Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για τον Παύλο Σιδηρόπουλο – αρκετές «πριγκιπικές» βλακείες, κάμποσες πολιτικοκοινωνικά αφελείς τοποθετήσεις και λίγα ευφυή σχόλια. Ο μύθος του πάντως παραμένει ζωντανός και ως έναν βαθμό κάτι τέτοιο είναι κατανοητό. Γιατί και (πρόωρα θανόντα) ξένα πρότυπα άμεσα συγγενή με τον rock κώδικα που υπηρέτησε ο Σιδηρόπουλος όσο ζούσε υπάρχουν για κάτι τέτοιο (Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain), αλλά και σημαίνουσα μορφή υπήρξε, όντως, για τα δικά μας rock πράγματα: παρά τα ποιοτικά σκαμπανεβάσματα της δισκογραφικής του πορείας, κανείς έχων μυαλό δεν μπορεί να παραγκωνίσει την τρικυμιώδη σημασία του Φλου – και ας διανύουμε τώρα μια αγγλόφωνη εποχή, με τους Last Drive να αποτελούν πλέον τους αρχετυπικούς «ήρωες» των νέων groups, κατά τον τρόπο που ο Σιδηρόπουλος υπήρξε για τα groups των 1990s.  Η cd/dvd έκδοση του Welcome To The Show θα βρει επομένως στα σίγουρα τους αποδέκτες της στην αγορά, καθώς είναι νομίζω και η πρώτη η οποία παρουσιάζει ανέκδοτο ως σήμερα υλικό όχι μόνο ακουστικό, μα και οπτικό. Το αν όμως προσθέτει κάτι το σημαίνον στην ήδη καταγεγραμμένη παρακαταθήκη του Σιδηρόπουλου είναι πιο συζητήσιμο. Κατά τη γνώμη μου – και παρά ίσως την πρώτη εντύπωση – το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της έκδοσης είναι το cd και όχι το dvd. Σε αυτό καταγράφεται μια συναυλία του Σιδηρόπουλου στο ιστορικό αθηναϊκό club Rodeo από τον Απρίλιο του 1986, με συνοδευτική μπάντα τους Οδυσσέα Γαλανάκη και Τάσο Καλανιώτη στις ηλεκτρικές κιθάρες, τον Αλέκο Αράπη στο μπάσο, τον Πάνο Τόλιο στα τύμπανα και τον Λουκά Γκέκα στα πλήκτρα. Παρότι το 1986 η καριέρα του Σιδηρόπουλου βρισκόταν σε κάμψη, το live αυτό είναι αρκετά καλό. Το κλίμα είναι θετικώς ηλεκτρικό, η διάρκεια είναι λογική, η μπάντα διαθέτει παλμό και ο Σιδηρόπουλος αποδίδει καλά στο μικρόφωνο. Στα δε bonus tracks παρουσιάζονται δύο τραγούδια από τον κύκλο των Blues Του Πρίγκιπα, τα οποία όμως ανακαλύφθηκαν μετά την έκδοση αυτού του υλικού κι έτσι έμειναν ακυκλοφόρητα ως σήμερα. Το “Φυλής Και Σπάρτης” δεν είναι κάτι το σπουδαίο, άξιζε όμως πιστεύω η δημοσιοποίηση της συμπαθούς “Γομολάστιχας”.  Το dvd περιέχει τη συναυλία του Σιδηρόπουλου με τους Απροσάρμοστους στο Μετρό, τον Φεβρουάριο του 1989, όπως την κατέγραψαν σε φιλμ οι Σερίζ Σούμποτα, Φραγκίσκος Σοφτάς και Πάνος Ηλιόπουλος. Για τους φίλους του Σιδηρόπουλου αποτελεί σίγουρα ένα σπουδαίο, μεγάλης συναισθηματικής αξίας αναμνηστικό, ενώ γενικότερα συνιστά και ένα ντοκουμέντο για τα rock πράγματα της δεκαετίας του 1980 – για όλη εκείνη την υπόγεια διαδρομή σε μικρά κλαμπάκια, με πενιχρά μέσα, περισσό πάθος μα και κάμποσες θυσίες, πριν έρθει η χμ, «χρυσή» εποχή του ελληνικού rock, με τις ραδιοφωνικές επιτυχίες, τα πολυεθνικά συμβόλαια και την εντυπωσιακή κατρακύλα του όλου πράγματος στα αισθητικά Τάρταρα. Πέραν όμως των παραπάνω χρήσεων, το dvd δεν περιέχει τίποτα άξιο λόγου. Πρώτα-πρώτα η ίδια η συναυλία είναι βαρετή: επί μία ώρα και είκοσι περίπου λεπτά οι Απροσάρμοστοι βρίσκονται μακριά από τον καλό ηλεκτρικό εαυτό τους, «μπλουζίζοντας» αρκετά με έναν τρόπο πολύ λευκό και υπερβολικά υποκρουσιακό, ο Σιδηρόπουλος ανακατεύει καλά του τραγούδια με ανέμπνευστο πιο πρόσφατο υλικό αποδίδοντας τα πρέποντα μόνο στο ξεκίνημα (“Μου ’Πες Θα Φύγω”, “Το Βιβλίο Των Ηρώων”) και στο encore (“R’n’R Στο Κρεβάτι”) και ο ήχος δεν είναι καλός. Δεύτερον, η βιντεοσκόπηση αποδεικνύεται μια ρουτινιάρικη, τυπική υπόθεση χωρίς εμπνευσμένα πλάνα ή ενδιαφέρουσες γωνίες: το κοινό είναι ανύπαρκτο (πλην κάτι πιθηκανθρώπων οι οποίοι ανεβαίνουν στη σκηνή παριστάνοντας τους rock stars), καθώς η κάμερα εστιάζει αποκλειστικά σε μια σκηνή με κακό φωτισμό και σε μια μπάντα υπερβολικά ακίνητη. Τη δε (περιστασιακή) κινησιολογία του Σιδηρόπουλου δεν θα ήθελα καν να τη σχολιάσω – είναι ίσως χειρότερη και από τη δική μου.  Κομψί-κομψά λοιπόν ο τελικός απολογισμός. Αν είστε φίλος του Παύλου Σιδηρόπουλου, τότε να το αγοράσετε το Welcome To The Show, γιατί έχει κάτι να προσθέσει στο πλήρες της εργογραφίας του, που, υποθέτω, σας απασχολεί. Επειδή όμως αυτό το κάτι δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο, οι υπόλοιποι μπορείτε κάλλιστα να ζήσετε και δίχως αυτή την κυκλοφορία.    

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured