Αναστασία Τουρούτογλου

 
Ο Tod Dockstader (1932-2015) από το Σαιντ Πωλ δεν ξεκίνησε να γίνει μουσικός. Ζωγραφική και κινηματογράφο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και όταν έφτασε στο Χόλιγουντ το 1955 έπιασε δουλειά στο μοντάζ ταινιών. Το ενδιαφέρον του για τη σύνθεση και τη μουσική ξύπνησε 3 χρόνια αργότερα, όταν βρέθηκε στα Gotham Recording Studios για να προσθέσει στο βιογραφικό του και την επάρκεια του μηχανικού ήχου.
 
Κατά μία έννοια, βέβαια, ο Dockstader έμεινε πάντα πιο κοντά στον ήχο, παρά στη μουσική όπως την αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι. Ωστόσο η δουλειά του πίεσε μερικά καθοριστικά όρια για το τι αντιλαμβανόμασταν ως μουσική, κάτι που πρώτος κατάλαβε ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης, Φεντερίκο Φελίνι, χρησιμοποιώντας το 1969 ως soundtrack της ταινίας του Satyricon το πρώτο άλμπουμ του Dockstader, Eight Electronic Pieces (1961).
 
Παρά το ξεκίνημα αυτό, ο Dockstader τα βρήκε σκούρα στη συνέχεια όταν έκλεισαν τα Gotham Studios, γιατί σε όσα ινστιτούτα ηλεκτρονικής μουσικής κι αν έστελνε αιτήματα, απορρίπτονταν –στη βάση του ότι δεν είχε καμία ακαδημαϊκή εξειδίκευση τέτοιου τύπου. Κι αυτό παρότι το 1966 είχε κυκλοφορήσει στην Owl ένα άλμπουμ που έμελλε να γίνει περίφημο στην πειραματική δισκογραφία: το Quatermass χαίρει σήμερα αναγνώρισης ως ένα πολύ σημαντικό έργο, αναφορικά με την ηλεκτρακουστική μουσική.   
 
Ο Tod Dockstader πέθανε σε ηλικία 82 ετών, στο σπίτι του στο Arlington της Μασαχουσέτης. Δίχως δυστυχώς να δει ολοκληρωμένο το ντοκιμαντέρ το οποίο γύριζε για εκείνον ο σκηνοθέτης Justin H. Brierley, φίλος καρδιακός, που έμεινε μαζί του τις τελευταίες του ώρες. 
 

{youtube}Q5LeWjAVmmw{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured