Μια σύγχρονη οδύσσεια, ένα μεθυστικό ταξίδι σαν επιστημονική φαντασία στην καρδιά της Αφρικής. Τη στιγμή που το Σουδάν, η μεγαλύτερη χώρα της ηπείρου χωρίζεται σε δύο έθνη, επανεμφανίζεται μια παλιά παθολογία «εκπολιτισμού»: η αποικιοκρατία, η σύγκρουση ανάμεσα στις αυτοκρατορίες, και νέα επεισόδια των αιματηρών (και ιερών) πολέμων για γη και φυσικούς πόρους. Ο σκηνοθέτης του Εφιάλτη του Δαρβίνου μάς επιβιβάζει σε μια αυτοσχέδια, ιπτάμενη μηχανή από τσίγκο και καραβόπανο, και μας οδηγεί στις πιο απίθανες τοποθεσίες και μέσα στις σκέψεις και τα όνειρα των ανθρώπων, με τρόπο καθηλωτικό και σπαρακτικό.
Νέα Υόρκη, δεκαετία του 1950. Η 20χρονη Τερέζ Μπελιβέ εργάζεται ως υπάλληλος σε εμπορικό κέντρο του Μανχάταν και ονειρεύεται μια πιο ολοκληρωμένη ζωή, όταν στο διάβα της έρχεται η Κάρολ Ερντ, μια σαγηνευτική γυναίκα, αιχμάλωτη σε έναν μοναχικό γάμο. Καθώς μεταξύ τους ανάβει άμεσα μια φλόγα, η αθωότητα της πρώτης τους συνάντησης θα δώσει τη θέση της σε κάτι πιο βαθύ.
Όταν ένας τραγοπόδαρος με το όνομα Μιουν γίνεται ο Φύλακας της Σελήνης, η μικρή πείρα του τον προδίδει και λαμβάνει χώρα ένα ατύχημα που θα μπορούσε να βάλει σε κίνδυνο τόσο τη Σελήνη, όσο τον Ήλιο. Την ίδια ώρα, ένας διεφθαρμένος τιτάνας, ο Νεκρός, θέλει τον Ήλιο δικό του και βάζει σε μεγάλο κίνδυνο την ισορροπία ημέρας και νύχτας.
Η ιστορία διαδραματίζεται στην υπό γερμανική κατοχή Θεσσαλονίκη (1942-1943) και αφηγείται τον έρωτα δύο νέων ανθρώπων, του Γιώργου και της Εστρέας, ενός Χριστιανού και μιας Εβραίας. Μέσα από μια περιπετειώδη ιστορία αγάπης, παγιδευμένη ανάμεσα σε ένα απάνθρωπο ολοκληρωτικό καθεστώς και τον παραλογισμό των φυλετικών διακρίσεων, ξεδιπλώνονται η ιστορία της κατεχόμενης Θεσσαλονίκης και της εβραϊκής της κοινότητας, αλλά και τα πιο δημιουργικά χρόνια του μεγάλου έλληνα συνθέτη Βασίλη Τσιτσάνη στο ιστορικό Oυζερί Τσιτσάνης.
Μια εκπληκτική ματιά στη ζωή του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.Ένα κινηματογραφικό δοκίμιο από τον Γιάννη Σμαραγδή. Μία προσέγγιση γεμάτη πάθος και γνώμη για τον άνθρωπο και το έργο του, μια συνταρακτική διερεύνησητου ψυχικού κόσμου και αυτού που έπλασε με τα διηγήματά του.
Η Λόρα Τζόνσον (Σίλια Τζόνσον) ζει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Αγγλίας με τον σύζυγό της. Μία ημέρα την εβδομάδα παίρνει το τρένο και επισκέπτεται το κοντινό Μίλφορντ για τα ψώνια της και για να παρακολουθήσει την απογευματινή παράσταση στον κινηματογράφο. Ένα βράδυ και ενώ περιμένει στο σταθμό του Μίλφορντ το τρένο για την επιστροφή, μπαίνει στο μάτι της σκόνη. Αυτό το ασήμαντο γεγονός θα αποτελέσει την αφορμή να γνωριστεί με τον γιατρό Άλεκ Χάρβεϊ (Τέρενς Χάουαρντ). Ο Άλεκ με το ίδιο δρομολόγιο πηγαίνει στο Μίλφορντ μία φορά την εβδομάδα όπου εργάζεται ως σύμβουλος στο τοπικό νοσοκομείο.
Απολαμβάνοντας ο ένας την παρέα του άλλου, συνεχίζουν να συναντιούνται τακτικά στο μικρό καφέ του σταθμού. Σιγά-σιγά αυτή η αμοιβαία συμπάθεια εξελίσσεται σε κάτι άλλο, κάτι βαθύτερο, όμως τόσο η Λόρα όσο και ο Άλεκ είναι παντρεμένοι και έχουν παιδιά...
Η παράνομη σχέση μεταξύ του Μπερνάρ (Ζεράρ Ντεπαρντιέ) και της Ματίλντ (Φανύ Αρντάν), γραμμένη από το χέρι του ίδιου του Τρυφώ, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές στιγμές του Γάλλου σκηνοθέτη. Με πολύ δυνατό καστ και πολλές διακρίσεις η ταινία είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και αισθησιακές ερωτικές ιστορίες της μεγάλης οθόνης. Ο Τρυφώ, θαυμαστής του Ά. Χίτσκοκ, χρησιμοποιεί αρκετά Χιτσκοκικά στοιχεία όπως η ενοχή και το πάθος, αποτίοντας φόρο τιμής στο σινεμά του σασπένς.
