Η παράνομη σχέση μεταξύ του Μπερνάρ (Ζεράρ Ντεπαρντιέ) και της Ματίλντ (Φανύ Αρντάν), γραμμένη από το χέρι του ίδιου του Τρυφώ, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές στιγμές του Γάλλου σκηνοθέτη. Με πολύ δυνατό καστ και πολλές διακρίσεις η ταινία είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και αισθησιακές ερωτικές ιστορίες της μεγάλης οθόνης. Ο Τρυφώ, θαυμαστής του Ά. Χίτσκοκ, χρησιμοποιεί αρκετά Χιτσκοκικά στοιχεία όπως η ενοχή και το πάθος, αποτίοντας φόρο τιμής στο σινεμά του σασπένς.
"Mπορείς να δώσεις τέλος στη ζωή σου χωρίς να αυτοκτονήσεις", ψιθυρίζει ο γιατρός. Και ο Καχίτ, 40 χρονών, που μετά από μία απόπειρα αυτοκτονίας έχει εισέλθει σε ψυχιατρική κλινική, ξέρει τι εννοεί ο γιατρός: Αρχίζοντας μία νέα ζωή.
Όμως το μαρτύριο της ψυχής του συνεχίζει να εκλιπαρεί για ναρκωτικά και αλκοόλ ώστε να μουδιάσει ο πόνος. Η Σιμπέλ - νέα, όμορφη και, όπως και ο Καχίτ, γερμανίδα τουρκικής καταγωγής, αγαπάει πολύ τη ζωή για να 'ναι τυπική μουσουλμάνα. Για να δραπετεύσει από τη φυλακή της ευλαβούς, συντηρητικής της οικογένειας, προσποιείται απόπειρα αυτοκτονίας. Αλλά αυτό της φέρνει ντροπή παρά ελευθερία. Μόνο ένας γάμος μπορεί να τη σώσει. Κι έτσι παρακαλά τον Καχίτ να την παντρευτεί. Ο Καχίτ διστάζει αλλά συμφωνεί. Ίσως για να τη σώσει. Ίσως για να κάνει κάτι με νόημα στη ζωή του. Μοιράζονται ένα διαμέρισμα και όχι πολλά άλλα. Αυτή απολαμβάνει την ελευθερία της, αυτός βλέπει πού και πού την πρώην του. Μέχρι που ο έρωτας μπαίνει δειλά δειλά στη ζωή του. Καθώς ερωτεύεται τη Σιμπέλ, βρίσκει νέα χαρά για ζωή και τη δύναμη για να προχωρήσει. Η Σιμπέλ συνεχίζει να βλέπει κι άλλους άνδρες. Μέχρι που κι αυτή καταλαβαίνει πως είναι ερωτευμένη με τον Καχίτ. Μόνο που τώρα είναι αργά: η έκρηξη ζήλιας καταλήγει σε έναν βίαιο θάνατο. Ο Καχίτ μπαίνει στη φυλακή και η Σιμπέλ το σκάει για την Τουρκία. Η καρδιά της, ο νους της, η ψυχή της είναι μαζί με τον Καχίτ - αλλά για πόσο ακόμα;
Ο Τζόζεφ Κ. θα ξυπνήσει ένα πρωί για να βρει την αστυνομία στο δωμάτιό του. Θα του ανακοινώσουν ότι επίκειται η δίκη του, αλλά κανείς δεν θα του πει γιατί δικάζεται. Προσπαθώντας να μάθει την ακριβή κατηγορία που του έχουν προσάψει, ταλαιπωρείται σε μία αέναη δίκη και περιπλανιέται χωρίς ελπίδα στο δαιδαλώδες σύμπαν ενός γραφειοκρατικού εξουσιαστικού μηχανισμού. Το φιλμ νουάρ βαδίζει χέρι χέρι με τον γερμανικό εξπρεσιονισμό στην ασπρόμαυρη, μετα-Αποκαλυπτική μεταφορά της «Δίκης» του Κάφκα και ο Όρσον Γουέλς εγκλωβίζει στο σελιλόιντ τις εικόνες που οι ανά τον κόσμο αναγνώστες είχαν σχηματίσει στο μυαλό τους διαβάζοντας το περίφημο βιβλίο. Ο Αντονι Πέρκινς στον πιο αντιεμπορικό ρόλο της ζωής του δείχνει τη μεγάλη του υποκριτική κλάση σε μία ταινία-ωδή στην αδυναμία του υποκειμένου μπροστά στα απρόσωπα εξουσιαστικά συστήματα. Μπορεί ο «Πολίτης Κέιν» να είναι για πολλούς η καλύτερη ταινία του Γουέλς, ο ίδιος πάντως υποστήριζε πως είναι η «Δίκη».
Μια νεαρή γυναίκα πεθαίνει σε δυστύχημα καθώς προσπαθεί να συναντήσει την αγαπημένη της ηθοποιό, Μερτλ Γκόρντον. Η Μερτλ νιώθει ενοχές και πέφτει σε κατάθλιψη αλλά και βαθιά σκέψη σε σχέση με το επάγγελμα της.
Στη Βουλγαρία, στα τέλη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Κόναν ηγείται μιας ομάδας 50 “άγριων” Γάλλων στρατιωτών, που λατρεύουν να πολεμούν σώμα με σώμα. Από τις πλέον δυνατές ταινίες του Μπερτράν Ταβερνιέ, που κέρδισε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν.
Το αριστούργημα του Ρομπέρ Μπρεσόν αποτυπώνει την ένδεια στο Παρίσι μετά τον πόλεμο. Με την αξέχαστη ερμηνεία του Μαρτέν ΛαΣάλ. Ο Μισέλ, ένας νεαρός άνδρας που ζει σε μια τρώγλη, μαθαίνει την τέχνη του πορτοφολά και επιδίδεται σ’ αυτή χωρίς να μπορεί να ξεφύγει. Όμως η Ζαν, μια κοπέλα που τον αγαπά, θα αποδειχθεί η σωτηρία του.
Ο Κόσμο Βιτέλλι, ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου αποτελεί υπόδειγμα αυτοσυγκράτησης, αλλά και αυταπάτης: κρύβει τα συναισθήματά του πίσω από την περσόνα του σωστού επαγγελματία με κάθε κόστος. Ο μικρόκοσμός του ανατρέπεται, όταν χάνοντας στα χαρτιά, παγιδεύεται και πάλι στη μαφία εκθέτοντας όλα όσα έχει φτιάξει. Η επιβίωσή του εξαρτάται από το θάνατο ενός άλλου: του κινέζου πράκτορα στοιχημάτων. Κατάφωτα σκοτεινό, το φιλμ νουάρ αυτό στηλιτεύτηκε κατά την έξοδό του στις αίθουσες για να θεωρηθεί αργότερα μεταξύ των καλύτερων ταινιών του Κασσαβέτη.
Από το 1947 ως και το 1951, περισσότεροι από 80.000 άνδρες, γυναίκες και παιδιά ελληνικής καταγωγής εκτοπίστηκαν στη Μακρόνησο, σε στρατόπεδα αναμόρφωσης που δημιουργήθηκαν για να «καταπολεμήσουν την επέκταση του Κομμουνισμού». Ανάμεσα στους εξόριστους αυτούς βρίσκονταν πολλοί συγγραφείς και ποιητές, όπως ο Γιάννης Ρίτσος και ο Τάσος Λειβαδίτης. Παρά τις στερήσεις και τα βασανιστήρια, κατάφεραν να γράψουν ποιήματα στα οποία περιγράφουν τον αγώνα για επιβίωση μέσα σε αυτό το σύμπαν εγκλεισμού. Τα κείμενα αυτά, εκ των οποίων κάποια θάφτηκαν στα στρατόπεδα, βρέθηκαν αργότερα. Η ταινία αναμιγνύει τα ποιητικά αυτά γραπτά με τις ομιλίες «αναμορφωτικής» προπαγάνδας που μεταδίδονταν ακατάπαυστα από τα μεγάφωνα των στρατοπέδων. Αργά πλάνα τράβελινγκ μας οδηγούν σε ένα υπνωτικό ταξίδι μέσα στα ερείπια των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, ενώ προσκρούουν σε φωτογραφικά αρχεία. Ένα κινηματογραφικό δοκίμιο που ζωντανεύει τη μνήμη ξεχασμένων ερειπίων και μιας μάχης που χάθηκε.
Αυθ. Τίτλος: Comme des lions de pierre à l'entrée de la nuit
Κατά τα τελευταία 40 χρόνια, ο φωτογράφος Σεμπαστιάο Σαλγκάδο ταξιδεύει ανά τις ηπείρους, στα χνάρια μιας ανθρωπότητας που συνεχώς αλλάζει. Έγινε μάρτυρας των μεγαλύτερων γεγονότων της σύγχρονης ιστορίας και είχε να παρουσιάζει ένα τεράστιο φωτογραφικό αρχείο ως αφιέρωμα στην ομορφιά του πλανήτη.
Ψάχνοντας στη σοφίτα της γιαγιάς τους, μεταξύ άλλων αναμνηστικών ενθυμίων, βρίσκουν έναν παλαιό χάρτη, που θεωρούν ότι θα τις οδηγήσει σε έναν από καιρό καλά κρυμμένο θησαυρό, κάπου στην πόλη. Τα τέσσερα κορίτσια μαζί με τα κουτάβια τους ξεκινούν για ένα συναρπαστικό κυνήγι θησαυρού και καταλήγουν να ανακαλύψουν πως τον πλέον ανεκτίμητο θησαυρό τον έχουν ήδη αποκτήσει και δεν είναι άλλος από τη μεταξύ τους αγάπη και τις στιγμές ξεγνοιασιάς και γέλιου που μοιράζονται.
Αυθ. Τίτλος: Barbie & Her Sisters in the Great Puppy Adventure
Ο Eugene Morgan μετά από χρόνια ζητάει για δεύτερη φορά από την Isabel Amberson, να γίνει γυναίκα του. Αυτή έχοντας ήδη ένα γιο από προηγούμενο γάμο, δέχεται την πρότασή του. Ο γιος της όμως, θα τραβήξει όλη την προσοχή της μητέρας του, και μαζί με την θεία του Fanny προσπαθούν να σαμποτάρουν το ειδύλλιο.
Ο έγχρωμος Μπένι είναι μανιακός με την τζαζ, πάντα γύρω από το Μανχάταν και συνήθως μέσα στους μπελάδες. Η αδελφή, Λίλια, μοιάζει περισσότερη με λευκή κι έτοιμη να ερωτευτεί. Ο μεγάλος τους αδελφός, ο Χιού, είναι τραγουδιστής, αλλά μονάχα ο μάνατζερ του πιστεύει στο ταλέντο του.