Η «Όπερα της πεντάρας», γράφτηκε από τον Μπρεχτ το 1928, την παραμονή δηλαδή του μεγαλύτερου ως τότε παγκόσμιου οικονομικού κραχ. Αποτελεί διασκευή του έργου του Τζων Γκαίυ, «H Όπερα του ζητιάνου» (1728), από το οποίο διατήρησε το σατιρικό ύφος, όχι όμως διακωμωδώντας την ιταλική όπερα αλλά καυτηριάζοντας την αστική υποκρισία. Λίγο αργότερα, το 1931 σκηνοθετήθηκε για τη μεγάλη οθόνη από τον Γκεόργκ Βίλχελμ Πάμπστ. Ο Πάμπστ γύρισε την ταινία σε δύο εκδοχές, τη γερμανική και τη γαλλική, με δύο καστ (Γερμανούς και Γάλλους ηθοποιούς), σύμφωνα με την κοινή πρακτική που ακολουθούσαν οι δημιουργοί στις αρχές της περιόδου του ομιλούντος κινηματογράφου. Ογδόντα χρόνια μετά το γύρισμα της ταινίας, το έργο παραμένει επίκαιρο, σαρκαστικό και ένα δριμύ «κατηγορώ» στο καπιταλιστικό σύστημα, που εκμεταλλεύεται ακόμη και τους πιο αδύναμους κρίκους της κοινωνίας σε κάθε εποχή, δηλαδή τους ανέργους και την ανάγκη τους για δουλειά. Εμπόριο μπορούν να γίνουν τα πάντα, ακόμη και η ελεημοσύνη. Πρωταγωνιστές, ένας στυγνός «επιχειρηματίας» με εταιρεία-βιτρίνα που εκμεταλλεύεται τους επαίτες του Λονδίνου αλλά δηλώνει φτωχός, ένας επίορκος αστυνομικός, ένας ληστής που λιγουρεύεται τα μεγάλα «πορτοφόλια», μια διάσημη πόρνη. Μήπως σας φαίνονται κάπως γνώριμα όλα αυτά; Πρόκειται για μορφές βγαλμένες από τη φαντασία του Μπρεχτ με φόντο την αστική τάξη του βικτοριανού Λονδίνου, οι οποίες όμως παραμένουν δυστυχώς εξαιρετικά γνώριμες και σήμερα. Η ταινία είναι μια επίκαιρη επιλογή και κριτικό σχόλιο για τις εποχές που διανύουμε, εποχές όπου το σύγχρονο οικονομικοκοινωνικό σύστημα περνά την πιο βαθιά του κρίση.
Αυθ. Τίτλος: Die Dreigroschenoper/L'opéra de Quat' Sous
Κατά τη διάρκεια του Α` Παγκοσμίου Πολέμου, το 1918, σ’ ένα στρατόπεδο στη μικρή πόλη Τέρνοβο στη Βουλγαρία, ένας αιχμάλωτος πολέμου, ο σέρβος λοχαγός Ίβο, εισβάλλει στον οπωρώνα ενός συνταγματάρχη και κλέβει ροδάκινα. Σε μια παράνομη επιδρομή συναντά τη νεαρή γυναίκα του συνταγματάρχη και διοικητή του στρατοπέδου. Ανάμεσα στους δύο νέους γεννιέται ένα τρυφερό και βουβό αρχικά ερωτικό συναίσθημα, που όταν εκδηλώνεται μεταμορφώνεται σε πάθος. Μερικές εβδομάδες αργότερα, το βουλγαρικό μέτωπο διαλύεται κι ο συνταγματάρχης δίνει εντολή για τη μεταφορά των αιχμαλώτων.
O Σωτήρης, οικονομικός συντάκτης σε εφημερίδα, βλέπει τη ζωή του να κυλά αδιάφορα και μίζερα, χωρίς τίποτα να τον γεμίζει αληθινά. Σε μια χριστουγεννιάτικη γιορτή ρώσων ομογενών, αντικρίζει μια πανέμορφη Ρωσίδα, την Όλγα, που τον γοητεύει απ’ την πρώτη στιγμή. Η αλλόκοτη συμπεριφορά της τον μπερδεύει και του γεννάει ερωτηματικά. Μη μπορώντας να ξεφύγει από τη σκέψη της, ο Σωτήρης την αναζητά. Στην προσπάθεια του να την συναντήσει θα γίνει μάρτυρας μιας απροσδόκητης σκηνής: Ένας τύπος τραβάει βίαια την Όλγα έξω από ένα ξενοδοχείο, ενώ ο Σωτήρης τούς ακολουθεί κρυφά και τους βλέπει να μπαίνουν σ’ ένα πάρκινγκ.
Πικραμένος από τις προδοσίες που έχει δεχτεί από τις γυναίκες που αγάπησε, ο Bill αποφασίζει να αποπλανήσει την επόμενη γυναίκα που θα συναντήσει και μετά να την παρατήσει. Εντωμεταξύ, ο αδερφός του Dennis, είναι εξίσου αποφασισμένος να βρει τον χαμένο τους πατέρα που ζει κρυμένος τα τελευταία 20 χρόνια. Χωρίς χρήματα και καθόλου ιδέες, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, αφήνουν την Νέα Υόρκη και κατευθύνονται προς το Λονγκ Άιλαντ.
Κατά τα τελευταία 40 χρόνια, ο φωτογράφος Σεμπαστιάο Σαλγκάδο ταξιδεύει ανά τις ηπείρους, στα χνάρια μιας ανθρωπότητας που συνεχώς αλλάζει. Έγινε μάρτυρας των μεγαλύτερων γεγονότων της σύγχρονης ιστορίας και είχε να παρουσιάζει ένα τεράστιο φωτογραφικό αρχείο ως αφιέρωμα στην ομορφιά του πλανήτη.
Ο Τόριο, ένας νεαρός με το συνήθειο να κλέβει βιβλία, πιάνεται επ` αυτοφώρω από μια υπάλληλο βιβλιοπωλείου, την Ουμέκο. Μεταξύ των δύο αναπτύσσεται μια ολοένα και πιο έντονη σχέση γεμάτη πάθος. Οι δυο τους ενώνονται ως ένα και πλέον οι κλοπές βιβλίων γίνονται και από τους δύο.
Στον βιομηχανικό βορά της Ιταλίας ζει ο Τζιοβάνι, ένας εξειδικευμένος εργάτης φάμπρικας. Το αφεντικό θα του προτείνει προαγωγή, αρκεί να πάει στη Σικελία για 18 μήνες, ώστε να βοηθήσει σε ένα νέο παράρτημα. Η απουσία του θα κάνει κακό στη σχέση του με την αρραβωνιαστικιά του, Λιλιάνα, μια σχέση που κινείται μέσα σε κάποιες μονάχα συναντήσεις.
Στο χωριό όλοι γιορτάζουν τη λήξη του πολέμου. Ανάμεσα τους κι ο Σεμπαστιάν, που πλέον είναι δέκα ετών. Αυτός και η Μπελ αναμένουν με αγωνία να επιστρέψει η Αντζελίνα. Αλλά ποτέ δεν έρχεται στο Σεν Μαρτίν. Τα νέα είναι δυσάρεστα. Η Αντζελίνα χάθηκε όταν έπεσε το αεροπλάνο της κάπου στα δάση κάτω από τις Άλπεις. Όλοι στο χωριό τη θρηνούν, εκτός από τον Σεζάρ.
Αυθ. Τίτλος: Belle et Sébastien, l'aventure continue
Η Γκρέτα είναι μια νεαρή από τις ΗΠΑ, που πιάνει δουλειά ως νταντά σε ένα απόμακρο βρετανικό χωριό. Με τρόμο ανακαλύπτει ότι το 8χρονο αγόρι της οικογένειας είναι μια αληθινών διαστάσεων κούκλα, που η οικογένεια εκλαμβάνει ως ζωντανό παιδί, σε μια συνεχή προσπάθεια να ξεπεράσουν τον χαμό του αληθινού τους γιου πριν 20 χρόνια.
Η Μπάρμπι μαζί με τις κολλητές της φίλες, την Τερέζα και τη Ρενέ μεταμορφώνονται από δυναμικές γυμνάστριες σε μυστικούς πράκτορες επικίνδυνων αποστολών. Οι μοναδικές γυμναστικές ικανότητες και η ευλυγισία των τριών κοριτσιών εντοπίζονται από την επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών, η οποία και ζητά τη συνεργασία τους για τη σύλληψη μιας άριστα εκπαιδευμένης διαρρήκτριας που, μέχρι στιγμής, καταφέρνει και ξεγλιστρά από τους πάντες.
Δεκαετία του 1940. Η επιτυχημένη καριέρα του σεναριογράφου Ντάλτον Τράμπο κλυδωνίζεται, όταν αυτός και άλλοι συνάδελφοι του από το Χόλιγουντ βρίσκονται σε μαύρη λίστα για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις.
Υπάρχει ο σωστός τρόπος να είσαι single, ο λάθος τρόπος, και έπειτα υπάρχει… η Άλις. Όπως και η Ρόμπιν. Η Λούσι. Η Μεγκ. Ο Τομ. Ο Ντέιβιντ. Η Νέα Υόρκη είναι γεμάτη μοναχικές καρδιές που ψάχνουν το σωστό ταίρι, είτε πρόκειται για έρωτα, ραντεβού ή κάτι ενδιάμεσα.