View More

Συνέντευξη Μίκρο

Κείμενο: Παντελής Παντελίδης

Όταν οι Μίκρο στρίβουν 180 τι διαφορετικό ήχο συναντούνε? Τι σας οδήγησε σ’ένα πιο έντονο κιθαριστικό ήχο?

Ο τίτλος 180 μοίρες δηλώνει τη διάθεση που έχουμε και που θα θέλαμε να έχουν όλοι για πειραματισμό και εξερεύνηση νέων πραγμάτων, είτε αυτό είναι καινούρια μουσικά τοπία είτε νέοι τρόποι σκέψης. Εμείς απ’τη μεριά μας δοκιμάζουμε την πιο aggressive πλευρά μας χρησιμοποιώντας περισσότερες κιθάρες και πιο σκληρούς ηλεκτρονικούς ήχους έχοντας σαν καμβά τα κλασσικά ηλεκτρονικά τοπία των Μίκρο. Κατεύθυνση δεν αλλάξαμε. Συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε (μουσική) μέσα από μουσικά ταξίδια και πειραματισμούς .Το θέμα είναι ότι υπάρχει πολύ κόσμος που δεν κάνει αυτό που αγαπάει ή αυτό που θα ήθελε να κάνει, η ζωή του είναι 180 μοίρες αλλού από αυτό που θα ήθελε. Αυτό είναι ένα δεύτερο σημείο στο οποίο αναφέρεται και ο τίτλος του νέου album. Παροτρύνουμε όλους αυτούς να κάνουν 180 μοίρες στροφή και να δουν και να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν χωρίς «πρέπει». Η ζωή είναι μικρή για να μη τη ζούμε όπως πραγματικά θέλουμε! Αυτή είναι και η κοσμοθεωρία των Μίκρο.Όσο αφορά τώρα το νέο μας album ,οι κιθάρες μας προέκυψαν και εμείς δεν τις αποκλείσαμε θεωρώντας ότι είναι πολύ ροκ για εμάς. Σε αρκετά τραγούδια η διάθεση για δυναμικά ξεσπάσματα μας βγήκε από τις κιθάρες. Δεν βάζουμε όρια όταν κάνουμε μουσική. Μπορεί το επόμενο album να είναι PUNK η TECHNO-DANCE. Κανείς δεν ξέρει-ούτε εμείς οι ίδιοι. Παρόλα αυτά στο νέο μας album υπάρχει κυρίαρχο το ηλεκτρονικό στοιχείο, κάτι άλλωστε που μας χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως αφού η μουσική μας χτίζεται σε ηλ. υπολογιστές και οι μουσικές που μας επηρεάζουν είναι ως επί των πλείστων ηλεκτρονικές.

Σε μια εποχή που το hype είναι το κλασσικό ροκ σχήμα (δές libertines, Franz Ferdinand κτλ) πόσος χώρος υπάρχει για τον ηλεκτρονικό ήχο έστω και ολίγον…ροκίζον?

Η μουσική είναι ένας ζωντανός οργανισμός που ζει πέρα από ταμπέλες και όρια. Η κατηγοριοποίησή της βοηθάει μόνο στην ταξινόμησή της. Τον τελευταίο καιρό υπάρχει όντως μία τάση προς τον ροκ ήχο χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι κάτι το οποίο είναι καλό δεν θα το αγαπήσει ο κόσμος κι ας είναι και ηλεκτρονικό. Το θέμα είναι να κάνουμε μουσική χωρίς να βλέπουμε τις τάσεις και να υπολογίζουμε αν υπάρχει ή όχι χώρος για ηλεκτρονικό ήχο .Όποιος λειτουργεί κατόπιν συνταγής έχει χάσει το νόημα της δημιουργίας.

Έχω παρατηρήσει ότι η Ρία ερμηνεύει τα πιο happy κομμάτια σας ενώ εσύ τα πιο «οργισμένα» (εξαιρώ κάποιες ρομαντικές στιγμές στο σάουντρακ του e-mail).Νιώθεις ό,τι έχεις πολλά να πεις ή είναι κάτι πιο απλό?

Όντως είναι κάτι πιο απλό. Οι γυναικείες φωνές όντας πιο γλυκές σε οδηγούν σε πιο λυρικά και μελωδικά τραγούδια. Οι αντρικές φωνές λειτουργούν καλύτερα σε πιο επιθετικά τραγούδια εξαιτίας του δυναμισμού που διαθέτουν. Βέβαια δεν υπάρχουν κανόνες. Πάντα ο κύριος άξονας στον οποίο στηρίζουμε τις επιλογές μας είναι η ψυχή και το συναίσθημα.

Σημαντικό ρόλο στο image σας παίζει και η εικόνα. Αυτό φαίνετε είτε από τα visuals στις συναυλίες σας είτε από τα «κινηματογραφικά» βιντεοκλίπ σας. Έχετε σκεφτεί να δημιουργούσατε και κάτι παραπάνω π.χ κάποια ταινία ή έστω ένα νεανικό σήριαλ?

Οι Μίκρο είναι μία ομάδα ανθρώπων που δημιουργούν γενικότερα. Πρωτίστως μουσική και από κει και πέρα ότι βάζει ο νους σας . Το τι θα κάνουμε στο μέλλον έχει να κάνει με τις ορέξεις μας. Σαφώς και η εικόνα (όπως η μουσική) είναι κάτι που μας εξιτάρει και ήδη ασχολούμαστε αρκετά. Μία απόπειρα κινηματογραφικής ταινίας ίσως να γίνει στο μέλλον . Όλα έχουν τον καιρό τους.

Ποία η διαφορά να ανήκεις σε ένα ανεξάρτητου label από μια πολυεθνική? Υπάρχουν πράγματι διαφορές στο πλαίσιο που λέγετε «Ελληνική δισκογραφία»?

Δεν έχει σημασία που είσαι, αν είσαι σε πολυεθνική ή σε ανεξάρτητη, σε μικρή ή σε μεγάλη εταιρεία. Αυτό που έχει σημασία είναι το ανθρώπινο δυναμικό, οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζεσαι και δημιουργείς. Στην Κλίκ βρήκαμε το μέρος εκείνο που μας ικανοποίησε για να «στεγάσουμε» το δικό μας label, την UNDO Records. Τα παιδιά της ΚΛΙΚ είναι σαν κι εμάς : πρώτα η μουσική και μετά όλα τα άλλα. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να είσαι στο ίδιο μήκος κύματος με τους ανθρώπους που συνεργάζεσαι….αποδίδει περισσότερο

Μουσική, βιντεοκλίπ όλα περνάνε από τα χέρια σας. Τι θα συμβουλεύατε τους νέους δημιουργούς?

Το να μπορείς να τα κάνεις όλα μόνος σου , σου δίνει μία αίσθηση ελευθερίας και ανεξαρτησίας με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι πιο άνετος όταν δημιουργείς. Επίσης είναι σημαντικό να μην υπάρχουν παρείσακτοι στη διαδικασία της δημιουργίας μόνο και μόνο για να κάνουν τη δουλειά σου πιο εμπορική ή απλά για να πουν ότι είναι μουσικοί παραγωγοί. Κανείς δεν μπορεί να μπει στο μυαλό του δημιουργού και να καταλάβει καλύτερα από τον ίδιο το όραμα που έχει όταν ξεκινάει να δημιουργεί. Οι τρίτοι περισσεύουν. Δεν είναι εγωισμός. Είναι πιο δημιουργικό, πιο αληθινό και πιο ειλικρινές. Ότι μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας, κάντε το μόνοι σας!

Από πού ενημερώνεστε? Κάποια αγαπημένα e-zines ?Πιο πρόσφατο άκουσμα?Αρκετός ξένος τύπος (όσο σηκώνει η τσέπη μας) ,μουσικά κανάλια (δορυφορικά) , και πολύ internet. Το avopolis είναι από τα πολύ καλά ενημερωμένα sites. Γενικά η Ελλάδα τα πάει καλύτερα στο internet απ’ ότι στη τηλεόραση , στα περιοδικά και στο ραδιόφωνο. Τελευταία μας άρεσε πολύ το νέο του MOBY και το νέο των CHEMICAL BROTHERS.

Τι να περιμένει το αθηναϊκό κοινό από αυτή την συναυλία? Αγνό fun ή κάτι παραπάνω? Μην ξεχνάμε ότι κάνατε στροφή…180

Οι Μίκρο θα κάνουν ένα super-party και θα περάσουν ένα βράδυ γεμάτο ήχους, εικόνες και πολύ fun παρέα με τους ανθρώπους που τους αγαπάνε και τους στηρίζουν. Θα έχουμε και κάποια έκπληξη! Πολύ νέο αλλά και παλιό υλικό.

Ένα μπορούμε να πούμε με σιγουριά…..πάρα-πάρα-πάρα πολύ-πολύ-πολύ κέφι ! ! !

avopolis_google_news

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν η Nalyssa Green και οι S.W.I.M. σχημάτιζαν ένα φεμινιστικό trap συγκρότημα, πώς θα λεγόταν; Η απάντηση στην νέα ...

Λίγο πριν ολοκληρώσει τις εμφανίσεις της στο Half Note Jazz Club, η Παυλίνα Βουλγαράκη μίλησε στην Αγγελική Λάλου εφ’

FEATURED TODAY

Ανταπόκριση (και μερικοί προβληματισμοί γύρω) από την εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου στο VOX, από έναν άνθρωπο που «δεν ακούει ελληνικά».

Οι βινυλιακές πωλήσεις που ξεπέρασαν το CD, η βιομηχανία που ξεζουμίζει το hype κι ένα trend που ήρθε για να μείνει;

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, παίρνει θέση στο φλέγον θέμα των ημερών: τις διασκευές του Παύλου Παυλίδη σε τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου.

Top