"Mπορείς να δώσεις τέλος στη ζωή σου χωρίς να αυτοκτονήσεις", ψιθυρίζει ο γιατρός. Και ο Καχίτ, 40 χρονών, που μετά από μία απόπειρα αυτοκτονίας έχει εισέλθει σε ψυχιατρική κλινική, ξέρει τι εννοεί ο γιατρός: Αρχίζοντας μία νέα ζωή.
Όμως το μαρτύριο της ψυχής του συνεχίζει να εκλιπαρεί για ναρκωτικά και αλκοόλ ώστε να μουδιάσει ο πόνος. Η Σιμπέλ - νέα, όμορφη και, όπως και ο Καχίτ, γερμανίδα τουρκικής καταγωγής, αγαπάει πολύ τη ζωή για να 'ναι τυπική μουσουλμάνα. Για να δραπετεύσει από τη φυλακή της ευλαβούς, συντηρητικής της οικογένειας, προσποιείται απόπειρα αυτοκτονίας. Αλλά αυτό της φέρνει ντροπή παρά ελευθερία. Μόνο ένας γάμος μπορεί να τη σώσει. Κι έτσι παρακαλά τον Καχίτ να την παντρευτεί. Ο Καχίτ διστάζει αλλά συμφωνεί. Ίσως για να τη σώσει. Ίσως για να κάνει κάτι με νόημα στη ζωή του. Μοιράζονται ένα διαμέρισμα και όχι πολλά άλλα. Αυτή απολαμβάνει την ελευθερία της, αυτός βλέπει πού και πού την πρώην του. Μέχρι που ο έρωτας μπαίνει δειλά δειλά στη ζωή του. Καθώς ερωτεύεται τη Σιμπέλ, βρίσκει νέα χαρά για ζωή και τη δύναμη για να προχωρήσει. Η Σιμπέλ συνεχίζει να βλέπει κι άλλους άνδρες. Μέχρι που κι αυτή καταλαβαίνει πως είναι ερωτευμένη με τον Καχίτ. Μόνο που τώρα είναι αργά: η έκρηξη ζήλιας καταλήγει σε έναν βίαιο θάνατο. Ο Καχίτ μπαίνει στη φυλακή και η Σιμπέλ το σκάει για την Τουρκία. Η καρδιά της, ο νους της, η ψυχή της είναι μαζί με τον Καχίτ - αλλά για πόσο ακόμα;
Ο Τζόζεφ Κ. θα ξυπνήσει ένα πρωί για να βρει την αστυνομία στο δωμάτιό του. Θα του ανακοινώσουν ότι επίκειται η δίκη του, αλλά κανείς δεν θα του πει γιατί δικάζεται. Προσπαθώντας να μάθει την ακριβή κατηγορία που του έχουν προσάψει, ταλαιπωρείται σε μία αέναη δίκη και περιπλανιέται χωρίς ελπίδα στο δαιδαλώδες σύμπαν ενός γραφειοκρατικού εξουσιαστικού μηχανισμού. Το φιλμ νουάρ βαδίζει χέρι χέρι με τον γερμανικό εξπρεσιονισμό στην ασπρόμαυρη, μετα-Αποκαλυπτική μεταφορά της «Δίκης» του Κάφκα και ο Όρσον Γουέλς εγκλωβίζει στο σελιλόιντ τις εικόνες που οι ανά τον κόσμο αναγνώστες είχαν σχηματίσει στο μυαλό τους διαβάζοντας το περίφημο βιβλίο. Ο Αντονι Πέρκινς στον πιο αντιεμπορικό ρόλο της ζωής του δείχνει τη μεγάλη του υποκριτική κλάση σε μία ταινία-ωδή στην αδυναμία του υποκειμένου μπροστά στα απρόσωπα εξουσιαστικά συστήματα. Μπορεί ο «Πολίτης Κέιν» να είναι για πολλούς η καλύτερη ταινία του Γουέλς, ο ίδιος πάντως υποστήριζε πως είναι η «Δίκη».
Μια νεαρή γυναίκα πεθαίνει σε δυστύχημα καθώς προσπαθεί να συναντήσει την αγαπημένη της ηθοποιό, Μερτλ Γκόρντον. Η Μερτλ νιώθει ενοχές και πέφτει σε κατάθλιψη αλλά και βαθιά σκέψη σε σχέση με το επάγγελμα της.
Στη Βουλγαρία, στα τέλη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Κόναν ηγείται μιας ομάδας 50 “άγριων” Γάλλων στρατιωτών, που λατρεύουν να πολεμούν σώμα με σώμα. Από τις πλέον δυνατές ταινίες του Μπερτράν Ταβερνιέ, που κέρδισε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν.
Το αριστούργημα του Ρομπέρ Μπρεσόν αποτυπώνει την ένδεια στο Παρίσι μετά τον πόλεμο. Με την αξέχαστη ερμηνεία του Μαρτέν ΛαΣάλ. Ο Μισέλ, ένας νεαρός άνδρας που ζει σε μια τρώγλη, μαθαίνει την τέχνη του πορτοφολά και επιδίδεται σ’ αυτή χωρίς να μπορεί να ξεφύγει. Όμως η Ζαν, μια κοπέλα που τον αγαπά, θα αποδειχθεί η σωτηρία του.