View More
Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε ...
Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να ...

Τα έσοδα της μουσικής συλλογής θα διατεθούν εξ' ολοκλήρου για την αγορά αγαθών για τους πρόσφυγες.

Δείτε το βίντεο για το "Nowhere, Man".

Αυτό, πάντως, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας που έγινε στη Μεγάλη Βρετανία.

Το δεύτερο από την επερχόμενη δουλειά της, Disco.

Ο συνθέτης «σήκωσε» το πρώτο του Emmy με το βραβείο «Εξαίρετης Μουσικής Σύνθεσης για Σειρά».

Ο οποίος μάλιστα έρχεται την Τρίτη 22/9.

Εξαιτίας περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid-19, o Wim Mertens δεν κατέστη δυνατόν να ταξιδέψει στην Αθήνα

Από 21 Σεπτεμβρίου έως 4 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα νέα μέτρα που εξήγγειλε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας για την Αττική.

Ένα ασυνήθιστο live ετοιμάζουν οι My Wet Calvin, την Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου. Είσοδος δωρεάν.

Βήτα Πεις (live στο Anodos, 2013)

Τάσος Μαγιόπουλος
Τάσος Μαγιόπουλος

Μετά από μερικά Βήτα Πεις λάιβ που έχουν μείνει στη μνήμη των χιπ χοπ οπαδών –όπως το 23 Σκηνές Εγκλήματος ή το επετειακό για τα δεκάχρονα του συγκροτήματος στο κλειστό γήπεδο του Σπόρτιγκ– ακόμα μία πολυπληθής μάζωξη αναμενόταν για χάρη τους την Παρασκευή. Το επιβεβαίωσε άλλωστε από νωρίς ο κόσμος που είχε πλημμυρίσει τον χώρο μπροστά και γύρω από την είσοδο της Ανόδου, βάζοντας σίγουρα σε σκέψη όσους οδηγούς περνάγανε εκείνη την ώρα από την Πειραιώς για το ποιος εμφανίζεται στο κέντρο. Κι εκτός από αναμφισβήτητη επιτυχία για τους ίδιους κάτι τέτοιο είναι θετικό και για το ελληνικό χιπ χοπ γενικότερα, καθώς επιβεβαιώνει πως, όταν γίνεται σωστά, μπορεί να γεμίσει μαγαζιά χωρίς να αναγκάζεται να ε(ξε)υτελιστεί.

Vitapeis_2 

Ο κόσμος έμπαινε λοιπόν σιγά-σιγά στην Άνοδο και όσο ο χώρος γέμιζε, άλλο τόσο ένιωθες ν' αυξάνεται και ο παλμός στο πλήθος: μια συγκρατημένη ενέργεια έδειχνε να περιμένει το έναυσμα της βραδιάς ώστε να διοχετευθεί προς τα έξω. Εξ ου και τα συνθήματα τα οποία ακούστηκαν κατά τη διάρκεια του warm-up σετ, αλλά και όσο το κοινό βρισκόταν ακόμα στον δρόμο, περιμένοντας την είσοδό του στα ενδότερα.

Vitapeis_3 

Αυτό το έναυσμα ήρθε φυσικά με το που έκαναν την είσοδό τους στη σκηνή οι Βήτα Πεις. Τα φώτα σβήσανε –μερικοί προβολείς φωτίζανε σημεία μόνο της αίθουσας– ένα επιβλητικό ηχητικό intro με spoken word φωνητικά βγήκε από τα ηχεία, ενώ πάμπολλα χαρτάκια έπεσαν από την οροφή της Ανόδου. Κάπου εκεί ακούστηκε και το εναρκτήριο riff της “Χρονιάς Των Δρόμων”, οι τρεις MCs των ΒΠεις πάτησαν σανίδι και ο κόσμος εκστασιάστηκε, τραγουδώντας δυνατά «ένα δυο τρία, ομάδα μία» ή συνοδεύοντας τη μελωδία με ένα ρυθμικό «ωωω ωωω ωωω», φτιάχνοντας γηπεδική ατμόσφαιρα. Για να μην αναφέρουμε εκείνο τον μεγάλο λούτρινο αρκούδο που πηγαινοερχόταν από χέρι σε χέρι στις μπροστινές σειρές!

Vitapeis_4 

Η Θύρα 23 των οπαδών των Βήτα Πεις όχι μόνο είχε δώσει λοιπόν το παρών στην Άνοδο, αλλά είχε κάνει και την καλύτερη αρχή σε μια βραδιά η οποία θα αποδεικνυόταν και μεγάλη, μα και απολαυστικότατη. Συνέχεια με τη “Δεκαετία” και δυνατό χειροκρότημα στο σημείο που ακούστηκε ο στίχος «Πειρατεία στον αέρα, χειροκρότημα στα υπόγεια», ενώ αμέσως μετά ακούγεται από το μικρόφωνο η προτροπή «ανάφτε όλοι αναπτήρες να πάρουμε φωτιά» –με το που έγινε, έσκασε από τα ηχεία το “Εύφλεκτον”. Το “Ένα Βήμα Εμπρός” (από το Βάπτισμα Πυρός) κράτησε τους υψηλούς ρυθμούς (όπως άλλωστε και το “Μουσική Με Χαρακτήρα” λίγο μετά), ενώ το “Ταξιδεύω Με Το Στίχο” έθεσε μια πιο μελωδική παράμετρο στη μέχρι τότε εκρηκτική διάθεση του λάιβ. Για του λόγου το αληθές, ως εκείνη την ώρα λάμβανε χώρα ακατάπαυστο stage diving. Όμως μια κοπέλα δεν θα προσγειωνόταν σε χέρια αλλά στο δάπεδο, με αποτέλεσμα να σταματήσει το «σπορ» με παρέμβαση των ίδιων των ΒΠεις.

Vitapeis_5  

“Πρωτότυπο”, “Το Casting” και αρκετά ακόμα κομμάτια κράτησαν κατόπιν το κέφι ψηλά, έως ότου το συγκρότημα φωνάξει στη σκηνή τον Λάμπρο για να πουν μαζί το “Η Ομάδα Είναι Μία” και να ξεκαθαρίσει ο ίδιος μερικά πράγματα σχετικά με φήμες περί τσακωμού του με τους Βήτα Πεις –δεν ισχύει, δήλωσε εμφατικά. Η παρουσία του πάντως στη σκηνή θα συνοδευόταν και με μερικά απρόοπτα, καθώς σημειώθηκαν δύο διαφορετικά περιστατικά τραυματισμών: μια εξάρθρωση ώμου κι ένα χτύπημα στο κεφάλι. Το “Ό,τι Νιώθω Γράφω” θα ξεσήκωνε και πάλι τον κόσμο μετά το μούδιασμα από τη διακοπή και την αγωνία για τα παιδιά που είχαν χτυπήσει, στο τελείωμα του οποίου οι ΒΠεις χαιρέτισαν όλους όσους διατέλεσαν μέλη τους, συμπεριλαμβανομένου και του Dask –συμπληρώνοντας ότι, όταν έχεις περάσει πράγματα με κάποιους ανθρώπους, αυτά δεν χάνονται ποτέ.

Vitapeis_6 

Θα μπορούσα να ονοματίσω πολλά ακόμα τραγούδια που ακούστηκαν την Παρασκευή (“Έτσι Δουλεύει”, “Πανόπτικον”, "Χτύπημα", “Ανθρωπάκο Ξύπνα”, “Ειρήνη Πες Μου”, “Αεροπειρατεία”, “Όταν Γράφω”), αλλά από ένα σημείο μετά σταμάτησα να γράφω, να σκέφτομαι, να λογαριάζω και να αξιολογώ. Γιατί δεν σου έμενε παρά να αφεθείς στο σχεδόν τρίωρο σόου των Βήτα Πεις, στο δέσιμο τους με το κόσμο (και το αντίστροφο), στο αίσθημα παρέας που δημιούργησε το όλο σκηνικό. Δεν χάλασαν μάλιστα τα παραπάνω ούτε από τα απρόοπτα που θα συνεχίζονταν (γύρισε η γλώσσα σε έναν θεατή, ο οποίος –με την έγκαιρη παρέμβαση ενός άλλου θεατή– σηκώθηκε σώος λίγο μετά), αφού κι αυτά ακόμα εντάχθηκαν στο κλίμα διευρυμένης παρέας που φρόντισαν να φτιάξουν γκρουπ και οπαδοί στην Άνοδο.

Vitapeis_7

Προσθέτουμε επομένως ακόμα ένα επιτυχημένο εγχείρημα στο βιογραφικό των Βήτα Πεις, κρατάμε το γεγονός πως στον χώρο έβρισκες κόπιες του νέου τους τριπλού(!) DVD Εικόνα & Ήχος –μπορείτε να το παρακολουθήσετε ολόκληρο και στο κανάλι τους στο YouTube– και περιμένουμε την επόμενη συναυλία παύλα μάζωξη, για επανάληψη τέτοιων στιγμών...

 

Top story

Ο αναμφίβολα πιο αναγνωρίσιμος μουσικοκριτικός της εποχής μας μιλάει στην Ελένη Τζαννάτου και το Avopolis για τη βίντεο-κριτική που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε μονόδρομος, τη σημασία του γραπτού λόγου αλλά και το μέλλον της pop μουσικής που διαγράφεται παγκόσμιο.

Ο Ανδρέας Κύρκος βρήκε ευρηματικό και διασκεδαστικό το sequel του Karate Kid στο Netflix και ανυπομονεί ήδη για τον επόμενο κύκλο της σειράς.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, κοιτά στη σκοτεινή πλευρά των Pink Floyd.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Πλέον αναπολεί όσα γινονταν μετά τα μεσάνυχτα στα αναλογικά στενά και βρίσκει το δρόμο του στα ψηφιακά.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται πώς γίνεται τη στιγμή που ο Iggy Pop παίζει στο BBC Radio 6 μια garage μπάντα από την Αθήνα (Nerrves), εδώ να χειροκροτάμε τα  αθηναϊκά FM όταν ακούμε Stooges.

Ακριβώς 50 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου κιθαρίστα, ο Άγγελος Κλειτσίκας ψάχνει ανάμεσα στις ρίμες και βρίσκει τα samples του Jimi Hendrix που «έκοψαν και έραψαν» hip hop καλλιτέχνες, από τους A Tribe Called Quest μέχρι  τους Death Grips.

Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από διοργανωτές, μέσα στο ρευστό σκηνικό που διανύουμε και εκείνοι συνιστούν υπομονή.

Ο Ανδρέας Κύρκος επιλέγει τις ταινίες εκείνες που θα μας κάνουν τους επόμενους μήνες να καθίσουμε στη σκοτεινή αίθουσα με μάσκα -αλλά και στον καναπέ μας, μπροστά στις streaming πλατφόρμες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Συνεχίζοντας σε εκπαιδευτικό κλίμα, ξετυλίγει το κεφάλαιο Λεντ Ζέππελιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Περνάει το νέο του Snap(shots) κάπου ανάμεσα στον Charile Kaufman, τον  Lionel Messi και τους Radiohead.

O Travis Scott λανσάρει μαξιλάρι-γιγάντια κοτομπουκιά McDonald’s κι η Ελένη Τζαννάτου βουτάει στα άδυτα του μουσικού merchandise κι αναρωτιέται «Γιατί;».

Ο βετεράνος σκηνοθέτης ξαναβρήκε τα τελευταία χρόνια τη δημιουργική πνοή μέσω της τηλεόρασης, σε τρεις ολότελα διαφορετικές σειρές: το A Very English Scandal, το State of the Union και το Quiz.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος θαυμάζει το score που έγραψε ο Piero Piccioni για την ταινία Camille 2000.

Με αφορμή την επιστροφή των Bill & Ted στη μεγάλη οθόνη, η Ελένη Τζαννάτου θυμάται 10+1 περιπτώσεις κινηματογραφικών μπαντών που ήταν πολύ καλές για να μην είναι αληθινές.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο πρώτο Παρατηρητήριο της σεζόν, μας μαθαίνει φυσικά ότι οι Σάμπαθ έπαιζαν τζαζ.

Instagram





Top