Ο σεναριογράφος Ντίξον Στιλ έχει αναλάβει την απεχθή δουλειά να διασκευάσει ένα φτηνό μπεστ-σέλερ κι έχει βάλει την φίλη του να του το εξηγεί με δικά της λόγια. Το ίδιο βράδυ, η κοπέλα θα βρεθεί δολοφονημένη κι ο Στιλ είναι ο βασικός ύποπτος.
Πιο συγγενικό στην πρώτη ταινία, και ομολογουμένως το μελαγχολικότερο κεφάλαιο στην τριλογία, η τρίτη «Παρακμή» (1998) είναι η γεμάτη κατανόηση ματιά σε μια χούφτα άστεγων πιτσιρικάδων που το έχουν σκάσει από δυσλειτουργικές οικογένειες και ρημαγμένα σπίτια και τώρα περιφέρονται σαν περιπλανώμενες ψυχές σε ένα ψυχρό Λος Αντζελες.
Αυθ. Τίτλος: The Decline of Western Civilization Part III
Όταν πρωτογνωρίζουμε τον Μαλόνι είναι 6 ετών και ήδη έχει μπροστά του μια πολυτάραχη ζωή. Μια δικαστής (Κατρίν Ντενέβ) προσπαθεί να διαρκώς να τον σώσει μα στα 18 του φτάνει να κλέβει αυτοκίνητα και να αμφισβητεί κάθε μορφή εξουσίας, καταλήγοντας στο αναμορφωτήριο.
Ριζοσπαστική καταγραφή της καθημερινότητας μιας χήρας που εκτελεί χρέη νοικοκυράς και πόρνης ταυτόχρονα, το έργο-τομή της πρωτοποριακής Γαλλίδας δημιουργού συγκαταλέγεται στις πενήντα καλύτερες ταινίες όλων των εποχών σύμφωνα με ψηφοφορία του περιοδικού Sight and Sound και λίστες πολυάριθμων κριτικών ανά τον κόσμο.
Αυθ. Τίτλος: Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Έξι κολλητές στο Τελ Αβίβ κάθονται να παρακολουθήσουν τον διαγωνισμό τραγουδιού UniverSong και η συμμετοχή της χώρας τους τις αφήνει ανικανοποίητες. Πιστεύοντας ότι μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα, γράφουν και ηχογραφούν το δικό τους τραγούδι σε ένα κινητό τηλέφωνο.
Ενας φτωχος τραπεζοϋπαλληλος, λογω της εκπληκτικης ομοιοτητας του με τη δημοσιευμενη φωτογραφια ενος μεγαλοκακοποιου (του «Δρακου») εμπλεκεται, σχεδον αθελα του, σε μια συμμορια, η οποια ετοιμαζεται για το … μεγαλο σχεδιο: την κλοπη ενος απο τους στηλους του Ολυμπιου Διος και την πωληση του σε αμερικανο αρχαιοκαπηλο!
Ο Άρης, 30άρης πρώην ασκούμενος δικηγόρος που πάντα βρισκόταν στην σκιά του μεγαλοδικηγόρου πατέρα του, προσπαθεί να επανέλθει στο χώρο της νομικής. Αναγκάζεται να εργαστεί ως κούριερ για τα προς το ζην και μια μέρα, κατά τη μεταφορά ενός δέματος σε ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό, δέχεται επίθεση από έναν άγνωστο και αναισθητοποιείται.
Τον Μάιο του 2010, ο 26χρονος φοιτητής Πολυτεχνείου και «επίδοξος» μουσικός με το καλλιτεχνικό όνομα Larry Gus και το βαπτιστικό Παναγιώτης, βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα: να συνεχίσει τις σπουδές του ή να ασχοληθεί σοβαρά με τη μουσική του; Τελικά, αποφασίζει να παρατήσει τα μεταπτυχιακά του στη Βαρκελώνη και ξαναγυρίζει στο παιδικό του δωμάτιο στη Βέροια για να ηχογραφήσει ένα άλμπουμ.
Η θεματική της ταινίας είναι οι αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης: το φύλο ως κατασκευή και όχι ως μοίρα. Δομείται πάνω σε δύο άξονες. Αφ' ενός, οι αναπαραστάσεις του σώματος και το σώμα της αναπαράστασης. Αφ' ετέρου, το ζήτημα της γραφής σε κατάσταση, και όχι για την κατάσταση. Η ταινία γράφεται από την αρχή ως συγχρονική και διαχρονική σύνθεση και αναίρεση των κωδίκων ορισμένων εικόνων και ήχων.
Η Αθήνα καλύπτεται από μια περίεργη κίτρινη σκόνη. Κι ενώ στην αρχή όλοι πιστεύουν ότι είναι θειάφι, σύντομα ανατέλλει ο Κίτρινος Πυρετός. Η δημιουργός του πολυβραβευμένου Washingtonia» επανέρχεται με ένα νέο οπτικό κομψοτέχνημα.
ο ποιητικό έργο, οι φιλοσοφικές αναζητήσεις, οι κοινωνικές ανησυχίες και η πολύπλευρη προσωπικότητά του σπουδαίου Έλληνα ποιητή και στοχαστή σκιαγραφούνται στην εκπομπή μέσα από τον δικό του λόγο και τους στίχους, απόψεις εκπροσώπων του πνευματικού χώρου, όπως και αφηγήσεις δικών του ανθρώπων, φίλων και συγγενών.