Σήκω από τον υπολογιστή, πήγαινε και αγόρασε το “Entropiate” των SINCE(TIME), επέστρεψε, άκουσέ το, σου αρέσει σίγουρα, διάβασε την συνέντευξη (η κριτική είναι άχρηστη...αγόρασες ήδη το cd), δες τους live...
![]() |
Γεια σας παίδες, μιας και είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεστε στο avopolis.gr/metal θα ήθελα να μου δώσετε ένα σύντομο “βιογραφικό” της μπάντας.
Άγης (κιθάρα): Δημιουργηθήκαμε το 2003 . Τότε ήμασταν μόνο τρεις (Αγης,Κωστας, Στεφανος) και ήμασταν αποφασισμένοι να συνεχίσουμε σαν τριο (2 κιθάρες,drums) ,χωρίς μπάσο. Γράψαμε ένα demo μόνοι μας , κάπου στο 2005 . Το καλοκαίρι του 2006 , ενώ ψαχνόμασταν ,δεχθήκαμε πρόταση από τον Στάμο Κολιούση (210 studios) να μας κάνει μίξη παραγωγή και mastering σε ο,τι υλικό είχαμε έτοιμο και θέλαμε να γράψουμε. Κάτι που τελικά κατέληξε σε δίσκο . Λίγους μήνες μετά προτείναμε στον Νίκο να έρθει σε μία πρόβα μας με αποτέλεσμα τελικά να γίνει ο μπασσίστας μας. Ετσι ως τετράδα πλέον , αρχίσαμε τα live σε ενα απο τα οποία ο Μαρκος και η Nicky απο την Venerate industries μας πρότειναν support στους Red Sparowes και κυκλοφορία του δίσκου μας . Κάπως έτσι φτάσαμε ως εδώ.
Επιτέλους κυκλοφόρησε το, πολυαναμενόμενο από αρκετούς, debut album σας. Σε τι οφείλεται η καθυστέρηση; Η κυκλοφορία είχε προγραμματιστεί για το φθινόπωρο, σωστά;
Κώστας (drums): Λίγο η τελειομανία μας, λίγο η απειρία μας σε διαδικαστικά θέματα ευρείας κυκλοφορίας album, μας έκανε να αναγγείλουμε την κυκλοφορία λίγο πρόωρα. Όλοι κάνανε ότι μπορούσαν καλύτερο αλλά πάντα υπάρχουν παράγοντες που παρουσιάζονται εκτός προγράμματος.
Νίκος (μπάσο): Ναι, είχε προγραμματιστεί για τότε όμως το καθυστερήσαμε λόγω του artwork. Είμαστε μια αρκετά δημοκρατική μπάντα και μέχρι να συμφωνήσουμε όλοι στο πως πρέπει να φαίνεται χρειάστηκε χρόνος. Φυσικά υπήρξαν και κάποια απρόβλεπτα που δεν είχαν να κάνουν με εμάς, όμως τα καταφέραμε.
Που ηχογραφήσατε; Με ποιον στην παραγωγή; Αν κρίνω από το αποτέλεσμα θα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι.
K: Η ηχογράφηση έγινε σε δικό μας χώρο. Η παραγωγή είναι του Στάμου Κολλιούση από τα 210studios berlin και το mastering έγινε από τον Στάμο Κολλίούση και τον Βαγγέλη Λαμπράκη των 210 studios. Το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από το 100% που μπορούσαμε να έχουμε δηλαδή…απλά κορυφαίο.
Στέφανος (κιθάρα): Ηχογραφήσαμε στο σπίτι του Στάμου (Mencea, 210 Studios ) και συγκεκριμένα μέσα στο δωμάτιο του…….Ο Σταμος φυσικά μας έφτιαξε τον όλο ήχο και έκανε απίστευτη δουλειά και ήμαστε κάτι παραπάνω από απλά ευχαριστημένοι…Αυτός ανέλαβε και την παραγωγή μαζί με τον Βαγγέλη Λαμπράκη ( 210 Studios ) .
Πώς γίνεται η σύνθεση του υλικού σας; Πόσο δύσκολο είναι να ξεπεράσετε την παγιωμένη δομή couple/refrain μιας σύνθεσης με φωνητικά και να παρουσιάσετε πλήρως ορχηστρικά κομμάτια χωρίς επαναλήψεις;
Ν: Όλα ξεκινούν με μια απλοϊκή ιδέα, μπορεί να είναι ένα ριφ ή ένα εφφέ. Αυτή η ιδέα παρουσιάζεται στους υπόλοιπους στο στούντιο ή με ανταλλαγή mp3 και ο καθένας το ‘βλέπει’ από τη μεριά του. Όταν προβάρουμε αν ακουστεί κάπως σαν Since (Time) τότε είμαστε σε σωστό δρόμο.
Δεν σκεφτήκατε ούτε για μια στιγμή να το παίξετε ποιητές και να γράψετε στίχους;
Α: Όχι, ούτε μία . Αισθανόμαστε ότι παίζουμε πολύ με εικόνες και αφαιρετικά θέματα κάτι που είναι αδύνατον να συμβεί με στίχους.
K: Εεε…κοίτα δεν θεωρούμε ότι όσοι έχουν στίχους στα κομμάτια τους είναι ποιητές αλλά ούτε σνομπάρουμε τα κομμάτια με στίχους. Απλά, παρά τις πολλές παροτρύνσεις να βάλλουμε στοίχους αποφασίσαμε ότι δεν κολλάνε φωνητικά με τον υπάρχον ήχο του group, στο μέλλον κανείς δεν ξέρει. Προσωπικά θα ήθελα στο μέλλον να γίνει ένα remix ενός κομματιού με φωνητικά έστω και για πλάκα…
Στ: Όχι και δεν νομίζω ότι πρόκειται να το κάνουμε μελλοντικά. Ίσως κάποια στιγμή όταν θα βρούμε το χρόνο να ασχοληθούμε να βάλουμε στα live μας κάποια samples.
N: Η μπάντα δεν ήταν εσκεμμένα instrumental, ούτε αποκλείουμε μελλοντική χρήση φωνητικών. Προέκυψε την περίοδο που προσδιορίστηκε ο ήχος μας και απλά έτσι βγήκε. Όσο για το ‘ψαγμένο’ και ποιητικό της υπόθεσης, κάποιοι όμορφοι στίχοι μπορεί να ταίριαζαν αλλά ταυτόχρονα θα έκαναν πιο συγκεκριμένο το τελικό αποτέλεσμα. Μας είναι προτιμότερο κάποιος να ακούσει και να προβληματιστεί για κάτι δικό του όπως αυτός το αντιλαμβάνεται παρά να τον έχουμε κατευθύνει με τους στίχους από πριν.
Κάτι που μου αρέσει πολύ στην μπάντα σας είναι ότι δεν “μπουκώνετε” τον ήχο σας με πολλά effects αλλά με τα απαραίτητα. Αυθόρμητη κίνηση;
K: Ναι αυθόρμητη, βαριόμαστε το 2λεπτο ξύσιμο και την παύση με μια συνεχόμενη ονειρική νότα. Θέλουμε πιο ενεργητικά και σαφή κομμάτια. Όπως το είπες, τα απαραίτητα.
A: Ναι , καθαρά . Γενικά ο ήχος μας προκύπτει από την αντίληψη του καθενός για τη μουσική και οχι κατόπιν συνεννοήσεως.
Σ: Εεε.. δεν θα το έλεγα… απλά πιστεύω ότι όταν παραμπουκώσεις τον ήχο τότε δεν θα ακούγεται καλά αυτό που θες να παίξεις! Και επειδή είμαστε μόνο 4 άτομα, με το να μη γεμίζουμε με πολλά εφέ τον ήχο μας, καταφέρνουμε (έτσι πιστεύω) να είμαστε πιο άμεσοι.
Οι τίτλοι των τραγουδιών είναι θεϊκοί, τους επιλέγετε μετά την ολοκλήρωση κάθε κομματιού ανάλογα με το πως θα ηχεί αυτό ή τους έχετε έτοιμους από πριν;
K: Οι τίτλοι βγαίνουν μετά την ολοκλήρωση του κομματιού φυσικά και μερικές φορές πολύ αργότερα, δεν σου κρύβω ότι μερικές φορές η συνεννόηση μεταξύ μας γίνετε με τους αρχικούς χαρακτηριστικούς τίτλους όπως ‘άρπα’ και ‘waltz’ λόγω συνήθειας. Πάντως όλοι οι τίτλοι έχουν σχέση με τα κομμάτια και όλοι οι τίτλοι έχουν μια μικρή ιστορία από πίσω τους.
Α: Οι τίτλοι προκύπτουν μετά την ολοκλήρωση των κομματιών ανάλογα με το τι συναισθήματα ή εικόνες μας προκαλούν. Και συνήθως είναι χρονοβόρα διαδικασία κατα τη διάρκεια της οποίας υπάρχουν αρκετές διαφωνίες.
Στ: Συνήθως μετά την ολοκλήρωση του κομματιού. Ο κάθε τίτλος συνήθως προέρχεται από το πώς μας σκάει εμάς στο κεφάλι το κομμάτι. Ευχαριστούμε πολύ πάντως!
Το όνομα της μπάντας θυμίζει συνάρτηση με μεταβλητή τον χρόνο, στο site σας αναφέρετε ότι τα συστήματα αποτελούνται από τάξη, αταξία ή/και χάος, στο artwork του cd και στο logo της μπάντας υπάρχουν επιφάνειες που περιγράφονται από fractals και κυριαρχεί η συμμετρία, ενώ ο τίτλος του cd έχει ρίζα τη εντροπία. Όλα αυτά δεν είναι τυχαία ή εγώ έχω καεί τελείως. Τί από τα δύο ισχύει;
K: Χα χα… όχι δεν είναι τόσο πολύπλοκα βασικά ίσως να μην το είχα σκεφτεί έτσι μέχρι τώρα. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε μια αγάπη με τις θετικές επιστήμες και μας αρέσουν οι αντίστοιχοι όροι και έννοιες. Το artwork είναι γέννημα θρέμα του Νίκου Παναγιωτόπουλου (eyejacker) ο οποίος είχε τις μοναδικές οδηγίες να ακούσει το cd και απλά να δημιουργήσει ελεύθερα. Το όνομα είναι όντως μια μεταβλητή.
Α: Κοίτα, είμαστε 4 άτομα στην μπάντα , το καθένα με διαφορετικά ενδιαφέροντα και φιλοσοφικές αναζητήσεις οι οποίες όμως κάπου συγκλίνουν. Οι ιδέες του χρόνου και του χάους είναι ιδιαίτερα ελκυστικές, αλλά είναι και εξίσου αφαιρετικές οπότε βρίσκουν έδαφος πιστεύω πάνω στη μουσική μας. Γενικά σκέψου το τραγικό αποτέλεσμα του να βαλεις 2 φυσικούς , ένα γεωλόγο και ένα πληροφορικάριο στην ίδια μπάντα.
Στ: Στέφανος: Όχι δεν έχεις καεί (τελείως…!) Φαίνεται τόσο πολύ ότι είμαστε σπασίκλες? Γενικά αυτό που είμαστε δεν είναι τίποτα παραπάνω από 2 φυσικοί, 1 γεωλόγος και 1 ποντίκι της πληροφορικής… Λογικά δεν είναι λοιπόν όλα αυτά?? Όσον αφορά το artwork ήταν ολόκληρο ιδέα του Νίκου (eyejacker). Ενώ το logo μας το έκανε ο αδερφός του Άγη, ο Γιάννος.
Το artwork είναι απλά κορυφαίο, μπορείτε να μου το αποκωδικοποιήσετε; Υπάρχει περίπτωση για merchandise εμπνευσμένο από αυτό;
Α: Ο μόνος που μπορεί να αποκωδικοποιήσει το artwork μας είναι ο δημιουργός του (myspace.com/eyejacker) o oποίος ένας θεός ξέρει τι είχε κατά νου όταν το έφτιαξε. Εμείς είδαμε προηγούμενες δουλειές του, ενθουσιαστήκαμε και του ζητήσαμε να ακούσει τον δίσκο και να δημιουργήσει κάτι abstract πάνω του.
Υπάρχει περίπτωση να υποστηρίξετε οπτικά κάποια στιγμή ένα live σας;
Ν: Είναι κάτι που θέλουμε πολύ. Παλιά είχαμε κάποια βιντεάκια δικής μας δημιουργίας που όμως δεν προβλήθηκαν ποτέ επειδή δεν ήμασταν αρκετά ικανοποιημένοι με αυτά. Μέχρι λοιπόν να βρούμε τα μέσα δεν μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο.
Χωρίς να θέλω να σπείρω την διχόνοια στην μπάντα ξεχωρίζοντας κάποιον...θα το κάνω. Πως είναι δυνατόν και ο Κωνσταντίνος “βαράει” τόσο δυνατά και εντυπωσιακά στα live σας;
K: Ως ντράμερ συνήθως όταν παίζω ενοχλώ είτε παίζω σπίτι μου είτε στα γόνατα μου και πάντα μου βάζουν χέρι όταν αρχίζω και ξεφεύγω. Ε στα live και στις πρόβες απλά μπορώ να αφεθώ και να το απολαύσω.
Σ: Στέφανος: Ναι μπορώ να στο ερμηνεύσω τώρα.. Όταν ήταν μικρός, πολλά χταπόδια βάραγε πάνω σε βράχια...από τότε έτσι πιστεύει ότι πρέπει να κάνει και με τα τύμπανα.. Αυτό.
Έχετε εμφανιστεί με μπάντες όπως οι RED SPAROWES και οι INTRONAUT. Τί αποκομίσατε από αυτές τις εμφανίσεις; Ειδικά το live με τους RED SPAROWES σε ένα φίσκα An Club θα πρέπει να ήταν σταθμός.
Σ: Το live με τους Red Sparowes ήταν κάτι παραπάνω από σταθμός. Δεν πρόκειται να ξεχάσω το πόσο άγχος είχα με το που ανεβήκαμε πάνω στη σκηνή και δεν έλεγε να φύγει με τίποτα! Είναι η μοναδική φορά που παίξαμε μπροστά σε τόσο κόσμο και όλοι είχαμε απίστευτο άγχος. Όσο κι αν δεν το παραδεχόμασταν. Γενικά από εκείνο το live και μετά το πήραμε κάπως πιο ήρεμα και τώρα το ευχαριστιόμαστε περισσότερο όταν είμαστε επί σκηνής.
Ν: Ήμασταν πολύ τυχεροί γιατί αυτά τα live είναι μεγάλη ευκαιρία για να σε δεί και να σε ακούσει απο κοντά κόσμος που ενδιαφέρεται για αυτή τη μουσική, όπως έγινε και με εμάς. Οι Red Sparowes είναι μια τεράστια μπάντα και μπορείς να μάθεις πολλά απλά παρατηρώντας πως κάνει το κάθε τι πάνω στη σκηνή. Η εμφάνιση αυτή ήταν απο τις πιο πρώτες μας σαν τετράδα πλέον και αυτό που έδωσε ήταν το απαραίτητο βάπτισμα πυρός που μπορεί να δώσει μόνο ένα τέτοιο πραγματικό live.
Στην θήκη της κιθάρας του Στέφανου έχω δει ένα sticker ΜΟΝΟ. Προσωπικό κόλλημα ή σας αρέσουν γενικά; Γιατί δεν χωθήκατε να τους support-άρετε; Τί άλλο ακούτε το τελευταίο καιρό;
Κ: Θα έλεγα προσωπικό. Για ΜΟΝΟ δεν μπορούσαμε να παίξουμε, το κοιτάξαμε, δεν έπαιζε γενικότερα support αν θυμάμαι καλά. PORCUPINE TREE, CINMATIC ORCHESTRA, CAPRICORNS.
A: Το καινούργιο RUSSIAN CIRCLES, αλλα επειδή πάντα με πιάνει τέτοια εποχη και με ψήνουν καλοκαιρινά ακούσματα ακούω BEIRUT και MANO NEGRA.
Στ: Μ’ αρέσουν πάρα πολύ γιατί είναι το μοναδικό συγκρότημα το οποίο μεταδίδει τέτοια σκατοψυχιά. Δεν γινόταν να τους support-άρουμε γιατί φτάνανε πολύ αργά απ’ το αεροδρόμιο και δεν γινόταν να παίξει άλλο συγκρότημα πριν από αυτούς. Τον τελευταίο καιρό ακούω αρκετά instrumental αλλά και metal. Όπως KING DIAMOND…Όχι, αλλά ο τελευταίος τον MESHUGGAH είναι απίστευτος!
N: RUSSIAN CIRCLES “STATION”, UFOMAMMUT “IDOLUM” , UNEARTHY TRANCE “ELECTROCUTION”.
Τι θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον από τους SINCE(TIME);
K: Μέχρι το καλοκαίρι θα ανεβάσουμε στο internet, free για Download μια διασκευή το ΄΄Where is my Mind΄΄ από Pixies σε δικιά μας παραγωγή. Κομμάτια καινούργια υπάρχουν και στο άμεσο μέλλον όταν είμαστε έτοιμοι θα αρχίσουμε τις ηχογραφήσεις για το νέο album που ήδη ακούγεται πολύ ενδιαφέρον.
Ν: Μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αποφασίσει να μη γίνουν άλλα live. Αυτό που θέλουμε είναι να δώσουμε χρόνο στη μπάντα για καινούργιο υλικό και ηρεμία για να επαναπροσδιορίσουμε τον ήχο μας, πράγμα που δεν είναι δυνατό με όλη την ένταση που δημιουργεί η προετοιμασία μιας εμφάνισης. Μόλις έχουμε έτοιμο κάτι νέο το πρώτο πράγμα θα είναι να το δοκιμάσουμε επι σκηνής.
Σας ευχαριστώ πολύ...
Εμείς ευχαριστούμε για το χρόνο σου και την πρωτοβουλία σου για αυτήν την συνέντευξη.
Θανάσης Χατζόπουλος