Οι DESTRUCTION είναι μία από τις τέσσερεις θεμελιώδεις κολώνες του Γερμανικού thrash metal (…τι ποια είναι η τέταρτη; Μα φυσικά οι Tankard…), και τo avopolis/metal δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει με μια μορφή της μουσικής μας, για το νέο τους album, παρόλη του την κούραση του, μιας και η συνέντευξη έγινε μερικές ώρες πριν αναχωρήσουν για περιοδεία στη Νότια Αμερική. Αφού συγκράτησα το ακουστικό που παραλίγο να μου φύγει από τα χέρια, μόλις άκουσα το “Hello, this is Schmier from DESTRUCTION…”, εγώ ξεκίνησα δειλά να απαντώ με τρεμάμενη φωνή...
![]() |
Καλησπέρα Schmier. Είμαι ο Θανάσης από το avopolis/metal. Τι χαμπάρια από εκεί πάνω;
Μια χαρούλα. Αύριο ξεκινάμε μια μεγάλη περιοδεία από τη Νότια Αμερική και ετοιμαζόμαστε να φύγουμε, μιας και μας περιμένει ένα μεγάλο ταξίδι με το αεροπλάνο.
Συγχαρητήρια για το νέο σας album “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n”. Θα ήθελες να μας πεις ποιες είναι οι προσδοκίες σας από αυτό και ποιες οι έως τώρα αντιδράσεις από τους οπαδούς;
Οι αντιδράσεις μέχρι στιγμής είναι πολύ καλές, μιας και πρόκειται για το καλύτερό μας album (σ.σ.: τι πρωτότυπο…) μετά από την επανένωση της μπάντας, το οποίο συνδυάζει πολλά από τα στοιχεία τα οποία είναι σημαντικά για το συγκρότημα και δεν είναι ένα ακόμα DESTRUCTION album. Για εμάς είναι το επετειακό album και προσπαθήσαμε να βάλουμε μέσα σε αυτό τα 25 χρόνια της μπάντας, διότι είναι σημαντικό όταν ακούς τη μουσική του συγκροτήματος, να αναγνωρίζεις την αυθεντικότητα του υλικού, έτσι ώστε να καταλαβαίνεις ποιας μπάντας είναι. Πιστεύω πως όταν ακούς το “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n”, καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή ότι παίζουν οι DESTRUCTION και η προσδοκία μου είναι όταν μετά από αρκετό καιρό ο κόσμος ακούει το album, να το θυμάται σαν το επετειακό μας album και να πιστεύει πως είναι αντιπροσωπευτικό της ποιότητας του group. Είμαι βέβαιος πως θα αρέσει στο κοινό.
![]() |
Ακούγοντας το album, παρατήρησα μια πιο τεχνική και staccato προσέγγιση στη δομή των κομματιών, σε σχέση με τα προηγούμενά σας albums…
Ναι, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά απ’ ότι παλαιότερα. Υπάρχουν πολλά heavy μέρη σε αυτό το album, τα οποία βέβαια υπήρχαν και στα προηγούμενα, αλλά υπάρχουν επίσης και πολλά τεχνικά μέρη, όπως και στο “Release From Agony” album μας. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα δίσκο που να συνδυάζει όλα τα στοιχεία που μας χαρακτήρισαν εδώ και 25 χρόνια και πιστεύω πως όλα είναι αναμφίβολα εδώ μέσα…
…Στην δισκοκριτική μου χαρακτήρισα το νέο σας album, σαν το “Release From Agony” του reunion, μιας και βρήκα πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο, όπως άλλωστε και εσύ μόλις είπες.
Απόλυτα. Στο νέο μας album υπάρχει αυτή η προσέγγιση που είχαμε στην σύνθεση εκείνη την περίοδο, μιας και μας αρέσει να γράφουμε πολύπλοκα κομμάτια, αλλά εδώ υπάρχουν και πολλά πιασάρικα (σ.σ.: …catchy είπε…) επίσης. Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα album που να έχει και catchy στιγμές που να σου μένουν στο αυτί, πράγμα που είναι σημαντικό όταν προσπαθείς να κάνεις ένα album που είναι πολύπλοκο και progressive, όπου υπάρχουν πολλά riffs που πρέπει να ανακαλέσεις στο μυαλό σου. Πιστεύω πως το υλικό του “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n” δεν είναι μακριά από αυτή τη λογική, δηλαδή να το ακούς 2-3 φορές και σου μένει.
Πέρα από τα τεχνικά μέρη, παρατηρούμε πολλά lead και solo, τα οποία είναι πολύ προσεγμένα από συνθετικής άποψης, πράγμα που κατά τη γνώμη μου δίνει άλλη δυναμική στα κομμάτια. Σε ρωτάω μιας και στο “All Hell Breaks Loose” σχεδόν δεν υπήρχαν solo μέρη και είχες πει ότι δεν τα χρειαζόσασταν τότε.
Ναι, έχουμε αρκετά από αυτά στο νέο album και μάλιστα καλέσαμε και μερικούς εκλεκτούς συναδέλφους να παίξουν σαν guest μερικά από αυτά. Μερικές φορές όμως τα solo δεν χρειάζονται, ενώ άλλες φορές πρέπει να είναι εκεί. Έχουμε πολλά solo και αρμονίες σε αυτό το album, μιας και ταίριαζαν στα κομμάτια, όπως ακριβώς και στο “Release From Agony”, υπήρχαν πολλά solo, μιας και συγκρίναμε με αυτό, το “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n”, αλλά δεν είναι η πρώτη μας προτεραιότητα ή αυτοσκοπός να έχουμε solo. Τα solo πρέπει απλά να είναι μέρος της μουσικής και όχι το πιο σημαντικό πράγμα του album. Από την άλλη πλευρά, έχουμε να κάνουμε με heavy metal μουσική και έχουν μεγάλη σημασία. Ο Mike κάποιες φορές παραπονιέται, μιας και είναι περισσότερο riff κιθαρίστας και αναπόφευκτα εστιάζει την προσοχή του σε αυτά, εμείς όμως τον πιέζουμε να παίξει περισσότερα leads. Σε αυτό το album όλο το στήσιμο των κομματιών και η δομή τους, απαιτούσαν πολλά solos, εξαιτίας των ίδιων των κομματιών τα οποία δουλεύουν καλύτερα με αυτά.
Αν εστιάσουμε προσεκτικά στο tracklisting του album, μπορούμε να παρατηρήσουμε πως το αρχικό γράμμα κάθε κομματιού, σχηματίζει σαν σταυρόλεξο τον τίτλο του album, “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n”. Επειδή αυτή τη στιγμή δεν έχω τους στίχους στα χέρια μου, θα ήθελες να μας διαφωτίσεις σχετικά με concept που ακολουθούν οι στίχοι;
Η ιδέα ήταν να συμβαίνει αυτό, δηλαδή οι τίτλοι των κομματιών να μας δίνουν το τίτλο του album, γιατί όλα τα κομμάτια σχετίζονται με μια συνολική θεματολογία, η οποία σχετίζεται με τον εκφυλισμό της ανθρωπότητας. Έτσι, δείχνουμε με τον καλύτερο τρόπο ότι υπάρχει μια σταθερά πίσω από όλα τα κομμάτια του album. Ο τίτλος “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n” υποδηλώνει όλη την αποσύνθεση της ανθρωπότητας, όπως και της γενικότερης ανθρώπινης συμπεριφοράς και παρόλη την πρόοδο που έχουμε κάνει σαν ανθρωπότητα, είμαστε ακόμα εγκλωβισμένοι στις ανθρώπινες αδυναμίες μας και αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους.
![]() |
Στο εξώφυλλο του “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n” βλέπουμε την μασκότ σας, τον τρελό χασάπη (Mad Butcher), να συνδυάζεται με την πολύ γνωστή μας νεκροκεφαλή των “Infernal Overkill” και “The Antichrist” albums. Το γεγονός αυτό μήπως αντιπροσωπεύει μια σύνδεση της πρώτης περιόδου του group με την καινούργια, προσπαθώντας να ακολουθήσει την 25η επέτειο της μπάντας;
Ναι, βέβαια. Θέλουμε να έχουμε κάποια σήματα κατατεθέν, όλης της μας της καριέρας σε αυτό το album, αλλά θέλαμε επίσης να φαίνεται το φαινόμενο του εκφυλισμού από τα πρώτα στάδια, πράγμα που αντικατοπτρίζεται στις λεπτομέρειες και στα χρώματα του εξωφύλλου. Ήταν σημαντικό για εμάς να συμπεριλάβουμε όλα τα 25 χρόνια μας μέσα στο εξώφυλλο, χωρίς να έχουμε πολλά cliché μέσα σε αυτό. Είναι καλό από την μια να έχεις ένα εξώφυλλο με πολλές λεπτομέρειες, ενώ από την άλλη να αποφεύγεις τα cliché, μιας και οι στίχοι ασχολούνται με το κυρίως project.
Όταν μπήκατε στο studio για την ηχογράφηση, μπήκατε απλά για να ηχογραφήσετε το νέο ή το επετειακό album των DESTRUCTION; Το σκεπτικό της επετείου του group σας έδωσε ίσως μια επιπλέον ώθηση για να κάνετε ακόμα καλύτερο αυτό το album;
Οπωσδήποτε μπήκαμε στο studio προετοιμασμένοι απολύτως για να ηχογραφήσουμε το επετειακό μας album, το οποίο θέλαμε εξαρχής να είναι κάτι το αξιοπρόσεκτο και κάτι που θα έμενε, έτσι ώστε να το θυμάται ο κόσμος μετά από χρόνια. Έτσι διαλέξαμε μερικούς καλούς συνεργάτες για να δουλέψουμε παρέα και διαλέξαμε επίσης και το concept του δίσκου. Για μένα το αποτέλεσμα ήταν 100% καλό. Κάναμε τη προπαραγωγή όλων των κομματιών στη Γερμανία πριν μπούμε στο studio, και έτσι ξέραμε πως ότι αλλάξουμε εκ των υστέρων, θα ήταν μόνο προς το καλύτερο. Αυτό το album θα είναι ένα σύμβολο των DESTRUCTION τα επόμενα χρόνια, οπωσδήποτε. Κοιτώντας αυτή τη στιγμή πίσω στο album, ίσως περιέχονται κανα 2 κομμάτια, πιο μέτρια σε σχέση με τα υπόλοιπα, που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Ο σκοπός μας ήταν να φτιάξουμε ένα δυνατό album, αλλά στο τέλος ο σχεδιασμός τελειώνει και πρέπει να αποφασίσεις τι θα κάνεις. Μέχρι τώρα έχουμε λάβει πολύ καλές αντιδράσεις από πολλούς ανθρώπους, οπότε ελπίζω ότι κάναμε τη σωστή επιλογή σε αυτό το επετειακό μας album.
![]() |
Ώρα για γκρίνια!!! Τσέκαρα το πρόγραμμα της περιοδείας σας και δεν είδα πουθενά την Ελλάδα. Εξηγήσου…!!!
Δυστυχώς δεν είχαμε καμία πρόσκληση από κάποιον Έλληνα promoter, αλλά ελπίζω αυτό να συμβεί σύντομα. Μάλιστα δεν είναι καθόλου αργά, μιας και αυτό, είναι το πρώτο σκέλος της περιοδείας μας, το οποίο ξεκινά από τη Λατινική Αμερική και συνεχίζει στην Ευρώπη. Από τις αρχές του νέου έτους θα κάνουμε κάποιες εμφανίσεις στην Ανατολική Ευρώπη, μετά θα πάμε στη Βόρεια Αμερική και θέλω να πιστεύω πως θα περάσουμε και από τα μέρη σας. Ξέρεις, δεν είναι δική μας παράληψη, αλλά εξαρτάται από τον promoter που θα ενδιαφερθεί για να μας κλείσει ημερομηνίες στη χώρα σας. Ελπίζω να σας επισκεφτούμε μιας και είναι η καλύτερή μας να παίζουμε μπροστά στο ελληνικό κοινό, το οποίο είναι το πιο τρελαμένο της Ευρώπης. Έχουμε κάνει μερικά από τα καλύτερά μας show στην Ελλάδα, θέλουμε να έρθουμε οπωσδήποτε, και μάλλον θα είναι στις αρχές του 2009.
Σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια και σας περιμένουμε. Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες αναρίθμητων reunions από πολλές μπάντες, οι οποίες επανέρχονται στην ενεργό δράση ηχογραφώντας νέα albums, πολλά από αυτά με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Πιστεύεις πως είναι μια νέα ευκαιρία για αυτές τις μπάντες για να συνεχίσουν να εκφράζονται μουσικά, ή είναι μια καλή περίπτωση για τις δισκογραφικές να δείξουν εμπιστοσύνη εκ του ασφαλούς, σε καταξιωμένες, απ’ ότι σε ελπιδοφόρες μεν, αλλά άγνωστες μπάντες. Μιλώντας προσωπικά, οι DESTRUCTION ανήκουν στα πιο τίμια reunions της όλης φάσης. Εσύ με την ιδιότητα του μουσικού αλλά και του fan της heavy μουσικής, τι άποψη έχεις ;
Όπως σωστά είπες, πολλά reunions απλά δεν δουλεύουν, εξαιτίας πολλών και διαφόρων λόγων, όπως για παράδειγμα, μια μπάντα να έχει μπροστά της να κάνει μια περιοδεία και να μην μπορεί να παίξει ή να συνθέσει καινούργια μουσική πλέον. Όταν οι DESTRUCTION επέστρεψαν, ήταν κάτι παραπάνω από σημαντικό, να κάνουμε κάτι στο ύφος που είχαμε, κάτι που να αγαπάμε και χωρίς να έχουμε κανέναν πάνω από το κεφάλι μας, να μας λέει τι να κάνουμε. Έτσι ήμασταν έτοιμοι να βάλουμε το 100% της αφοσίωσής μας στη μπάντα και ήταν σημαντικό για μας να στεφθεί με επιτυχία η 2η περίοδος του group. Ήταν πολύ αληθινό με μας, το ότι δεν μπορούσαμε να κάνουμε πισωγύρισμα και να αντιγράψουμε για παράδειγμα το 3o μας album. Θα ήταν ηλίθια κίνηση από πλευράς μας, μιας και δεν θα μπορούσε να γίνει τόσο καλό όσο ήταν αυτό, οπότε για τους DESTRUCTION, ήταν πολύ σημαντικό να εξελιχθεί η μπάντα προς μια κατεύθυνση η οποία θα ήταν προετοιμασμένη για το μέλλον, όντας ανταγωνιστική. Όταν μεγαλώνεις έχεις διαφορετικές προτεραιότητες στη ζωή και πολλές από αυτές τις μπάντες, απλά πιστεύω πως δεν προσπαθούν αρκετά, οπότε βλέπουμε πολλά από αυτά τα reunions να βουλιάζουν και βεβαίως είναι πολύ πιο εύκολο για τις δισκογραφικές να υπογράψουν μια πολύ γνωστή μπάντα. Για μας το να είμαστε μια reunion μπάντα είναι ένας κακός χαρακτηρισμός γιατί οι DESTRUCTION δεν έπαψαν να υπάρχουν, ακόμα και όταν δεν βρισκόμουν εγώ στη σύνθεσή τους, οπότε η όλη φάση με μας ήταν κατά κάποιο τρόπο, σαν να ανοίγουμε το περιτύλιγμα του δώρου που είχαμε στα χέρια μας και απλά αυτό που είχαμε να κάνουμε ήταν να συνθέσουμε καινούργια μουσική και να βάλουμε πάλι όλη την προσπάθειά μας στην μπάντα.
Στην πρώτη σας εποχή ηχογραφήσατε κάποια θρυλικά albums, όπως τα “Infernal Overkill” και “Eternal Devastation”, τα οποία ήταν από τα πιο επιδραστικά της thrash σκηνής. Μετά το reunion και τα albums που κυκλοφορήσατε κατόπιν αυτού, ποιο πιστεύεται ότι θα είναι το στίγμα σας στη σύγχρονη μουσική.
Από τα παλαιότερά μας albums, εγώ θεωρώ τα “Infernal Overkill” και “Release From Agony” σαν τα πιο επιδραστικά μας, ενώ μετά το 1999, πιστεύω πως τα “The Antichrist” και “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n” θα στέκονται σε αυτή τη θέση μελλοντικά. Πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό για μας να γράφουμε νέους ύμνους, με αποτέλεσμα νέα άτομα, σε ηλικία, να έρχονται στη μπάντα τα τελευταία χρόνια, που μπορεί να μη μας ξέρουν από τα παλαιότερα albums. Είμαστε μια μπάντα που έρχεται από τη δεκαετία του ’80, αλλά έχουμε καταφέρει να γράφουμε κομμάτια στο νέο αιώνα, τα οποία μπορούν να γίνουν μέρος της κληρονομιάς μας, όπως τα “Nailed To The Cross”, “The Butcher Strikes Back” ή το ομώνυμο του νέου μας album, το οποίο σκοτώνει. Μελλοντικά αυτά τα κομμάτια θα συμβολίζουν την νέα εποχή των DESTRUCTION και είναι σημαντικό που ζήσαμε στα ‘80s, αλλά είναι επίσης σημαντικό το γεγονός πως προχωράμε μπροστά. To thrash metal είναι underground και αντιεμπορική μουσική και θα πρέπει να είσαι επαναστάτης και να κάνεις αυτό που θες.
