View More
Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος χάνεται στα αυλάκια του Primal Prayer του Bevery Glenn Copeland.
Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η χαρά είναι ...
Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την αρχή του, ...
H μίνι σειρά 2 επεισοδίων του Showtime σε αναγκάζει είτε να μηδενίσεις το πολιτικό σου φίλτρο ή να πας με τα νερά της ατζέντας της. Για τον Ανδρέα Κύρκο, πάντως, ...
Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται γιατί όσα φρέσκα συμβαίνουν έξω, δεν φτάνουν πάντα στα εγχώρια αυτιά -και μαζί, παρουσιάζει τέσσερις περιπτώσεις ...
Top story

Ένας concept δίσκος 33 κομματιών αλλά και μια επετειακή περιοδεία περιλαμβάνονται στα πλάνα της μπάντας του Billy Corgan για το 2021.

Δείτε το βίντεο για το κομμάτι "Positions" από τον επερχόμενο ομώνυμο δίσκο της pop star και φωνάξτε "Ariana for President".

Δείτε τις καρτουνίστικες εκδοχές των Killer Mike και El-P στο βίντεο για το κομμάτι "Yankee and the Brave ep. 4".

Ακούστε το τρίτο single της pop star από τον νέο δίσκο της, Disco.

Ακούστε το κομμάτι «Ανθρωποφάγοι» σε στίχους Μυρτώς Κοντοβά και μια από τις πιο απρόσμενες συνεργασίες που μπορούσαμε να ακούσουμε.

Συντονιστείτε στη 13:00 και την εκπομπή Incoming με τον Δημήτρη Λιλή.

Το ντοκιμαντέρ που θα κάνει πρεμιέρα στο Apple TV+ θα περιλαμβάνει συνεντεύξεις με κομβικές προσωπικότητες της εποχής.

Νίκος Ζουρνής - Χιλιόμετρα

Κείμενο: Σταμάτης Λεόντιος

Το Χιλιόμετρα είναι το προσωπικό ντεμπούτο του 24χρονου Νίκου Ζουρνή, ο οποίος, σύμφωνα με το...«προσπέκτους», έχει κάνει διάφορες μουσικές σπουδές ενώ συμμετείχε με τρία τραγούδια στο ντεμπούτο της Μαρίας Λούκα (Καλημέρα, 2006) και στο άλμπουμ Η Σιωπή Του Χρόνου του Μανώλη Λιδάκη με το “Λάφυρο”. Αυτό το τελευταίο, και ακόμα 13 τραγούδια, περιλαμβάνονται σε τούτη τη δουλειά, που κυκλοφορεί από την ετικέτα Μικρός Ήρως του Άγγελου Σφακιανάκη, ο οποίος έχει αναλάβει τη διεύθυνση και την επιμέλεια της όλης παραγωγής. Σε όλα η μουσική ανήκει στον Ζουρνή ενώ στον στιχουργικό τομέα συνεισφέρουν και οι Μιχάλης Γκανάς και Μαρία Λούκα – υπάρχει δε και η μελοποίηση ενός αποσπάσματος από το “Πρωινό Άστρο” του Γιάννη Ρίτσου.Από την πρώτη κιόλας ακρόαση γίνεται φανερό ότι ο Ζουρνής έχει μελετήσει πολύ τα τραγούδια του Σωκράτη Μάλαμα καθώς τα περισσότερα από τα κομμάτια του ακούγονται σαν  outtakes από τους δίσκους του Θεσσαλονικιού δημιουργού. Προσωπικά, χρειάστηκε να ανατρέξω στο ένθετο για να βεβαιωθώ ότι δεν είναι όντως έτσι. Οι ομοιότητες δεν εξαντλούνται μόνο στις μελωδικές και αρμονικές αναπτύξεις, αλλά υπάρχουν έντονες και στον στίχο αλλά και στην εκφορά του λόγου, καθώς και στην ερμηνεία του νεαρού Ζουρνή.Έχοντας πει αυτά, δεν μπορώ να αρνηθώ ότι τα τρία πρώτα τραγούδια αποτελούν πολύ καλά δείγματα δουλειάς και είναι τα καταλληλότερα για να συστήσει κανείς το Χιλιόμετρα. Το εναρκτήριο “Το Ποδήλατο”, που ρολάρει όμορφα, το “Λάφυρο” με την αισθαντική ερμηνεία του Λιδάκη (αποτελεί ήδη τη ραδιοφωνική αιχμή του δόρατος για το άλμπουμ) και το “Καρτέρι” με την α-λα-“Sound Of Silence” μελωδία του και το ταξιδιάρικο ρεφραίν, προδιαθέτουν για μια καλή συνέχεια. Αυτή όμως δεν έρχεται ποτέ, καθώς από εκεί και πέρα γίνεται προφανές ότι ο τραγουδοποιός δεν έχει άλλα βέλη στη φαρέτρα του. Το μονότονα οριζόντιο μελωδικό στυλ του κυριαρχεί, εξασφαλίζοντας ότι μόνο σποραδικά βρίσκει κανείς στη συνέχεια ενδιαφέρουσες στιγμές (“Παρτίδα” και πάλι με τον Λιδάκη, “Σκόνη Αστρική” με τη Λούκα, “Τα Θαύματα” με τον Απόστολο Ρίζο), με τα πράγματα να βαλτώνουν αισθητά στο “Πληρωμή”. Αν περιοριζόταν ο αριθμός των τραγουδιών, πιστεύω θα είχαμε ένα πολύ πιο συμπαγές, ποιοτικά, σύνολο.Οι ενορχηστρώσεις (από τον ίδιο τον Ζουρνή σε συνεργασία με τους μουσικούς και τον Γιάννη Παξεβάνη) είναι ιδιαίτερα προσεγμένες, αν και όχι πάντα ευφάνταστες – ομολογουμένως κερδίζουν κάποιους πόντους. Κυριαρχούν τα ακουστικά όργανα (κιθάρες, κοντραμπάσο, σαξόφωνο, μαντολίνο, βιολί), ενώ κάποιες ηλεκτρικές κιθάρες που θυμίζουν Βραχνό Προφήτη και Άδειο Δωμάτιο μένουν στο παρασκήνιο. Είναι πάντως αρκετές οι στιγμές όπου τα ορχηστρικά μέρη των τραγουδιών κλέβουν την παράσταση από τις ίδιες τις μελωδίες (π.χ. το τζαζίστικο break στο “Χιλιόμετρα”).Το δελτίο τύπου αποφαίνεται ότι ο Νίκος Ζουρνής «θα μας απασχολήσει και στα χρόνια που έρχονται...». Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι αυτό θα συμβεί μόνο αν την επόμενη φορά μας αφήσει να ακούσουμε τη δική του, απολύτως προσωπική φωνή. Σωκράτης Μάλαμας είναι μόνο ένας, δεν χρειαζόμαστε, ούτε πιθανότατα μπορούμε, να έχουμε έναν ακόμα. Αν ο νεαρός από τη Βοιωτία δεν θέλει λοιπόν τα τραγούδια του να λειτουργούν μόνο ως υποκατάστατα, θα πρέπει να το ψάξει αλλιώς. Δείχνει άλλωστε να έχει τα εφόδια. Διαφορετικά, πολύ φοβάμαι ότι σύντομα θα τον ξεχάσουμε... 

 

 
Top story

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος χάνεται στα αυλάκια του Primal Prayer του Bevery Glenn Copeland.

Η μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια σχολιάζει το τραγούδι «Ανθρωποφάγοι», στο οποίο συναντά τη Λένα Πλάτωνος και τη Μυρτώ Κοντοβά και δεν μπορεί να κρύψει πως «η χαρά είναι απερίγραπτη. Απερίγραπτη».

Το Behaviour των Pet Shop Boys είναι από τις περιπτώσεις διαχρονικών άλμπουμ που επισκέπτεσαι ξανά και ξανά σε διαφορετικές περιόδους στη ζωή σου. Από την αρχή του, άλλωστε, δηλώνει ξεκάθαρα ότι παρακολουθεί τη ζωή: τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση, μέχρι τον θάνατο.

H μίνι σειρά 2 επεισοδίων του Showtime σε αναγκάζει είτε να μηδενίσεις το πολιτικό σου φίλτρο ή να πας με τα νερά της ατζέντας της. Για τον Ανδρέα Κύρκο, πάντως, δύσκολα κινείται πέρα από την απολιτίκ πρακτική του "good guy"/"bad guy".

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναρωτιέται γιατί όσα φρέσκα συμβαίνουν έξω, δεν φτάνουν πάντα στα εγχώρια αυτιά -και μαζί, παρουσιάζει τέσσερις περιπτώσεις καλλιτεχνών που ενισχύουν αυτό το «Γιατί;».

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει καλά, τα εξηγεί ωραία με τον Άρη Λάμπο των System Decay, αλλά και δημιουργό του comic Μεταλλάδες.

Iδιάζοντα σύμβολα μίας καταπιεσμένης σεξουαλικότητας;

Είκοσι ολόκληρα χρόνια συμπληρώνονται από την πρεμιέρα της… pretty pretty pretty good κωμικής σειράς του Larry David και ο Ανδρέας Κύρκος βρίσκει τους λόγους για να γίνει το comfort comedy που θα σας συνοδεύσει -αν αυτό δεν συμβαίνει ήδη.

Από το “Pop Club” του Γιάννη Πετρίδη και το “Ρόδα, Τσάντα Και Κοπάνα”, ως την Εφημερίδα των Συντακτών

Ο Δημήτρης Λιλής παρακολούθησε τη συναυλία των Future Islands σε ζωντανή μετάδοση από τη Βαλτιμόρη και μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Και τώρα που τελειώνουμε με τους εγκληματίες, καιρός είναι να ψαχτούμε γύρω μας. Η ελληνική κοινωνία είναι βαθύτατα ρατσιστική.

Ποιον απασχολεί σήμερα η Indie μουσική;

Από το νέο βιβλίο του Jo Nesbo μέχρι το κλασικό αμερικάνικο μυθιστόρημα Λαγέ Τρέξε του John Updike, η Τάνια Σκραπαλιώρη ξεχωρίζει επτά νέες εκδόσεις που αξίζει να σας κρατήσουν συντροφιά αυτό το φθινόπωρο.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμη κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, πιάνει κουβεντούλα με τον Γιώργο Απαλοδήμα και μπασίστα των Sacred Outcry.

Κάθε εβδομάδα, ο Άγγελος Κλειτσίκας κάνει μια γύρα σε αναλογικά και ψηφιακά στενά κι επιλέγει στιγμιότυπα απ' όσα είδε, άκουσε, σκέφτηκε και ένιωσε την ανάγκη να μοιραστεί. Αυτές τις μέρες πανηγυρίζει για τις ιστορικές εξελίξεις, με τις HAIM και τους Working Men's Club στα ακουστικά.

Instagram





Top