Background Story: Οι Tourniquet υφίστανται ως μπάντα και δισκογραφούν από το 1990. Κατά βάση ήταν και είναι τρίο, αλλά συχνά έχουν και guest μουσικούς στα άλμπουμ τους [Marty Friedman (ex-Megadeth), Tim Gaines (Stryper), Bruce Franklin (Trouble), κ.α.]. Μουσικά είναι μια μίξη classic-technothrash-neoclassical-progressive metal, με διάφορες αυξομειώσεις σε ένταση ανά δίσκο και αφού πέρασαν τη «να-γίνουμε-λίγο-πιο-άμεσοι-και-απλοί» φάση στο “Crawl to China” άλμπουμ (1997). Στιχουργικά εντάσσονται στο Christian metal, αν και όχι με τόσο άμεσους/αφελείς στίχους όπως οι Stryper, αλλά αρκετά πιο έμμεσους και ποιητικούς, πιο κοντά στους Saviour Machine θα έλεγα. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η έντονη φιλοζωική στάση του συγκροτήματος, η οποία είναι εμφανής από τους στίχους τους (ενδεικτικά στα τραγούδια “Ark of Suffering” και “Stereotaxic Atrocities”) και τις φιλοζωικές συμβουλές που δίνουν στο ειδικό section του site τους μέχρι και το άρθρο που αφιέρωσε στον Ted Kirkpatrick (drummer και ηγέτης της μπάντας) το Humane Society of the United States (εδώ), η μεγαλύτερη οργάνωση για την προστασία των ζώων στις ΗΠΑ.
The album: Με το που πατήσει το play ο ακροατής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα ηχητικό σοκ. Θυμίζω ότι βρισκόμαστε στο έτος 2000. Εκείνη την περίοδο λοιπόν δεν υπήρχε κανένα άλλο γκρουπ (που να ήταν εν γνώσει του υπογράφοντα) το οποίο να συνδύαζε με τέτοιο τρόπο επιθετικότητα, μελωδία, τεχνική, συναίσθημα, αμεσότητα και πόρωση. Και από τότε δεν υπήρξαν πολλά που να το έκαναν τόσο καλά!
Ας πάρουμε για παράδειγμα το εναρκτήριο “Besprinkled in Scarlet Horror”: ξεκινάει με ορχηστρική εισαγωγή, με το που μπαίνουν riff-φωνητικά σε προ(σ)καλεί για ανελέητο headbanging, περίπου στη μέση έχει ένα prog break (μαζί με ένα εκκλησιαστικό όργανο!), μετά κοπάνημα πάλι, σόλο, αλλαγή riff και μελωδίας, σόλο, φλάουτο και ακουστικές κιθάρες, κλείσιμο με φωνητικές αρμονίες! Όλος ο δίσκος κυλάει σε αυτό το μοτίβο, με τους ρυθμούς να εναλλάσσονται από mid-tempo σε γρήγορους, και από πιο κλασικές σε πιο thrash φόρμες, πάντα με το στοιχείο της έκπληξης να παραμονεύει στη γωνία. Είναι επίσης πολύ σημαντικό πως, αν και κατά βάση τα τραγούδια είναι μεγάλης διάρκειας, οι Tourniquet έχουν πετύχει να συνδυάσουν ιδανικά τον πειραματισμό με τις πιασάρικες μελωδίες, με αποτέλεσμα να μην δημιουργείται ηχητική κόπωση στον ακροατή. Σε αυτό συμβάλλουν οι επιρροές τους, καθώς αν και progressive στη λογική, ο ήχος μαρτυράει την αγάπη τους για τους Maiden και τους Annihilator, αλλά και εν γένει το κλασικό metal. Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα εξαιρετικό συνολικά δίσκο, επί της ουσίας progressive, ιδιαίτερα καινοτόμο στο πως ενσωματώνει όλες τις ετερόκλητες επιρροές και εξαιρετικά απολαυστικό ως συνολικό άκουσμα. Καλή ακρόαση!
Trivia: Ο drummer, βασικός συνθέτης και μοναδικό εναπομείναν ιδρυτικό μέλος των Tourniquet, Ted Kirkpatrick, έχει συνδεθεί και με μια άλλη μεγάλη Christian metal μπάντα: Την περίοδο ’87-’89, πριν σχηματίσει τους Tourniquet, έπαιξε drums στην περιοδεία των Trouble για το “Run to the Light”.
Where are they now: Μετά την κυκλοφορία του “Where Moth and Rust Destroy” του 2003 (με τις κιθάρες παιγμένες από το Marty Friedman), το γκρουπ μπήκε σε μια μακροχρόνια περίοδο αναμονής από την οποία ξεκίνησε να βγαίνει το 2010 με σκόρπιες φήμες για επικείμενο νέο δίσκο. Τελικά, το “Antiseptic Bloodbath” κυκλοφόρησε το 2012 και επιβεβαίωσε την επαναδραστηριοποίηση του γκρουπ σε σταθερή βάση. Ο Ted Kirkpatrick από την άλλη ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Νοέμβρη του 2014 σόλο δίσκο με τίτλο “The Tourniquet Ark: Onward to Freedom”, με πλήθος guest μουσικών.
{youtube}sUajw4s1N8o{/youtube}