Σε μια από τις προηγούμενές σας επισκέψεις στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην περιοδεία με τους SODOM και KREATOR, είχατε παίξει μια διασκευή στο “Fuck The U.S.A.” των THE EXPLOITED. Πόσο καλά, μπορούν μουσική και πολιτική, να συνδυαστούν κατά τη γνώμη σου;
Ξέρεις, ζούμε σε ένα γαμημένο πλανήτη, χωρίς να το έχουμε διαλέξει. Έτσι αναπόφευκτα επηρεαζόμαστε από αποφάσεις που παίρνονται από τρίτους, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι πολλές φορές. Εγώ στα 16 μου ήμουν ένα θυμωμένο παιδί και γι’ αυτό ξεκίνησα μια μπάντα. Με τσάντιζε η πλεονεξία των ανθρώπων, καθώς και όλοι οι περιορισμοί που έχουμε σε αυτόν τον πλανήτη. Αυτός ήταν ο λόγος που ξεκίνησα τους DESTRUCTION και γι’ αυτό δημιούργησα όλο αυτό το μήνυμα που περιέχεται στους στίχους των κομματιών μας, γιατί ξεκίνησα να μισώ την ανθρωπότητα, την εκκλησία και όλες τις θρησκείες, επειδή ακριβώς περιορίζουν τους ανθρώπους. Για μένα από μια σκοπιά το thrash metal είναι απολύτως αναγκαίο να έχει ένα μήνυμα. Μου αρέσει να τραγουδάω για δράκους και για διαβόλια, αλλά μου αρέσει επίσης να τραγουδώ για πράγματα που υπάρχουν γύρω μου και επηρεάζουν τη ζωή μου.
Μάλιστα. Μιας και μιλήσαμε για διασκευές και έχετε κάνει μερικές, όπως το “Whiplash” των METALLICA, ποιες μπάντες θα ήθελες να διασκευάσουν κομμάτια σας και ποια από αυτά;
(Γέλια) Δεν ξέρω καθόλου. Είναι δύσκολο να πω. Ίσως ο ELVIS PRESLEY να διασκευάσει το “Total Disaster” (Πολλααααά γέλια). Πιστεύω πως θα ήταν σπουδαίο. Γενικώς θα ήταν μεγάλη τιμή για εμάς οποιαδήποτε μπάντα να διασκευάσει κάποιο από τα κομμάτια μας. Δεν θα ήθελα να πω συγκεκριμένη μπάντα, σίγουρα θα ήταν cool όποιος και να ήταν, αλλά τώρα που το σκέφτομαι θα επιμείνω στον ELVIS, χίχίχίχί….
Εάν σου έλεγε κάποιος από την εταιρία σας να διαλέξεις μερικούς μουσικούς, έτσι ώστε να δημιουργήσετε από κοινού το υπέρτατο heavy metal album, εσύ ποιους θα διάλεγες;
Βασικά, δεν ξέρω ποιον να πρωτοδιαλέξω. Σίγουρα θα ήθελα να δουλέψω με τους ήρωές μου. Θα ήθελα πολύ να γράψω ένα κομμάτι με τον Lemmy, αλλά και να συνεργαστώ με τους κιθαρίστες των JUDAS PRIEST, όπως τον K.K. Downing. Θα ήταν φανταστικό να δουλέψω με αυτούς τους ανθρώπους και να δω τι θα μπορούσα να μάθω από αυτούς. Παρόλα αυτά έχω ήδη δουλέψει στα albums μας με κάποιους μουσικούς, των οποίων είμαι οπαδός, πράγμα πολύ σπουδαίο για εμένα.
Όμορφα. Κλείσε όπως επιθυμείς.
Υποστηρίξτε τους DESTRUCTION και πείτε στους ατζέντηδες εκεί κάτω, να μας φέρουν στην Ελλάδα. Όταν ερχόμαστε στην Αθήνα, νιώθουμε έτσι όπως όταν είμαστε στο σπίτι μας, οπότε ανυπομονούμε να ξαναβρεθούμε εκεί και υπόσχομαι να το επιληφθώ και προσωπικά.
![]() |
Danken Herr Schmier. Ήταν τιμή μου να συνομιλήσουμε. Εύχομαι σε όλους σας τα καλύτερα και καλή επιτυχία στην περιοδεία.
Εγώ σ’ ευχαριστώ φίλε μου. Θα πιω στην υγειά σου. ‘‘Γεια μας’’ (σ.σ.: σε άπταιστα ελληνικά ο δικός σου…) φίλε μου. Καληνύχτα.
Θανάσης Μπόγρης