Ενόψει της εμφάνισης των Spiritualized στο Gagarin την Παρασκευή 23/5, μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της αγγλικής εναλλακτικής σκηνής, ο Jason Pierce, μιλά για διάφορα θέματα όπως την τεχνολογία, το νέο του album και τη διαδικασία της παραγωγής. Λόγω της περιοδείας των Spiritualized δεν πρόλαβε δυστυχώς να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Αυτό που ακολουθεί, λοιπόν, είναι κάποιες από τις σκέψεις που κατέθεσε πρόσφατα σε Άγγλο συνάδελφο...

Αποτελεί η παραγωγή φράγμα μεταξύ του μουσικού και του ακροατή;
«Μου φαίνεται πιο έντιμο ο δίσκος να ακούγεται όπως τον παίζουμε στα live. Αυτός είναι ο ήχος που φτιάχνουμε. Στην Treader Records μπορούσαμε να μαζέψουμε τους μουσικούς να παίξουν σε ένα δωμάτιο και αυτό που βγαίνει στο τέλος να είναι ο ήχος αυτού του δωματίου».

Ο νέος δίσκος ακούγεται ήρεμος, δεν έχει σχέση με τα ηλεκτρονικά και ψυχεδελικά shows που δίνετε...
«Αυτό οφείλεται στην επιλογή των κομματιών. Ήταν κομμάτια που γράφτηκαν σε ακουστική κιθάρα 5 χρόνια πριν. Εξάλλου ο δίσκος επρόκειτο να κυκλοφορήσει πολύ νωρίτερα. Αν τον έβγαζα τώρα θα ήταν πολύ διαφορετικός και δεν θα είχε όλα αυτά τα ακουστικά μέρη. Έχουν αλλάξει τόσα πολλά στους Spiritualized που νιώθουμε την ανάγκη να κάνουμε διαφορετικά πράγματα - γιατί αυτά μας εκφράζουν τώρα».

Ποια η γνώμη σου για την τεχνολογία και τα iPods;
«Δεν είναι απαραίτητα καλό να ακούς μουσική σε κακή ποιότητα. Δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος να ακούσεις ένα 7ιντσο, αλλά το θετικό είναι ότι η μουσική γίνεται διαθέσιμη - έστω και ψηφιακά. Ότι μπορείς να βρίσκεις πράγματα, σπάνιους π.χ. δίσκους, και να ακούς δυσεύρετες ηχογραφήσεις που μπορούσες να τις βρεις μόνο σε κάποιο δυσεύρετο βινύλιο, το οποίο υπήρχε σε λίγα μέρη στον κόσμο, είναι θετικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να φτηναίνεις το μέσο όπου τα ακούς, ούτε ότι θα μειώνεις την απόδοση των κομματιών στον δίσκο σου. Δε με νοιάζει πώς παρουσιάζονται. Εγώ θα τα παρουσιάζω όπως θέλω, γιατί νομίζω ότι είναι κάτι πολύ σημαντικό».

Για την προετοιμασία της ακουστικής εμπειρίας... Τι συμβαίνει όταν φτιάχνεις έναν δίσκο και όταν ακούς το αποτέλεσμα;
«Είναι δύσκολο. Όχι γιατί σκέφτομαι πώς θα επηρεάσει τους ανθρώπους, αλλά από την άποψη του πώς λειτουργεί για μένα εκείνη την εποχή. Ένας δίσκος απαιτεί πολλά πράγματα. Είναι όπως όταν επιλέγεις τη σειρά των τραγουδιών. Δεν μπορείς να τα γράψεις σε ένα χαρτί και να αποφασίσεις, πρέπει να τα ακούσεις. Οπότε, κάθε φορά που διαλέγεις μια διαφορετική σειρά, πρέπει να την ακούσεις από την αρχή ως το τέλος. Έτσι αν έχεις πολλές ιδέες για τη σειρά των κομματιών θα σου πάρει πολύ ώρα».

Τι ήχους και όργανα σου αρέσει να χρησιμοποιείς;
«Μου αρέσουν τα απλά πράγματα. Τα drones. Μου αρέσουν πράγματα που δεν αλλάζουν ή που αλλάζουν ανεπαίσθητα ώστε να αναγνωρίζεις σταδιακά την αλλαγή. Όπως ακριβώς και η μουσική μας. Η μουσική μας άλλαξε τόσο πολύ από όταν αρχίσαμε να παίζουμε. Τώρα μου αρέσουν διάφοροι ήχοι: ο ήχος της κιθάρας από έναν συγκεκριμένο ενισχυτή σε ένα ορισμένο δωμάτιο και με συγκεκριμένους ανθρώπους να τον ηχογραφούν. Μου αρέσουν οι στεγνοί ήχοι. Το reverb και το τρέμολο. Να ακούω πράγματα χωρίς παραγωγή. Οτιδήποτε κινείται λίγο. Αυτά τα πράγματα είναι σε όλο τον δίσκο, όλα αυτά τα πράγματα που αγαπώ».

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured