Έναν χρόνο μετά τη νίκη τους επί του FBI και το κέρδος του δημόσιου θαυμασμού με αλά Ρομπέν των Δασών μαγικά τους θεάματα, οι θαυματοποιοί ξαναμαζεύονται για μια εμφάνιση που θα αποκαλύψει τις ανήθικες πρακτικές ενός μεγαλοπαράγοντα της τεχνολογίας.
Καθώς βρίσκεται σε διακοπές στα νότια της Γαλλίας, η σικ και σοφιστικέ παριζιάνα Βιολέτ συναντά τον ξέγνοιαστο Ζαν-Ρενέ. Παρότι τελείως διαφορετικοί, υπάρχει χημεία ανάμεσα τους και όταν το Καλοκαίρι τελειώνει, ο Ζαν-Ρενέ δεν το σκέφτεται διόλου και συνοδεύει την αγαπημένη του στο Παρίσι.
Ο Κάρλος, στέλεχος τράπεζας και οικογενειάρχης, ξεκινά την ημέρα του πηγαίνοντας τα παιδιά του στο σχολείο. Καθώς οδηγεί, δέχεται μια ανώνυμη κλήση από κάποιο τηλέφωνο που βρίσκει μέσα στο αυτοκίνητό του. Μια άγνωστη φωνή τον πληροφορεί ότι υπάρχει βόμβα κάτω από το κάθισμά του και ότι έχει λίγες ώρες να συγκεντρώσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.
Η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μυθιστορήματος του βραβευμένου με Νόμπελ Πολωνού λογοτέχνη Βλαντίσλαφ Σ. Ρέιμοντ, διαδραματίζεται στην πόλη του Λοτζ -από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά κέντρα υφαντουργίας του 19ο αιώνα σε ραγδαία ανάπτυξη-, όπου η ψαλίδα μεταξύ εργοστασιαρχών, συνήθως Γερμανών, Εβραίων, Πολωνών, και εργατικής τάξης ολοένα και μεγαλώνει. Από αυτές τις τρεις εθνότητες κατάγονται και οι ήρωες τις ταινίας που αποφασίζουν από κοινού να ανοίξουν εργοστάσιο με σκοπό τον πλουτισμό. Ο άγριος καπιταλισμός τους καταπίνει και τους αναγκάζει να πράξουν ενάντια στις ηθικές αρχές τους.
Σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην εξοχή, ένας άντρας (Χ) χρησιμοποιεί όλα τα θεμιτά μέσα για να πείσει μια παντρεμένη γυναίκα (Α) να φύγει μαζί του. Η γυναίκα μόλις και μετά βίας μπορεί να ανακαλέσει στη μνήμη της την ερωτική ιστορία που είχαν, ή μήπως δεν είχαν, τον προηγούμενο χρόνο στο Μαρίενμπαντ. Ο σύζυγος ή συνοδός (Μ), παραμένει σταθερά και διακριτικά στο πλευρό της, ρωτώντας κάθε λίγο για την υγεία της, αδιαφορώντας για τα αισθήματά της. Δυσοίωνοι οργανικοί ήχοι επαναλαμβάνονται καθώς το προοπτικό πεδίο της κάμερας ανιχνεύει ανάμεσα στους απέραντους διαδρόμους, ενός μπαρόκ ξενοδοχείου. Σκορπισμένα πλήθη με βραδινές ενδυμασίες, εγκαταλειμμένοι μέσα σε έναν αντίλαλο. Ο άντρας προσπαθεί να πείσει την καχυποψία της γυναίκας, ότι έχουν ξαναβρεθεί εδώ ή όχι. Η μνήμη ξεγλιστρά, η αμφισημία προτίθεται να υποτάξει τον φιλμικό χώρο. Ο άντρας της γυναίκας (ή μήπως είναι κάτι άλλο;) γυροφέρνει με ένα πένθιμο ύφος, ενώ παίζει ένα περίεργο παιχνίδι κρουστών στις γωνίες των χώρων. Ο Χ επαναλαμβάνει συνεχώς σαν σύνθημα τη λέξη «Πέρυσι», μαζί με κάθε συνάντηση του με τη γυναίκα, που κάθε φορά λαμβάνει χώρα σε διαφορετική τοποθεσία, μέσα σε διαφορετικά κουστούμια. Πλάνο το πλάνο. Η απορία μένει μετέωρη: η περυσινή τους επαφή ήταν ξελόγιασμα ή κάτι άλλο; Ένα δυστοπικό σύμπαν όπου Χ και Α οι μεταβαλλόμενες σταθερές μιας διαφορικής, κινηματογραφικής εξίσωσης, όπου το καλό και το κακό, η εξαπάτηση και η αλήθεια παίζουν κρυφτό πίσω από την αυλαία των θαυμάτων του Αλέν Ρενέ.
Ο Ίβο Κερν, που στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου συμμετείχε στις ναζιστικές θηριωδίες, τώρα πουλάει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του στους Γερμανούς κομμουνιστές. Την ίδια στιγμή του έχουν αναθέσει να απαγάγει Δυτικογερμανούς για λογαριασμό τους.
Με τη Ζαν Μορό και τον Ζαν Κλωντ Μπριαλί, ο Τριφό μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Κόρνελ Γούλριτς, κατά το οποίο η Ζυλί Κολέρ χάνει τον άντρα της αμέσως μετά την τελετή του γάμου τους. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια αυτοκτονίας, η Ζυλί αφήνει στη μητέρα της να εννοηθεί ότι φεύγει από την πόλη, ενώ στην πραγματικότητα μένει για να δολοφονήσει τους πέντε άντρες που σκότωσαν το σύζυγο της. Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1969.
Μια γυναίκα με τη 12χρονη κόρη της προσπαθούν να επιβιώσουν στην αιματοκυλισμένη χώρα τους, μετά το φρικτό εμφύλιο πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία. Χρυσή Αρκούδα στο Φεστιβάλ Βερολίνου και διακρίσεις στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, γι’ αυτή τη βαθιά ουμανιστική ταινία από τη Σερβία, σε σκηνοθεσία Γιασμίλα Σμπάνιτς. Εξαιρετική η ερμηνεία τις Μιριάνα Καράνοβιτς.
Η Φιλαδελφιανή κληρονόμος Τρέισι Λόρντ (Κάθριν Χέπμπορν) πετάει τον πλέιμποι άντρα της, Ντέξτερ Χάβεν (Κάρι Γκραντ), έξω απ’το σπίτι τους λίγο μετά τον γάμο. Δύο χρόνια μετά, η Τρέισι σχεδιάζει να ξαναπαντρευτεί αλλά ο Ντέξτερ φτάνει σπίτι την παραμονή του γάμου, με έναν δημοσιογράφο (Τζέιμς Στιούαρτ) και μια φωτογράφο (Ρούθ Χάσει) απο τον περιοδικό ‘Σπάι’, αποφασισμένος να τους χαλάσει τα σχέδια. Η Κέιτ αναγκάζεται να τους δώσει πρόσβαση στην προσωπική της ζωή γιατί το περιοδικό για το οποίο δουλεύουν απειλεί να ξεσκεπάσει τις υποθέσεις του πατέρα της.
Ένα ηλικιωμένο ζευγάρι (Tomi και Sukichi) αφήνουν το χωριό τους για να επισκεφτούν τα παιδιά τους στο μεταπολεμικό Τόκιο. Η υποδοχή τους θα είναι απογοητευτική: τα παιδιά δεν μπορούν να τους διαθέσουν χρόνο γιατί είναι πολύ απασχολημένα. Έτσι καταφεύγουν σε μια εύκολη λύση: τους στέλνουν σε ένα τουριστικό θέρετρο.