Σε μια υποβαθμισμένη συνοικία του Παρισιού, ένας νεαρός καθηγητής και οι 25 μαθητές μιας τάξης του λυκείου ξεκινούν τη σχολική χρονιά, η οποία θα βάλει σε δοκιμασία τις αξίες και τα πιστεύω τους. Η ταινία της χρονιάς, που έσπασε ταμεία, κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, και έκανε τον σκηνοθέτη της Λοράν Καντέ τον πλέον δημοφιλή στη διεθνή κινηματογραφία.
Ο Μλάντεν και η Μαρίγια είναι οι γονείς του μικρού Νεμάνια και παρά το ότι εργάζονται και οι δύο, δε θα λέγαμε πως είναι ευκατάστατοι. Μία σπάνια αρρώστια θα χτυπήσει το παιδί και ο γιατρός θα τους ανακοινώσει πως αν δε γίνει εγχείρηση στη Γερμανία, το παιδί ίσως και να πεθάνει από στιγμή σε στιγμή. Τα λεφτά δεν είναι δυνατόν να βρεθούν και στην απελπισία της η Μαρίγια θα βάλει αγγελία στην εφημερίδα, μήπως και κάποιος άγνωστος τους λυπηθεί. Πράγματι κάποιος θα επικοινωνήσει και θα δώσει ραντεβού με τον Μλάντεν σε ξενοδοχείο. Εκεί, ο άγνωστος προσφέρεται να του δώσει τα λεφτά που χρειάζεται και με το παραπάνω, αρκεί ο Μλάντεν να γίνει δολοφόνος.
Ένας Αμερικανός γερμανικής καταγωγής καταφτάνει στην Γερμανία αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο ανεψιός του τού έχει βρει θέση σταθμάρχη. Σύντομα, θα βρεθεί ανάμεσα στους Αμερικανούς και την πλούσια οικογένεια στην οποία ανήκει ο σταθμός. Όταν ερωτεύεται την κόρη του αφεντικού του, θα ανακαλύψει πως πλέον δεν μπορεί να είναι ουδέτερος.
Ένας μισάνθρωπος άνεργος χασάπης, με μοναδικά υπάρχοντα ένα πιστόλι και τρεις σφαίρες στην τσέπη, τριγυρνά στο Παρίσι του 1980, βυθισμένος στην απόγνωση. Η ζωή δεν του έχει φερθεί με καλοσύνη. Από τα παιδικά του χρόνια μέχρι και την ηλικία των 50 ετών, ούτε μια φορά δεν του έδειξε το θετικό της πρόσωπο.
Οι Βέλγοι αδελφοί Νταρντέν ξεδιπλώνουν τη ρεαλιστική μπαγκέτα τους στο δράμα της νεαρής Ροζέτα και κερδίζουν Χρυσό Φοίνικα, Ειδική Μνεία Οικουμενικής Επιτροπής και Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών. Μιας νεαρή κοπέλα από το Βέλγιο αναζητά δουλειά, με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθεί από την οικογένειά της.
Αυθ. Τίτλος: Rosetta
Σκηνοθέτης: Ζαν Πιερ Νταρντέν, Λικ Νταρντέν
Παίζουν: Εμίλ Ντεκέν, Φαμπρίτσιο Ροντζόνε, Αν Γερνό
Στη ναζιστική/ φασιστική Βόρεια Ιταλία λίγο πριν τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τέσσερις φασίστες κλείνουν εννιά νεαρά αγόρια και κορίτσια σε ένα κάστρο και τα βασανίζουν σωματικά, σεξουαλικά και διανοητικά επί 120 μέρες. Υποβλητική μεν ανατριχιαστική και άρρωστη δε, αυτή η αμφιλεγόμενη και πολυσυζητημένη τελευταία ταινία του αιρετικού καλλιτέχνη Πιερ Πάολο Παζολίνι, μερικούς μήνες πριν την αποτρόπαια δολοφονία του. Ταυτόχρονα αποτελεί και μια αλληγορία, ένα σχόλιο στη φασιστική αντίληψη περί ανθρώπου και κοινωνίας.
Δυο ντετέκτιβ πηγαίνουν σε μικρή επαρχιακή πόλη της Βόρειας Νορβηγίας ώστε να βοηθήσουν την τοπική αστυνομία να εξιχνιάσει τον αποτρόπαιο φόνο ενός νεαρού κοριτσιού. Ένας δεύτερος, όμως, φόνος ανατρέπει τα πάντα. Από τα πλέον χαρακτηριστικά σύγχρονα νουάρ του σκανδιναβικού κινηματογράφου, σε σκηνοθεσία του Έρικ Σκιόλντμπεργκ, που έγινε αμερικανικό ριμέικ λίγα χρόνια αργότερα από τον Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Αλ Πατσίνο και Ρόμπιν Γουίλιαμς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Η Τριστάνα, μια νεαρή ορφανή από το Τολέδο, καταφτάνει για να μείνει στο σπίτι του φιλήδονου, ηλικιωμένου αριστοκράτη Δον Λόπε, ο οποίος δεν αργεί να την κατακτήσει. Η Τριστάνα όμως φεύγει μ’ ένα ζωγράφο, αλλά επιστρέφει βαριά άρρωστη.
Η βετεράνος χειρίστρια κλήσεων έκτακτης ανάγκης, Τζόρνταν εργάζεται σ’ ένα αντικείμενο που δεν είναι για τις ασθενέστερες καρδιές: να καθοδηγεί την αγωνία του κόσμου και να σώζει ζωές.Αλλά όταν το τηλεφώνημα μιας νεαρής γυναίκας για έναν ύποπτο τελειώνει με τραγικό τρόπο, η Τζόρνταν είναι συντετριμμένη. Επανεξετάζοντας τη ζωή της, αναρωτιέται αν αυτό είναι το τελευταίο οδυνηρό τηλεφώνημα στη δουλειά της. Έχοντας δίπλα της έναν υποστηρικτικό σύντροφο, σκέφτεται πως ίσως ήρθε η ώρα να κάνει ένα βήμα πίσω, να χαρεί τη ζωή της και να διδάξει στους άλλους τα υπέρ και κατά του - υψηλής πίεσης- επαγγέλματος της. Αλλά η τηλεφωνική υποστήριξη που προσφέρει σε αγνώστους δεν έχει τελειώσει ακόμα. Όταν μια συνηθισμένη έφηβη αμερικανίδα, η Κέισι , απάγετε από έναν κατά συρροή δολοφόνο , θα καταφέρει να καλέσει το 100 από το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου του δολοφόνου.
Ένας αμερικανός συνταξιούχος καθηγητής που ζει μοναχική ζωή σε ένα πολυτελές σπίτι στη Ρώμη,έρχεται αντιμέτωπος με μία χυδαία μαρκησία και την παρέα της: τον εραστή της, την κόρη της και τον φίλο της κόρης της και αναγκάζεται να τους νοικιάσει ένα διαμέρισμα στον πάνω όροφο του σπιτιού του. Από αυτό το σημείο η ήσυχη ρουτίνα του μετατρέπεται σε χάος από τους ενοικιαστές του και τις μηχανορραφίες τους, και η ζωή όλων παίρνει απρόσμενη αλλά αναπόφευκτη στροφή.