View More

Voir: Ο υπέροχος κόσμος του κινηματογράφου μέσα από τα μάτια αυτών που τον δημιουργούν

Η Ναταλία Πετρίτη σχολιάζει τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ για την έβδομη τέχνη, παραγωγής Netflix και David Fincher  

Ναταλία Πετρίτη
Ναταλία Πετρίτη

Μπορεί οι fans του Mindhunter να μην πήραμε την τρίτη σεζόν που επιθυμούσαμε διακαώς από το Netflix και τον μόνιμο σχεδόν συνεργάτη του, David Fincher, ο αγαπημένος σκηνοθέτης μας αποζημίωσε ωστόσο την προηγούμενη εβδομάδα μέσα από μια ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ δικής του παραγωγής για την δημοφιλή πλατφόρμα streaming. Ο λόγος για το Voir: Η Ματιά του Δημιουργού, που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μόλις ημέρες, καθηλώνοντας μερικά εκατομμύρια κινηματογραφόφιλων ανά τον κόσμο μέσα από τα έξι επεισόδιά του.

Σχεδιασμένο για τους θεατές του σήμερα, με ένα ομολογουμένως περιορισμένο attention span, το Voir αποτελείται από επεισόδια που δεν ξεπερνούν τα 23 λεπτά. Κάθε ένα από αυτά είναι αφιερωμένο στην τέχνη του κινηματογράφου, όχι όμως σαν ένα παραδοσιακό ντοκιμαντέρ που σχετίζεται με τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης ταινίας ή τον κόσμο ενός κινηματογραφικού genre παρουσιάζοντας σχόλια των συντελεστών και συνεντεύξεις, αλλά επιλέγοντας να επικεντρωθεί σε ένα διαφορετικό concept από αυτά που έχουμε γνωρίσει στα ντοκιμαντέρ με αντικείμενο την έβδομη τέχνη. Έτσι, κάθε επεισόδιο του Voir επικεντρώνεται σε μια διαφορετική ιδέα, που είτε μας ιντριγκάρει, είτε μας δημιουργεί σύγχυση, και σχετίζεται φυσικά με τον κινηματογράφο και το πως συνδεόμαστε ως θεατές με αυτόν.

v

Σε κάθε επεισόδιο, ένας άνθρωπος του σινεμά, από σκηνοθέτες μέχρι κριτικούς κινηματογράφου ή ακαδημαϊκούς που ασχολούνται θεωρητικά με αυτόν, εξερευνά μια διαφορετική πτυχή του κόσμου του κινηματογράφου, ξεκινώντας πάντα την αφήγησή του με αφορμή μια συγκεκριμένη ταινία. Έτσι, στο πρώτο επεισόδιο του Voir, η κριτικός κινηματογράφου, Sasha Stone, εξερευνά με αφορμή την ταινία Jaws, την οποία και παρακολούθησε ως παιδί το 1975, τους τρόπους με τους οποίους ο θεατής όχι απλά ερωτεύεται τον κινηματογράφο, αλλά τον χρησιμοποιεί σαν πολύτιμο μέσο απόδρασης από μια καθημερινότητα η οποία ενδέχεται να είναι πολύ σκληρή. Αντίστοιχα στο δεύτερο επεισόδιο, o κινηματογραφικός παραγωγός, Tony Zhou, εξερευνά τη θεματική της εκδίκησης και το πως αυτή αναπαρίσταται στον κόσμο του σινεμά, παίρνοντας σαν αφορμή την αριστουργηματική Εκδίκηση μιας Κυρίας του Park Chan-Wook, η οποία και τον σόκαρε την πρώτη φορά που την είχε δει.

Άλλες θεματικές που εξερευνώνται στο Voir μέσα στα έξι επεισόδιά του είναι το ζήτημα της αρέσκειας των κινηματογραφικών ηρώων, εξηγώντας το πως ένας σκηνοθέτης επιτυγχάνει να γυρίσει μια ολόκληρη ταινία γύρω από το πρόσωπο ενός χαρακτήρα που το κοινό αντιπαθεί χωρίς αμφιβολία, τι είναι αυτό που καθιστά έναν ήρωα συμπαθή, ποιες οι διαφορές του κινηματογράφου από τον μεγάλο ανταγωνιστή του, την τηλεόραση, αλλά και πως αναπαρίστανται κινηματογραφικά ζητήματα βαθιά χαραγμένα στην κοινωνία μας, όπως ο συστημικός ρατσισμός.

voir-2

Τη σειρά των μίνι visual essays παραγωγής David Fincher συνυπογράφει ο David Prior, σκηνοθέτης του πρόσφατου cult horror hit, The Empty Man, ενώ στον ρόλο των σκηνοθετών των επεισοδίων βρίσκονται μεταξύ άλλων οι Tony Zhou and Taylor Ramos, το duo πίσω από την άκρως ενδιαφέρουσα σειρά του YouTube, Every Frame a Painting.

Το Voir καθηλώνει το κοινό ακριβώς επειδή αυτό παίρνει σαν αφορμή την αγάπη του κοινού για τον κόσμο του κινηματογράφου, καθιστώντας την προσωπική εμπειρία αυτού με μια ταινία ως τον κύριο άξονα πάνω στον οποίο βασίζεται κάθε ένα από τα επεισόδιά του. Το Voir δεν είναι απλά ένα οπτικοποιημένο δοκίμιο πάνω σε διαφορετικές πτυχές της κινηματογραφικής εμπειρίας, αλλά ένα ερωτικό γράμμα στην τέχνη του κινηματογράφου και στο τι τελικά είναι αυτό που καθιστά μια ταινία κορυφαία. Οι σινεφίλ θα το απολαύσουν ιδιαίτερα, ενώ όσοι ξεκινούν μόλις τώρα το ταξίδι τους στον κόσμο του σινεμά αναμένεται να βουτήξουν στα βαθιά πολύ σύντομα και χωρίς καμία αμφιβολία.

Δείτε εδώ το trailer του Voir: Η Ματιά του Δημιουργού:

voir-poster 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


Top