Όταν το 1997 ο J. Peter Schwalm ίδρυε την δισκογραφική εταιρία Poets Club Records, με σκοπό την φιλοξενία της δικιάς του δουλειάς αλλά και των προσπαθειών παρεμφερών καλλιτεχνών, η φήμη του μετά δυσκολίας ξεπέρναγε τα όρια της Γερμανίας. Η δουλειά όμως που έκανε τόσο ο ίδιος (κυρίως σαν Slop Shop) όσο και οι υπόλοιποι της PCR ήταν αξιέπαινη και κάποια στιγμή θα έβγαινε στην επιφάνεια.

Η αφορμή δόθηκε όταν ο μεγάλος Brian Eno εντόπισε των κύριο Schwalm και του ζήτησε να συνεργαστούν. Το χάσμα των γενεών (ο Schwalm είναι 30ρης) έμοιαζε ανύπαρκτο και η συνεργασία τους συνεχίστηκε για πάνω από ένα χρόνο, σε διάφορα projects και ζωντανές εμφανίσεις, με σημαντικότερη στιγμή την από κοινού κυκλοφορία πέρσι του “Drawn From Life”, της τελευταίας δισκογραφικής παρουσίας του Eno.

Το όνομα Schwalm έγινε ξαφνικά γνωστό σε όλους τους φίλους της ambient μουσικής, με αποτέλεσμα να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον τόσο για τις παλιότερες κυκλοφορίες του ίδιου, όσο και της Poets Club Records. Με αυτή την αφορμή, η Olon Music έφερε και στην Ελλάδα κάποιες από τις κυκλοφορίες της PCR, όπως τις δυο συλλογές που παρουσιάζουμε εδώ.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στα ενδότερα της μουσικής της PCR, όπως μας παροτρύνει και το Inside, που χρονικά μας πηγαίνει πίσω στο 1998. Εδώ παρουσιάζονται κάποια από τα projects του Schwalm, όπως οι Slop Shop, η συνεργασία του με τον τρομπετίστα Cacciatore κάτω από τον τίτλο Aura και η το drum’n’bass project J. Man. Επίσης συναντάμε και άλλα μέλη της PCR, σε ανέκδοτες ηχογραφήσεις, όπως τους S’Apex, The Skin, Rae Cill, Two Room Plants κλπ.

Η θεματική είναι βέβαια το ambient, στην πιο πλούσια και οργανική εκδοχή του, που αρκετές φορές μεταλλάσσεται σε ατμοσφαιρικό drum’n’bass, ή ακόμα καταλήγει στην jazz. Σε αυτήν καταλήγει ο μόλις 19χρονος Keni Mok (ή Two Room Planets) όπως και ο Cacciatore ο οποίος μάλιστα κινείται και σε πιο abstract πλαίσια. Τα υπόλοιπα αποσπάσματα κινούνται είτε σε intelligent d’n’b πλαίσια, είτε σε αλα-Brian Eno διαδρομές.

Γενικά η συλλογή παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο σαν σύνολο όσο και σαν ξεχωριστά tracks. Το καλό είναι ότι λόγω της ποικιλίας δεν πέφτει στην παγίδα να γίνει κουραστική. Επίσης στα συν είναι και το αρκετά πληροφοριακό booklet που διαθέτει και την έξυπνη ιδέα δίπλα στον τίτλο του κάθε track να αποτυπώνεται γραφικά η κυματομορφή του.

Ακριβώς το ίδιο γραφιστικό trick υπάρχει και στο, Instead of The Cooky, τη δεύτερη συλλογή που εξετάζουμε, με τη διαφορά ότι εδώ τα πράγματα γίνονται πιο σκοτεινά, ξεκινώντας ακόμα και από το ίδιο το artwork. Ενώ στο Inside ο σκοπός ήταν περισσότερο η πρώτη παρουσίαση των καλλιτεχνών της PCR, στο Instead ο στόχος είναι η δημιουργία μιας καθαρά drum’n’bass συλλογής, στηριζόμενη πάντα στα ονόματα της PCR.

Έτσι μεγάλο βάρος πέφτει στους Pandrama, το drum’n’bass project του Schwalm, αλλά και σε αναλόγου ύφους κυκλοφορίες των Morgan, Keni Mok, S’Apex κλπ. Το στυλ εδώ είναι το σκοτεινό και ορισμένες φορές νευρικό drum’n’bass που παραπέμπει σε παλιές κυκλοφορίες των Photec, Source Direct, της Metalheadz και τα παρεμφερή. Το καλό είναι ότι δεν ξεφεύγει σε κανένα σημείο σε hardcore παρεκτροπές (κάτι που συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις χάριν εντυπωσιασμού) αλλά με όπλο την πολύ καλή παραγωγή και τις έξυπνες εναλλαγές ρυθμών και ήχων, δημιουργείται η κατάλληλη ατμόσφαιρα και κρατιέται το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα μέχρι το τέλος.

Εν κατακλείδι, η εντύπωση που σου αφήνουν οι δυο συλλογές είναι πολύ καλή και σε βάζουν σε σκέψεις για την μουσική που μένει καλά κρυμμένη στις απομακρυσμένες από τα φώτα των media περιοχές. Όσοι μάλιστα φίλοι της ηλεκτρονικής μουσικής διαθέτουν μια συλλεκτική μανία, σίγουρα θα στραφούν και στις προσωπικές κυκλοφορίες των καλλιτεχνών που παρουσιάζονται εδώ.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured