Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, αφού μας πήραν το moshing και μας άφησαν ...
Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να ...
Ο Ανδρέας Κύρκος είδε την μίνι σειρά του Ryan Murphy στο Netflix και οδηγήθηκε στο ασφαλές συμπέρασμα που συνοψίζει όλη την καριέρα του: ήταν πάντα καλύτερος ...
Music Types: Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε την αυτοβιογραφία του Tricky, Hell Is Round The Corner και κατάλαβε πως, όταν έχεις ζήσει ανάμεσα στη βιωματική φθορά και την ...
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος νιώθει νοσταλγία για ζεστά καλοκαίρια, μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Γι' αυτό και κατεβάζει από το ράφι δύο δίσκους του Ben ...

To podcast της ημέρας από το Avopolis Radio.
Συντονιστείτε στο www.avopolisradio.gr, για special dj sets, αφιερώματα, mixtapes και την καλύτερη μουσική!

Top story

Ύστερα από το πρόσφατο ατύχημα που είχε στην κηπουρική, αλλά τώρα νιώθει πολύ καλύτερα -"Sheer Heart Attack"όνομα και πράγμα...

Το “Patent Leather Do-Over” σε μουσική του Jack Antonoff είναι το πρώτο δείγμα από το επερχόμενο Behind The Iron Gates - ...

Δείτε τους Yeah Yeah Yeahs να παίζουν το "Phenomena" από την απομόνωση λες και είναι στη σκηνή.

Συντονιστείτε κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, 16:00-18:00.

Θα πριμοδοτούνται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που παίζουν ελληνικά τραγούδια. Ποια είναι τα τρία άμεσα νομοθετήματα για τη στήριξη του Πολιτισμού στη χώρα μας.

Εξελίξεις έχουμε και σε αυτό τον τομέα, με ετοιμασίες για άμεση λειτουργία του οργανισμού.

Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες απουσίας, έρχεται νέο άλμπουμ.

Να και ένα φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί, έστω και με το 50% του κόσμου.

Online event για το άλμπουμ που πούλησε 1,8 εκ. αντίτυπα σε μία εβδομάδα.

May Roosevelt: Θέλησα να τονίσω τον εξομολογητικό χαρακτήρα της ποίησης του Χριστιανόπουλου, τη μοναξιά και την υπαρξιακή του αγωνία. Η μελωδίες του πιάνου βασίστηκαν πάνω στις απαγγελίες του, τονικά και ρυθμικά…

Μιχάλης Τσαντίλας
Μιχάλης Τσαντίλας

Μουσική Σε Ποίηση Ντίνου Χριστιανόπουλου τιτλοφορείται η τρίτη προσωπική κυκλοφορία της May Roosevelt, έπειτα από τα Panda, A Story About Love And Fear (2009) και Haunted (2011). Τα γιατί και τα πώς της συνεργασίας της με τον ποιητή μάς τα εξηγεί η ίδια παρακάτω…

Πώς προέκυψε η ιδέα να κάνετε έναν δίσκο σε ποίηση Ντίνου Χριστιανόπουλου;

Θαυμάζω τον ποιητικό του λόγο και εκτιμώ το πνευματικό του έργο στο σύνολό του –δηλαδή πέρα από το συγγραφικό του έργο, την ίδρυση του περιοδικού Διαγώνιος, των εκδόσεων της Διαγωνίου και της γκαλερί του. Τα τελευταία χρόνια μέναμε στον ίδιο δρόμο και για ένα διάστημα, περίπου πριν κυκλοφορήσει το προηγούμενό μου άλμπουμ, τον συναντούσα τυχαία αρκετά συχνά. Αυτά λοιπόν είναι δύο βασικά στοιχεία που με ώθησαν στο να γράψω τη μουσική του νέου μου δίσκου.

Ποια ήταν η διαδικασία διαμόρφωσης του υλικού; Με ποια δηλαδή κριτήρια επιλέξατε αυτά τα ποιήματα και τι σας οδήγησε στη συγκεκριμένη μουσική προσέγγιση;

Αρχικά η επιλογή των ποιημάτων έγινε αυθόρμητα, χωρίς να έχω συγκεκριμένα θεματικά ή άλλα κριτήρια επιλογής. Αποφάσισα βέβαια να μην συμπεριλάβω τα πολύ γνωστά του ποιήματα και θέλησα να τονίσω τον εξομολογητικό χαρακτήρα της ποίησής του, τη μοναξιά και την υπαρξιακή του αγωνία. Η μελωδίες του πιάνου βασίστηκαν πάνω στις απαγγελίες του, τονικά και ρυθμικά.

Mroosv_2Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος έχει τη φήμη δύστροπου ανθρώπου. Σας απασχόλησε αυτό όταν σκεφτόσασταν να τον προσεγγίσετε;

Κάθε φορά που χρειάστηκα τη γνώμη του, ο Ντίνος Χριστιανόπουλος με υποδέχτηκε με ευγένεια και είμαι χαρούμενη που τον γνωρίζω. Τη μουσική την έγραψα με μεγάλη εκτίμηση και θαυμασμό για το έργο του και χωρίς καθόλου φόβο.

Το νέο σας άλμπουμ αποτελεί τη νεότερη καταχώρηση στη μακρά λίστα με έργα μελοποιημένης ποίησης της ελληνικής δισκογραφίας. Υπάρχουν δίσκοι αυτής της κατηγορίας που αγαπάτε, οι οποίοι σας επηρέασαν με κάποιον τρόπο;

Θεωρώ ότι αυτό που έκανα δεν είναι μελοποίηση, αλλά παράθεση των  ποιημάτων-απαγγελιών που δίνουν το έναυσμα για τις μουσικές συνθέσεις. Από όσα έχω ακούσει είναι λίγες οι περιπτώσεις μελοποιημένων ποιημάτων οι οποίες μου αρέσουν. Ένα ωραίο ποίημα δεν φτιάχνει απαραίτητα ένα ωραίο τραγούδι.

Στη μουσική σας διακρίνεται ένας διάλογος μεταξύ της εγχώριας παράδοσης και των διεθνών σύγχρονων ρευμάτων. Είναι κάτι που σας προκύπτει αυθόρμητα ή έπειτα από σκέψη και στόχευση; Και ποια η γνώμη σας για μεγάλο μέρος της νέας γενιάς καλλιτεχνών, όσων μοιάζουν να περιφρονούν την ελληνικότητα;

Το αυθόρμητο με την πρόθεση μπλέκουν κατά τη δημιουργική διαδικασία, οπότε η μόνη απάντηση που μπορώ να δώσω είναι πως το ενδιαφέρον μου είναι αυθόρμητο αλλά οι επιλογές μου δεν είναι τυχαίες.

Το θέρεμιν –το όργανο με το οποίο κυρίως έχει συνδεθεί το όνομά σας– χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στην ελληνική δισκογραφία τα τελευταία χρόνια. Σας χαροποιεί κάτι τέτοιο; Βρίσκετε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις ή θεωρείτε ότι έχει δημιουργηθεί μια σχετική μόδα;

Παίζω θέρεμιν εδώ και αρκετά χρόνια και έχω ηχογραφήσει για δίσκους Ελλήνων αλλά και ξένων μουσικών, οπότε φυσικά και με χαροποιεί η διάδοσή του. Το θέρεμιν είναι ένα μουσικό όργανο με πολλές δυνατότητες αλλά και μεγάλη δυσκολία και δεν έχω δει πολλούς στην Ελλάδα να αναπτύσσουν αυτές τις δυνατότητές του και να το χρησιμοποιούν ως κάτι περισσότερο από ένα εντυπωσιακό εφέ. Προσπαθώ στις σόλο συναυλίες μου να δίνω στο θέρεμιν έναν πιο κεντρικό ρόλο, καθώς τέτοιο ρόλο έχει και στη μουσική που έχω γράψει μέχρι αυτή τη στιγμή.

Mroosv_3

Διάβασα κάπου ότι η μουσική σας είναι για ειδικό κοινό. Εσείς συμφωνείτε; Θεωρείτε, δηλαδή, τη μουσική σας «δύσκολη»; Υπάρχει κάποιο κοινό το οποίο να θεωρείτε «ιδανικό» για εσάς;

Δεν μπορώ να ξέρω τι εννοούν, ούτε και ξέρω τι σημαίνει εύκολη και δύσκολη μουσική για τον καθένα. Προσωπικά, εάν κάτι δεν μου αρέσει, δεν το χαρακτηρίζω δύσκολο. Για μένα δεν υπάρχει ούτε ειδικό, ούτε ιδανικό κοινό –απευθύνομαι σε όλους.

Έχετε κερδίσει την αναγνώριση σε χώρες του εξωτερικού όπως η Ιαπωνία λ.χ. Έχετε σκεφτεί ποτέ να μεταναστεύσετε; Τι σας κρατάει στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη;

Έχω ακροατές από διάφορα μέρη του κόσμου, ανάμεσα σε αυτούς και από την Ιαπωνία. Προς το παρόν δεν έχω τη δυνατότητα να φύγω από την Ελλάδα. Εάν μου δινόταν μια τέτοια επιλογή, τότε θα το σκεφτόμουν.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, αφού μας πήραν το moshing και μας άφησαν με το greek sirtaki, βλέπει το μέλλον του καλοκαιριού στον Sin Boy και τη Rina. Άλλωστε, "it's a trap" (#διπλής).

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο πρώτο Snap(shots) εκτός καραντίνας, ξανανακαλύπτει την πόλη και τη νέα μουσική, όσο ο Neil Young ανακαλύπτει τις χαρές του να παίζει μουσική στις κότες του.

Music Types: Η Τάνια Σκραπαλιώρη διάβασε την αυτοβιογραφία του Tricky, Hell Is Round The Corner και κατάλαβε πως, όταν έχεις ζήσει ανάμεσα στη βιωματική φθορά και την δημιουργική αφθαρσία, δεν σου μένει τίποτα παρά να κοιτάς τα πράγματα και να γελάς. Αφού πρώτα τα γράψεις όπως είναι.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος νιώθει νοσταλγία για ζεστά καλοκαίρια, μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Γι' αυτό και κατεβάζει από το ράφι δύο δίσκους του Ben Lamdin aka Nostalgia 77 (Octet).

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Σε αυτό το Παρατηρητήριο, πονάει που δεν έχει Eurovision. Έχει, όμως, νέους Firewind.

To ντουέτο των αδερφών Mael, εδώ και πέντε δεκαετίες «το κάνει με τον δικό του τρόπο». Ομοίως και στον νέο δίσκο των Sparks, A Steady Drip, Drip, Drip, που υπήρξε η αφορμή για τον Russell Mael να αφηγηθεί στην Ελένη Τζαννάτου μια μουσική πορεία που κινούταν πάντα στο δικό της μεταίχμιο.

Με αφορμή τον θάνατο του Phil May των -πρωτοπόρων στους concept δίσκους- The Pretty Things, παραθέτουμε είκοσι συν μία περιπτώσεις - με χρονολογική σειρά, για να μην έχουμε παρεξηγήσεις...

Πριν από 10 χρόνια, ο Γιάννης Ιωάννου, ο Νίκος Σβέρκος, η Όλγα Σκούρτη, ο Χάρης Συμβουλίδης, ο Στυλιανός Τζιρίτας και η Αναστασία Τουρούτογλου αποχαιρέτησαν με αυτό το μικρό αφιέρωμα τον άνθρωπο που πάντα στο μυαλό τους θα στέκεται στην κορυφή του Ασημένιου Βουνού, αναρωτώμενος για τον Παράδεισο και την Κόλαση...

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής βλέπει στο πρόσωπο της καριέρας του Nicolas Cage αυτό της (παγκόσμιας και εγχώριας) μουσικής βιομηχανίας, με όσο Adaptation χρειάζεται στο ενδιάμεσο.

Με αφορμή την σειρά Hollywood του Ryan Murphy στο Netflix, η Ελένη Τζαννάτου θυμάται 13 στιγμές που το σινεμά αποθέωσε το μεγάλο «εργαστήριο ονείρων», το κινηματογραφικό Χόλιγουντ.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος κατεβάζει από το ράφι τον τελευταίο δίσκο των LCD Soundsystem από το όχι και τόσο μακρινό 2017.

Οι Τρύπες κάνουν air guitar στην παραλία. Ο Παπάζογλου μας μεταφέρει σε σκηνικό ρεμπέτικης κομπανίας. Και στη μέση, ο Διονύσης Σαββόπουλος να εξηγεί ότι όλες οι μουσικές θέλουν τον χώρο και τον χρόνο τους (μέσα μας).

O Δημήτρης Λιλής μίλησε με τον Danny Akalepse, τον έναν από τους ανθρώπους πίσω από το νεοϋορκέζικο label που φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, στο ρόστερ της ονόματα όπως ο Lee Fields και οι El Michels Affair.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, θρηνεί το moshing όπως το ξέραμε και προβλέπει τον μετασχηματισμό του χεβιμέταλ κλάδου σε μπουζούκια. Υγιέστατα πράγματα.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots), κάνει την «ψυχοθεραπεία» του με το Happiness του Todd Solonz και το After Life του Ricky Gervais.

Instagram





Top