Avopolis Greek

Administrator
Administrator

Το ότι διαβάζετε αυτό το κείμενο σημαίνει ότι το Avopolis Greek, ο αυτονομημένος δηλαδή ελληνικός τομέας του Avopolis, αποτελεί, επιτέλους, πραγματικότητα, μετά από πολλές περιπέτειες τις οποίες ούτε υποψιάζεστε πως περάσαμε - τόσο ο υπογράφων και η συντακτική ομάδα, όσο και ο εκδότης του Avopolis, Τάσος Βογιατζής. Σε πείσμα όμως των αναποδιών, είμαστε εδώ...

Στόχος μας, η δημιουργία ενός ιντερνετικού περιοδικού με πλήρη ύλη γύρω από τη μουσική η οποία παράγεται από Έλληνες δημιουργούς - είτε για δημοτικό τραγούδι μιλάμε, είτε για αγγλόφωνο alternative rock, είτε για τζαζ πειραματισμούς, είτε για αφηρημένη electronica, είτε ακόμα και για ό,τι λέμε μπουζούκια. Βάζουμε δηλαδή συνειδητά στην άκρη μια νοοτροπία που θέλει την «καλή ελληνική μουσική» να είναι - ντε και καλά - λόγια, rock ή «έντεχνη», αντικαθιστώντας τη με μια πιο ανοιχτή προσέγγιση. Η οποία  δεν αποκλείεται να φέρει δίπλα-δίπλα την Τασία Βέρρα με τους Rotting Christ, τους Raining Pleasure με τον Χρήστο Νικολόπουλο και τον Νίκο Σκαλκώτα με τον Γιώργο Μαζωνάκη.

Κι αυτό όχι γιατί πιστεύουμε στο «τουρλού», ούτε γιατί μας έβαλαν τίποτα σκοτεινά διαφημιστικά συμφέροντα να το κάνουμε, ούτε γιατί θέλουμε να κάνουμε τους κοτζαμπάσηδες του εγχώριου indie χωριού - που ασχολούνται μέρα-νύχτα με το τι κάνει και γράφει το Avopolis - να φρίξουν ακόμα περισσότερο με τα καμώματά μας. Αλλά γιατί πιστεύουμε ότι η άποψη πρέπει να βγαίνει μέσα από τα ίδια μας τα κείμενα, αντί να εκπορεύεται αυτόματα από τις κάθε είδους ηχητικές «ταμπέλες». Από την ίδια μας άλλωστε την εμπειρία, έχουμε όλοι κατά καιρούς πέσει σε δουλειές οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «rock» ή «έντεχνο», μα ούτε τη μισή αλήθεια και αυθεντικότητα δεν κουβαλάνε συγκριτικά με κάποια πράγματα που η ίδια λογική κατάταξης τοποθετεί στην αντίθετη, «επάρατη» όχθη... Έτσι ορίζουμε εμείς τη δημοσιογραφική εγκυρότητα, την οποία και θεωρούμε αλληλένδετη με την ανεξαρτησία της κριτικής μας φωνής. Ανεξαρτησία η οποία όχι μόνο αποτελεί «ιερή» αβοπολίτικη παράδοση εδώ και δέκα χρόνια, αλλά θεωρούμε πως λείπει από τη σύγχρονη μουσική δημοσιογραφία στην Ελλάδα - με κάποιες διάσπαρτες εξαιρέσεις.

Το παρόν άρθρο αποτελεί το πρώτο μα και τελευταίο «editorial» που θα διαβάσετε εδώ. Έχουμε πάψει να πιστεύουμε στα editorial, γι’ αυτό και αποφασίσαμε στη θέση τους να υπάρχει ένα opinion. Ένα κείμενο δηλαδή γνώμης για τη μη μουσική νεοελληνική επικαιρότητα που όλοι βιώνουμε, το οποίο θα γράφεται κάθε μέρα και από κάποιο διαφορετικό μέλος της ομάδας μας ή από κάποιον καλεσμένο μας. Κατά τα άλλα θα βρείτε στο Avopolis Greek πράγματα πολύ γνώριμα για όσους ήδη διαβάζουν Avopolis: μουσικά νέα, ατζέντα για ό,τι συναυλιακό συμβαίνει γύρω μας, κριτικές για όλες τις νέες κυκλοφορίες, κριτικές live και ασφαλώς συνεντεύξεις, άρθρα, αλλά και αφιερώματα. Κοντά σε αυτά, αποφασίσαμε να ξανανοίξουμε, εμπλουτισμένη, την παλιά μας στήλη παρουσίασης demos από καλλιτέχνες εκτός δισκογραφίας, να ξαναφτιάξουμε το community, αλλά και να εγκαινιάσουμε και έναν χώρο με το όνομα «Χρονομηχανή». Γιατί δεν έχει σημασία μονάχα η επικαιρότητα, αλλά και οι αναμνήσεις - και η ελληνική μουσική έχει μεγάλο πλούτο αναμνήσεων. Κάθε λοιπόν εβδομάδα η Χρονομηχανή θα σας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο, παρουσιάζοντάς σας ένα album το οποίο άφησε το στίγμα του στην ιστορία. Μέσω αυτής, όπως βέβαια και των αφιερωμάτων μας που θα είναι όσο συχνά γίνεται, φιλοδοξούμε να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ του σήμερα και του χθες. Γιατί μόνο η καλή επαφή με το τελευταίο μας καθιστά καλούς κριτές και ακροατές του πρώτου.

Κάθε αρχή και δύσκολη, λένε. Έτσι κι εμείς δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι με το καλημέρα θα γίνουν όλα όπως τα έχουμε σχεδιάσει ή με την ταχύτητα που επιθυμούμε. Ζητούμε, λοιπόν, την κατανόησή σας, για όσο το Avopolis Greek θα βρίσκεται στη δοκιμαστική του φάση. Και ευελπιστούμε να βρείτε τη διαδρομή τόσο συναρπαστική και ζωογόνα, όσο είναι και για εμάς. Πάμε, λοιπόν...

PS: Και ένα εναρκτήριο ευχαριστώ στον Κωστή Βασιλειάδη, τον γραφίστα που έφτιαξε το αρχικό Avopolis και δέχτηκε να φτιάξει και το νέο Avopolis Greek. Κωστή, χωρίς το ταλέντο και τη φαντασία σου θα έλειπε η μισή φρεσκάδα από την προσπάθειά μας...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η «διαγαλαξιακή επίκληση των Ολύμπιων θεών» που έκανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στη Μυθωδία έχει ...

Το walkman ήρθε να κουμπώσει πάνω στη δεκαετία του 1980, όταν ο ατομικισμός έγινε το κατ' εξοχήν

Δεν ήταν λίγες οι φορές που μια διασκευή ξεπέρασε σε δημοτικότητα και αποδοχή το πρωτότυπο ή και

FEATURED TODAY

Γιατί έχουμε indie μουσική με ελληνικό στίχο; Έχει αλλάξει playlist ο Μελωδία και δεν το έχουμε καταλάβει; Πρόκειται για ρομαντισμό; Ή είναι κλασική «μπας και
Έχουν αφήσει ανεξίτηλο στίγμα, ασκώντας εμφανή επιρροή ακόμα και σήμερα. Με αφορμή λοιπόν τη νέα τους έλευση στα μέρη μας (Σάββατο 26 Οκτωβρίου, Fuzz),
Αν και η προσέλευση στο Παλλάς δεν κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική, ο Βέλγος μινιμαλιστής έδωσε ένα στοχαστικό, ραφινάτο και γενναιόδωρο κονσέρτο, με το
Top
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…