Οι Hives είναι σαν ένας καρχαρίας, πρέπει συνεχώς να κινούνται

Λίγο πριν την εμφάνισή τους στο Release Athens 2023, ο Nicholaus Arson ή κατά κόσμον Niklas Almqvist των Hives μιλά στη Ναταλία Πετρίτη για τη μεγάλη δισκογραφική επιστροφή του συγκροτήματος.

Δημιουργήθηκαν στο πρώτο μισό των 90s, σε μια μικρή πόλη στον Σουηδικό Βορρά, εκδηλώνοντας από το ξεκίνημά τους κιόλας την αγάπη τους για το garage rock των 60s. Θα χρειαζόταν όμως λίγος χρόνος μέχρι την κυκλοφορία του επικού Veni Vidi Vicious το 2000, ώστε ολόκληρος ο κόσμος να συστηνόταν στο αστείρευτο ταπεραμέντο των Hives και να ταρακουνιόταν με επιτυχίες όπως τα χαρακτηριστικά της εποχής “Hate To Say I Told You So”, “Main Offender”, αλλά και “Tick Tick Boom”.

Οι Hives θεωρούνται σήμερα ένα από τα πλέον επιτυχημένα κιθαριστικά συγκροτήματα των 00s, τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, έχοντας διανύσει χιλιόμετρα μουσικής πορείας με εμφανίσεις απ’ άκρη σ’ άκρη αυτού και με ένα δυνατό fan base που μοιάζει να μεγαλώνει συνεχώς.

Λίγο πριν από την εμφάνισή τους στο Release Athens 2023, το Avopolis μίλησε με τον Nicholaus Arson ή κατά κόσμον Niklas Almqvist, που ακούει όμως και στο όνομα Randy Fitzsimmons – και αναλαμβάνει το credit όλων των κομματιών τους ανά τα χρόνια – σε μια συζήτηση για τη μεγάλη δισκογραφική τους επιστροφή, τη Σουηδική εμπειρία ως προς τη μουσική δημιουργία, αλλά και αυτή του να μοιράζεσαι τη σκηνή με ένα από τα εμπορικότερα συγκροτήματα στον κόσμο, τους Arctic Monkeys.

 

Σχηματιστήκατε ως συγκρότημα το 1993 σε μια μικρή πόλη στο βορρά της Σουηδίας. Πώς γνωρίστηκαν οι Hives και ποια ήταν η εμπειρία του να παίζεις σε μια garage μπάντα, σε μια χώρα που δεν είχε ακόμα τεράστια παράδοση στο rock εκείνη την εποχή;

Κι όμως, αυτό είναι λάθος! Η Σουηδία είχε πάντα μια μεγάλη rock ‘n’ roll παράδοση από τα ‘40s και τα ‘50s και γενικά μια μουσική παράδοση. Όταν ξεκινήσαμε είμασταν μικροί και υπήρχαν rock μπάντες παντού γύρω μας. Χιλιάδες μπάντες! Στην μικρή πόλη από την οποία προερχόμαστε γίνονταν συνεχώς συναυλίες, υπήρχε ένα μεγάλο φεστιβάλ. Συγκροτήματα όπως οι Youth of Today έρχονταν στη Σουηδία και αφού είχαν παίξει στον νότο θα έπαιζαν και στα μέρη μας. Οι Green Day, οι Descendents, οι Exploited έχουν όλοι τους παίξει στην πόλη μας, μαζί με εκπροσώπους πολλών ακόμη ειδών.

Θα λέγατε λοιπόν ότι η μουσική αποτελεί και κομμάτι κουλτούρας της εκπαίδευσης που λαμβάνετε από μικροί στη Σουηδία, που σας βοήθησε να ξεκινήσετε να ασχολείστε με τη μουσική;

Ίσως και αυτό, όμως έχει να κάνει περισσότερο με το γεγονός ότι η Σουηδία είναι μια χώρα που απολαμβάνει ειρήνη και ηρεμία. Δεν έχουν σημειωθεί μεγάλες καταστροφές εδώ και τόσα πολλά χρόνια, ο κόσμος έχει πολύ ελεύθερο χρόνο και είμαστε μια πλούσια χώρα. Ο κόσμος εδώ μπορεί να διαθέσει χρήματα για να αγοράσει όργανα και να ασχοληθεί με τη μουσική.

Χρειάστηκαν μερικά χρόνια για να αναδειχθείτε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, κατά τη διάρκεια μιας σημαντικής αναβίωσης του garage rock. Μετά από τρεις δεκαετίες ως συγκρότημα αυτής της σκηνής, με ποιον τρόπο θα λέγατε ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει μέχρι σήμερα; Το νεότερο κοινό ακούει garage στις μέρες μας ή αισθάνεστε κι εσείς μια στροφή προς το rap και το hip hop;

Δεν αισθάνομαι αυτή τη στροφή, ξέρεις, δουλεύω με το rock ‘n’ roll 365 μέρες το χρόνο και για μένα δεν υπάρχει αλλαγή. Σήμερα η μουσική είναι τόσο προσιτή στο κοινό, μπορείς να ακούσεις τα πάντα, οποιαδήποτε στιγμή και μπορείς να τσεκάρεις ό,τι θέλεις, από όλα τα είδη. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι ο κόσμος έχει τόσο εκλεκτικό γούστο σήμερα, ακούγοντας τα πάντα: rock ‘n’ roll, heavy metal, hip hop. Κι εμείς ακούγαμε πολλά πράγματα μεγαλώνοντας, σήμερα όμως είναι πιο έντονο και με εντυπωσιάζει. Αν κάποιος παρακολουθεί τα μεγάλα acts ίσως υπάρχει αυτή η στροφή που περιγράφεις, όμως ταυτόχρονα βλέπουμε να παίζουν σε αρένες οι AC/DC, οι Rolling Stones και οι Arctic Monkeys με τους Foo Fighters. Υπάρχουν τα πάντα εκεί έξω.

 

Εκτός από μερικά singles, δεν έχετε κυκλοφορήσει νέο δίσκο εδώ και μια δεκαετία, αλλά αυτό τώρα πρόκειται να αλλάξει αφού η μεγάλη σας επιστροφή είναι καθ' οδόν [ο δίσκος The Death of Randy Fitzsimmons έρχεται τον Αύγουστο]. Τι σας έκανε να βγείτε από αυτό το δεκαετές διάλειμμα και πώς νιώθετε που επιστρέφετε στις εκτεταμένες περιοδείες;

Νιώθουμε τέλεια με αυτό! Οι Hives είναι σαν ένας καρχαρίας: πρέπει συνεχώς να κινούνται. Το ζήτημα ήταν στο ότι δεν επικοινωνούσαμε με τον μέντορα και σύμβουλό μας, τον Randy Fitzsimmons. Απλώς δεν τον βρίσκαμε και δεν τον είχε δει κανείς! Οπότε δεν είχαμε κι εμείς κομμάτια να ηχογραφήσουμε. Είχαμε κυκλοφορήσει μόνο κάποια singles, γραμμένα από τον ίδιο, όμως δεν ενεπλάκη περαιτέρω στην ηχογράφησή τους. Αυτό ήταν κάπως παράξενο και βρήκαμε έναν επικήδειο σε μια εφημερίδα: από ό,τι φαίνεται ήταν νεκρός! Όμως εμείς βγήκαμε εκεί έξω, αναζητήσαμε το μνήμα του, εκεί που πιστεύαμε ότι θα ήταν θαμμένος. Και εκεί βρήκαμε σημειώσεις, demos και κασέτες για να βγει ο δίσκος.

the-hives-interview

Ποιες ήταν οι βασικές επιρροές σας σε αυτόν τον δίσκο και πώς νιώθετε ότι έχετε εξελιχθεί ως συγκρότημα στο διάστημα που πέρασε από την τελευταία σας δουλειά;

Νομίζω πως για αυτόν τον δίσκο τον πρώτο λόγο τον είχε η ενέργεια: ήμασταν τόσο έτοιμοι να βγούμε εκεί έξω και αυτός ο δίσκος είναι τόσο ενεργητικός, όσο όπως ήμασταν ίσως στο ξεκίνημά μας. Αυτή ήταν η βασική επιρροή για εμάς.

Πού ηχογραφήσατε τον νέο σας δίσκο και πώς ήταν η επιστροφή σας στο studio;

Ήταν πολύ ωραία, πραγματικά! Εννοώ, είχαμε ηχογραφήσει εκείνα τα singles, ένα Double A αν δεν κάνω λάθος, αλλά ήταν πολύ ωραίο που ξαναβρεθήκαμε στις ηχογραφήσεις και με νέο παραγωγό – σπουδαίος τύπος. Ξέρεις, είναι μια δουλειά στην πραγματικότητα και όταν πας εκεί ξέρεις ότι περί τίνος πρόκειται και αν αυτή είναι καλή, θα κυκλοφορήσει. Ακουγόμασταν πολύ ωραία ως μπάντα μπορώ να ομολογήσω. Ακουγόμασταν φοβερά! Βέβαια η δουλειά στο studio δεν είναι τόσο για μένα, εγώ προτιμώ τις περιοδείες. Και το καλοκαίρι ήταν φοβερό. Εξαιτίας της πανδημίας, όλες οι ηχογραφήσεις μας έγιναν στη βάση μας, στη Σουηδία. Είχαμε το υλικό και θέλαμε να ταξιδέψουμε αλλού γι’ αυτές, όμως δεν γινόταν και απλώς δεν μπορούσαμε να περιμένουμε. Οπότε ξεκινήσαμε εδώ, στο studio Atlantis και σε ένα ακόμη studio.

Πιστεύετε ότι η πανδημία έπαιξε ρόλο για τη δισκογραφική σας επιστροφή;

Όχι, στην πραγματικότητα. Η πανδημία ήταν πανδημία και ήταν απλώς βαρετό το ότι έπρεπε να καθόμαστε και να περιμένουμε, όμως δεν ήταν απαραίτητα αυτή το κίνητρο. Απλώς δεν είχαμε προηγουμένως τα κομμάτια. Όταν τα είχαμε, ήταν ζήτημα λίγου χρόνου το να ξεκινήσουμε να τα δουλεύουμε.

Το Veni Vidi Vicious θεωρείται ένας από τους καλύτερους δίσκους που κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του '00, σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stone. Ποιοι άλλοι δίσκοι εκείνης της εποχής θεωρείτε ότι έχουν μεγάλη επιρροή και σημασία για εσάς ως συγκρότημα;

Όταν εμείς ξεκινήσαμε τις περιοδείες ως μπάντα, ήμασταν σχεδόν εμείς οι ίδιοι σημαντική επιρροή για τους εαυτούς μας. Για εμάς, ήταν οι μπάντες των '90s που μας άσκησαν επιρροή: οι Oblivions, οι New Bomb Turks και όλη η υπόλοιπη μουσική που ακούγαμε, που πάντα ήταν κάπως παλιότερη.

 

Μετά από όλο αυτό το διάστημα, ποιο είναι το μυστικό για να διατηρείτε όλη την ενέργεια και το πάθος που χρειάζεται για να ερμηνεύετε και να δημιουργείτε νέα μουσική, δεδομένου ότι ήσασταν μόλις έφηβοι όταν ξεκινήσατε;

Πιστεύω απλά πως είτε το έχεις, είτε δεν το έχεις. Σκέφτεσαι απλά ότι είναι fun και ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα που έχεις να κάνεις μέσα στη μέρα σου. Είναι κάτι που σου αρέσει τόσο πολύ, που απλά συνεχίζεις να το κάνεις χωρίς να το σκέφτεσαι. Αν πρέπει να αναζητήσεις έναν λόγο να το κάνεις, τότε δεν έχει νόημα.

Θα μπορούσες να μοιραστείς μερικές καλλιτεχνικές συνεργασίες σας που μπορεί να έχουν αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τη μουσική ανά τα χρόνια;

Ηχογραφήσαμε πράγματα με τον Pharrell και τον Timbaland που ήταν πολύ cool, ξέρεις, προχωρώντας συνεχώς μπροστά και δυνατά. Μας έκαναν να κινούμαστε συνεχώς με μεγαλύτερη ταχύτητα, ενώ εμείς ήμασταν πάντα ιδιαίτερα slow στο studio, ξέρεις, πολύ της λεπτομέρειας και αυτοί ήταν ταχύτατοι. Αυτό είναι το ένα, όμως σε γενικές γραμμές παίρνεις πράγματα από οποιονδήποτε και να δουλέψεις μαζί.

Κάποια συνεργασία που ελπίζετε να υλοποιήσετε στο μέλλον;

Δεν ξέρω. Δεν πιστεύω ότι οι συνεργασίες είναι απαραίτητα πιο ενδιαφέρουσες, ίσως και το αντίθετο. Μου αρέσει όταν μια μπάντα βρίσκεται μαζί και δημιουργεί έναν δίσκο και αυτό είναι μια συνεργασία έτσι κι αλλιώς μεταξύ των μελών της. Δεν χρειάζεται να στοιβάζεις διαφορετικούς καλλιτέχνες μόνο και μόνο για να το κάνεις ενδιαφέρον. Αν οι AC/DC έβγαζαν έναν δίσκο θα το έβρισκα πιο ενδιαφέρον από το να βγάλουν οι AC/DC κάτι μαζί με έναν rapper.

Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας μερικά από τα συγκροτήματα και άλλους solo καλλιτέχνες που ακούτε τον τελευταίο καιρό και ίσως είχαν αντίκτυπο στη νέα σας δουλειά;

Μου αρέσουν οι IDLES, έχουμε παίξει μαζί τους. Είναι φοβεροί. Για τα τελευταία δύο χρόνια ωστόσο άκουσα κατά κύριο λόγο Hives λόγω του νέου δίσκου. Μου αρέσουν όμως και οι Fidlar και πολλές ακόμη μπάντες που είναι τόσες για να αναφερθούν.

Μοιράζεστε τη σκηνή με τους Arctic Monkeys εδώ και λίγο καιρό, έχοντας ολοκληρώσει μια περιοδεία στη Νότια Αφρική και την Ασία, και αυτό πρόκειται να συνεχιστεί όλο το καλοκαίρι με περισσότερα dates σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρώπη. Πριν από μερικούς μήνες, ο Matt Helders δήλωσε στο NME ότι είστε ιδιαίτερα fun to watch και ότι οι Monkeys απολαμβάνουν αυτή τη συνεργασία μιας που είστε ένα από τα συγκροτήματα που άκουγαν πριν από το σχηματισμό τους. Πώς νιώθετε για την περιοδεία με τους Arctic Monkeys;

Το λατρεύουμε. Τους λατρεύουμε. Πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετική μπάντα και πάντα παρακολουθώ τις συναυλίες τους αφού τους έχουμε ανοίξει. Έρχονται πιστεύω το Σάββατο στη Στοκχόλμη. Θα γυρνάμε ένα video εκείνη τη μέρα, οπότε ελπίζω να έχω χρόνο να τους δω. Είναι τόσο όμορφο που ο Matt λέει αυτά τα πράγματα, όμως το αξίζουμε κιόλας [γέλια]!

Τι ελπίζετε να πάρουν οι θεατές της συναυλίας σας στο Release Athens φεύγοντας;

Θα πρέπει να φύγουν από το φεστιβάλ σαν βρεγμένοι ποντικοί, κάθιδροι και ζεσταμένοι, με ένα αίσθημα ικανοποίησης που δεν έχουν βιώσει ποτέ ξανά. Ελπίζω αυτό να εισπράξουν από αυτή τη συναυλία.

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε πριν από την κυκλοφορία του νέου δίσκου των Hives, The Death of Randy Fitzsimmons. Αυτός θα γίνει διαθέσιμος στις 11 Αυγούστου, ενώ μπορείτε ήδη να απολαύσετε το πρώτο του single “Bogus Operandi”.

 

 

Οι Hives θα εμφανιστούν στη σκηνή του Release Athens 2023 μαζί με τους Arctic Monkeys, Willie J Healey, Green Was Greener και The Vaxtones στις 18 και 19 Ιουλίου.

Η προπώληση συνεχίζεται.

Επίσης, διατίθεται περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων. Στη συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνονται οι εξής προνομιακές παροχές: Ξεχωριστή υπερυψωμένη περιοχή διαμορφωμένη με stands & stools για όλους, οpen-bar, προτεραιότητα πρόσβασης στο χώρο, ιδιωτικό parking, ξεχωριστές τουαλέτες, αναμνηστικό δώρο.

Διάθεση:

Τηλεφωνικά στο 11876
Online στα releaseathens.gr / viva.gr
Φυσικά σημεία: Καταστήματα  Nova, Public, Media Markt, Yoleni's και Viva Spot Τεχνόπολης
 
Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr
 
Follow Release Athens:
Official Website
Facebook
Instagram
TikTok
YouTube
Spotify
Twitter
 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured