Αναστασία Τουρούτογλου

«Λωλοί όσοι ελπίζουν εμπιστοσύνη εις ηδονήν, εις πλούτος για αξιοσύνη. Σαν χορταράκια είναι όλα όπου μαραίνουν όταν θαρρείς πως δροσερά προβαίνουν».

Οι παραπάνω στίχοι ανήκουν σε έναν Χιώτη ποιητή του 18ου αιώνα, το όνομα του οποίου δεν διέσωσε η Ιστορία. Διέσωσε όμως το έργο του, που ανακαλύφθηκε το 1979 στη Βιβλιοθήκη της Ρώμης (στα ελληνικά, μα γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες), συγκλονίζοντας την Ελένη Καραΐνδρου. Η οποία και το παρουσίασε το 2010 στο Μέγαρο Μουσικής ως σκηνική καντάτα, με την Καμεράτα σε διεύθυνση Αλέξανδρου Μυράτ, τη Χορωδία της ΕΡΤ, τον Δημήτρη Καταλειφό σε ρόλο αφηγητή και διακεκριμένους μουσικούς/τραγουδιστές (Kim Kashkashian, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Ειρήνη Καράγιαννη, Βαγγέλης Χριστόπουλος, Στέλλα Γαδέδη, Κατερίνα Κτώνα κ.ά).

Η συναυλία εκείνη ηχογραφήθηκε και δουλεύτηκε για καιρό από τον Manfred Eicher, που την κυκλοφορεί τώρα διεθνώς μέσω του περίφημου label της ECM (σε εγχώρια διανομή από τη Μικρή Άρκτο, όπως πάντα), στο ενεργητικό της οποίας και ανήκει η Καραΐνδρου εδώ και 26 χρόνια. Χωρίς όμως τον Καταλειφό. Γιατί, όπως εξήγησε ο Eicher μιλώντας στον Παύλο Η. Αγιαννίδη για Τα Νέα, ο Δαβίδ απευθύνεται τώρα σε ένα διεθνές κοινό, που δεν θα μπορούσε να κατανοήσει τα ελληνικά. Το πλήρες ωστόσο κείμενο θα συμπεριλαμβάνεται στην έκδοση, σε αγγλική μετάφραση της Σούζαν Αποστολάκη.

{youtube}cNAWQ8gsMxE{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured