H ιστορία της techno μέσα σε 227 λεπτά!

Αυτός ίσως και να ήταν και ο ιδανικότερος υπότιτλος για την τριπλή cd συλλογή που κυκλοφόρησε η διάσημη Γερμανική εταιρία Tresor. Club αρχικά, εκεί στο κέντρο του Βερολίνου, στην Potzdammer Platz το καλοκαίρι του 1991, συνέχεια ενός άλλου θρυλικού club της πόλης, του U.F.O, που λειτουργούσε από το 1988. Παράλληλα με το club, ξεκίνησε και την πορεία της και η εταιρία Tresor, sub label αρχικά της Interfisch Records, στην οποία άνηκε και το club U.F.O..

Από τότε μέχρι και σήμερα, πρέπει κάποιος να μην έχει καμμία εντελώς σχέση με την σύγχρονη μουσική για να μην γνωρίζει την αξία και την σημασία της Tresor. Και μόνο το όνομα, έχει ταυτιστεί με την Ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα Γερμανική ηλεκτρονική σχολή, το label ναυαρχίδα της techno και της house.

H ιδιαιτερότητα της Tresor σε σχέση με της βρετανικές εταιρίες της εποχής, είναι ότι Tresor αποτελούσε και ίσως αποτελεί ακόμα, τον κύριο συνδετικό κρίκο της Ευρωπαϊκής σκηνής, με την πρωτοπόρο της εποχής, ειδικά στις αρχές της δεκαετίας του ’90 σκηνής του Detroit. Juan Atkins, Eddie "Flashin'" Fowlkes, Blake Baxter, Jeff Mills, είναι ελάχιστα από τα κορυφαία ονόματα της σκηνής του Detroit, αλλά και πρωτεργάτες της εξέλιξης της techno, ως κύριο και πιο σημαντικό, ας μου επιτραπεί, ρεύμα της ηλεκτρονικής μουσικής, την περασμένη δεκαετία.

Παράλληλα, η στενή σχέση των Αμερικανών djs με την Tresor, άνοιξε τον δρόμο και για Ευρωπαίους djs να περάσουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπως οι 3 Phase και ο Dr. Motte, των οποίων η συνεργασία στο κλασσικό “Der Klang der Famille”, έγινε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στο Detroit, όταν κυκλοφόρησε εκεί, μέσω της Transmat του Juan Atkins. Επίσης οι συνεργασίες καλλιτεχνών από το Detroit και από το Βερολίνο ήταν κάτι που ενθάρρυνε η εταιρία, παράδειγμα ένα από τα απόλυτα house tracks των mid-90’s, “Die Kosmischen Kuriere” των 3MB και Juan Atkins.

Στα τρία εξαιρετικά cds, με την προσεγμένη μέχρι την λεπτομέρεια παραγωγή και επιλογή των 39 tracks, οι άνθρωποι της Tresor προσπαθούν να μεταφέρουν την ιστορική πορεία της εταιρίας, αλλά και της techno γενικότερα και το καταφέρνουν. Παράλληλα, με την ευκαιρία της συλλογής, δίνεται η δυνατότητα να κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά σε cd, tracks τα οποία μέχρι τώρα, είχαν εκδοθεί μόνο σε 12”, και φυσικά ήταν αδύνατο να τα βρει ο μέσος fan, όπως και σπάνια remix ορισμένων dancefloor classic κομματιών.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι η συλλογή καλύπτει και την προ-Tresor label εποχής, τότε που 12” κυκλοφορούσαν κάτω από το όνομα της Interfisch Records, όπως το “The Hacker” των Clock DVA, του 1989, του παλαιότερου track που εμπεριέχεται στη συλλογή. Η μοναδική παράλειψη που ίσως υπάρχει, είναι η απουσία του “Sonic Destroyer” των Underground Resistance από το Detroit, η οποία υπήρξε και η πρώτη επίσημη κυκλοφορία της Tresor, εκεί στα τέλη του καλοκαιριού του 1991.

Το αληθινό πνεύμα του πιο γνήσιου και αυθεντικού ηλεκτρονικού μουσικού κινήματος; Αναμφισβήτητα! Από τώρα κερδίζει, εκτός αν μας προκύψει κάποια ανέλπιστη κυκλοφορία μέσα στους επόμενους μήνες, τον τίτλο της πολυτιμότερης και εγκυρότερης συλλογής της χρονιάς.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured