Ένας άνδρας βγαίνει από την έρημο με αμνησία. Ο αδερφός του προσπαθεί να τον βοηθήσει να ανασυντάξει τη μνήμη του και να ανατρέξει πίσω στη ζωή που άφησε, όταν εγκατέλειψε τη γυναίκα του και το γιο του τέσσερα χρόνια πριν. Καθώς η μνήμη του επανέρχεται σταδιακά, προσπαθεί να έρθει ξανά σε επαφή με τα οικεία πρόσωπα του παρελθόντος.
Ο Όβε είναι ένας 59χρονος γκρινιάρης, εριστικός, καταθλιπτικός τύπος. Έχει αυστηρές αρχές, σιδερένια πειθαρχία κι ελάχιστη κατανόηση. Παλιότερα ήταν ο διαχειριστής ενός οικισμού με όμορφα σπιτάκια και λιθόστρωτα μονοπάτια, αλλά όχι πια. Όταν δεν προσπαθεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει, ο Όβε περνάει τη μέρα του παρακολουθώντας τους γείτονές του, μαλώνοντας και κάνοντάς τους συνεχώς υποδείξεις.
Γερμανία, 1919, τα δύσκολα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Η ήττα για τη Γερμανία είναι βαριά, η ανεργία και ο πληθωρισμός καλπάζουν, οι συνθήκες εργασίες έχουν επιδεινωθεί, ενώ περισσότερο από ποτέ δοκιμάζεται η αγάπη για τον συνάνθρωπο, πόσο μάλλον όταν ανήκει σε άλλη εθνικότητα. Οι Γάλλοι, ύστερα από την -ταπεινωτική για τους Γερμανούς- συνθήκη των Βερσαλλιών, θεωρούνται εχθροί περισσότερο από ποτέ. Μέσα σε αυτό το κλίμα έρχεται μια ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία να ανατρέψει τα ανθρώπινα μίση, εθνικισμούς και διαφορές… Σε ένα ορυχείο, στα γαλλο-γερμανικά σύνορα, μια ομάδα Γάλλων ανθρακωρύχων παγιδεύεται στα έγκατα της γης, ύστερα από μια τρομακτική έκρηξη. Η μόνη τους ελπίδα για σωτηρία είναι ένα εγκαταλειμμένο τούνελ, που έχει απομείνει από τον πρόσφατο Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι Γερμανοί ανθρακωρύχοι που δουλεύουν από την άλλη μεριά των συνόρων, βλέπουν την τραγωδία και αποφασίζουν να μην κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια. Ζητούν από τους εργοδότες τους, να τους αφήσουν να πάνε να βοηθήσουν τους άμοιρους συναδέλφους τους. Παραμερίζοντας τις εθνικές και πολιτικές διαφορές που χωρίζουν εδώ και καιρό τις δύο χώρες, μια ομάδα Γερμανών ανθρακωρύχων οργανώνει έτσι μια αποστολή διάσωσης. Για πρώτη φορά, μετά τον πόλεμο, καταστρέφεται ένα κομμάτι των συνόρων, και η ομάδα μπαίνει στην άλλη πλευρά και μέσα στο τούνελ, για να βρει τους εγκλωβισμένους Γάλλους συναδέλφους τους. Οι Γερμανοί εργάτες τώρα θα κάνουν μια τιτάνια προσπάθεια να σώσουν τους γάλλους εργάτες, σε ένα χώρο που και η παραμικρή κίνηση μπορεί να προκαλέσει κατολίσθηση και το οξυγόνο λιγοστεύει…
Η «Όπερα της πεντάρας», γράφτηκε από τον Μπρεχτ το 1928, την παραμονή δηλαδή του μεγαλύτερου ως τότε παγκόσμιου οικονομικού κραχ. Αποτελεί διασκευή του έργου του Τζων Γκαίυ, «H Όπερα του ζητιάνου» (1728), από το οποίο διατήρησε το σατιρικό ύφος, όχι όμως διακωμωδώντας την ιταλική όπερα αλλά καυτηριάζοντας την αστική υποκρισία. Λίγο αργότερα, το 1931 σκηνοθετήθηκε για τη μεγάλη οθόνη από τον Γκεόργκ Βίλχελμ Πάμπστ. Ο Πάμπστ γύρισε την ταινία σε δύο εκδοχές, τη γερμανική και τη γαλλική, με δύο καστ (Γερμανούς και Γάλλους ηθοποιούς), σύμφωνα με την κοινή πρακτική που ακολουθούσαν οι δημιουργοί στις αρχές της περιόδου του ομιλούντος κινηματογράφου. Ογδόντα χρόνια μετά το γύρισμα της ταινίας, το έργο παραμένει επίκαιρο, σαρκαστικό και ένα δριμύ «κατηγορώ» στο καπιταλιστικό σύστημα, που εκμεταλλεύεται ακόμη και τους πιο αδύναμους κρίκους της κοινωνίας σε κάθε εποχή, δηλαδή τους ανέργους και την ανάγκη τους για δουλειά. Εμπόριο μπορούν να γίνουν τα πάντα, ακόμη και η ελεημοσύνη. Πρωταγωνιστές, ένας στυγνός «επιχειρηματίας» με εταιρεία-βιτρίνα που εκμεταλλεύεται τους επαίτες του Λονδίνου αλλά δηλώνει φτωχός, ένας επίορκος αστυνομικός, ένας ληστής που λιγουρεύεται τα μεγάλα «πορτοφόλια», μια διάσημη πόρνη. Μήπως σας φαίνονται κάπως γνώριμα όλα αυτά; Πρόκειται για μορφές βγαλμένες από τη φαντασία του Μπρεχτ με φόντο την αστική τάξη του βικτοριανού Λονδίνου, οι οποίες όμως παραμένουν δυστυχώς εξαιρετικά γνώριμες και σήμερα. Η ταινία είναι μια επίκαιρη επιλογή και κριτικό σχόλιο για τις εποχές που διανύουμε, εποχές όπου το σύγχρονο οικονομικοκοινωνικό σύστημα περνά την πιο βαθιά του κρίση.
Αυθ. Τίτλος: Die Dreigroschenoper/L'opéra de Quat' Sous
Ο Δόκτωρ Σεν, εκδότης μιας σημαντικής εφημερίδας, μαγεύεται από την όμορφη Λούλου. Σύντομα ο γάμος διαλύεται με απρόσμενα τραγικό τρόπο. Στη συνέχεια η Λούλου ταξιδεύει στο Παρίσι μαζί με τον γιο του Σεν, τον Άλβα και ακόμη ένα φίλο. Αλλά οι περιπέτειές της συνεχίζονται. Για άλλη μια φορά η Λούλου πρέπει να δραπετεύσει, ενώ αυτή τη φορά το καταφύγιό της είναι το Λονδίνο, όπου επιτέλους συναντά το πεπρωμένο της. Την παραμονή των Χριστουγέννων συναντά, τον Τζακ τον αντεροβγάλτη.
Μια ταινία-σταθμός, με την τραγική ηρωίδα του Wedekind να βρίσκει την τέλεια ενσάρκωσή της στη μορφή της Αμερικανίδας Louise Brooks!
Ο Παμπστ εντόπισε την Μπρουξ τυχαία, καθώς παρακολουθούσε μια ταινία του Howard Hawks που μόλις είχε έρθει στην Ευρώπη και όπου εκείνη έπαιζε έναν μικρό ρόλο. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία! Ελάχιστες ηθοποιοί έχουν ταυτιστεί με ένα ρόλο σε τέτοιο βαθμό: δεν μπορούμε πλέον να σκεφθούμε τη Λούλου χωρίς να μας έρθει στο μυαλό η απόλυτη εικόνα της Λουίζ Μπρουξ…
Η πραγματική ιστορία του Γκάβινο Λέντα, ενός χωριατόπαιδου και γιου βοσκού από τη Σαρδηνία, ο οποίος καταφέρνει ν’ αντιμετωπίσει, ν’ αντισταθεί και, εντέλει, να ξεπεράσει τη σκληρότητα, τη βαρβαρότητα, τη μιζέρια και την οπισθοδρομικότητα της κοινωνίας όπου μεγαλώνει, και να γίνει διακεκριμένος επιστήμονας.
Βρισκόμαστε στα τέλη του 17ου αιώνα. Ο μουσικός de Sainte Colombe επιστρέφει στο σπίτι του και ανακαλύπτει ότι κατά το διάστημα της απουσίας του η γυναίκα του είχε πεθάνει. Συντετριμμένος, χτίζει ένα μικρό σπιτάκι στον κήπο του και μετακομίζει εκεί μαζί με τις δύο του κόρες, αφιερώνοντας την ζωή του στην ανατροφή τους και στην μουσική. Η φήμη του φτάνει μέχρι τον Λουδοβίκο τον 14ο ο οποίος του ζητά να έρθει στην Αυλή και να γίνει μέλος της βασιλικής ορχήστρας. Ο μουσικός αρνείται. Μία μέρα φτάνει στο σπίτι του ένας νεαρός με ένα αίτημα...
Αυθ. Τίτλος: Tous les Matins du Monde
Σκηνοθέτης: Αλέν Κορνό
Παίζουν: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ζαν-Πιερ Μαριέλ, Αν Μπροσέ
Flame και Citron είναι τα παρατσούκλια δυο αχώριστων συντρόφων, δυο Δανών αντιστασιακών κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής. Αμφισβητούν και αμφισβητούνται από την οργάνωσή τους. Καχυποψίες και σκοτεινές δολοπλοκίες. Ποιοι θα επιβιώσουν; Που ξεκινά η αλήθεια και που τελειώνει το ψέμα; Το τίμημα της ελευθερίας είναι εκμεταλλεύσιμο προϊόν. Το ιδιοποιούνται οι κίβδηλοι, το ανυψώνουν οι γνήσιοι.
Στις αρχές του 19ου αιώνα, ο Έντουαρντ και η Καρλότα ξαναβρίσκονται μετά από είκοσι χρόνια, ερωτεύονται ο ένας τον άλλον, και εντέλει παντρεύονται. Όμως, η επίσκεψη του Ότο στο σπίτι τους στην Τοσκάνη, θα φέρει ανατροπές. Οι αδελφοί Ταβιάνι μεταφέρουν Γκαίτε στη μεγάλη οθόνη. Με την Ιζαμπέλ Ιπέρ.
Ένα οδυνηρό τροχαίο δυστύχημα συνδέει τρεις ιστορίες, των οποίων οι πρωταγωνιστές στο όνομα της αγάπης παίζουν με την απώλεια, τη λύπη, τη σκληρή πραγματικότητα. Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας και δυο βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών, αυτό το υπαρξιακό δράμα που έκανε ευρύτερα γνωστό τον Μεξικανό Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου.
Τη νύχτα του Σαν Λόρέντζο, τη νύχτα που πέφτουν τ’ αστέρια και οι ευχές γίνονται πραγματικότητα σύμφωνα με την ιταλική λαϊκή παράδοση, μια γυναίκα θυμάται τον αγαπημένο της. Μια τέτοια διαφορετική νύχτα, πολλά χρόνια πίσω, στην εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μια ομάδα αγροτών ενός χωριού της Τοσκάνης συγκρούστηκε με τους Ναζί στην εξοχή. Οι εκρήξεις αντικατέστησαν στον ουρανό τη λάμψη των αστεριών… Η περιπέτεια και η οδύσσεια μιας ομάδας κατοίκων ενός χωριού της Τοσκάνης, που αποφασίζει να φύγει από τον τόπο της όταν μαθαίνει ότι οι Ναζί σκοπεύουν να τον βομβαρδίσουν, ενώ οι Αμερικανοί καταφτάνουν για να τους απελευθερώσουν. Παρά τις διαταγές που τους έχουν δώσει οι Ναζί, σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην ιταλική επαρχία ώσπου να ενωθούν με τους Παρτιζάνους και τους Συμμάχους, που φαίνεται να επικρατούν στον πόλεμο.
Ο Κρίστιαν είναι ιδιοκτήτης κάβας κρασιών, η οποία πρόκειται να χρεοκοπήσει κι ενώ αυτός είναι άχρηστος για οποιαδήποτε άλλη εργασιακή προοπτική. Μαζί με αυτό, η σύζυγος του, η Άννα, τον έχει εγκαταλείψει κι εργάζεται ως πετυχημένη ατζέντης ποδοσφαιριστών στην Αργεντινή, έχοντας σχέση με το ίνδαλμα του αθλήματος, Χουάν Ντιάζ. Μια μέρα, ο Κρίστιαν μαζί με τον 16χρονο γιο τους παίρνει το αεροπλάνο και πάει στο Μπουένος Άιρες. Εμφανίζεται στην Άννα προσποιούμενος πως χρειάζεται μια υπογραφή της για το διαζύγιο, αλλά στην πραγματικότητα, έχει σκοπό να την κερδίσει ξανά.