Στο γνωστό roof garden του γνωστού Αθηναικού ξενοδοχείο στο οποίο και διαμένουν τα σημαντικότερα από τα metal σχήματα που επισκέπτονται τη χώρα μας, ο φίλτατος Dave Mustaine ενημερώνει το avopolis.metal για τις εξελίξεις που αφορούν στους Megadeth. Μέσα από μια κουβέντα 25 λεπτών, βγαίνει στη επιφάνεια μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα. "Κοκό" δεν έχει πλέον, τουλάχιστον φαινομενικά. Σίγουρα όμως πρόκειται για άτομο που έχει δει πράγματα στη ζωή του που για τους περισσότερους δεν είναι παρά σενάρια ταινίας. Γι'αυτό και μας αρέσει να μιλάμε μαζί του, για το νέο δίσκο που αναμένεται αλλά και για τις ιστορίες του.

Ok, το τελευταίο σημαντικό πράγμα που σου συνέβη ήταν ο τραυματισμός σου στο χέρι. Μήπως παραήταν πεσιμιστική η ιατρική διάγνωση…

(διακόπτοντας)..Ήταν κακό, ήταν πολύ κακό. (πιάνοντας το χέρι μου). Χαλάρωσέ το. Νιώθεις αυτό το νεύρο; Κάτι έγινε και κοιμήθηκα πάνω σε μια καρέκλα και όταν ξύπνησα δε μπορούσα να το χειριστώ. Το κούναγα με το άλλο μου χέρι αλλά δεν ήθελε να ξυπνήσει. Μετά πήγα στους γιατρούς. Ξέρεις αυτά τα καλαμάκια για τα ποτά; Ok λοιπόν όπως αυτά λυγίζουν, αυτό έγινε και με το νεύρο μου, τσαλακώθηκε έτσι ακριβώς. Έπρεπε το νεύρο να ξαναμεγαλώσει. Και παίρνει έναν μήνα για το νεύρο να μεγαλώσει ένα χιλιοστό. Άρα πήρε 4 μήνες για να μεγαλώσει πάλι στο κανονικό του μέγεθος, εκεί που υποτίθεται ότι πρέπει να είναι, εκεί που είναι πλήρως λειτουργικό. Αλλά ακόμα και μετά…σήκωσε το χέρι σου…βλέπεις αυτό το μυ (πιάνει τον τρικέφαλο). Αυτός ο μυς είχε τσαλακώσει το νεύρο που είχε το πρόβλημα, και ακόμα και μετά τους 4 μήνες ένιωθα κάπως διαφορετικά. Έτσι μετά μπορούσα να χειριστώ το βραχίονά μου, αλλά όχι το χέρι μου (το δείχνει να κρέμεται). Δε μπορούσα να κουνήσω το χέρι μου, δε μπορούσα να κουνήσω τα δάχτυλά μου, οι μύες είχαν αρχίσει να πεθαίνουν επίσης.

Επομένως αυτό πρέπει να έφερε και ανησυχίες για τη μουσική σου καριέρα αλλά όχι μόνο…

Έχω παιδιά και θέλω να τα κρατάω. Δεν είναι και πολύ cool να αγκαλιάζεις κάποιον με ένα μόνο χέρι. Εσύ έχεις παιδιά; Και αν δεν έχεις, ξέρεις ότι δεν είναι ωραίο να αγκαλιάζεις τη φίλη σου με ένα χέρι…

Αναρωτιέμαι αν όλη η ιστορία λειτούργησε εμπορικά για σένα. Εννοώ όλο αυτό το μυστήριο και η αποχή και η άγνοια του κόσμου για το τι θα γίνει με τους Megadeth. Σαν να δόθηκε μια ευκαιρία να ξεκινήσεις ξανά το συγκρότημα. Δούλεψε εμπορικά το θέμα;

Κοίτα, όλα αυτά τα κόλπα με τα reunions και τα λοιπά...They suck. Δε το βλέπω εμπορικά. Πάμε μερικά χρόνια πίσω. Αυτό που έγινε ήταν ότι δεν ήμουν πολύ καλός μπαμπάς ούτε καλός σύζυγος. Χρειαζόμουν να σταματήσω. Το management εκείνη το περίοδο δεν ήθελε να σταματήσω. Είμαι εγώ, και μετά έχεις άλλους 3 ανθρώπους στη μπάντα. Άρα αν πάρω μια απόφαση, επηρεάζω άλλα 3 άτομα. Οι ζωές 4 ατόμων εξαρτώνται από την απόφασή μου. Μετά έχεις τη γυναίκα μου και τα 2 παιδιά μου. Τη γυναίκα του Ellefson, τα δικά του 2 παιδιά. Έχεις τη γυναίκα του Marty (σ.σ. Friedman) καθώς και τη φίλη του Nick (σ.σ. Menza) και την κόρη του. Μετά έχεις τους 2 managers, και τις γυναίκες και τα παιδιά τους και τόσος άλλος κόσμος και όλο αυτό το crew που είναι τόσος κόσμος που καταλαβαίνεις το μπέρδεμα. Ok cool, βλέπεις τόσο κόσμο να επηρεάζεται από την απόφασή μου. Τόσος κόσμος με τράβαγε με τόσους διαφορετικούς τρόπους. Το μυαλό μου άρχισε να χωρίζεται σε κομμάτια. Και ο μόνος ο τρόπος που θα σταματούσα ήταν αν συνέβαινε κάτι σαν και αυτό που έγινε με το αυτό το χέρι (σ.σ. δείχνει το αριστερό του που κρατάει τη ταστιέρα). Αν ήταν το άλλο, δεν θα υπήρχε πρόβλημα, καθώς δεν απαιτεί πολλά πράγματα (σ.σ. κράτημα της πένας). Αν ήταν ένα πόδι μου, ή η φωνή μου ή το μάτι μου, θα έπαιζα…θα έπαιζα ακόμα και με ένα fucking pirate patch πάνω στο μάτι μου. Αλλά τελικά ήταν αυτό το χέρι που μου έδωσε χρόνο να σταματήσω και να σκεφτώ. Δεν με μεταχειριζόταν πολύ καλά το management, κάποια μέλη της μπάντας δεν ήταν χαρούμενα γιατί πάντα ήθελαν τα κομμάτια τους να βρίσκονται στους δίσκους. Και αν είναι καλά, τότε μια χαρά, αλλά αν δεν είναι, τότε δεν γίνεται. Ήταν τόσος κόσμος αναμεμιγμένος που άρχιζα να κουράζομαι από όλους τους τσακωμούς. Όταν ήρθε το ‘Countdown To Extinction’ η αλλαγή άρχισε να φαίνεται , ουσιαστικά το ‘Youthanasia’ ήταν η αρχή της αλλαγής. Το ‘Countdown To Extinction’ βγήκε και άρχισε μια άθλια κατάσταση που τα υπόλοιπα 3 μέλη και ο manager βρήκαν ένα ψυχαναλυτή ο οποίος συνέχεια μου μιλούσε για τα δικά μου προβλήματα. Και ήμουν κάπως σαν (σ.σ. παίρνει φοβερό ειρωνικό υφάκι) “fuck you”. Όταν κάναμε το ‘Youthanasia’ είπα να προσπαθήσω να είμαι nice guy και θα δουλέψουμε όλοι μαζί και θα είμαστε πιο πολύ σαν δημοκρατία και τότε ήταν που άρχισε να διαλύεται το συγκρότημα. Θύμωσα τόσο πολύ κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων που σκεφτόμουνα να τα παρατήσω και να πάω να κάνω το δικό μου πράγμα. Γι’ αυτό και ξεκίνησα το MD45. H Capitol Records ήθελε απλά να με έχει χαρούμενο. Είπε «ας τον να κάνει ό,τι θέλει, δώσε του 250.000 δολάρια, αλλά δεν θα ασχοληθούμε με τη προώθηση». Εγώ δεν ήξερα τίποτα από όλα αυτά. Όταν βγήκε ο δίσκος το κατάλαβα διότι δεν συνέβη τίποτα. Οπότε είπα, “ok fuck’ em, lets stick to Megadeth”. Και τότε ήταν που κάναμε το ‘Cryptic Writings’. Το ‘Cryptic Writings’ ήταν πολύ επιτυχημένο και όταν κάναμε το ‘Risk’ τα άτομα τη μπάντα έλεγαν να ακολουθήσουμε μια τάση όλο και περισσότερο alternative. Αυτό γινότανε λόγω σχημάτων όπως οι Creed που ήταν μεγάλοι τότε. Εγώ ήμουν κάπως «guys, δεν μου αρέσει αυτό». Όταν βγήκε το ‘Risk’ είπα ότι δεν πρόκειται να ξανακάνω δίσκο σαν και αυτόν. Γυρνάω πίσω να είμαι καθαρά metal. Και ο Marty είπε «παραιτούμαι». Το έκανε επειδή ήθελε να ήταν πιο pop. Έχω ένα βίντεο, ένα βίντεο-συνέντευξη του Marty που είχε γίνει για τις επανακυκλοφορίες των δίσκων μας, όπου λέει ότι ο λόγος που ήμασταν alternative ήταν ότι εγώ και το management της μπάντας και η δισκογραφική χρειαζόμασταν χρήματα. Λέει επίσης ότι λεγόταν ‘Risk’ αλλά δεν πήραμε κανένα ρίσκο γιατί αν το κάναμε με τον δικό του τρόπο τότε θα ήταν ακόμα πιο alternative και θα είχαμε βγάλει πολλά λεφτά. Και τα είδα όλα αυτά που σκέφτηκα για τον Marty “are you fucking high?”. Άρα το “The World Needs A Hero” σηματοδότησε την αρχή της επιστροφής των Megadeth και παρόλο που στη μπάντα τα πηγαίναμε καλά, είχα ακόμα προσωπικά προβλήματα με τη γυναίκα και τα παιδιά μου που είναι τα πιο σημαντικά πράγματα για μένα. Και γι ΄αυτό, όταν τραυμάτισα το χέρι μου είπα ότι «ok, αυτό ήταν, διαλύω τη μπάντα».

Βασικά είχα μια ερώτηση παρακάτω σχετικά με την σημασία του να έχεις οικογένεια ενώ παράλληλα κάνεις αυτά που κάνεις. Φαντάζομαι ότι σε βοηθάει σε αυτή τη φάση της ζωής σου.

Yup, είναι πολύ καλό για μένα. Είναι ωραίο να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις αυτό που εγώ το βλέπω ως το «βασίλειό» μου. Ο γιος μου είναι ο μικρός μου πρίγκιπας και η κόρη μου η πριγκίπισσα και η γυναίκα μου είναι κάτι σαν τη βασίλισσα και όλο το σπίτι είναι σαν το κάστρο μου. Και υπάρχει λόγος που η οικογένεια έχει αυτού του τύπου την δυναμική, και απλά νιώθεις καλά όταν είσαι μέρος της οικογενείας. Εσύ σίγουρα ξυπνάς κάποιες μέρες και βλέπεις το μπαμπά σου και χαίρεσαι ενώ άλλες θα λες «μα τι θέλει τώρα αυτός». Αλλά οι περισσότερες οικογένειες μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τα προβλήματά τους. Δυστυχώς επειδή πάντα ήμουν σε ταξίδια, όποτε υπήρχε πρόβλημα μεταξύ του γιου μου και της γυναίκας μου και έπρεπε να τους βοηθήσω, αναγκαζόμουν να το κάνω μέσω του τηλεφώνου. Και δεν δούλευε. Και έτσι αρχίσαμε να έχουμε προβλήματα με το γιο μου. Αλλά τα 2 τελευταία χρόνια που έκατσα σπίτι, όλος αυτός ο καιρός άλλαξε τα πάντα.

Άκουσα πρόσφατα το νέο σας δίσκο ‘The System Has Failed’ και μου φαίνεται ότι λειτουργεί πολύ καλά για έναν νέο metal οπαδό να πλησιάσει τους Megadeth, αφού υπάρχουν κομμάτια που θυμίζουν διάφορες εποχές σας. Π.χ. το “Kick the chair’ θυμίζει την ‘Rust In Peace’ εποχή, το “Tears in a vial” θυμίζει τη ‘Youthanasia’ εποχή κλπ. Διάλεξες κομμάτια που είχες από παλιά, ή κάθισες αυτά τα 2 χρόνια και έγραψες καινούργια;

Ορισμένα είναι νέο υλικό. Είχα πράγματα πριν από το 1992 και ορισμένα μετά το 1998, οπότε έπρεπε να γράψω κάτι στη μέση για να τα ενώσω. Έτσι κύλησε όλος ο δίσκος. Κάποια πράγματα είναι από το παρελθόν, κάποια άλλα είναι νέα. Στο “Kick the chair”, υπάρχουν μερικά μέρη που είναι ολοκαίνουργια για παράδειγμα.

Μου δόθηκε μια old-school εντύπωση από το δίσκο. Έτσι ένα περισσότερο 80’s συναίσθημα. Δε ξέρω αν φταίει το ότι ήταν μια pre-mixed εκδοχή ή είναι κάτι που έγινε επίτηδες.

Δεν έκανα κάτι επίτηδες. Απλά προσπάθησα να το κάνω όσο καλύτερο γίνεται για μένα. Πάντα αισθάνομαι ότι έτσι πλησιάζω περισσότερο τους metal fans.

Όλα αυτά τα χρόνια, τα διαφορετικά πρόσωπα των Megadeth σου βγαίνουν συνειδητά ή λειτουργεί το υποσυνείδητο; Είναι κάτι σαν..(σ.σ. με προλαβαίνει και το λέει μόνος του)

..είναι σαν αυτόματος πιλότος. Ξέρεις πως είναι όταν ξυπνάς το πρωί και έχεις περιορισμένο χρόνο και τρέχεις εδώ και κει, πλένεις τα δόντια σου, χτενίζεις τα μαλλιά σου και τα κάνεις όλα μαζί και ντύνεσαι στα γρήγορα και τα καταφέρνεις όλα μια χαρά. Κάπως έτσι γίνεται και στη μπάντα, αν ξέρω τι είναι αυτό που πρέπει να γίνει. Μόνο που συνολικά μου πήρε πάρα πολύ καιρό να ολοκληρώσω το νέο δίσκο. Και αυτό γιατί κάναμε όλο το re-mastering για όλες τις επανακυκλοφορίες την ίδια περίοδο. Δούλευα μια βδομάδα πάνω στο re-mixing του παλιού υλικού και μετά θα ερχόταν ο engineer που κάνει το production του νέου δίσκου και θα δουλεύαμε άλλη μια βδομάδα και μετά θα έφευγε και θα ξαναδούλευα πάνω στις επανακυκλοφορίες για μια βδομάδα και πάει λέγοντας. Έτσι με αυτά τα διαλείμματα είχε κάποιο χρόνο να αναθεωρώ το δίσκο από διαφορετικές οπτικές γωνίες, πράγμα που δεν είχα ξανακάνει στο παρελθόν. Όμως κάποια στιγμή κατάλαβα ότι είχα την αρχή του δίσκου και το τέλος του, αλλά τίποτα στο ενδιάμεσο. Απλά χάος. Αυτό τα κατέστρεψε όλα για μένα. Αλλά μετά άρχισα να κάνω βήματα ένα-ένα και είδα πως πρέπει να κάνω δίσκους από δω και πέρα.

Μου έκανε εντύπωση το “Truth to be told”. Βρήκα εκεί ένα κομμάτι με αέρα από ‘Peace Sells…But Who’s Buying’ και με ένα ανατολίτικο solo στη μέση. Είναι κάτι δικό σου; Ο Chris Poland τι ρόλο είχε ακριβώς;

Η αλήθεια είναι ότι έχει περάσει λίγος καιρός από τότε που τα άκουσα τελευταία φορά. Υπάρχει ένα ακουστικό solo εκεί μέσα, αυτό είναι δικό μου, αν αυτό εννοείς. Δε μπορώ να θυμηθώ κάτι άλλο. Κάτσε να σκεφτώ…

Καλά, ok, δε πειράζει…

Ναι, και ο Chris Poland έκανε solos για όλα τα κομμάτια εκτός από το “Something I’m not”. Πήρε επίσης τα guitar fills σε κάθε κομμάτι. Ξέρεις δεν είναι τα κανονικά κιθαριστικά μέρη ή riffs, είναι ένας ήχος που καλύπτει τα κενά «στο βάθος».

Σε ότι αφορά το “Of mice and men”, έχει να κάνει με το βιβλίο (σ.σ. κλασσικό μυθιστόρημα του John Steiknbeck, βγήκε και σε ταινία με τον Gary Sinize) φαντάζομαι. Δεν είχα στίχους στη διάθεσή μου.

Ναι, ο τίτλος προέρχεται από το μυθιστόρημα, αλλά το όλο concept δεν έχει σχέση με το βιβλίο. Το concept του βιβλίου έχει να κάνει με ένα τύπο που έχει ένα πολύ μεγαλόσωμο και δυνατό φίλο που δε μπορεί να ελέγξει τη δύναμή του και κάνει κακό. Το κομμάτι “Of mice and men” μιλάει για μένα να μεγαλώνω και μοιάζει περισσότερο με το “Make it last” των Montrose (σ.σ συγκρότημα του κιθαρίστα Ronnie Montrose με έντονη δράση στα 70’s). Στο κομμάτι μου, ναι μεν μιλάω για τη ζωή μου καθώς μεγαλώνω αλλά στο τέλος απευθύνομαι στον ακροατή και τον ρωτάω αν μπορώ να αγοράσω λίγο από τη ζωή του χρονικά (σ.σ. make it last, να το κάνω να διαρκέσει). Αν υπήρχε τρόπος να πάω σε σένα και να σου πω, «πούλα μου ένα χρόνο από τη ζωή σου» για να ήμουν 41 και όχι 42 και εσύ ένα χρόνο μεγαλύτερος, τότε θα το έκανα. Ξέρω και πολύ κόσμο που θα το έκανε.

Τα δύο τελευταία κομμάτια “Shadow of death” και “My kingdom come” πάνε μαζί;

Ναι, και το ίδιο συμβαίνει με το “I know Jack” και “Back in the day” που ήταν ένα κομμάτι και το έκοψα στη μέση.

Αυτό έγινε για να έχεις πιο πολλούς τίτλους μήπως;

Όχι ακριβώς. Απλά ήταν μαζί αλλά δεν έβγαζαν πολύ νόημα μαζί. Πληρώνομαι μόνο για 11 κομμάτια, και υπάρχουν 12 εκεί μέσα οπότε δεν θα έκανε καμία διαφορά, θα πληρωνόμουν και πάλι το ίδιο. Ξέρεις, δε προσπαθώ να κάνω κάτι πονηρό σε κάποιον. Δεν το έχω ανάγκη. Είμαι ένας πολύ χαρούμενος άνθρωπος. Να εξαπατήσω τους οπαδούς; Δε θα μπορούσα να ζήσω με τον εαυτό μου με κάτι τέτοιο.

Καλά, δεν εννοούσα ότι το να κόβεις κομμάτια είναι σα να εξαπατάς.

Ναι αλλά υπάρχουν άνθρωποι που έτσι σκέφτονται. Το ξέρω αυτό. Όταν το MTV χρησιμοποίησε το “Peace sells…” riff για τα MTV news, το έκαναν έτσι (σ.σ. το τραγουδάει κομμένο στο τέλος) ενώ αν ήταν έτσι (σ.σ. το τραγουδάει ολόκληρο) θα με πλήρωναν. Έκοψαν μια νότα ώστε να μην μπορώ να πάρω χρήματα.

Όπότε δεν είχες δικαιώματα.

Ποτέ δε πήρα ούτε μια δεκάρα για αυτό. 15 fucking years, χρησιμοποιούν αυτό το κομμάτι, και ποτέ δε πήρα μια δεκάρα.

‘The World Needs A Hero’ και μετά ‘The System Has Failed’. Ο Dave Mustaine ψάχνει τρόπους να εκφράσει τις κοινωνικές του ανησυχίες; Είσαι κοινωνικά συνειδητοποιημένος (socially aware);

Κοινωνικά συνειδητοποιημένος; Δεν είναι η δουλειά μου το να σου πω να είσαι έτσι, αλλά μου αρέσει να τραγουδάω για τα πράγματα που με «τσιγκλάνε» (σ.σ. «things that bug me» είπε) έτσι ώστε όταν χτίζουμε τη σχέση μας μέσω της μουσικής, θα μπορείς να με καταλαβαίνεις καλύτερα. Υπάρχει τουλάχιστον ένας άνθρωπος εδώ κοντά μας που θα ήθελε να μιλάει μαζί μας για διάφορα πράγματα. Αλλά, βλέπω ότι όσο μεγαλώνει κανείς, συγκεντρώνει γνώσεις και σοφία. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ξέρω που είναι μεγαλύτεροί μου που θα ήθελα πολύ να τους μιλάω ώστε να μαθαίνω από τα λάθη τους. Τα περισσότερα από τα κομμάτια των Megadeth, ακόμα και από τον πρώτο δίσκο, μιλάνε για τη ζωή μου και για τα λάθη που κάνω και πως αυτά δε θα ήθελα να τα κάνεις εσύ. Κάποιες φορές πρέπει να κάνεις τέτοια λάθη. Σα να μπλέξεις με μια χοντρή γκόμενα και να το παίρνεις χαμπάρι το επόμενο πρωί και όλοι να σου λένε (σ.σ. τραγουδώντας) “oh, you’re with the fat chick!”…

Ακριβώς επειδή η δουλειά σου στους Megadeth μιλάει για τη ζωή σου, έχεις σκεφτεί να συνδυάσεις μουσική και στίχους σε ένα concept album ίσως;

Αυτό που κάνω είναι ότι γράφω ένα βιβλίο πάνω στους στίχους μου. Βασικά έχει τελειώσει πλέον, αν και δεν έχω μιλήσει σχεδόν καθόλου γι’ αυτό. Το έδωσα στην Sanctuary το προηγούμενο μήνα (σ.σ. Ιούνιο λογικά) και έχουν βάλει έναν επαγγελματία συντάκτη να το διαβάσει και να το διορθώσει και να το ρυθμίσει (σ.σ. “fine-tune it” είπε) και μάλλον θα είναι…σίγουρα θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο.

Αυτά είναι νέα…

Είναι καλό, γιατί σου λέει για μένα, για όλα τα κομμάτια, με τι έχουν να κάνουν. Βέβαια στην αρχή του ξεκαθαρίζω ότι τα όσα γράφονται στο βιβλίο δε σημαίνουν ότι αυτά που εσύ νόμιζες για το κάθε κομμάτι είναι λάθος. Δε θέλω αυτό το βιβλίο να αλλάξει τις ερμηνείες που έχει ο κόσμος. Αυτό που λέει είναι το που στόχευα, το τι ήθελα να πω, από πού πήρα έμπνευση και τα λοιπά. Δε θέλω να αλλάξω όμως την αντίληψη του κόσμου.

Οk, μιλώντας ακόμη για κοινωνική συνείδηση, πιο Mega-song θα αφιέρωνες στον Bin Laden και πιο στον Bush jr.;

Κοίτα, δεν είμαι ένας από αυτούς τους Αμερικάνους που μισούν τον πρόεδρο τους. Σίγουρα υπάρχει πολύς κόσμος που δεν τον θέλει, αλλά και τον πρόεδρο πριν από αυτόν, ο κόσμος δεν τον ήθελε. Και τον πρόεδρο πριν από τον προηγούμενο το ίδιο. Και τον πρόεδρο μετά από τον Bush jr ο κόσμος δεν θα θέλει. Δε μπορείς να κάνεις τον κόσμο χαρούμενο όλη την ώρα. Προφανώς αυτά που κάνει ο Βin Laden είναι λάθος. Γενικά αυτό ισχύει για τη τρομοκρατία που υποδηλώνει δειλία και τίποτα άλλο. Αν θέλεις να σκοτώσεις κάποιον, άφησε τον να το μάθει και πολέμησέ τον μέχρι θανάτου. Κάντο σαν μονομάχος. Κάντο συναρπαστικό. Μη πάρεις μια βόμβα να τινάξεις στον αέρα κόσμο που βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Πιστεύω ότι θα ήταν τέλειο αν ο Bin Laden πήγαινε στο Λευκό Οίκο και πάλευε μέχρι θανάτου με τον George.

Ή καλύτερα αγώνας μποξ…

Όχι, αγώνας μέχρι θανάτου. Ξέρεις, δε θα ήθελα να δω κάτι να συμβαίνει στο πρόεδρο μου γιατί αγαπάω τη χώρα μου. Μου αρέσει ακόμα το να έρχομαι στην Ελλάδα. Ξέρεις, ο μόνος τρόπος που ο κόσμος θα έχει επιτυχία είναι αν αγαπάμε ο ένας τον άλλο σε όλα τα επίπεδα. Αυτός πιστεύω ότι είναι ο λόγος της επιτυχίας μου για 20 χρόνια. Ακόμα και όταν ήμουν άρρωστος, ακόμα και όταν δεν ήθελα να παίξω, ακόμα και όταν ήμουν θυμωμένος, πάντα προσπαθούσα να αγαπάω τους fans όσο περισσότερο μπορούσα. Και το έχουν καταλάβει, το ξέρουν. Γιατί υπήρχαν στιγμές που ήμουν άρρωστος και μου έλεγαν να μην παίξω αλλά εγώ έπαιζα γιατί είχα την υποχρέωση και ήθελα να κρατήσω τη σχέση μας ζωντανή. Και δεν γίνεται μόνο η μια πλευρά να κρατάει ζωντανή μια σχέση. Είναι σαν να τραβάς κουπί σε μια βάρκα. Αν είμαστε φίλοι και εσύ μόνο τραβάς κουπί, we’re gonna row into a fucking circle.

To ‘Killing Is My Business…And Business Is Good’ μου φαίνεται σαν αρκετά προφητικό, τόσα χρόνια μετά. Εσύ πως το βλέπεις;

Μου αρέσει να διαβάζω πολύ, διαβάζω και τα νέα πολύ και μιλάω για πράγματα που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μιλάνε. Οι περισσότεροι που κάνουν rock’n’roll και pop, δε μιλάνε για πράγματα που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται άβολα όταν τα ακούνε. Το “Holy Wars” είναι ένα πολύ προφητικό κομμάτι, ξέρεις, υπάρχουν τόσα πράγματα για τα οποία ο κόσμος φοβάται να τραγουδήσει και αυτό γιατί όταν φτιάχνεις ένα κομμάτι, θέλεις να είναι κάτι που θα τραγουδήσει ο κόσμος σε ένα πάρτυ «τραλα λαλα λαλα». Φαντάζεσαι τους στίχους του “Black Friday” να τους ερμηνεύει ο George Michael; “I’ll mangle their faces till no features remain”;

Ok, κλείνοντας, μπορείς να μας δώσεις ένα update σχετικά με το line-up του σχήματος; Θα περιοδεύσεις με εκείνους που δούλεψαν στο δίσκο;

O Chris (σ.σ. Poland) είναι jazz μουσικός, παίζει fusion αυτό τον καιρό και ήταν πολύ fun όταν δουλέψαμε μαζί αν και είχε περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά. Είχαμε κάπως ξεχάσει το πώς να επικοινωνούμε ο ένας με τον άλλο. Εγώ ακόμα επικοινωνώ με τον ίδιο τρόπο αλλά υπήρχε μια δυσκολία στην αρχή για να του εξηγήσω τι ακριβώς ήθελα. Αργότερα βρήκα τον τρόπο να συνεννοηθώ αλλά εκείνος έφυγε. Νομίζω ότι πίστευε ότι δεν έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για το δίσκο. Εγώ πάντως πήρα ακριβώς αυτό που ήθελα, για μένα έκανε άψογη δουλειά. Το πρόβλημα είναι ότι με τη fusion, τα guidelines είναι πολύ ευρέα. Παίζεις πραγματικά γρήγορα όλη την ώρα και δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δομή, είναι όλα αρκετά ελεύθερα, υπάρχει μεγάλη ελευθερία. Με τους Megadeth, δεν υπάρχει τόση ελευθερία. Είναι περισσότερο πειθαρχημένα. Έχεις το riff, να την και η μελωδία του riff και μετά έχεις τα φωνητικά με τη μελωδία τους που πάνε από πάνω. Και μετά έχεις όλα αυτά τα κενά μεταξύ όπου προσθέτεις guitar fills, percussion και guitar solos. Οπότε χονδρικά καταλαβαίνεις ότι υπάρχουν κάποιες δυσκολίες συγκριτικά.

Ο Nick Menza θα περιοδεύσει μαζί σας;

Ναι, είναι μαζί μας πλέον, τον προσέλαβα την περασμένη βδομάδα

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Featured