Πολωνία, μετά από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Μάρθα, μια όμορφη και αξιοπρεπής μεσόκοπη γυναίκα, είναι ανίατα άρρωστη, όμως ο άντρας της, ο γιατρός της μικρής πόλης, δεν της το αποκαλύπτει, καθώς της μένει ελάχιστος χρόνος ζωής. Η Μάρθα πενθεί ακόμα τους δύο γιους που έχασε στον πόλεμο, ώσπου συναντάει έναν νεαρό εργάτη στην ηλικία τους. Το πάθος που αρχίζει να αναπτύσσει γι’ αυτόν, τους οδηγεί σ’ ένα μοιραίο ραντεβού για κολύμπι…
Επάνω σε ένα ξερονήσι, οι κρατούμενοι ενός στρατοπέδου, ανάμεσα στην κατήχηση και στις άλλες τους υποχρεωτικές ασχολίες, όπως το μάζεμα των μυγών, πρέπει να προετοιμάσουν και μία γιορτή για να τιμήσουν τους επίσημους που θα επισκεφτούν το νησί. Την ώρα της γιορτής εμφανίζεται και ένας κρατούμενος που είχε "αυτοκτονήσει". Bασισμένη σε μια ιδέα από το μυθιστόρημα "Ο λοιμός", που έγραψε ο Ανδρέας Φραγκιάς
Το Γράψε Λάθος, είναι η ιστορία μιας μεγάλης διαμάχης μεταξύ ενός πατέρα και του γιου του. Εκκεντρικοί καθηγητές και οι δύο, έχουν αφιερώσει τις ζωές τους στη δουλειά. Ο πατέρας πεισματάρης καθαρολόγος, που φοβάται το κατεστημένο. Ο γιος του, Ούριελ, αναζητά συνεχώς την αναγνώριση. Μια μέρα, τα πράγματα αλλάζουν. Οι δύο άντρες αλλάζουν θέσεις, όταν ο πατέρας μαθαίνει ότι πρόκειται να λάβει το πιο σεβαστό βραβείο, που υπάρχει. Η απεγνωσμένη ανάγκη του γιου για αναγνώριση προδίδεται, η ματαιοδοξία του εκτίθεται. Ο Ούριελ είναι κατακλυσμένος από περηφάνια και φθόνο. Θα σαμποτάρει τη δόξα του πατέρα του; Το Γράψε Λάθος, είναι η ιστορία ενός παράλογου ανταγωνισμού, του θαυμασμού και φθόνου για ένα υπόδειγμα ανθρώπου, που φέρνει πατέρα και γιο σε μια τελική και πικρή αντιπαράθεση.
Ο Βάιντα θίγει για πρώτη φορά στην ταινία αυτή την εικόνα της πολωνικής κοινωνίας με φόντο τα μεταπολεμικά διλήμματα. Τόσο λόγοι πολιτικοί για πάνω από μισό αιώνα, όσο και η αμηχανία καλλιτεχνικής έκφρασης για περισσότερο από δέκα χρόνια, εμπόδισαν αρκετούς Πολωνούς σκηνοθέτες να αγγίξουν τη θεματική αυτή. Η σοβιετική φρασεολογία την οποία είχε υιοθετήσει και η Πολωνία, ισχυριζόταν πως οι 20.000 Πολωνοί αξιωματικοί, οι οποίοι αιχμαλωτίσθηκαν το 1939, δολοφονήθηκαν από τους Γερμανούς μετά το 1941, ενώ στην πραγματικότητα εκτελέσθηκαν με εντολή του Στάλιν το 1940. Ο Βάιντα με την ταινία αυτή ξεπερνά την αδυναμία αναφοράς σε ένα έγκλημα, το οποίο παύει πλέον να είναι ταμπού. Αν και ο ίδιος συνδέεται προσωπικά με την ιστορία, καθώς το όνομα του πατέρα του βρίσκεται στην λίστα των θυμάτων, η αναπαράστασή του εστιάζει κυρίως στις γυναίκες-μάρτυρες: μητέρες, σύζυγοι και κόρες.
Ντοκιμαντέρ γυρισμένο για την εκπομπή Οι κεραίες της εποχής μας
Ο φωτογράφος Servais Mont γνωρίζει την Nadine Chevalier, μια γυναίκα που κερδίζει χρήματα πρωταγωνιστώντας σε β`κατηγορίας ταινίες. Ο Servais θέλωντας να την βοηθήσει, δανείζεται χρήματα από πιστωτικούς οργανισμούς για να χρηματοδοτεί μια θεατρική παραγωγή και δίνει στη Nadine έναν ρόλο.
Η «Πεντάμορφη και το Τέρας» ακολουθεί το υπέροχο ταξίδι της Μπελ, μιας πανέμορφης και ανεξάρτητης νεαρής κοπέλας, που φυλακίζεται από ένα Τέρας στο κάστρο του. Παρά τους φόβους της, γίνεται φίλη με τα μαγεμένα πράγματα που ζουν στο κάστρο και μαθαίνει πώς να κοιτά πίσω από την απόκοσμη παρουσία του Τέρατος, ανακαλύπτοντας την ευγενική καρδιά του Πρίγκιπα που κρύβεται μέσα του
Μετά τον γάμο του Ντομ και της Λέτι και την αποχώρηση από την ενεργό δράση του Μπράιαν και της Μία, η παρέα προσπαθεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή. Όταν, όμως, η Σίφερ, μια μυστηριώδης γυναίκα, σαγηνεύει τον Ντομ και τον παρασύρει στον κόσμο του εγκλήματος, εκείνος προδίδει τα κοντινά του πρόσωπα, η οικογένεια διαλύεται και η ομάδα (με επικεφαλής τον Χομπς που για χάρη του Ντομ πέρασε στην παρανομία) μπλέκει σε επικίνδυνες περιπέτειες.
Ταινία-αφετηρία για το λεγόμενο «κινηματογράφο της ηθικής ανησυχίας», ένα από τα σημαντικότερα ρεύματα του νέου πολωνικού σινεμά στο τέλος της δεκαετίας του 1970. Εμπνευστές του κινήματος ήταν νέοι καλλιτέχνες της εποχής, έχοντας στο πλευρό τους το Βάιντα δάσκαλο και μέντορά τους. Βασισμένη σε πραγματική ιστορία, η ταινία επικρίνει τον υπαρκτό σοσιαλισμό στην Πολωνία, που παρά τις οποιεσδήποτε προσπάθειες φιλελευθερισμού, οδηγείται στη χρεοκοπία. Ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει τους μηχανισμούς λειτουργίας και ελέγχου της κοινωνίας, από τον οποίον δεν γλυτώνουν ούτε οι εξέχουσες προσωπικότητες.
Ο Μαέστρος του Βάιντα κατέχει τη δεύτερη θέση στις πιο αγαπημένες ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Στην τόσο υψηλή αξιολόγηση συμβάλλει ίσως το μοτίβο της «αναζήτησης του χαμένου χρόνου», που συχνά επανέρχεται στο έργο του Σουηδού σκηνοθέτη. Η δραματική ιστορία τριών ανθρώπων για τους οποίους η μουσική συνιστά το νόημα της ζωής, βρήκε μεγαλύτερη απήχηση στο ευρωπαϊκό απ’ ότι το πολωνικό κοινό.
Ο αστυνόμος Howie δέχεται ένα ανώνυμο γράμμα το οποίο μιλάει για ένα εξαφανισμένο κορίτσι σε ένα νησί της Σκωτίας. Έτσι, πάει για να ερευνήσει την υπόθεση στο ιδιωτικό νησί το οποίο κυβερνείται από τον Λόρδο Summerisle στον οποίον και ανήκει.
Μια όμορφη καλλιτέχνις του τσίρκου, η Cleopatra συμφωνεί να παντρευτεί τον Hans έναν νάνο που δουλεύει μαζί της. Η Frieda όμως, η αρραβωνιαστικιά του Hans τον προειδοποιεί ότι η Cleopatra δεν ενδιαφέρεται γι`αυτόν, καθώς δέχτηκε την πρότασή του για να κερδίσει λεφτά.
Σελίδα 216 από 465
© 1996 - 2024 Avopolis. All Rights Reserved. Powered by Brainfoodmedia