφέρει είναι ότι με τα αγγλικά μπορείς να πεις πιο εύκολα πράγματα τα οποία δεν βγάζουν κάνενα νόημα ή είναι πιο αφηρημένα –και να μη νοιαστεί κανένας, όσο οι λέξεις γκρουβάρουν με το τραγούδι. Με τα ελληνικά κάποιες φορές χάνεται αυτή η ελευθερία στη φόρμα, κερδίζεις όμως σε συναίσθημα, μιας και είναι η γλώσσα που μιλάμε καθημερινά.

Bazooka_3.jpg

Ως τώρα, τα περισσότερα δημοσιεύματα σας αποκαλούν (έχει γίνει κάπως κλισέ) «ανερχόμενους πιτσιρικάδες». Πότε παύει να είναι κανείς ανερχόμενος και πιτσιρικάς, στο εγχώριο rock 'n' roll στερέωμα; 

Στο εγχώριο rock 'n' roll στερέωμα παύει κανείς να είναι ανερχόμενος πιτσιρικάς βγάζοντας δίσκους, κάνοντας live και έχοντας συνεχή παρουσία μέσα και έξω από την Ελλάδα. Είναι μία ταμπέλα, όπως και όλες οι άλλες. Κάποια στιγμή, λοιπόν, δεν θα έχει και πολύ σημασία.

Πόση πραγματική απήχηση και στόμα-με-στόμα φήμη σας χάρισε το "I Want To Fuck All The Girls In My School", σύμφωνα με το δικό σας «ραντάρ» μέτρησης των πραγμάτων; 

Το συγκεκριμένο EP, ήταν η πρώτη μας κυκλοφορία στη Slovenly Recordings. Είναι ο δίσκος που μας έβγαλε προς τα έξω σε sites και blogs του εξωτερικού και που μας έδωσε την ευκαιρία να περιοδεύουμε τακτικά στην Ευρώπη.

Melvins, Mudhoney, Sonic Youth. Αν ένας πιτσιρικάς ρωτούσε τι γνώμη σας για το ποιους δίσκους να ψάξει από αυτό το παρελθόν, τι θα του προτείνατε και γιατί; 

Από Melvins, Ozma, Bullhead και το ΕΡ Eggnog. Από τους Sonic Youth το Daydream Nation και το Bad Moon Rising και από Mudhoney το Superfuzz Bigmuff. Προτείνουμε αυτούς τους δίσκους γιατί απλά μας έχουν επηρεάσει.

 

 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την ημέρα της κυκλοφορίας του νέου τους δίσκου, Sympathy for Life, ο μπροστάρης του γκρουπ, Andrew Savage μας μίλησε

Λίγες ημέρες πριν τις πολυαναμενόμενες συναυλίες των Villagers of Ioannina City (VIC) στην Αθήνα στο πλαίσιο του ...

Ο Zbigniew Preisner μίλησε στον Μάκη Μηλάτο, όχι μόνο για τον «άνθρωπο του Θεού», αλλά και για όσα συμβαίνουν γύρω μας

FEATURED TODAY

 Τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της εβδομάδας για τη λίστα του Σαββατοκύριακου από το Avopolis Radio. 

Την ημέρα της κυκλοφορίας του νέου τους δίσκου, Sympathy for Life, ο μπροστάρης του γκρουπ, Andrew Savage μας μίλησε σχεδόν για τα πάντα: την κατάσταση του ροκ σήμερα, την πραγματική επανάσταση και για το πως οι Parquet Courts ήταν πάντα μία μπάντα για χορό. 

Στο νέο του Diggin o Ζώης Χαλκιόπουλος μεταφράζει τους Poll σε Αγάπη.

HOT STORIES

Ένα τραγούδι από τα sessions του Chinese Democracy, με νέες ηχογραφήσεις από Slash/Duff, έγινε μόλις διαθέσιμο

Με αφορμή το upload του δίσκου Mέσα στη Νύχτα των Άλλων στο YouTube, ο τραγουδιστής μοιράστηκε στο Facebook ιστορίες από την περίοδο που ηχογραφούσε με τις Τρύπες το κύκνειο άσμα του συγκροτήματος

Σε ηλικία 39 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η Sarah Harding, τραγουδίστρια των Girls Aloud

Top