View More
Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον ...
Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ...
Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για όσες και όσους ξέρουν από gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές ...
Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, ...
Δώδεκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το League of Legends, ή LoL για τους γνώστες του gaming, συνεχίζει να είναι το πιο δημοφιλές video game ...

Άλλη μια εβδομάδα, άλλη μια διασκευή από το ζευγάρι, αυτή τη φορά στο "My Generation" των Who".

Το "summer in the city" του Φοίβου Δεληβοριά συνεχίζεται στη σκηνή του Θεάτρου Άλσος.

Μετά την Ελένη Φουρέιρα και την Έλενα Τσαγκρινού, άλλη μια ελληνίδα τραγουδίστρια που φιγουράρει στην πλατεία της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο της καμπάνιας EQUAL του Spotify.

Ακούμε ένα ακόμα νέο κομμάτι από το Solar Power.

Και λέει «Tο label μου πιστεύει πως αυτό δεν είναι single». Εσείς;

Αυτή τη φορά όχι για το εξώφυλλο του περιοδικού, αλλά για τα γενέθλια του συζύγου της. Αυτό που λέμε couple goals... 

Νίκος Ζουρνής - Χιλιόμετρα

Κείμενο: Σταμάτης Λεόντιος

Το Χιλιόμετρα είναι το προσωπικό ντεμπούτο του 24χρονου Νίκου Ζουρνή, ο οποίος, σύμφωνα με το...«προσπέκτους», έχει κάνει διάφορες μουσικές σπουδές ενώ συμμετείχε με τρία τραγούδια στο ντεμπούτο της Μαρίας Λούκα (Καλημέρα, 2006) και στο άλμπουμ Η Σιωπή Του Χρόνου του Μανώλη Λιδάκη με το “Λάφυρο”. Αυτό το τελευταίο, και ακόμα 13 τραγούδια, περιλαμβάνονται σε τούτη τη δουλειά, που κυκλοφορεί από την ετικέτα Μικρός Ήρως του Άγγελου Σφακιανάκη, ο οποίος έχει αναλάβει τη διεύθυνση και την επιμέλεια της όλης παραγωγής. Σε όλα η μουσική ανήκει στον Ζουρνή ενώ στον στιχουργικό τομέα συνεισφέρουν και οι Μιχάλης Γκανάς και Μαρία Λούκα – υπάρχει δε και η μελοποίηση ενός αποσπάσματος από το “Πρωινό Άστρο” του Γιάννη Ρίτσου.Από την πρώτη κιόλας ακρόαση γίνεται φανερό ότι ο Ζουρνής έχει μελετήσει πολύ τα τραγούδια του Σωκράτη Μάλαμα καθώς τα περισσότερα από τα κομμάτια του ακούγονται σαν  outtakes από τους δίσκους του Θεσσαλονικιού δημιουργού. Προσωπικά, χρειάστηκε να ανατρέξω στο ένθετο για να βεβαιωθώ ότι δεν είναι όντως έτσι. Οι ομοιότητες δεν εξαντλούνται μόνο στις μελωδικές και αρμονικές αναπτύξεις, αλλά υπάρχουν έντονες και στον στίχο αλλά και στην εκφορά του λόγου, καθώς και στην ερμηνεία του νεαρού Ζουρνή.Έχοντας πει αυτά, δεν μπορώ να αρνηθώ ότι τα τρία πρώτα τραγούδια αποτελούν πολύ καλά δείγματα δουλειάς και είναι τα καταλληλότερα για να συστήσει κανείς το Χιλιόμετρα. Το εναρκτήριο “Το Ποδήλατο”, που ρολάρει όμορφα, το “Λάφυρο” με την αισθαντική ερμηνεία του Λιδάκη (αποτελεί ήδη τη ραδιοφωνική αιχμή του δόρατος για το άλμπουμ) και το “Καρτέρι” με την α-λα-“Sound Of Silence” μελωδία του και το ταξιδιάρικο ρεφραίν, προδιαθέτουν για μια καλή συνέχεια. Αυτή όμως δεν έρχεται ποτέ, καθώς από εκεί και πέρα γίνεται προφανές ότι ο τραγουδοποιός δεν έχει άλλα βέλη στη φαρέτρα του. Το μονότονα οριζόντιο μελωδικό στυλ του κυριαρχεί, εξασφαλίζοντας ότι μόνο σποραδικά βρίσκει κανείς στη συνέχεια ενδιαφέρουσες στιγμές (“Παρτίδα” και πάλι με τον Λιδάκη, “Σκόνη Αστρική” με τη Λούκα, “Τα Θαύματα” με τον Απόστολο Ρίζο), με τα πράγματα να βαλτώνουν αισθητά στο “Πληρωμή”. Αν περιοριζόταν ο αριθμός των τραγουδιών, πιστεύω θα είχαμε ένα πολύ πιο συμπαγές, ποιοτικά, σύνολο.Οι ενορχηστρώσεις (από τον ίδιο τον Ζουρνή σε συνεργασία με τους μουσικούς και τον Γιάννη Παξεβάνη) είναι ιδιαίτερα προσεγμένες, αν και όχι πάντα ευφάνταστες – ομολογουμένως κερδίζουν κάποιους πόντους. Κυριαρχούν τα ακουστικά όργανα (κιθάρες, κοντραμπάσο, σαξόφωνο, μαντολίνο, βιολί), ενώ κάποιες ηλεκτρικές κιθάρες που θυμίζουν Βραχνό Προφήτη και Άδειο Δωμάτιο μένουν στο παρασκήνιο. Είναι πάντως αρκετές οι στιγμές όπου τα ορχηστρικά μέρη των τραγουδιών κλέβουν την παράσταση από τις ίδιες τις μελωδίες (π.χ. το τζαζίστικο break στο “Χιλιόμετρα”).Το δελτίο τύπου αποφαίνεται ότι ο Νίκος Ζουρνής «θα μας απασχολήσει και στα χρόνια που έρχονται...». Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι αυτό θα συμβεί μόνο αν την επόμενη φορά μας αφήσει να ακούσουμε τη δική του, απολύτως προσωπική φωνή. Σωκράτης Μάλαμας είναι μόνο ένας, δεν χρειαζόμαστε, ούτε πιθανότατα μπορούμε, να έχουμε έναν ακόμα. Αν ο νεαρός από τη Βοιωτία δεν θέλει λοιπόν τα τραγούδια του να λειτουργούν μόνο ως υποκατάστατα, θα πρέπει να το ψάξει αλλιώς. Δείχνει άλλωστε να έχει τα εφόδια. Διαφορετικά, πολύ φοβάμαι ότι σύντομα θα τον ξεχάσουμε... 

1991

Ανάμεσα σε Δυτική κι Ανατολική Ακτή, gangsta ρίμες, jazz samples και crossovers στο rock κοινό, ο Δημήτρης Λιλής επιλέγει τους 5 δίσκους που σημάδεψαν λίγο περισσότερο μια από τις εμβληματικότερες χρονιές της χρυσής εποχής του αμερικανικού rap.

Top story

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

Λίγο πριν οι Brian και Roger Eno εμφανιστούν στο Ηρώδειο για μια (κυριολεκτικά) μοναδική συναυλία (4/8) έκαναν μια διαδικτυακή κουβέντα εφ’ όλης της ύλης εν είδει συνέντευξης τύπου. Η Ελένη Τζαννάτου ήταν εκεί.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (22-28/7), βλέπει μια ακόμα εξαιρετική παραγωγή της Α24, τον Μάκη Παπαδημητρίου να ψάχνει μία πορνοστάρ και τον Humphrey Bogart, που θα 'χει για πάντα το Παρίσι.

Στη δεύτερη πάντως δουλειά τους, Cavalcade, που κυκλοφόρησαν φέτος άφησαν το τζαμάρισμα κι έπιασαν τη μελωδία και τις ποπ αναφορές. Γιατί, όπως λέει ο Geordie Greep στην Ελένη Τζαννάτου, στο τέλος της ημέρας, γράφουν μουσική για αυτούς.

Με αφορμή την έναρξη του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κρουστών Ρεθύμνου (20-24/7) θυμόμαστε 7 ταινίες με τα ντραμς σε πρώτο πλάνο. 

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα εγχώριας προέλευσης που θα σας σώσουν.

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει 4 ονόματα που υπηρετούν διαχρονικά τον ανήσυχο, ελληνικό ήχο.

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το Streams, τη νέα δουλειά του έλληνα ντράμερ.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (15-21/7), κάνει thumbs up στο ντεμπούτο του Mehdi Barsaoui, παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιστροφή του Γιώργου Γεωργόπουλου και νιώθει πλήξη στο Φεστιβάλ του Ρίφκιν.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Στο νέο του Snap(shots) αναθαρρεί από το πρώτο του live μετά από καιρό, λέει ιστορίες για το Euro 2020 και θυμάται τα ακούσματα της εφηβείας του.

Ο Μάκης Μηλάτος, κάθε μήνα, μαζεύει επανακυκλοφορίες, επανεκδόσεις, επετειακές κυκλοφορίες, box sets και άλλα αντικείμενα του πόθου που ζωντανεύουν ξανά το παρελθόν. Για τον Ιούλιο, επιλέγει την απόλυτη hip hop συλλογή και 3 ακόμα ελκυστικές επανακυκλοφορίες.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, επιλέγει 6 φετινά metal ντεμπούτα που θα σας απομακρύνουν από τους Μέηντεν.

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής απορεί για τη μεγάλη αντίφαση που ζει η DJ κουλτούρα αυτό το καλοκαίρι στην Ελλάδα.

Και λίγο πριν τη βρει και πάνω στη σκηνή του Ωδείου Ηρώδου Αττικού (15/7) μιλάει στον Άγγελο Κλειτσίκα για το πώς απαρνήθηκε τον έλεγχο των πραγμάτων για να φτάσει εκεί που θέλει στη δημιουργική διαδικασία , το ρόλο της τέχνης στην Covid εποχή και την επόμενη μέρα.

Κάθε Πέμπτη η Ναταλία Πετρίτη θα βλέπει τη ζωή στο κινηματογραφικό πανί. Αυτή την εβδομάδα (8-14/7) βλέπει από οσκαρικό Anthony Hopkins μέχρι τις σόλο περιπέτειες της Black Widow, ελληνικά ντοκιμαντέρ και κλασικές επανεκδόσεις.

Top